Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies carnibest duck voer ivm diaree

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pukpietje
geregistreerd lid

Advies carnibest duck voer ivm diaree

Ongelezen bericht door pukpietje »

Hallo lieve hondenvrienden

Onze hond is zeer wisselvallig met zijn ontlasting
Van carocroc naar royal canin 25 en van deze naar de royal canin sensitive overgestapt..dat laatste gaat nu redelijk maar dan toch in 1 keer vandaag na 14 dagen goed weer foute boel en spuit die (gelukkig nu buiten)de boel onder. Merendeel knapt die wel weer op na een dagje vasten en gaat het daarna wel weer redelink maar het blijft zeer wisselvallig.
Voordat ik de run naar de dierenarts maak(pas trouwens controle gehad plus prikken)wil ik nu weleens de overstap maken naar of carnibest of duck en wil dat eigenlijk gaan mengen met brokken . Reden mengen is dat die mocht die naar de opvang gaat op zijn tijd dat dat nog wel goed gaat
Wat is jullie standpunt hier tegenover en welke voorkeur aan merk geven jullie.
Iets weet ik wel en dat is dat ik het echt nu zat ben die diaree!!
dagmar88
Zeer actief

Re: Advies carnibest duck voer ivm diaree

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie gaat van alle soorten brokken vrijwel direct aan de spuitpoep.
Ik zou het gewoon proberen met carnibest of een andere goed te verkrijgen kvv en kijken hoe je hond het daar op doet.
Het gaat toch om de gezondheid van je hond en daarom zou ik eerst eens kijken of hij brok überhaupt wel goed verdraagt.
Kan de opvang hem niet ook kvv geven?
pukpietje
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door pukpietje »

Hoi..dank voor je schrijven allereerst
Inderdaad zou ik dat kunnen overleggen maar ik kan begrijpen dat ze niet aan alle wensen kan voorzien maar ik ben misschien voorbarig maar ik vraag dat na
Verder zie ik ook veel adviezen en ervaringen in deze kolum http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 09023.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar mensen met meer adviezen zie ik graag hier tegemoet
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jessica74 »

ik zou eerst jou hond eens een aantal weken op vlees zetten. mijn pup had ook diaree en de da stelde voor 6 weken versvlees. na 1 dag was het al over. je kan kiezen voor een versvlees zonder granen of rijst bij mij was dat niet nodig.
duck zou ik niet nemen zit veel graan in ook zou ik eerst geen pens geven of teveel orgaanvlees werkt ook laxerend.

als je meteen al verbetering ziet zou ik 2 weken hetzelfde geven en dan langzaam eens wat met pens ofzo. is het na een aantal weken nog goed dan eens proberen of het nu beter gaat op brokken.
ik geef nu 5 dagen brok 3 dagen vlees en gaat harstikke goed. ik blijf het vlees erbij geven omdat ik het idee heb dat het goed is voor de darmen en ze meer kunnen hebben minder aan de diaree gaan als ze wat opeten of een kluif krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”