Hij heeft altijd vers vlees gehad, maar hij eet daar zo matig van dat ik hem daarnaast ook wat anders wil geven. Iemand advies?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding slecht etende oudere hond
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voeding slecht etende oudere hond
Nelson dus!
Wat is nou verstandig? Ik neig naar voeding met een hoge energiewaarde, zodat hij alles binnenkrijgt. Aan de andere kant maakt men juist met deze slogan reclame voor seniorenvoeding. Ik weet het dus even niet.
Hij heeft altijd vers vlees gehad, maar hij eet daar zo matig van dat ik hem daarnaast ook wat anders wil geven. Iemand advies?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Voeding slecht etende oudere hond
Een 'goede' standaard brok maaltijd naast zijn vers of zijn versvoer extra lekker maken met wat blikvoer...
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Junkfood vindt ie in de regel wel lekker..en kattevoer..hahahah!
Ik vind hem nog te goed om hem "slechte"voeding te gaan geven, vaak meng ik het wel. Goedkope blikjes uit de supermarkt vindt ie in de regel wel te eten, maar goed, ik doe dat liever niet..
Ik vind hem nog te goed om hem "slechte"voeding te gaan geven, vaak meng ik het wel. Goedkope blikjes uit de supermarkt vindt ie in de regel wel te eten, maar goed, ik doe dat liever niet..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ik zou hem ook lekker verwennen met wat extra's.
Misschien af en toe eens een ander soort KVV bijgeven?
Als hij kattenvoer erg lekker vind kun je bij de supermarkt van die snacks halen voor katten, dat zijn gedroogde stukjes kip en kleine gedroogde visjes.
Misschien dan je zijn eten in stukjes snijden en dat erdoorheen gooien.
Is ook weer ff een ander smaakje..
Misschien af en toe eens een ander soort KVV bijgeven?
Als hij kattenvoer erg lekker vind kun je bij de supermarkt van die snacks halen voor katten, dat zijn gedroogde stukjes kip en kleine gedroogde visjes.
Misschien dan je zijn eten in stukjes snijden en dat erdoorheen gooien.
Is ook weer ff een ander smaakje..

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Of met een blikje sardientjes oid?
Ik zag laatst dit
http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_nat/rinti" onclick="window.open(this.href);return false;
Blikvoer met oa pens. Misschien is dat wat met wat kvv ofzo?
Er zijn trouwens meer van dat soort merken bij zooplus
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... voer_rocco" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zag laatst dit
http://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenvoer_nat/rinti" onclick="window.open(this.href);return false;
Blikvoer met oa pens. Misschien is dat wat met wat kvv ofzo?
Er zijn trouwens meer van dat soort merken bij zooplus
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... voer_rocco" onclick="window.open(this.href);return false;
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef hem idd geregeld sardientjes, die vindt ie lekker! Dat meng ik ook met zijn voer, maar het loeder vreet vaak wel dan het lekkers eruit om vervolgens de rest te laten staan!
Dat blikvoer verkopen ze volgens mij ook hier in de buurt. Ik vraag me af of er echt voldoende voeding in zit.
Dat blikvoer verkopen ze volgens mij ook hier in de buurt. Ik vraag me af of er echt voldoende voeding in zit.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- dagmar88
- Zeer actief
Maar het hoeft toch ook niet meteen echt slecht te zijn? Een heel klein pietsje van zo'n 'chique' (porta 21, applaws) blikje er door en het ruikt al 1000x lekkerder dan de normale bak kvvEline* schreef:Junkfood vindt ie in de regel wel lekker..en kattevoer..hahahah!
Of 1 maaltijd kvv en één met iets van geperste brok en een lik smeerworst of blikje.
Zeker moet hij nog een tijd mee, maar het plezier in eten zou voor mij ook belangrijk zijn.
En anders misschien wat barf dingetjes er bij wanneer hij dat lekker vindt?
Een paar stukjes zebra over de kvv hier en er wordt werkelijk op aangevallen
@Valerie, ik heb de Butcher's blikken van Zooplus voor in de kong en die vinden ze ook heerlijk. En leuk voor mijn portemonnee
Ik zou dat dan niet als hoofdvoer geven maar mengen met zijn normale voer.Eline* schreef:Ik geef hem idd geregeld sardientjes, die vindt ie lekker! Dat meng ik ook met zijn voer, maar het loeder vreet vaak wel dan het lekkers eruit om vervolgens de rest te laten staan!![]()
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zou inderdaad eens proberen van gezondere blikvoeding erdoor te mengen. Lotje (bijna 14 jaar) krijgt dat ook af en toe. Ik geef Lotje applaws, fish for dogs zalmmouse (bestelbaar oa bij Versvoer), almo nature,... Er zijn bij zooplus zo verschillende met een hoog percentage vlees zonder chemische toevoegingen. Misschien ook meer kvv afwisselen van merken en smaken (ik weet niet wat je nu geeft). Je kan ook gemalen pens eronder mengen.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
En als jij het antwoord hebt, mag ik het dan ook? Het is ellende. Vers vlees was niet meer afdoende want uit de huid en vacht van Thijs bleek dat hij, door zijn slechte en onregelmatige eten, vitaminen en mineralen tekort kwam. En dus krijgt hij Eukaneuba Senior 9+ maar we moeten op onze knieën liggen om het er in te krijgen. Ik ben al afgezakt naar een kloddertje smeerworst meeroeren of, nóg erger, een lepeltje blikvoer toe te voegen. En dan komt hij aanlopen, hangt zijn snuit boven zijn bak, kijkt ons vernietigend aan en sloft weg!
Vandaag kreeg hij een bakje pens. Als de kippen erbij en bak schoon leeg. De etter.
Vandaag kreeg hij een bakje pens. Als de kippen erbij en bak schoon leeg. De etter.

-
Melanie 74
Wat ik wel gedaan heb voor Tosca, is gehakt even aan braden en dan door haar voer. Dat vindt ze lekker.
Tegenwoordig blieft mevrouw alleen blikvoer
Alhoewel het tegen mijn principes is krijgt ze dat door haar versvlees gemixt.
Want alleen blikvoer was het ook niet, stond ze in ene aarde (uit mijn bloempot binnen) op te eten wat ze nog nooit heeft gedaan.
Maar goed, ik ben gewoon "mensenvlees" gaan aanbraden en er doorheen gaan mengen, maar deze dame is 15,5 jaar oud.
Ik weet niet hoe oud Nelson is? Met 10 had ik dat denk ik ook niet gedaan.
Tegenwoordig blieft mevrouw alleen blikvoer
Want alleen blikvoer was het ook niet, stond ze in ene aarde (uit mijn bloempot binnen) op te eten wat ze nog nooit heeft gedaan.
Maar goed, ik ben gewoon "mensenvlees" gaan aanbraden en er doorheen gaan mengen, maar deze dame is 15,5 jaar oud.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Heb je al andere soorten KVV geprobeerd? Met Beetle had ik het ook. De bio cb hoefde ze niet meer. Eerst heb ik andere smaken cb geprobeerd, maar zonder succes. Toen maar eens smuldier gekocht en dat eet ze iedere dag met smaak op. Ik zou andere smaken kvv dus eerst proberen. Mijn oudje eet alle smaken graag, meestal krijgt ze de glutenvrij variant.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Inderdaad, dat blieft Thijs ook. Een stukje gehaktbal of worst o.i.d. bewaren, alvast voor zijn eten uit laten proeven om hem lekker te maken en dan over zijn eten.Melanie 74 schreef: Maar goed, ik ben gewoon "mensenvlees" gaan aanbraden en er doorheen gaan mengen, maar deze dame is 15,5 jaar oud.
Maar á la Nelson wil meneer ook nog weleens simpelweg de lekkere stukjes eraf eten en dan wegsjouwen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gewoon lekker zijn normale brok en iedere dag iets van de eigen pot er door heen.
Doe ik hier ook bij de oudjes en ze vreten weer met smaak.
En dat tekorten opbouwen moet je niet zo mee bezig zijn.
Valt allemaal reuze mee .
Doe ik hier ook bij de oudjes en ze vreten weer met smaak.
En dat tekorten opbouwen moet je niet zo mee bezig zijn.
Valt allemaal reuze mee .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Muk
Een vriendin die een slecht etende, oude hond (bijna 13 jaar) heeft, geeft deze Carnibest Active (zo heet dat geloof ik). Dan rkijgt haar hond toch alle voedingsstoffen binnen, zonder af te vallen. Als ze normale Carnibest geeft met barf valt die hond namelijk af, omdat die te weinig eet. Misschien is dit wel iets voor jouw hond?
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik deed er bij Bruno regelmatig een half blik tonijnsnippers doorheen.