Het gaat om een Berner Sennenpup dus wil wel graag voer gaan geven speciaal voor grote honden, maar ook daar zijn nog heel veel verschillende soorten van.
Iemand tips?
Moderator: moderatorteam

hoeft niet hoor, gewoon bij de supermarkt een complete kvv kopen, ontdooien en in de bak doennomo schreef:Heb totaal geen verstand van vers vlees/barf voeren. Eerder wel een hond gehad, maar die kreeg altijd gewoon brokken. Ook mijn kat krijgt gewoon droge brokken en alleen soms een kuipje of blikje vlees als traktatie.
Heb het hier op het forum al wel een paar keer voorbij zien komen. Zal me er wel eens in gaan verdiepen of dat misschien een mogelijkheid is. Wil toch eerst met gewoon brokken beginnen. Om op vers vlees over te gaan moet ik me wel eerst even goed voorbereiden.
Maar Farmfood ziet er wel goed uit. Ook goed geschikt voor grote honden. Ken het zelf helemaal niet. Dus is afgaan op de ervaringen van anderen.
Zie dat je Farmfood HE niet zomaar kunt mengen met het oude voer. Hoe kan ik dan het beste overstappen? En is de brok gewoon complete voeding ook als ik er geen vers vlees naast geef? Wil niet dat pup iets tekort komt.

Of toch even in verdiepen en een KVV met natuurlijk calcium voerennomo schreef:![]()
dat klinkt wel erg simpel! Ben ik weer aan het moeilijk doen als het ook makkelijk kan zeker haha
dat zou ik sowieso doen maar het ging er even om dat het dus heel simpel kan zijn. ik zou zelf overigens gaan zelf samenstellen maar daarvoor moet je je wel goed inlezen.bennie schreef:Of toch even in verdiepen en een KVV met natuurlijk calcium voerennomo schreef:![]()
dat klinkt wel erg simpel! Ben ik weer aan het moeilijk doen als het ook makkelijk kan zeker haha
. (je hond is maar 1x pup..)

Dus is het juist wel de moeite waard om je in de voeding te verdiepen, zoals ik al zei, je hond is maar een keer in z'n leven pup, en dat is nou net de periode waar de voeding het belangrijkst is...nomo schreef:[..] Het is toch de bedoeling dat het een hele grote en hele sterke (en vooral gezonde) hond gaat worden.[..]

Kul! Mijn hond is er uitstekend op opgegroeid evenals al zijn nestbroers en zussen dus het lijkt me sterk dat dit toeval is.jessica74 schreef:
neem dan inderdaad wel vlees met een natuurlijke calciumbron dan wordt het teveel gewoon uitgepoept.
dat is dan geen smuldier die voegt een supplement toe.
wel carnibest, prins, energique.
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 07249.html" onclick="window.open(this.href);return false;twinmom-jess schreef:Ik heb Smuldier gemaild over hun calciumbron omdat wij ook een pup in huis hebben en hun antwoord was dat er tegenwoordig in de pens/vlees compleet een natuurlijke premix zit.

Dat vind je dan maar.lig ik.geen sec wakker van. Mijn honden hebben tot een jaar ong. Allemaal op ahv opgegroeid dus niet zeuren. Daarna idd op.brok ook uitstekend overigens zonder die zogenaamde natuurlijke.calciumbron.dus. Daarnaast hebben ze ALTIJD naast hun.brok kvv gekregen de rest vd.dag. Pup heeft nooit een brok als maaltijd gehad altijd smuldier dus ja.grote kul.die.calciumbron ja. Mijn honden.moeten zwaar fysiek presteren en dat.kan niet op slecht voer. Zeker een opgroeiende pup overigens.bennie schreef:Nee geen kul. Jouw ervaring is wel kul, eerst zweerde je bij brokken, want je honden zagen er immers prima uit, door jouw ogen gezien. De laatste keer dat ik een verpakking smuldier compleet in handen had, stond daar overigens een calcium supplement op dat niet natuurlijk was. Als dat is veranderd dan is iets zeer recents. Maar enfin, in CB zitten groentes en andere goede supplementen, die zijn uiteraard duurder, vandaar het prijsverschil, maar ook beter voor je hond. De kul zit in jouw hoofd malinois en ik vind dat je nogal vaak hoog onzin van de toren loopt te blazen.

als een ras zo ongezond is dat ze niet normaal kunnen opgroeien op een goed kvv als smuldier ligt dat niet aan het voer maar aan het ras...bennie schreef:De Berner Sennen heeft nu eenmaal meer en sneller last van bot en gewricht gerelateerde problemen dan jouw honden malinois. Ik zeg nergens dat wat jij voor jouw honden doet niet goed is, maar gebruik het niet als maatstaaf voor de hele hondenwereld.