Het komt wel eens voor dat Sammy even een paar uurtjes alleen moet zijn, hij gaat dan in de bench en "wacht" tot mijn vader hem ophaalt en dan blijft hij de rest van de dag bij mijn ouders. Zo ook deze week 3x een ochtend. Ik ga 's morgens met Sammy een half uur wandelen, dan thuiskomend kan hij nog lekker een half uurtje spelen terwijl ik alles doe om naar het werk te gaan. Rond 8 uur gaat Sammy dan de bench in en mijn vader komt hem rond 11 uur halen en dan gaat hij naar mijn ouders. Ik zet dus 's morgens als Sammy de bench in gaat zijn bakje met brokjes in de bench. Ik had eerst zo'n RVS bakje, maar die pakte hij met zijn bek op en gooide hem om. Als het bakje leeg was smeet hij hem door de bench, want mijn vader vond hem soms helemaal in de andere hoek van de bench. Nou had ik nog een porseleinen bakje staan van mijn konijn, dus ik dacht slim te zijn en dit bakje te gebruiken omdat ik vermoedde dat hij deze niet kon omgooien (zit ook geen rand aan die hij met zijn bek kan pakken). Nou niet dus....gistermorgen hoorde ik hem al de bak omgooien (sterke neus die Sammy, hij duwt hem namelijk met zijn neus om) en de brokjes lagen in de bench. Ik heb de brokjes weer teruggedaan in het bakje, maar later hoorde ik weer de brokjes door de bench gaan en toen heb ik het maar gelaten. Vanmorgen weer hetzelfde ritueel, maar toen hoorde ik de brokjes op het laminaat vallen

, dus buiten de bench en kan hij er natuurlijk niet meer bij, dus ik dacht "jaaaaaaa, dag, zo blijf ik bezig". Ik ben teruggelopen naar de bench, heb zijn bakje omgekieperd in de bench en de brokjes van het laminaat geveegd en ook erbij gegooid en zijn bakje heb ik uit de bench gehaald. Ik zeg ook eerlijk dat ik vanmorgen echt zoiets had van "pffff.....als je ze er zo nodig eruit wil gooien dan gooi ik ze wel voor je eruit", ik was hierdoor ook wat te laat dus ik had geen zin in een "discussie" met Sammy, hahaha....Nou overweeg ik dus om de volgende keer de brokjes maar gelijk los in de bench te gooien.
Slecht idee?????
Volgens mij is dit gewoon protest van hem omdat hij de bench in moet. Hij gaat er nooit uit zichzelf in, maar zit hij er eenmaal in dan is er niets aan de hand. Raakt niet in paniek of iets dergelijks, maar hij wil liever "gewoon" bij mij in de buurt zijn, logisch, ik zou ook liever bij mijn vrouwtje zijn dan dat ik even een paar uurtjes alleen in de bench moet.
Maar ik vraag me even af of ik er goed aan doe om de brokjes los op zijn benchkussen te gooien of doorzetten, met het gevolg dat dit telkens een ochtenstrijd gaat worden. Mag ik jullie advies?
groetjes Sandra
P.s. ik zie dat het best een lang verhaal geworden is, sorry

, ik ben altijd redelijk lang van stof met schrijven, hahaha...