Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie weet dit?? Hik, slikken???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Wie weet dit?? Hik, slikken???

Ongelezen bericht door sambongo »

Mijn dog heeft zo heel af en toe, eens in de 2 maanden ongeveer last van raar slikken. Nier met het eten maar het komt zo ineens opzetten, hij likt dan zijn neus bijna af en zit constant te slikken alsof er iets in zijn keel zit. Gaat ook vanzelf weer weg. Als het bijna weg is en hij begint te blaffen komt het even hard weer terug. Vanmiddag waren we aan het wandelen en mijn man en ik waren een beetje aan het donderen en ik kijk ineens naar Bongo en is hij heel raar aan het slikken. Hoe ziet de hik er bij de hond uit? Zou dit ook met de voedselintolerantie te maken kunnen hebben? Ga uiteraard morgen de da weer vragen, maar ben benieuwd of iemand dit herkent.
Suuzje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerenfox en Vuilnisbakkie

Re: Wie weet dit?? Hik, slikken???

Ongelezen bericht door Suuzje »

Ik herken dit bij onze hond, wij noemen het dan ook hikslik.
Onze hond gaat dan ook likken over de vloer of gaat ze kauwen op planten of wat waar ze ook maar op kan knagen. Heeft jouw hond dat ook? Vooraf heeft ze ook vaak een hoestje, alsof ze iets in haar keel heeft zitten.

Als we dat likken over de vloer niet stoppen kan ze uren doorgaan met dat hikslikken, dat likken over de vloer verergert haar hikslik dus..
De laatste tijd heeft ze het nog weinig, gelukkig..
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

maagzuur denk ik. Kenzo heeft helaas al jaren hier last van, heeft ook voedsel intolerantie en als hij iets eet anders dan zijn voer krijgt hij er gigantisch last van. Kenzo heeft ook een chronische maagontsteking wat het maagzuurverhaal nog veel pijnlijker maakt. Jullie omschrijvingen hierboven dat doet hij ook als hij een aanval heeft
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik noem het slikerietes :F: monky heeft het regelmatig, doodeng vind ik het :N: van alles wil hij dan opvreten plastic, glas etc niks is veilig. Ze hebben een keer foto's van zijn kop en nek gemaakt en een endoscopie maar daar was niks op te zien. Ik hou het maar op een maagirritatie ik geef hem dan een paar lepels honing of hoestsiroop, en 'steun' ik hem want het is een watje meestal gaan we dan samen een uurtje slapen op de bank :J: dat werkt bij hem goed. Bij hem valt het me op dat het ook vaker voorkomt als er veel stress is, daar zijn we blijkbaar allebij erg gevoelig voor :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Het is duidelijk niet normaal en hij heeft er last van. Misschien kan maagcompositum helpen de maag tot rust te brengen? Op doggen en maagklachten heb ik het niet zo ivm torsies...
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »

Eentje van ons doet dit ook regelmatig. Kheb altijd de indruk dat ze dan misselijk is.
Ze wil dan ook alles opeten wat ze tegenkomt. Meestal geef ik een beschuitje of
crackertje en dan gaat het wel over.
Afbeelding
Groetjes, Elly
sambongo
Actief

Internist noemt het reflux, ik snap alleen nu niet waarom mijn hond dat dan nog heeft aangezien hij op dat o zo goede dieet volgens de internist staat. Daarbij heeft mijn hond nu weer de huidproblemen die hij anderhalf jaar geleden ook had. Heel lang geen last van gehad en nu met dat eliminatiedieet komt het terug. Maandag heb ik een afspraak bij holistische praktijk den hoek, ben benieuwd wat hieruit komt.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Mijn Cairn heeft het ook en ook Onyx likt af en toe over de vloer. Maar er is daaruit nog nooit iets ernstigers voort gekomen dus ik maak me er niet zo druk om.
Ander vraagje.. als jouw hond op dat dieet weer huidproblemen krijgt, wat gaf je hem dan hiervoor toen hij daar geen last van had? Want dan zou ik daar weer naar overstappen. Tenzij hij ook nog om een andere reden op dat dieet zit.
Afbeelding
sambongo
Actief

Onyx schreef:Mijn Cairn heeft het ook en ook Onyx likt af en toe over de vloer. Maar er is daaruit nog nooit iets ernstigers voort gekomen dus ik maak me er niet zo druk om.
Ander vraagje.. als jouw hond op dat dieet weer huidproblemen krijgt, wat gaf je hem dan hiervoor toen hij daar geen last van had? Want dan zou ik daar weer naar overstappen. Tenzij hij ook nog om een andere reden op dat dieet zit.
Ja dat is het probleem een beetje, ben de laatste tijd ook erg aan het rommelen met voer geweest. Ik wil mijn hond graag volledig op vers hebben maar of hij eet het maar voor 2 dagen of iets langer en dan wil hij het niet meer. Of hij wil het wel maar niet genoeg, waardoor hij dan gaat afvallen. Hij kreegt de laatste tijd alleen nog maar blikvoer want dat was het enige wat hij goed wou eten. Ik heb maandag een afspraak bij den hoek, holistisch dierenartsenpraktijk. Ik hoop dat ze me daar wat wijzer kunnen maken. :denken:
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Niet zo moelijk gaan doen over eten. Als je een voer hebt waar hij geen huidproblemen van krijgt en hij eet er in het begin goed van, zou ik hem daar op zetten en gewoon op vaste tijden eten geven. Als hij honger heeft eet hij echt wel.
En blikvoer eten mijn honden ook het liefst maar daar zit zo goed als geen voedingsstoffen in dus krijgen ze het hier alleen als lekker tussendoortje.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”