Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
losse honden in de bebouwde kom.
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
losse honden in de bebouwde kom.
gisteravond negen uur nog even een stuk om met de honden, komt er vanuit het niets in het donker een hond aanvliegen. Met een paar brullen van mijn kant droop hij af (volgens mij een herder), maar ik schrik me dan altijd het apelazerus. Zag later de baas een paar honderd meter verder onder een lantaarnpaal staan
. Vervolgens een schijnaanval van een andere labrador. Schijnbaar hadden wij grote aantrekkingskracht gisteravond. En dat allemaal in de bebouwde kom waar honden aangelijnd moeten zijn. Soms ontgaat me echt de lol van het wandelen, ik deed niks anders dan steeds weer afslaan en anderen ontwijken. Ik weet wel dat ik niet meer om 9 uur 's avonds ga lopen.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: losse honden in de bebouwde kom.
Voordeel van los is gewoon dat als hij nog moet poepen dat hij het tussen de bosjes doet en dat ik het kan laten liggen
- Rebble
- Zeer actief
Pfff, je schrikt je dood in het donker!
Ik had het een paar weken geleden. We liepen in het park op een stuk zonder verlichting en Izzy staat raar te doen en wil niet mee lopen maar ik zag niks
en ineens zag ik 2 ogen glanzen :N: schrok me wezenloos, stond die hond er wsl dus al een tijdje 
Ik had het een paar weken geleden. We liepen in het park op een stuk zonder verlichting en Izzy staat raar te doen en wil niet mee lopen maar ik zag niks

-
Neeltje
Ik erger me er ook wezenloos aan. Ik wil gewoon ongevraagd geen vreemde honden bij mijn hond en ik brul ze dus ook weg. En het smoesje 'jij doet niks' zal me worst wezen, je houdt je hond maar bij je.
En als ze meelopen mij prima, ik ga niet wachten op een of andere baas die het niet belangrijk vindt om zijn hond bij zich te houden.
En als ze meelopen mij prima, ik ga niet wachten op een of andere baas die het niet belangrijk vindt om zijn hond bij zich te houden.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Laat eigenlijk ook maar zitten, dit gaat tot niks leiden 
Laatst gewijzigd door laeken op 26 feb 2011 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
*Jolanda*
ik kan het me erg goed voorstellen dat je je kapot schrikt.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn duo ook los loopt in de bebouwde kom...
Maar mijn duo loopt niet op andere honden af en pas als een andere hond veel te dichtbij komt (lees: binnen een meter van een van beide) dan worden ze chagie maar ik kan ze dan nog prima terug roepen.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn duo ook los loopt in de bebouwde kom...
Maar mijn duo loopt niet op andere honden af en pas als een andere hond veel te dichtbij komt (lees: binnen een meter van een van beide) dan worden ze chagie maar ik kan ze dan nog prima terug roepen.
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
laeken schreef:Laat eigenlijk ook maar zitten, dit gaat tot niks leiden

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Er loopt er hier 1 met een kangal los die doodleuk uit zichzelf even oversteekt als jij eraan komt met je honden
En de polen laten hun honden ook los lopen ik denk dat die helemaal niet weten dat dit niet mag
:N:
En de polen laten hun honden ook los lopen ik denk dat die helemaal niet weten dat dit niet mag

-
S@ndr@
- Zeer actief
is natuurlijk wel een verschil tussen je hond los laten lopen( onder begeleiding),
en je hond overal op af laten gaan
- dagmar88
- Zeer actief
Dat dus... wat wel en niet 'mag' interesseert me bijzonder weinig; er zijn een hele hoop loslopers die prettiger zijn om tegen te komen dan een aantal aangelijnde honden.S@ndr@ schreef:is natuurlijk wel een verschil tussen je hond los laten lopen( onder begeleiding),
Pluis loopt poep en plas rondjes naar het parkje om de hoek vaker aan de voet en draagt zelf zijn riem. Da's ook loslopen maar heeft niemand last van
- Pepie
- Zeer actief
Die van die polen heb je geen probleem mee die luisterenS@ndr@ schreef:is natuurlijk wel een verschil tussen je hond los laten lopen( onder begeleiding),

- Marina
- Zeer actief
ik heb er geen problemen mee als honden loslopen maar dan moeten ze idd wel luisteren.
Als ze op je af komen stormen vind ik het ook niet leuk.
Als ze op je af komen stormen vind ik het ook niet leuk.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
laeken
- Zeer actief
Ik had op Sandra gereageerd maar ik heb het idee dat dat precies de bedoeling is en ik heb geen zin in waar dat toe gaat leiden.Jacky schreef:laeken schreef:Laat eigenlijk ook maar zitten, dit gaat tot niks leiden![]()
ach, ik schrijf mijn frustratie gewoon even weg. Maar het zal altijd zo blijven .
- dagmar88
- Zeer actief
en omdat er verder niet op gereageerd wordt vestig je er zelf nog maar even de aandacht op... 
-
laeken
- Zeer actief
Nee, ik praat met Jacky. Een volwassen vrouw die misschien dacht dat ik op haar doelde met mijn stukje want zij reageerde er wel degelijk op. Dan leg ik even uit waarom ik mijn stukje verwijderd heb en dat dat niks met haar te maken heeft. Gewoon volwassen om misverstanden te voorkomen.dagmar88 schreef:en omdat er verder niet op gereageerd wordt vestig je er zelf nog maar even de aandacht op...
Misschien moet jij je eens niet overal tegenaan bemoeien blije.
- Pepie
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
laeken schreef:Ik had op Sandra gereageerd maar ik heb het idee dat dat precies de bedoeling is en ik heb geen zin in waar dat toe gaat leiden.Jacky schreef:laeken schreef:Laat eigenlijk ook maar zitten, dit gaat tot niks leiden![]()
ach, ik schrijf mijn frustratie gewoon even weg. Maar het zal altijd zo blijven .
oke, duidelijk.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Jacky
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom nou deze reactiedagmar88 schreef:en omdat er verder niet op gereageerd wordt vestig je er zelf nog maar even de aandacht op...

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Met een hond die gewoon even komt buurten heb ik totaal geen problemenNeeltje schreef:Ik erger me er ook wezenloos aan. Ik wil gewoon ongevraagd geen vreemde honden bij mijn hond
Ik heb wel een hekel aan patsers die even een punt komen maken, maar die tref ik niet zo vaak om eerlijk te zijn.
En die zijn ook zomaar weer weg trouwens
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Onze hond loopt bij ons ook los, maar zij gaat dan ook niet op andere af. Als er iemand aan komt met de hond aan de lijn dan moet ze even aan de voet of ik hou haar halsband vast. Maar wij lopen altijd rond dezelfde tijd, dus komen ook meestal de zelfde mensen tegen die we kennen.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Denk ook dat het ook te maken heeft in welke omgeving je woont, hoeveel honden er lopen en wat voor baasjes ernaast.Jaap* schreef:Met een hond die gewoon even komt buurten heb ik totaal geen problemenNeeltje schreef:Ik erger me er ook wezenloos aan. Ik wil gewoon ongevraagd geen vreemde honden bij mijn hond![]()
Ik heb wel een hekel aan patsers die even een punt komen maken, maar die tref ik niet zo vaak om eerlijk te zijn.
En die zijn ook zomaar weer weg trouwens
En ik vind het tegenwoordig vervelend omdat je al een paar keer door een niet zo'n kleine hond op onvriendelijke manier belaagd wordt met een baas die zijn hond niet bij zich kan houden. En zeker in de donker zit ik gewoon niet te wachten op een hond die op de mijne af komt stuiven op straat of als ik in een donker park/bosstukje loop ik kan echt niet zien op dat moment hoe de hond komt en hoe mijn honden reageren.
En als het rustig is en laat en overzichtelijk laat ik mijn reu ook los, die snuft wat en dreutelt wat en zie ik een andere hond dan komt hij weer even bij me en lijn ik aan, haar laat ik zowiezo niet los op straat want ze is nogal snel getriggerd, dat blijft erin zitten (egeltjes, katten in de bosjes etc.)
Maar hier lopen gewoon heel veel honden met baasjes op allerlei tijden, vriendelijke en minder vriendelijke, groten en kleine, honden die negeren en honden die wel op alles afgaan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als een kwart? dat vind ik erg weinig... kijk je weet het nooit 100% zeker, ik laat mijn honden soms als ik 's nachts van een wedstrijd kom ook wel even hier in de wijk los om een uur of 4 's nachts alleen maar om nog ff een laatste plas te doen (dus maximaal 1 minuut) maar dan weet ik dat ze voor 99% terugkomen... 25% is me dus veel te weinig en ik had dus een groot probleem met mijn aangelijnde honden als jouw hond daar ff bij kwam buurten zeker 's avonds... aanlijngebied is aanlijngebied prima als je daar je hond los laat maar alleen als je ze terug kan roepen en dat is geen 25%. Ik accepteer dat dus niet zeker omdat mijn honden aangelijnd in het donker vele malen scherper zijn dan los en overdag....S@ndr@ schreef:schuldig, als het kan doe ik het ook, sorry, maar ik laat hem als ik het voor een kwart kan voorkomen niet op een ander afstuiteren.
en kijk echt goed om me heen.
Voordeel van los is gewoon dat als hij nog moet poepen dat hij het tussen de bosjes doet en dat ik het kan laten liggen
ik heb geen behoefte aan een nachtelijke knokpartij waar ik in het stikkedonker alles uit elkaar moet halen... dus ik voorkom dat, zeker weten...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
het is hier 1 rechte straat, die overzichtelijk is en ook nog eens goed verlicht - waar je woont en hoe, maakt best veel uit volgens mij.
niet gelijk denken dat ik onverantwoordelijk ben, ik had gehoopt dat mensen me beter in zouden schatten.
:N: , niet dus 
niet gelijk denken dat ik onverantwoordelijk ben, ik had gehoopt dat mensen me beter in zouden schatten.
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 feb 2011 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb me ook wel eens ontzettend staan verbazen toen ik een vrouw aan de overkant van ene drukke weg zag lopen, diep verzonken in gedachten haar poedel los dribbelend achter haar aan. Totdat hij Gollum zag, die hond rende zo de weg over naar ons toe. Ik heb hem toen maar even vastgemaakt aan de andere kant van de lijn (toch handig zo'n dubbele lijn bij vriendelijke honden) en heb heel erg mijn best moeten doen om de aandacht van die vrouw te trekken. En die muts roept hem dus gewoon ook nog he
Ik heb toen maar heel hard geroepen dat ik hem aangelijnd had en dat ze hem mocht komen halen
Ik doe het ook wel hoor, los in de buurt maar let wel altijd goed op. De enige waar ze nog wel eens op afrent is haar vriendje de weimeraner reu, zijn vrouwtje is slechtziend dus ik roep dan altijd heel hard wie we zijn :N:
Maar ik begrijp de frustratie
Ik heb toen maar heel hard geroepen dat ik hem aangelijnd had en dat ze hem mocht komen halen
Ik doe het ook wel hoor, los in de buurt maar let wel altijd goed op. De enige waar ze nog wel eens op afrent is haar vriendje de weimeraner reu, zijn vrouwtje is slechtziend dus ik roep dan altijd heel hard wie we zijn :N:
Maar ik begrijp de frustratie
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ach frustratie, ik begrijp je volkomen. Gister fietste ik met snoepje Perry en Terror Mike mijn favo rondje buiten de bebouwde kom. Kan kilometers kijken dus terror Mikey mag daar los. Zie op afstand een wit springding rennen. Lijn 100 meter van te voren beide aan. Heel demonstratief afstappen, honden roepen, aanlijnen. Stap weer op en fiets verder. Zie dat de mensen hondje bij zich roepen en aanlijnen (dacht ik
) maar toen ik op 20 meter was komt wit spring ding, bleek een hele leuke Parson Jack Russell pup, als een speer op ons af. Niks aangelijnd dus.
Dames roepen : "Jack, Jack kom dan kereltje, joehoe."
Jack natuurlijk hele grote bananen in zijn oren. Ik gooi mijn fiets van me af voordat "Jack" er onderkomt en zodat ik mijn handen vrij heb. Schuif snoepje Perry naar voren en berg terror Mikey maar weer eens weg onder mijn oksel.
Zeggen de dames terwijl ik Pup Jack met mijn linkerbeen van me af schuif; "Ach ja hij moet het nog leren hè?" Waarop ik liefdevol heb geantwoord: "Snap ik, maar wel sneu dat het dan zo'n pijnlijke les wordt voor jullie, trouwens heel schattige, Jack, als hij daarbij gebeten wordt door een Mechelse Herder".
Ik had niet het idee dat het kwartje viel.
Even verderop liepen 2 Nordic Walkers met een joekel van een witte herder los. Voor me, ik kwam ze dus achterop. Ik van afstand roepen; "Joehoe, 2 honden bij me." 1 van de walkende dames roept "Joris hier". Voor de zekerheid snoepje Perry maar niet aangelijnd, achteraf gelukkig, want een meter of 15 voordat ik er ben stuift "Joris" als een speer de weg over op ons, lees Perry af, al grommend en borstelend. Perry, pas op behendigheid aangevallen door een Tervueren, schrikt zich het apelazerus en denkt
:, en gaat er als een speer vantussen. "Joris" kan hem niet bijhouden, gelukkig, en ik zeg nog heel vriendelijk tegen de dames: "Goh maar goed dat "Joris" een bal in zijn bek heeft, dan past er in ieder geval geen Jack Russell meer bij in. " Antwoord; "Ja, hij is toch zo vreselijk macho de laatste tijd." Dat bleek, want ik hoorde nog minimaal 400 meter "Joooooooooorrrrrrriiiiiiiiiissssssss" met een Joris in achtervolging achter ons aan.
Ja ik weet, buiten de bebouwde kom, en ze mogen los, en ik heb natuurlijk een vreselijk valse kutjoekel van een herder, en het is dus eigenlijk off-topic; maar ik begrijp je frustratie dus.
Jack natuurlijk hele grote bananen in zijn oren. Ik gooi mijn fiets van me af voordat "Jack" er onderkomt en zodat ik mijn handen vrij heb. Schuif snoepje Perry naar voren en berg terror Mikey maar weer eens weg onder mijn oksel.
Zeggen de dames terwijl ik Pup Jack met mijn linkerbeen van me af schuif; "Ach ja hij moet het nog leren hè?" Waarop ik liefdevol heb geantwoord: "Snap ik, maar wel sneu dat het dan zo'n pijnlijke les wordt voor jullie, trouwens heel schattige, Jack, als hij daarbij gebeten wordt door een Mechelse Herder".
Ik had niet het idee dat het kwartje viel.
Even verderop liepen 2 Nordic Walkers met een joekel van een witte herder los. Voor me, ik kwam ze dus achterop. Ik van afstand roepen; "Joehoe, 2 honden bij me." 1 van de walkende dames roept "Joris hier". Voor de zekerheid snoepje Perry maar niet aangelijnd, achteraf gelukkig, want een meter of 15 voordat ik er ben stuift "Joris" als een speer de weg over op ons, lees Perry af, al grommend en borstelend. Perry, pas op behendigheid aangevallen door een Tervueren, schrikt zich het apelazerus en denkt
Ja ik weet, buiten de bebouwde kom, en ze mogen los, en ik heb natuurlijk een vreselijk valse kutjoekel van een herder, en het is dus eigenlijk off-topic; maar ik begrijp je frustratie dus.
Gr. Aniek

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Denk dat het heel erg aan de plek licht en aan de honf + baas.
Als een hond bij de baas in de buurt blijft en mijn honden uit de buurt blijft heb ik geen probleem.
Maar soms hier hou ik mijn hard vast langs de drukke weg waar ze dan gewoon op lopen los
Als een hond bij de baas in de buurt blijft en mijn honden uit de buurt blijft heb ik geen probleem.
Maar soms hier hou ik mijn hard vast langs de drukke weg waar ze dan gewoon op lopen los
- Pepie
- Zeer actief
Ik heb er alle vertrouwen in dat s@ndra heus wel weet waar ze hem los laat,hier lopen ze ook weleens los daar waar het niet mag maar waar je een goed overzicht heb 

-
S@ndr@
- Zeer actief
mensen gaan er veel liever vanuit dat anderen onverantwoordelijk zijn, dan kun je wijzen naar wat niet deugd in jouw ogen

- Pepie
- Zeer actief
Ik denk dat iedereen hier op het forum op een verantwoordelijke manier met zijn honden omgaat het zijn zij die geen lid zijn die er een zooitje van maken :lol:S@ndr@ schreef:mensen gaan er veel liever vanuit dat anderen onverantwoordelijk zijn, dan kun je wijzen naar wat niet deugd in jouw ogen![]()

-
S@ndr@
- Zeer actief
Kijk jij snapt hem
:lol: