Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Supermarkt & Barf
Moderator: moderatorteam
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Supermarkt & Barf
Stomme vraag maar ik wil mijn lab wat meer vers gaan voeren. Niet dagelijks maar gewoon 2x of 3x per week.
Ze is vers gewend (KVV) en het bevalt super. Geen brokken meer voor haar.
Nu heb ik slechts een kleine vriezer en ook geen ruimte voor een grotere.
Grote hoeveelheden bestellen is dus geen optie. Ik ben dus redelijk aangewezen op de supermarkt.
Ze krijgt afgewisseld smuldier en carnibest en regelmatig een visje of een rauw ei.
Best afwisselend dus.
In de supermarkt is de keuze beperkt waarbij kip het best verkrijgbaar is.
Kan ik dit gewoon 2 of 3x per week geven in combinatie met de KVV? Of toch meer afwisselen?
Ik was van plan om dit weekend te beginnen met kip vleugels en als dat goed gaat ook bouten te gaan geven.
Of zie ik dingen over het hoofd uit het supermarktschap die ik ook gewoon kan geven?
Graag tips..
Ze is vers gewend (KVV) en het bevalt super. Geen brokken meer voor haar.
Nu heb ik slechts een kleine vriezer en ook geen ruimte voor een grotere.
Grote hoeveelheden bestellen is dus geen optie. Ik ben dus redelijk aangewezen op de supermarkt.
Ze krijgt afgewisseld smuldier en carnibest en regelmatig een visje of een rauw ei.
Best afwisselend dus.
In de supermarkt is de keuze beperkt waarbij kip het best verkrijgbaar is.
Kan ik dit gewoon 2 of 3x per week geven in combinatie met de KVV? Of toch meer afwisselen?
Ik was van plan om dit weekend te beginnen met kip vleugels en als dat goed gaat ook bouten te gaan geven.
Of zie ik dingen over het hoofd uit het supermarktschap die ik ook gewoon kan geven?
Graag tips..
blablabla 
- CatharinaH
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie - Locatie: Waalre(onder Eindhoven)
Re: Supermarkt & Barf
Ik geef mijn honden nog wel brokken, omdat de zak eerst op moet...en omdat ik het wel makkelijk vind voor ´s morgens. Soms doe ik er ook een rauw ei door, vinden ze erg lekker.
Ik geef ze bijna elke dag ´s avonds smuldier. Verder geef ik ze 1 of 2x per week runderhart, dat is te koop bij AH, bij c1000 heb ik geen diervoeding gezien... Dat runderhart geef ik gewoon rauw aangevuld met wat sperciebonen en wortel
Dat bevalt hier heel goed. Vroeger verkochten ze bij onze AH ook kippenhartjes en niertjes, maar nu niet meer helaas. Ik ga ze binnenkort ook kipvleugeltjes geven enz.
Jouw afwisseling is in mijn ogen prima. Misschien kun je bij de AH kijken of ze er runderhart(of ander diervoeding) verkopen. De prijs is ong. €1,70 per 300 gram.
Ik geef ze bijna elke dag ´s avonds smuldier. Verder geef ik ze 1 of 2x per week runderhart, dat is te koop bij AH, bij c1000 heb ik geen diervoeding gezien... Dat runderhart geef ik gewoon rauw aangevuld met wat sperciebonen en wortel
Jouw afwisseling is in mijn ogen prima. Misschien kun je bij de AH kijken of ze er runderhart(of ander diervoeding) verkopen. De prijs is ong. €1,70 per 300 gram.

Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
-
Marion.
OssestaartPeter27 schreef:Graag tips..
- asja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog
hier kan je bij de lidl en coop een hele kip kopen met ingewanden.. misschien is dat wat?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Bij islamitische slagerijen hebben ze meestal ook veel verschillende diersoorten, daar zou ik eens kijken als ik jou was 
- Inge2104
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie!
Ik weet niet waar je woont maar vaak heeft de visboer op de markt wel zalmkoppen, als hij ze niet heeft zijn ze meestal wel te bestellen!
Je kan ook hele sardientjes kopen of een hele makreel... Wel rauw natuurlijk!
Je kan ook hele sardientjes kopen of een hele makreel... Wel rauw natuurlijk!

-
Peter27
- Zeer actief
Bij C1000 hebben ze ook runderhart in de vriezer.
Maar omdat dat mormel van mij ook 3x per week smuldier pens/vlees krijgt dacht ik dat ze hiermee al voldoende orgaanvlees binnen kreeg.
Het gaat me dus vooral om bot en spiervlees.
Maar ik begrijp dat ik bijvoorbeeld prima 2x per week een kippenpoot kan geven als avondeten?
Dan zal ik daar mee beginnen om te kijken hoe het gaat. 2% van 25kg is 0.5jg, Kippenpoot van 250 gram zou dus perfecte diner zijn voor dat verwende kreng van mij..
Maar omdat dat mormel van mij ook 3x per week smuldier pens/vlees krijgt dacht ik dat ze hiermee al voldoende orgaanvlees binnen kreeg.
Het gaat me dus vooral om bot en spiervlees.
Maar ik begrijp dat ik bijvoorbeeld prima 2x per week een kippenpoot kan geven als avondeten?
Dan zal ik daar mee beginnen om te kijken hoe het gaat. 2% van 25kg is 0.5jg, Kippenpoot van 250 gram zou dus perfecte diner zijn voor dat verwende kreng van mij..
blablabla 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
je kunt ook een runderlap geven als die eens in de aanbieding is 
ik haal mijn hondeneten ook voornamelijk in de supermarkt, ze hebben hier bijvoorbeeld lamslappen die heel goedkoop zijn (engeland he
) en die krijgen ze regelmatig.
Pens haal ik dan wel weer in de dierenwinkel.
KVV kennen ze hier nauwelijks en als ze het al hebben zit er zoveel rijst en andere troep in dat ik het zonde van mijn geld vind, dan geef ik ze nog liever gehakt (rund of lams) uit de supermarkt.
oh en kip kun je haar heel best geven!
ik haal mijn hondeneten ook voornamelijk in de supermarkt, ze hebben hier bijvoorbeeld lamslappen die heel goedkoop zijn (engeland he
Pens haal ik dan wel weer in de dierenwinkel.
KVV kennen ze hier nauwelijks en als ze het al hebben zit er zoveel rijst en andere troep in dat ik het zonde van mijn geld vind, dan geef ik ze nog liever gehakt (rund of lams) uit de supermarkt.
oh en kip kun je haar heel best geven!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Peter27
- Zeer actief
zojuist kippenbout gehaald. Ligt nu op kamertemp. te komen. Eens zien of ze het lust..
blablabla 
-
Marion.
Koud kan ook prima hoorPeter27 schreef:zojuist kippenbout gehaald. Ligt nu op kamertemp. te komen. Eens zien of ze het lust..
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Inderdaad. Ik haal soms de gekste dingen daar voor mijn honden, van schapenkop tot koeienpoten, geitenribben en lamstestikels. Ze vinden het heerlijk. De pens kun je daar alleen niet kopen, dat is schone, gespoelde pens en geweekt in azijn en zo.Gollum schreef:Bij islamitische slagerijen hebben ze meestal ook veel verschillende diersoorten, daar zou ik eens kijken als ik jou was
Bij de Appie haal ik weleens kippenbouten, vleugels of poten, en als ik in een dolle bui ben runderriblappen of een tartaartje. Voor de leuk, vooral Roos vindt dat echt feest.
-
Peter27
- Zeer actief
Zal ik de poten vasthouden als controle?
Of gewoon geven en kijken hoe ze het doet??
vind het wel een klein beetje eng haha..
blablabla 
-
Jane Doe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
- Aantal honden: 3
Ik haal vaak kippenbouten of vleugeltjes als het in de reclame is..
De honden vinden het heerlijk
De honden vinden het heerlijk

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
kun je doen, je ziet vanzelf wel hoe ze ermee omgaatPeter27 schreef:Zal ik de poten vasthouden als controle?

-
Peter27
- Zeer actief
Nou ze vond het heerlijk. Keurig kauwen en alle botten gekraakt.
Nu morgenochtend even de poep in de gaten houden maar ik verwacht eigenlijk niets spannends aangezien ze al vers kreeg en buiten af en toe ook wel eens iets vond haha.
Nog 3 bouten in de diepvries gedaan dus van de week krijgt ze er nog een. Toch leuk om te zien hoe ze ervan genieten om ECHT hondenvoer te krijgen.
Nu morgenochtend even de poep in de gaten houden maar ik verwacht eigenlijk niets spannends aangezien ze al vers kreeg en buiten af en toe ook wel eens iets vond haha.
Nog 3 bouten in de diepvries gedaan dus van de week krijgt ze er nog een. Toch leuk om te zien hoe ze ervan genieten om ECHT hondenvoer te krijgen.
blablabla 
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Leuk hePeter27 schreef:Nou ze vond het heerlijk. Keurig kauwen en alle botten gekraakt.
-
Peter27
- Zeer actief
Zojuist bij de supermarkt ook lamshartjes gekocht.
Moet zeggen dat Bumper vanmorgen wel diaree had. Aangezien ze daar normaal nooit last van heeft ga ik er vanuit dat het van de kippenbout komt. Even wennen lijkt me? Morgen nogmaals een een kippetje proberen en dan woensdag hart.
Moet zeggen dat Bumper vanmorgen wel diaree had. Aangezien ze daar normaal nooit last van heeft ga ik er vanuit dat het van de kippenbout komt. Even wennen lijkt me? Morgen nogmaals een een kippetje proberen en dan woensdag hart.
blablabla 
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Gollum schreef:Bij islamitische slagerijen hebben ze meestal ook veel verschillende diersoorten, daar zou ik eens kijken als ik jou was
Vaak mag je het meenemen voor een zacht prijsje als de waar er bijvoorbeeld niet meer zo mooi uitziet voor ons verwende consumenten.
Bij de visboer kan je zalmkoppen ed halen, vaak ook voor een zacht prijsje..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.