Het is misschien bekend maar onbegrepen.Muk schreef: Weet ik, alleen snapt Rbijn dat niet zo. Misschien moet zij eens kijken naar haar eigen verstandelijke vermogens in plaats van die van jou (en anderen) te beoordelen.
@Robijn
Hier in NL wordt de term al heel lang gebruikt, lang voor ene CM. Dus bekend is het wel, maar een beetje zichzelf respecterende hondentrainer zal zich godzijdank nooit zo noemen hier.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cesar Millan onderzoek
Moderator: moderatorteam
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Re: Cesar Millan onderzoek
-
Neeltje
Who to my knowledge still is a dog trainer. 'Whisperer" is a 'titel' that has been taken from the movie with Paul Newman with the damaged horse. Since then the term 'whisperer' has been used very regularly for all kind of things. So what has been said a very very good trainer, but still a trainer.rubyred schreef:A dog trainer is someone who trains dogs using one method for all dogs. Trainers teach basic behaviors—Come, Sit, Down, Stay—or how to protect, do agility, or advanced obedience. ALL dogs should learn basic obedience but the same training method may not work for all dogs.
A behaviorist understands WHY dogs do what they do, then channels proper behavior accordingly. What motivates a German Shepherd will not motivate an Afghan Hound the same way, and this specific breed behavior knowledge makes training easier and more successful.
A dog whisper, understand why your dog does what it does, has studied the breeds and their purpose, and combines it with years of experience training and instinctual gift.
-
Neeltje
rubyred schreef:Het is misschien bekend maar onbegrepen.Muk schreef: Weet ik, alleen snapt Rbijn dat niet zo. Misschien moet zij eens kijken naar haar eigen verstandelijke vermogens in plaats van die van jou (en anderen) te beoordelen.
@Robijn
Hier in NL wordt de term al heel lang gebruikt, lang voor ene CM. Dus bekend is het wel, maar een beetje zichzelf respecterende hondentrainer zal zich godzijdank nooit zo noemen hier.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik snap wel wat Rubyred bedoelt.
Ik vind het alleen nog steeds een raar woord, en gebruik het zelf niet.
Maar gewoon een trainer is Cesar niet.
Hij traint honden nml niet, trainen is voor mij allerlei commando's aanleren etc.
En Cesar doet iets heel anders, alleen net als Rubyred weet ik niet hoe ik het uit moet leggen.
Hij zegt zelf ook altijd, dat hij mensen traint, dus eigenlijk is hij een mensentrainer.
Het enige dat hij met honden doet, is ze terug in balans brengen.
En dit doet hij zonder commando's etc. maar door de hond aan te voelen en de juiste dingen te doen zonder woorden te gebruiken. Toch blijft 'whisperer' voor mij een raar woord, en dat vind ik nog altijd een onzinwoord.
Cesar zorgt ervoor dat honden weer lekker in hun vel zitten, en ook dat heeft voor mij niets met trainen te maken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij dat zou doen nml, een hond trainen en dus commando's en kunstjes aanleren.
Hij komt voor mij nog het dichtst bij gedragstherapeut.
Dus nee, geen hondentrainer. Eerder GT
Hij traint honden nml niet, trainen is voor mij allerlei commando's aanleren etc.
En Cesar doet iets heel anders, alleen net als Rubyred weet ik niet hoe ik het uit moet leggen.
Hij zegt zelf ook altijd, dat hij mensen traint, dus eigenlijk is hij een mensentrainer.
En dit doet hij zonder commando's etc. maar door de hond aan te voelen en de juiste dingen te doen zonder woorden te gebruiken. Toch blijft 'whisperer' voor mij een raar woord, en dat vind ik nog altijd een onzinwoord.
Cesar zorgt ervoor dat honden weer lekker in hun vel zitten, en ook dat heeft voor mij niets met trainen te maken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij dat zou doen nml, een hond trainen en dus commando's en kunstjes aanleren.

-
Muk
Een goede hondentrainer dus.Paulala schreef:Ik snap wel wat Rubyred bedoelt.
Ik heb les gehad (cursussen G&G) van werkelijk een wereldtrainer. Die zag waarom hond A niet te trainen was op een bepaalde manier, netzoals die ook zag dat iedere hond anders te motiveren was. En als een hond niet goed in zijn / haar vel zat, dan werkte zij samen met de eigenaar eraan. Netzoals zij probleemhonden (gedragsproblemen) samen met de eigenaar behandelde. Dát vind ik een goede trainer, iemand die niet alleen de standaard oefeningen aanleert, maar naar het totaalplaatje kijkt bij zowel hond als baas. En dat die trainer dan op dat moment alleen les geeft in hoe je een hond het "zit" commando aan moet leren is dan bijzaak. Deze trainer is overigens ook opgeleid GT, maar geeft dus ook gewoon basiscursussen G&G. En eerlijk gezegd zou ik het wel prettig vinden als alle hondentrainers zo zouden zijn.
Maar met fluisteren of wat dan ook, heeft het niets te maken in mijn ogen.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Ik ook.rubyred schreef:Ik moet wel lachen om die Cesar hype in nederland.
-
Mojuan
- Zeer actief
Muk schreef:Maar met fluisteren of wat dan ook, heeft het niets te maken in mijn ogen.
Even alleen je laatste zin hoor, daar ben ik het nml volmondig mee eens.

- Dog Basic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Contacteer:
Het is wel geen commando aanleren, maar wel netjes meelopen wanneer de aandacht ergens anders door getrokken wordt:Paulala schreef:................................Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe hij dat zou doen nml, een hond trainen en dus commando's en kunstjes aanleren.
http://www.cesarsway.com/askcesar/overe ... n-the-Walk" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
-
tineke
Robert Redford dus geen Paul NewmanNeeltje schreef:Who to my knowledge still is a dog trainer. 'Whisperer" is a 'titel' that has been taken from the movie with Paul Newman with the damaged horse. .
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Horse_Whisperer" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Marion.
Ik vind het inmiddels erg lachwekkend worden. Niemand kan ontkennen dat robijntje een beetje standvastig is

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja maar ze is zelf ook een whisperer hè, dat heeft ze ergens gezegd, dus dan móét je wel natuurlijk.Marion. schreef:Ik vind het inmiddels erg lachwekkend worden. Niemand kan ontkennen dat robijntje een beetje standvastig is![]()
![]()
Zegt in mijn ogen trouwens ook wel iets over de kwaliteit van die zgn whisperers, maar dat even terzijde

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Neeltje
Ik zat te twijfelen, wist het niet meer zeker.tineke schreef:Robert Redford dus geen Paul NewmanNeeltje schreef:Who to my knowledge still is a dog trainer. 'Whisperer" is a 'titel' that has been taken from the movie with Paul Newman with the damaged horse. .![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Horse_Whisperer" onclick="window.open(this.href);return false;
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Wat Muk zegt, een goede trainer dus, ook opvoeden is trainen...Paulala schreef:Ik snap wel wat Rubyred bedoelt.
je traint altijd iets... ook bij opvoeden...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Dat meeeeeen je nietrenee-uk schreef:ja maar ze is zelf ook een whisperer hè, dat heeft ze ergens gezegd, dus dan móét je wel natuurlijk.

-
Marion.
:N: :N: :N:renee-uk schreef:ja maar ze is zelf ook een whisperer hè, dat heeft ze ergens gezegd, dus dan móét je wel natuurlijk.Marion. schreef:Ik vind het inmiddels erg lachwekkend worden. Niemand kan ontkennen dat robijntje een beetje standvastig is![]()
![]()
Zegt in mijn ogen trouwens ook wel iets over de kwaliteit van die zgn whisperers, maar dat even terzijde
Ik heb haar hier op het forum nog nooit fatsoenlijk over honden horen praten geloof ik. Weet niet eens hoe haar honden heten. Heeft ze zelf wel honden
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ze is een animal whisperer, kijk maarMarion. schreef::N: :N: :N:renee-uk schreef:ja maar ze is zelf ook een whisperer hè, dat heeft ze ergens gezegd, dus dan móét je wel natuurlijk.Marion. schreef:Ik vind het inmiddels erg lachwekkend worden. Niemand kan ontkennen dat robijntje een beetje standvastig is![]()
![]()
Ik heb haar hier op het forum nog nooit fatsoenlijk over honden horen praten geloof ik. Weet niet eens hoe haar honden heten. Heeft ze zelf wel honden
onderaan de bladzij staat dat en op de pagina erna de uitleg.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Marion.
En bedankt. Moet ik me nog een keer door een hele pagina "jullie snappen het gewoon niet. Punt." doorworstelen :N:renee-uk schreef:onderaan de bladzij staat dat en op de pagina erna de uitleg.
Bennie zegt het in zijn eerste reactie op die volgende pagina iets beter, maar om de dooie dood niet dat robijntje met mijn honden mag fluisteren.
-
Muk
Dus eigenlijk voelt Robijntje zich miskent, omdat wij haar bijzondere gave niet op de juiste waarde inschatten.

- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Ze is een miskend genie . . . Kan ze niet een beetje zachter whisperen dan, ik word er namelijk niet echt calm and assertive van . . .
-
Muk
Haar gift is alleen beperkt tot dieren, op mensen heeft zij weer een totaal andere invloed. Ik zou het een mensenschreeuwer willen noemen. The Human Screamer of zoiets.Liselore schreef:Ze is een miskend genie . . . Kan ze niet een beetje zachter whisperen dan, ik word er namelijk niet echt calm and assertive van . . .
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ohw? Hier is het begonnen bij de Batavieren, die noemden zulke mannen gewoon trainersrubyred schreef:Heeft niks met stenen tijdperk te maken maar met achtergrond/cultuur. Whisperers is hier begonnen bij de Indianen.LongFields schreef:Tuurlijk rooie ruby, hier in Nederland leven we nog in het stenen tijdperk, in Canada en de USA daarentegen....
(hou er toch eens over op)
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Renee1966
- Zeer actief
Ja, heel soms kan ik ook gevat zijnJaap* schreef:![]()
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Maak er maar een gewoonte van dan 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Renee1966
- Zeer actief
Dat lukt me dus niet, ik ben er zo één die na een paar uur denkt, dát had ik moeten zeggen.Jaap* schreef:Maak er maar een gewoonte van dan
En dan ben ik na 25 jaar Rotterdamse schoonfamilie al een stuk vlotter geworden.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Prachtig: hier heb je ook veel mensen die honden (en hun bazen) trainen en mensen die "honden en hun bazen trainen en instinctief weten wat de beste methode zal zijn om de betreffende combinatie te helpen".rubyred schreef:Hier heb je heel veel trainers maar niet zoveel trainers die ook whisperer zijn.malinois schreef:nou ben jij ook domranetje schreef: Klopt
Daar heten ze gewoon trainer![]()
![]()
En raad eens: dat noemen we hier allemaal"trainers"
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Beetje mosterd na de maaltijd geloof ik 
- dagmar88
- Zeer actief
Muk schreef:Haar gift is alleen beperkt tot dieren, op mensen heeft zij weer een totaal andere invloed. Ik zou het een mensenschreeuwer willen noemen. The Human Screamer of zoiets.Liselore schreef:Ze is een miskend genie . . . Kan ze niet een beetje zachter whisperen dan, ik word er namelijk niet echt calm and assertive van . . .
Daar is al een Engelse term voor; socially impaired...
-
Mojuan
- Zeer actief
Volgens mij kan Cesar wel veel beter met mensen omgaan dan Rubyred.
Dat stukje mis ik toch een beetje.
Dat stukje mis ik toch een beetje.

-
Gos
- Zeer actief
Goh, interessant, volgens mij noemen we iemand die niet meer kan toepassen dan één vaste methode voor iedere hond hier gewoon een frotkeesrubyred schreef:A dog trainer is someone who trains dogs using one method for all dogs. Trainers teach basic behaviors—Come, Sit, Down, Stay—or how to protect, do agility, or advanced obedience.
Jammer dat je engels zo rammeltrubyred schreef: A dog whisper, understand why your dog does what it does, has studied the breeds and their purpose, and combines it with years of experience training and instinctual gift.
Ben benieuwd wanneer ze daar over de sloot ook nog tot de conclusie gaan komen, dat ook niet ieder individu van een ras precies dezelfde aanpak nodig heeft :smile1: