Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond op de bank?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: hond op de bank?

Ongelezen bericht door Gollum »

koentje schreef:Mag jouw hond op de bank liggen? :lol1:
Mag dat ook als hij vieze pootjes heeft? :oohja:
of als je net hebt gezogen? :roll:
Zo ja, moet ie eraf als er onvoldoende zitplaatsen overblijven of jij daar wilt zitten? :tongue:
Kun je een hond toelaten op schoot terwijl hij zelf niet op de bank mag? :denken:
Gol mag op de bank liggen, ook als ze vieze pootjes heeft. Bij het stofzuigen moet ze eerst van de bank af zodat ik die kan zuigen en daarna moet ze er juist weer op zodat ik de rest kan doen :mrgreen:
Ik heb een enorme bank dus het komt niet snel voor dat er niet genoeg zitplaatsen zijn, maar als ik veel visite heb dan moet ze ergens anders gaan liggen. Ze heeft een heerlijk kussen en als ze het te druk vind mag ze ook op bed gaan liggen.

Ik denk dat je een hond wel toe kan laten op schoot en niet op de bank, maar dan moet je daar wel heel duidelijk en consequent in zijn. En niet een te grote hond hebben :mrgreen:
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Senna maakt meer gebruik van de bank dan wijzelf, geloof ik. :mrgreen: Ook als ze vies is, mag ze er gewoon op. Daar hebben we een stofzuiger voor.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Lief schreef:Nee, hier geen hond op de bank.

Ik wil het niet hebben, ze komen maar naast de bank zitten. Op schoot past niet echt.
Ik verplaats me wel even naar de grond om te knuffelen.

Een bekende hond mag het thuis wel, maar is daardoor als visite een vervelende gast....springt ook bij mensen die geen honden hebben pardoes op de bank of op schoot, niet iedereeen is hiervan gedient natuurlijk.
Dat heeft natuurlijk helemaal niets met dat bankliggen te maken, maar is gewoon wat die mensen de hond toestaan. Perry ligt altijd op de bank en in bed ook trouwens, en hij gaat altijd overal mee naar toe. Maar als ik bij mensen ben die geen hond op de bank willen, dan leg ik mijn jas op de grond en dan gaat mijnheer daarop liggen. Dat doet hij ook tijdens vergaderingen of in de voetbalkantine bv. jas op de grond is zijn "vaste" plaats.

Maar even on-topic. Hier ligt Perry dus wel op de bank, Cento alleen als André niet thuis is, dus weleens bij de kinderen en bij mij. Wat mij betreft mag alles altijd op de bank, maar aangezien manlief eigenlijk helemaal niets met honden heeft is dat hier het compromis, alles boven de 10 kilo komt niet op de bank. tenminste als hij er is :F:

Toen ik nog alleen woonde lag mijn Mastiff van over de 80 kilo ook gewoon op de bank, en in bed én op schoot. :I:
Gr. Aniek

Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Hier mag ze officieel niet op de bank.
Maar wanneer wij weg zijn of in bed liggen, doet ze dat vaak wel.
Tsja.. ik kan haar geen ongelijk geven ;)
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Jaap* schreef:
Domor schreef:Hier mag het alleen op zijn eigen kleed, en dat weet hij precies. Zonder wordt hij er ook per direct afgebonjourd en bestraffend toegesproken.
Als hij eraf gaat als je dat zegt hoef je hem daarna niet te straffen toch? :19:
Want hij begrijpt het blijkbaar minder goed dan je denkt.
Hij weet het precies, maar als de zon alleen in de bank schijnt dan neemt hij dat voor lief. Dat is een bepaald moment (een half uur ongeveer) van de dag, maar dan mag het gewoon nog steeds niet. Het is ook precies de plaats waar hij sowieso nooit mag liggen. Daar ligt zijn kleedje dan ook nooit.

Edit: het is gegroeit van: nooit op de bank, alleen op het kleedje bij uitnodiging tot alleen op het kleedje. Dus hij heeft nooit op de bank mogen liggen zonder kleedje.
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Hier legt alles op de bank en in bed, gezellig :mrgreen:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Nee, hier mag Barca niet op de bank, ook nooit gemogen! Dat is echt een hele grote No-No :neenee:

Als hij na een fijne lange wandeling thuiskomt, waarbij hij soms ook nog eens heeft gezwommen, kruipt hij lekker in zijn Biabed met super absorberend dekje. Hekje gaat dicht en daar mag hij slapen en opdrogen. Zand, blubber, vocht en nog veel meer ellende blijft achter in het super absorberend dekje wat ik zo kan uitkloppen of wassen. Een vetbedje heeft die kwaliteiten helaas niet. Biabed stofzuig ik en die is dezelfde dag weer lekker fris.

Ik heb een Ikea slaapbank met meerdere hoezen die ik kan wassen. Zodra ik naar bed ga doe ik een grote gewatteerde sprei over mijn bank en ik ben de kamer nog niet uit of meneertje ligt royaal met zijn gat op mijn bank. Dit vind ik niet erg, hij is dan droog, schoon en ligt op het ruime gewatteerde dekentje. Hij houdt het ook maar 5 minuten vol om er dan weer af te springen want hij weet het...nee is en blijft nee! Toen Barca ziek werd had hij extra zorg nodig en ik klapte mijn slaapbank uit. Hij is gezellig naast mij komen liggen en zo zijn we de nachten doorgekomen. Nu mag het weer niet meer en dat is verwarrend voor hem.

Overdag haalt hij het beslist niet in zijn bolle kop om zomaar op mijn bank te springen. Dat is voor mij een reden om echt tegen hem te gaan brommen!
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Sophie mag op de bank, tenzij er geen plek is wegens visitehebbende of anderszins bankinnemend volk. Afdrogen doen we bij de voordeur, bemodderd mag ze er niet op.
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Rex mag op de bank liggen, maar wel op een dekentje. Alleen snapt hij dat niet altijd :mrgreen:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

De honden mogen hier alleen op de grond. Als ze lekker willen liggen, gaan ze maar op hun eigen plaats.
Marlon
Actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herder, Chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlon »

Hier mogen de honden op één van de banken. De andere banken mogen ze niet op en dat weten ze ook precies. Ze mogen op die andere banken alleen op schoot hangen, dus met 2 pootjes over je schoot heen. Het klinkt ingewikkeld misschien, maar de honden weten het. Ze gaan dan ook alleen liggen op die bank waar ze op mogen. Af en toe proberen ze wel of het dan toevallig wel mag, maar goed. Zo zijn ze met de meeste dingen wel. :F:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

Hier eens een Rothdob ( Mix Rothweiler- Dobermann) gehad die ging grommelen. Ik ben boven op hem gaan zitten. Hij was heel snel onder mij vandaan. :engel: Tsja en dat pik ik niet als een hond op mijn zitplaats gaat zitten. Voor mij hondjes met de beentjes op de vloer voortaan.
-Tom-
Actief
Mijn ras(sen): Basenji (Voodoo)

Ongelezen bericht door -Tom- »

Hier mogen ze ook in de zetel, maar enkel als ik het zeg dat er in mogen springen. Moeten er ook uit als ik het zeg, en als ze nat zijn en vuile poten hebben dan moeten ze er niet aan denken om de zetel in te gaan. Als ik aan het stofzuigen ben dan moeten ze in de zetel, ander lopen ze toch maar in de weg.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ook vies

Afbeelding
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

Wat wel mag, Lobke komt over mijn benen hangen. Gaat mijn oren wassen...Brrrrrr. Genoeg
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Hier komen ze niet eens met smerige poten binnen. Eerst poten schoonmaken en dan mogen ze naar binnen. Dus vies op de bank, no way ! :N:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Joera schreef:Hier komen ze niet eens met smerige poten binnen. Eerst poten schoonmaken en dan mogen ze naar binnen. Dus vies op de bank, no way ! :N:
hier staat de deur al open vanaf april geloof en dan tot november ofzo.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hier ook op de bank hoor, ook op de nieuwe, geen enkel probleem.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja hoor hier mogen ze op de bank ,ligt sowieso altijd een grand foulard over dus geen enkel probleem.
Als ze vies veeg ik ze even af voor we naar binnen gaan en anders gaat de grand foulard gewoon de was in.
Vind het erg gezellig zo saampjes op de bank.
Als ik wil gaan hangen of bij visite moeten ze er wel af maar dat doen ze ook prima ,zelfs eigenlijk al vanzelf.
Als ik met mijn kussen en huisdeken aan kom dat gaat Rio uit zijn eigen al weg,hij weet het dan al, en gaat dan vaak op het bed verder liggen pitten :mrgreen:
Sparrow
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell

Ongelezen bericht door Sparrow »

Sparrow mag op de bank liggen. Al ligt hij zelf liever in de mand of op de stoel.
De eerste maanden kwam hij altijd heerlijk bij je liggen, maar nu het een stoere puber is doet hij dat niet meer. :lol1:
Mochten wij ergens willen gaan zitten of visite hebben en te weinig plek gaat hij gewoon van de bank/stoel en mag op het kleed of in zijn mand gaan liggen.
Afbeelding

It's much bigger up close - Captain Jack Sparrow
brenda1975
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): amerikaanse stafford teefje
en een maltezer

Ongelezen bericht door brenda1975 »

liever niet op de bank ze doet het wel eens en dan haal ik haar er af .
wij willen ook kunnen zitten.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Hutsje schreef:
Joera schreef:Hier komen ze niet eens met smerige poten binnen. Eerst poten schoonmaken en dan mogen ze naar binnen. Dus vies op de bank, no way ! :N:

hier ook, maar ik heb er wel voor gezorgd dat het gedeelte waar ze dan buiten kunnen weinig vuil produceert (als ze mijn bloem,bakken niet uitgraven)

ik woon zelf ook nog in dat huis. dus binnen netjes graag. anders was ik wel in een schuur gaan wonen
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

nyckle schreef:Hier eens een Rothdob ( Mix Rothweiler- Dobermann) gehad die ging grommelen. Ik ben boven op hem gaan zitten. Hij was heel snel onder mij vandaan. :engel: Tsja en dat pik ik niet als een hond op mijn zitplaats gaat zitten. Voor mij hondjes met de beentjes op de vloer voortaan.
Als ik niet op mijn plek op de bank zit, ligt Skadi daar graag. Mag van mij. Als ze maar opzout als ik aan kom lopen. Dat doet ze ook meestal uit zichzelf. Soms moet ik even 'opzouten' zeggen. Een keer is ze blijven liggen (je probeert eens wat :F: ), waarna ik bovenop haar plofte. Heeft ze nooit weer geprobeerd :tongue:
Maar da's met een herder gemakkelijker uit te voeren (en met minder schade) dan met een chi oid :N:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Hutsje schreef:
Daar krijg je dus honden van die maar te pas en te onpas binnen lopen.. :boos:
Afbeelding
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Mekkie schreef:
Hutsje schreef:
Daar krijg je dus honden van die maar te pas en te onpas binnen lopen.. :boos:
Afbeelding
en anders maakt fritz de deur zelf wel open :engel:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Hutsje schreef:
haha, ja, hier ook. Inmiddels wegens een wel erg enthousiast rattenvangende (en deze als gift aanbiedende) kat wel meestal met een hor erin, maar voor die tijd was het ook gewoon (modder)bal(let) !
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Mijn huis is om te leven hoor.
Ga echt niet steeds eerst Senna's poten schoonmaken voordat ze naar binnen mag. Mijn bank en vloer mag gewoon lekker vies worden. Schoonmaken moet ik toch. :19:
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Ja hier mag/mogen ze op een eigen 2 zitter van leer. :slaap:
Daar ligt wel een laken (dekbedhoes) op.
Als er veel zitplaatsen nodig zijn dan gaan de lakens eraf.
En leer is zo schoon met een natte doek. :cheer:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier mag Kay niet op de bank. Eerst hadden we maar een heel klein, wit bankje. En met even een beetje afspoelen en afdrogen heb ik hier echt nog geen schone hond. Ik kom zo'n 3 keer per dag in een nogal nattig bos en dat krijg ik er echt niet allemaal elke keer helemaal uit. Nu hebben we welliswaar een grote zwarte stoffenbank, maar zonder dat Kay daarop komt lijkt het al alsof hij erop ligt, men zoveel witte haren en ik krijg ze niet zo makkelijk van de bank af. En tja ik hoef echt niet continue mijn eigen kleren er helemaal onder te hebben. Stofzuigen doe ik om het leven, maar ik heb een zandtapijtje op de grond :D

Wij gaan regelmatig met een kussentje op de grond zitten en dan kruipt Kay lekker op schoot. Vind hij helemaal geweldig.
Daarbij vind ik dat Kay genoeg ruimte voor zichzel heeft, waar ik ook niet op hoef te zitten. Een bench, een kussen en twee manden
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Hutsje schreef: en anders maakt fritz de deur zelf wel open :engel:
Schorrie morrie is het :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”