Sen ontwol ik altijd met de shedder. Daar komen wel plukken vanaf die kunnen wegwaaien.
Wat naar buiten waait pikken de vogels wel weer op

Moderator: moderatorteam
Hier precies hetzelfde!Daisy@ schreef:Ik borstel zelf altijd in de achtertuin. En wat ik nog kán pakken gooi ik in de container, de rest waait wel ergens naartoe.
Maar kan me totaal NIET storen aan hondenhaar op straat, meestal nog in de polder.
Vogeltjes zijn er blij mee. Het is puur natuur spul!
Dit dus, alleen hang ik het haar niet op maar veeg het op, de restjes worden door de vogels benut.nana schreef:In het voorjaar zijn de vogels er dol op. Ik hang het in netjes in de bomen.
Mijn honden worden gekamt in de tuin laat geen haar op straat slingeren.
ik vond het toch best ranzig dat ik toen een pluk haar uit zijn bek trok in het bos :N: vind dat nog erger dan dat ze er even aan snuffelenforestmeisje schreef:Ik stoor me er niet echt aan, maar we hebben er hier vrijwel geen last van. Haddock komt in het bos regelmatig met een pluk haren aanzetten die hij gevonden heeft, maar thats it. Maar als er zoveel ligt zou ik het wel irritant vinden, het is een kleine moeite het even in een plastic zakje te doen.
Ik borstel mijn honden gewoon binnen en zodra Suki echt in de rui gaat, in de tuin en ruim het dan ook op.
En vind je dat ook als ze een pluk schapenwol van het hek trekken?Browny schreef: ik vond het toch best ranzig dat ik toen een pluk haar uit zijn bek trok in het bos :N: vind dat nog erger dan dat ze er even aan snuffelen
nooit meegemaakt dus geen ideeMarjoleine schreef:En vind je dat ook als ze een pluk schapenwol van het hek trekken?Browny schreef: ik vond het toch best ranzig dat ik toen een pluk haar uit zijn bek trok in het bos :N: vind dat nog erger dan dat ze er even aan snuffelen
Natuurlijk verteert haar erg langzaam. Net als alle andere vachten van andere dieren.
Maar goed ook, anders zouden die mussen door hun nest storten halverwege de broed: hup, weg nestbodem... verteert!![]()
Hele bossen vind ik zelf onprettig maar echt me eraan storen, nee.
Hier hang ik het on netjes aan de ren en de vogels knokken om dat haar en om de veren van de kippen, want kippen ruien dus ook (ja, veren, ook van dat onverteerbare spul).
Marjoleine schreef:Ik vind het altijd wel amusant om mensen te horen zeggen hoe dol ze zijn op de natuur en tegelijk te zien hoe vies ze natuurlijke dingen blijken te vinden.
Inderdaad, bovendien gebruiken de vogels ook heel veel haar NIET, dus die troep blijft dan liggen en verwaaien.Pemba schreef:Ik snap echt niet dat mensen dat buiten doen, haren verteren helemaal niet. Doe het binnen of in je eigen tuin en ruim de rotzooi gewoon op.
als ik een appel eet in het bos, ja hoor.. dan gooi ik het klokhuis in het bos... ga ik niet meer mee naar huis nemen hoor...Marie-Josée schreef:Het mag zo natuurlijk zijn als het wil, ik gooi mijn etensresten ook niet in de natuur
Ik ook maar niet mijn hele groenbakmalinois schreef:als ik een appel eet in het bos, ja hoor.. dan gooi ik het klokhuis in het bos... ga ik niet meer mee naar huis nemen hoor...Marie-Josée schreef:Het mag zo natuurlijk zijn als het wil, ik gooi mijn etensresten ook niet in de natuur
gelukkig komt er bij mijn 3 honden nog niet eens een kwart groenbak vanaf...Marie-Josée schreef:Ik ook maar niet mijn hele groenbakmalinois schreef:als ik een appel eet in het bos, ja hoor.. dan gooi ik het klokhuis in het bos... ga ik niet meer mee naar huis nemen hoor...Marie-Josée schreef:Het mag zo natuurlijk zijn als het wil, ik gooi mijn etensresten ook niet in de natuur![]()
PLukjes haar vergelijk ik met een klokhuis, een halve vacht met de inhoud van een groenbak.