Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij wordt steeds dikker!
Moderator: moderatorteam
-
Ayurveda
- Zeer actief
Hij wordt steeds dikker!
Hoi iedereen
Weet niet zeker of het hier goed staat anders moet het maar even verplaatst worden maar ik zit met het volgende:
Bikkel (onze mops) is de laatste tijd aanzienlijk dikker geworden.
Maar kwa eten en bewegen heb ik niks verandert! (ben juist nu nog meer op zn voer aan het letten!) ook krijgt die niet ineens meer tussendoortjes ofzo en ik ben in princiepe de enige die hem voert en hem uitlaat.
Enig idee wat wel de oorzaak kan zijn? ik snap er niks van en ik houd niet van te dikke honden want dat vind ik niet gezond, zeker niet voor een ras zoals de mops!
misschien weten jullie nog iets wat ik over het hoofd kan hebben gezien!
Alvast bedankt!
Weet niet zeker of het hier goed staat anders moet het maar even verplaatst worden maar ik zit met het volgende:
Bikkel (onze mops) is de laatste tijd aanzienlijk dikker geworden.
Maar kwa eten en bewegen heb ik niks verandert! (ben juist nu nog meer op zn voer aan het letten!) ook krijgt die niet ineens meer tussendoortjes ofzo en ik ben in princiepe de enige die hem voert en hem uitlaat.
Enig idee wat wel de oorzaak kan zijn? ik snap er niks van en ik houd niet van te dikke honden want dat vind ik niet gezond, zeker niet voor een ras zoals de mops!
misschien weten jullie nog iets wat ik over het hoofd kan hebben gezien!
Alvast bedankt!

-
shanty
Re: Hij wordt steeds dikker!
Hij is verder wel goed gezond dan ?
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Hoe oud is hij? Mijn ervaring is dat honden met 1,5-2 jaar opeens voller zijn. Konden ze voorheen eten wat ze wilde, opeens komt er een laagje vet op. Misschien is dat het?
-
Ayurveda
- Zeer actief
Bikkel is bijna 4, en voor zover we weten gezond.
Vroeger kreeg hij altijd die troep uit de supermarkt en stond zn eten er de hele dag. Ook gingen er hele frikandellen en worstenbroodjes in (toen kende ik mijn vriend nog niet) nu krijgt hij prins procare, 3x per dag en nog minder als wat voor zijn gewicht op de zak staat (zijn gewicht was bij de vorige enting (vorig jaar) zon 7 kilo. En ik loop meer met hem als dat hij aan boord voor beweging kreeg...
Ik zal hem zowiezo wel weer is gaan wegen, maar het is hem voornamelijk aan te zien en heb ook zn tuigje groter moeten zetten.
Vroeger kreeg hij altijd die troep uit de supermarkt en stond zn eten er de hele dag. Ook gingen er hele frikandellen en worstenbroodjes in (toen kende ik mijn vriend nog niet) nu krijgt hij prins procare, 3x per dag en nog minder als wat voor zijn gewicht op de zak staat (zijn gewicht was bij de vorige enting (vorig jaar) zon 7 kilo. En ik loop meer met hem als dat hij aan boord voor beweging kreeg...
Ik zal hem zowiezo wel weer is gaan wegen, maar het is hem voornamelijk aan te zien en heb ook zn tuigje groter moeten zetten.

-
Ayurveda
- Zeer actief
oja en bikkel zn oma was een chihuahua dus hij is wat klein van stuk. Hij komt uit een dierenwinkel in belgie en officieel uit slowijkije dus het zal een broodfok hondje zijn.

-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Ayurveda
- Zeer actief
Goed idee!, ik wilde zowiezo ff een lijstje maken met jullie opmerkingen die ik voor kan leggen aan de DA, binnenkort krijgen we toch weer de oproep voor de enting dus dan kan ik dat gelijk vragen.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Merk je verder iets aan hem? Vacht nog oké? Slaapt hij meer? Eerder moe? Een APK-tje bij de dierenarts kan nooit kwaad, maar als je verder helemaal niks merkt denk ik niet dat dat het probleem is.
Meestal is de oorzaak dezelfde als bij mensen. Te veel eten en te weinig beweging
Meestal is de oorzaak dezelfde als bij mensen. Te veel eten en te weinig beweging
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Misschien is 3x per dag wat veel ? Ik weet niet hoeveel brokken hij dan krijgt per keer ? Maar misschien dan gewoon de middelste weg laten.
Ik vind 3x zowiezo veel, maar dat is persoonlijk.
Ik vind 3x zowiezo veel, maar dat is persoonlijk.
Gr. Aniek

-
Ayurveda
- Zeer actief
Ze krijgen 3x per dag echt een klein rot beetje haha, wat ik al zeg (ik weet t ff niet uit mn hoofd) minder als op de zak voor zijn gewicht staat en dit verdeel ik dan in 3x omdat dat makkelijk is aangezien we ook af en toe bij mijn ouders zijn en hun ook 3x per dag voeren.
Het is een luie hond, maar niet luier dan normaal
Ik merk werkelijk niks anders aan heb, wel dat hij veel enthausiaster is om te mogen eten dan voorheen! (alsof die nooit wat krijgt zeggen wij altijd) Maar zoals ik hem voer en beweging geef doe ik al een tijd en het dikker worden is pas van de laatste 5 - 6 maanden ongeveer.
En ondanks mijn zwangerschap wandelen we nog het zelfde, zowiezo sinds pulchra er bij is zijn ze vaker samen aan het donderjagen in huis.
Dus ik snap er echt werkelijk niks van!
Het is een luie hond, maar niet luier dan normaal
Ik merk werkelijk niks anders aan heb, wel dat hij veel enthausiaster is om te mogen eten dan voorheen! (alsof die nooit wat krijgt zeggen wij altijd) Maar zoals ik hem voer en beweging geef doe ik al een tijd en het dikker worden is pas van de laatste 5 - 6 maanden ongeveer.
En ondanks mijn zwangerschap wandelen we nog het zelfde, zowiezo sinds pulchra er bij is zijn ze vaker samen aan het donderjagen in huis.
Dus ik snap er echt werkelijk niks van!

- Shooting Star
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
- Aantal honden: 1
En hij is ook niet kortgeleden gecastreerd? 
-
Ayurveda
- Zeer actief
Nope, hij is nog 100% manShooting Star schreef:En hij is ook niet kortgeleden gecastreerd?
wat ik al zeg, er is echt echt echt niks verandert... snap er geen bal van!

-
yvonne dl
- Zeer actief
balou van mij had het ook en haar schildklier werkte niet goed.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
Ayurveda
- Zeer actief
Dan ga ik dat zeker even navragen bij de DA , thanx!yvonne dl schreef:balou van mij had het ook en haar schildklier werkte niet goed.

-
yvonne dl
- Zeer actief
Er zal wat bloed afgenomen moeten worden,en dan kunnen ze zien wat het is .
plast hij ook meer?
Want dat had balou wel,en haar nieren waren daardoor ook wat slechter geworden.
heel veel sterkte.
plast hij ook meer?
Want dat had balou wel,en haar nieren waren daardoor ook wat slechter geworden.
heel veel sterkte.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
-
Ayurveda
- Zeer actief
Bikkel plast zn hele leven al veel, hij kan wel 5 minuten met zn poot omhoog staan...
Maar hij drinkt ook heel veel! Maja aangezien die dit altijd al heeft gehad werdt er verteld dat dit wss komt omdat hij heel veel hijgt en ook altijd in de lucht zit te likken enzo, omdat hij het altijd benauwd heeft door zn platte snoet. Dus dat is ook het zelfde als altijd, maar ik zal het er wel ffies bij zeggen!
Maar hij drinkt ook heel veel! Maja aangezien die dit altijd al heeft gehad werdt er verteld dat dit wss komt omdat hij heel veel hijgt en ook altijd in de lucht zit te likken enzo, omdat hij het altijd benauwd heeft door zn platte snoet. Dus dat is ook het zelfde als altijd, maar ik zal het er wel ffies bij zeggen!

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja de hoeveelheden voer pas ik elke keer aan. Ik heb geen basishoeveelheid wat ik voer. Als ik zie dat een dier dikker wordt haal ik tot ongeveer een kwart van het voer af en als het dier te mager wordt het omgekeerd. Of hebben we een aktieve dag gehad dan krijgt hij wat meer, maar bij een luie dag wat minder. En dat lijkt me heel normaal ook.
Prins Pro Care is een geperste brok toch? Misschien heeft hij toch een wat lichtere brok nodig. Zodat hij meer kan eten (en geen honger meer heeft), maar niet zo aankomt. Eten is bij mij in ieder geval nooit een hele stabiel factor. En ik zou toch ook eens proberen te kijken wat het aantal voerbeurten verminderen voor effect kan hebben.
Prins Pro Care is een geperste brok toch? Misschien heeft hij toch een wat lichtere brok nodig. Zodat hij meer kan eten (en geen honger meer heeft), maar niet zo aankomt. Eten is bij mij in ieder geval nooit een hele stabiel factor. En ik zou toch ook eens proberen te kijken wat het aantal voerbeurten verminderen voor effect kan hebben.

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Heb je hem laatstelijk nog ontwormd? Hier wil dat wel eens reden zijn tot slecht danwel goed eten....
Mijn slechte eetster werd toch ook steeds zwaarder, ondanks dat ze echt niet aan de hoeveelheid brokken kwam die een hond van haar postuur zou moeten eten.
Het lijkt er hier op dat het een soort klaar met groeien en dus minder nodig gebeuren is. Maar dat lijkt me voor Bikkel niet het geval.
Mijn slechte eetster werd toch ook steeds zwaarder, ondanks dat ze echt niet aan de hoeveelheid brokken kwam die een hond van haar postuur zou moeten eten.
Het lijkt er hier op dat het een soort klaar met groeien en dus minder nodig gebeuren is. Maar dat lijkt me voor Bikkel niet het geval.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Tsja een voeding overslaan vind ik lastig als ik is bij mn ouders ben (om de week t weekend) want die krijgen wel 3x, wel ben ik al minder aan het voeren! En pulchra doet het juist super goed op de mannier hoe ik voer en is prima op gewicht!
Prins procare is idd een geperste brok, gewone brokken kan die moeilijk eten door zn gekke mini gebitje dus hier doet hij het super goed op!
Ontwormen is al weer ff geleden, zit denk ik nu op de helft van de tijd dat het weer moet, dus dat lijkt me ook niet...
naja vreemd hoor, wat ik zeg ik zal nog beter op zn voeding letten (minder voeren) maja er moet wel iets over blijven want hij krijgt al zo weinig hihi En ik zal het dan maar is met de DA bespreken...
rare hond!
Prins procare is idd een geperste brok, gewone brokken kan die moeilijk eten door zn gekke mini gebitje dus hier doet hij het super goed op!
Ontwormen is al weer ff geleden, zit denk ik nu op de helft van de tijd dat het weer moet, dus dat lijkt me ook niet...
naja vreemd hoor, wat ik zeg ik zal nog beter op zn voeding letten (minder voeren) maja er moet wel iets over blijven want hij krijgt al zo weinig hihi En ik zal het dan maar is met de DA bespreken...
rare hond!

- Jeannettebo
- Zeer actief
Dit zegt niks volgens mij, ontworming werkt voor de wormbesmetting die op het moment van toediening aanwezig is, een besmetting die daarna komt kan zich weer uitleven.Ayurveda schreef:
Ik ontworm daarom nav ontlastingsonderzoek. Ik kan hem vandaag blind ontwormen en morgen kan hij besmet worden, waar de ontworming dus niet voor werkt

- Liesbeth
- Zeer actief
Als ik jou was zou ik hem eerst laten onderzoeken, voordat je hem laat enten. Als hij een traagwerkende schildklier heeft kan je die beter eerst aanpakken en daarna pas vaccineren.Ayurveda schreef:Goed idee!, ik wilde zowiezo ff een lijstje maken met jullie opmerkingen die ik voor kan leggen aan de DA, binnenkort krijgen we toch weer de oproep voor de enting dus dan kan ik dat gelijk vragen.
Bel wel eerst even je DA op om te overleggen. Vertel hem/haar dat je Bikkel wilt laten testen op de schildklier. Ik weet het niet meer zeker, maar ik meen me te herinneren dat er nog iets is met nuchter zijn ofzo.
Succes iig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
vocht vasthouden??
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
Ayurveda
- Zeer actief
Okeey, thanx voor de tips!
Ik zal dan eerst de DA ff bellen.
Ik kan er voor de zekerheid nog ff een ontwormingskuurtje in stoppn maar heb niet echt het idee dat dat het is, hier hebben ze wel is een wormen besmetting gehad en dan merkte ik dat duidelijk aan ze. En dit is niet iets van de laatste paar weken maar maanden.
Het was mij eigenlijk niet eens zo opgevallen maar mn omgeving die hem dan al ff niet gezien hadden wel, dus toen ben ik nog eens beter naar hem gaan kijken.
Ik zal dan eerst de DA ff bellen.
Ik kan er voor de zekerheid nog ff een ontwormingskuurtje in stoppn maar heb niet echt het idee dat dat het is, hier hebben ze wel is een wormen besmetting gehad en dan merkte ik dat duidelijk aan ze. En dit is niet iets van de laatste paar weken maar maanden.
Het was mij eigenlijk niet eens zo opgevallen maar mn omgeving die hem dan al ff niet gezien hadden wel, dus toen ben ik nog eens beter naar hem gaan kijken.

- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik pas hoeveelheden voer aan zodra ik zie dat mijn honden wat dikker of dunner worden. In de winter hebben ze meer nodig dan in de zomer bijvoorbeeld.
Toen ik nog brokken gaf kreeg Kiera aanzienlijk minder dan op de verpakking stond. Ter vergelijking: Rakker, Jack Russell Terriër van 5 kilo, kreeg een derde van wat Kiera, Golden Retriever van 30 kilo, kreeg. Zowel met brokken als met Barf.
Toen ik nog brokken gaf kreeg Kiera aanzienlijk minder dan op de verpakking stond. Ter vergelijking: Rakker, Jack Russell Terriër van 5 kilo, kreeg een derde van wat Kiera, Golden Retriever van 30 kilo, kreeg. Zowel met brokken als met Barf.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Plaats eens een foto. Mensen op afstand zien veel meer dan jij als eigenaar die elke dag naar haar hond kijkt.
Ik vind 3 keer per dag eten geen goed idee. Om een hond dik te krijgen moet je dus precies dat doen. Je kan hem beter 1 keer per dag voeren. Wat medische oorzaken betreft zal je die toch gewoon uit moeten laten sluiten door je dierenarts. Daar kan niemand op afstand iets van zeggen.
Ik vind 3 keer per dag eten geen goed idee. Om een hond dik te krijgen moet je dus precies dat doen. Je kan hem beter 1 keer per dag voeren. Wat medische oorzaken betreft zal je die toch gewoon uit moeten laten sluiten door je dierenarts. Daar kan niemand op afstand iets van zeggen.
-
Ayurveda
- Zeer actief
Nou ik heb eigenlijk nooit problemen met 3x voeren gehad, de rest van de honden zijn allemaal mooi op gewicht en ook hij was dit eerst ook... of ik een bepaalde hoeveelheid nou ik 1x geef of in 3e deel... of denk ik nu zo dom?
Dit is de duidelijkste foto van zn lichaam van de laatste tijd, moet ff een betere foto maken maar heb nu ff geen camera bij de hand.
Het is niet dat die modder vet is maar er is gewoon verschil te zien met hoe die was en aangezien hij wel benauwd is door zn platte bek (vooral in de zomer) wil ik niet dat die ook nog eens te dik wordt.

Dit is de duidelijkste foto van zn lichaam van de laatste tijd, moet ff een betere foto maken maar heb nu ff geen camera bij de hand.
Het is niet dat die modder vet is maar er is gewoon verschil te zien met hoe die was en aangezien hij wel benauwd is door zn platte bek (vooral in de zomer) wil ik niet dat die ook nog eens te dik wordt.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik zou ook stoppen met 3x per dag eten geven, op de ze manier blijft de maag aan het werk en word nooit zn reserve ''vet'' gebruikt om te verteren.

-
Ayurveda
- Zeer actief
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Misschien dat hij door het vaker wandelen, meer spieren heeft opgebouwd?
Mijn hondjes zijn in de winter ook dikker dan in de zomer. Meer vacht, meer vet en vocht vasthouden vanwege de kou, iets minder beweging vanwege het weer... Misschien dat dit voor Bikkeltje ook geldt?
Mijn hondjes zijn in de winter ook dikker dan in de zomer. Meer vacht, meer vet en vocht vasthouden vanwege de kou, iets minder beweging vanwege het weer... Misschien dat dit voor Bikkeltje ook geldt?
RIP Cena
- ute
- Actief
- Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Doe je hem bv even in een andere kamer , dan ziet hij het niet of doe je hem maar 1 keer maar 5 brokjes in de bak . Wij hebben ook 5 honden in huis, als een een keer niet mag eten is dat zo geen probleem.