Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokjes in de bench

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sandra&sammy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
Aantal honden: 1

Brokjes in de bench

Ongelezen bericht door sandra&sammy »

Het komt wel eens voor dat Sammy even een paar uurtjes alleen moet zijn, hij gaat dan in de bench en "wacht" tot mijn vader hem ophaalt en dan blijft hij de rest van de dag bij mijn ouders. Zo ook deze week 3x een ochtend. Ik ga 's morgens met Sammy een half uur wandelen, dan thuiskomend kan hij nog lekker een half uurtje spelen terwijl ik alles doe om naar het werk te gaan. Rond 8 uur gaat Sammy dan de bench in en mijn vader komt hem rond 11 uur halen en dan gaat hij naar mijn ouders. Ik zet dus 's morgens als Sammy de bench in gaat zijn bakje met brokjes in de bench. Ik had eerst zo'n RVS bakje, maar die pakte hij met zijn bek op en gooide hem om. Als het bakje leeg was smeet hij hem door de bench, want mijn vader vond hem soms helemaal in de andere hoek van de bench. Nou had ik nog een porseleinen bakje staan van mijn konijn, dus ik dacht slim te zijn en dit bakje te gebruiken omdat ik vermoedde dat hij deze niet kon omgooien (zit ook geen rand aan die hij met zijn bek kan pakken). Nou niet dus....gistermorgen hoorde ik hem al de bak omgooien (sterke neus die Sammy, hij duwt hem namelijk met zijn neus om) en de brokjes lagen in de bench. Ik heb de brokjes weer teruggedaan in het bakje, maar later hoorde ik weer de brokjes door de bench gaan en toen heb ik het maar gelaten. Vanmorgen weer hetzelfde ritueel, maar toen hoorde ik de brokjes op het laminaat vallen :boos: , dus buiten de bench en kan hij er natuurlijk niet meer bij, dus ik dacht "jaaaaaaa, dag, zo blijf ik bezig". Ik ben teruggelopen naar de bench, heb zijn bakje omgekieperd in de bench en de brokjes van het laminaat geveegd en ook erbij gegooid en zijn bakje heb ik uit de bench gehaald. Ik zeg ook eerlijk dat ik vanmorgen echt zoiets had van "pffff.....als je ze er zo nodig eruit wil gooien dan gooi ik ze wel voor je eruit", ik was hierdoor ook wat te laat dus ik had geen zin in een "discussie" met Sammy, hahaha....Nou overweeg ik dus om de volgende keer de brokjes maar gelijk los in de bench te gooien.

Slecht idee?????

Volgens mij is dit gewoon protest van hem omdat hij de bench in moet. Hij gaat er nooit uit zichzelf in, maar zit hij er eenmaal in dan is er niets aan de hand. Raakt niet in paniek of iets dergelijks, maar hij wil liever "gewoon" bij mij in de buurt zijn, logisch, ik zou ook liever bij mijn vrouwtje zijn dan dat ik even een paar uurtjes alleen in de bench moet.

Maar ik vraag me even af of ik er goed aan doe om de brokjes los op zijn benchkussen te gooien of doorzetten, met het gevolg dat dit telkens een ochtenstrijd gaat worden. Mag ik jullie advies?
groetjes Sandra

P.s. ik zie dat het best een lang verhaal geworden is, sorry :mann: , ik ben altijd redelijk lang van stof met schrijven, hahaha...
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
CatharinaH
Actief
Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie

Re: Brokjes in de bench

Ongelezen bericht door CatharinaH »

Er bestaan toch van die bakken die je aan de tralies van de bench moet bevestigen? Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken...
Ik gebruik zelf geen bench, maar bij de boerenbond heb ik wel benchen zien staan met zo´n voerbak erin bevestigd. :lol1:
Afbeelding
Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
sandra&sammy
Zeer actief

klopt, die heb ik ook voor zijn water. Nadeel daarvan is dat hij die er ook zo met zijn neus kan uitwippen. Zijn waterbak blijft gelukkig redelijk hangen omdat hij vrij strak zit, heeft er tot nu toe maar 2 uitgelegen. Maar wellicht kan ik dat ook nog eens proberen, maar ik vermoed dat hij die dan gewoon met zijn neus eruit wipt. Ik vind ze niet echt ideaal die bakjes als ik heel eerlijk ben. Tis dat ik voor zijn water geen alternatief heb, een losse bak op de bodem is niets, dan ligt het water meer in de bench dan dat hij kan drinken. Als iemand nog andere alternatieven heeft dan hoor ik het graag!!!!
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dat was bij mij wel het laatste waar ik een strijd van zou maken. Ik zou de brokjes in een voerbal doen of in een kong.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik denk dat je hondje er een spelletje van maakt en ik zou het zelf mooi zo laten
Als ie met zn brokjes bezig is verveelt ie zich in elk geval niet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier krijgt geen enkele hond het voer in een bak alles op de grond verspreid... nu alles KVV dus ook alles op de grond... voorheen met brok ook altijd op de grond
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:hier krijgt geen enkele hond het voer in een bak alles op de grond verspreid... nu alles KVV dus ook alles op de grond... voorheen met brok ook altijd op de grond
de mijne wel, die daapsen denken dat het een tussendoortje is en blijven zeuren om eten als het niet in de bak zit :piew:
Die krijgen mooi alles in hun bak en dan mogen ze het er zelf uithalen, wat soms best een komisch gezicht is ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sandra&sammy
Zeer actief

Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb....ik heb zo'n voerbal. Als hij zijn brokjes niet gelijk opeet doe ik de rest brokjes ook in die bal en dan vindt hij het prachtig om op die manier door de kamer heen te sjeezen en alsnog de brokjes te eten. Ik kan die brokjes natuurlijk ook in een kong doen, die heb ik niet, maar is zo gekocht. Toch handig mensen die meedenken :E:

Inderdaad is dit nou het laatst waar ik met hem om wil strijden en ik denk ook dat het een spelletje is. Hij weet dat ik naar hem terugkom als hij de bak omgooit, ik denk dat ik dit dus zelf gecreeerd heb ben ik bang, :(

Ik geloof dat ik naar de winkel ga om een kong te kopen....

Bedankt voor het meedenken :E:
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

nog even over dat drink bakje om in de bench te hangen....heb je zo'n grijs rond bakje? zoeen waarvan je de houder op de bench vastschroeft met zo'n grijze houder. Als het goed is kan je die vast zetten door van de houder er een dingetje over te schuiven. (lekker duidelijk verhaal hoop dat je het snapt) :denken:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dretje schreef:nog even over dat drink bakje om in de bench te hangen....heb je zo'n grijs rond bakje? zoeen waarvan je de houder op de bench vastschroeft met zo'n grijze houder. Als het goed is kan je die vast zetten door van de houder er een dingetje over te schuiven. (lekker duidelijk verhaal hoop dat je het snapt) :denken:
die was er hier zo afgemikt... hier dus geen water in de bench.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sandra&sammy
Zeer actief

Ik heb inderdaad zo'n bakje die je aan de bench schroeft (eerst een hangsysteem, dat werkte helemaal niet die gooide hij met systeem en al eraf), maar volgens mij heb ik niets eraan zitten wat ik kan schuiven?????
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Misschien een stomme vraag, maar waarom krijgt je hond de brokjes in de bench, terwijl jij nog gewoon thuis bent?
Je kunt de hond zijn eten geven na de wandeling en dan is hij/zij klaar.
Dan hoef je geen brokjes in de bench te geven en kan er ook niets worden omgegooid.
Bij mij krijgen ze 's morgens en 's avonds hun portie vlees en dat is in enkele tellen op.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

ik kan helaas geen foto plaatsje maar het bakje en houder waar ik het over heb zijn van grijs plastick
het bakje schuif je van bovenaf in een gleuf en dan kan je een klein "blokje"van de houder een klein stukje naar voren schuiven zodat het bakje vastzit (blijft moeilijk uitleggen)

Geen idee hoe ik hier plaatjes bij kan zetten maar zoek eens op "plastick universeel voerbak voor draadkooi (bench)"
sandra&sammy
Zeer actief

dretje schreef:ik kan helaas geen foto plaatsje maar het bakje en houder waar ik het over heb zijn van grijs plastick
het bakje schuif je van bovenaf in een gleuf en dan kan je een klein "blokje"van de houder een klein stukje naar voren schuiven zodat het bakje vastzit (blijft moeilijk uitleggen)
Aha, die van mij is van RVS. Misschien eens navragen in de dierenwinkel of zij de variant kennen waar jij het over hebt. Bedankt!
Odi schreef:Misschien een stomme vraag, maar waarom krijgt je hond de brokjes in de bench, terwijl jij nog gewoon thuis bent?
Je kunt de hond zijn eten geven na de wandeling en dan is hij/zij klaar.
Dan hoef je geen brokjes in de bench te geven en kan er ook niets worden omgegooid.
Bij mij krijgen ze 's morgens en 's avonds hun portie vlees en dat is in enkele tellen op.
Helaas gaat dat voor Sammy niet op. Sammy is op dit moment lekker aan het puberen (met andere woorden, hij doet niets wat ik juist graag wil :cheer: ) plus dat hij graag precies weet en ziet wat ik doe, hij gunt zichzelf dus niet de rust om direct al zijn brokjes op te eten. Als ik naar de kamer loop, loopt hij mee, ga ik terug naar de keuken, loopt hij mee. En al zou ik een kwartier op de grond gaan zitten bij zijn brokjes, dan nog eet hij niet alles in 1x op. Dus vandaar dat ik zijn brokjes geef in de bench.
Afbeelding
Sammy 31-08-2010
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”