Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe doen de mensen dat.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

hoe doen de mensen dat.....

Ongelezen bericht door flamme »

die meer dan 2 grote honden hebben.
Ik ben sinds een tijdje alleen en heb dus min of meer in mijn 1tje 3 grote honden. 1 retriever en 2 saartjes. Ik vind het lastig ze evenveel beweging te geven als eerst.
Ik heb gelukkig goed contact met Wilfred zodat hij ook de honden nog zo'n 3 x per week komt halen of we ze samen de lange wandeling geven.
Maar hoe doen de mensen dat die meer dan 2 honden hebben en geen partner hebben. Of een partner die overdag werkt?
Ik laat de honden apart uit omdat FLamme niet automatisch met andere honden kan en dus niet los. Daarbij heeft Flamme een beetje gedoseerd beweging nodig. Dus als ik opsta dan ga ik eerst met Mika. Ik neem dan vaak de chuck mee zodat hij lekker moe is. Daarna de beide saarloosjes een de flexi. Alles bij elkaar ben ik dan een kleine 3 kwartier kwijt. Op zich niet veel, maar dit dus 3 x per dag en daarbij de lange wandeling bijna iedere dag van een uur ongeveer. Ik vind dat niet erg hoor maar het is soms wel een gedoe. Daarom vraag ik me af hoe anderen dat doen. Misschien hebben jullie wel handige tips waar ik nog niet aan gedacht heb. ik werk, speciaal voor de honden, alleen de nachten. Dus overdag heb ik meestal tijd genoeg, maar de meesten hebben een baan overdag.
Oh ja, de honden doen hier dus ook hun behoefte in de tuin. Als ik met Mika weg ben 's morgens dan heeft Escan vaak al gedaan wat hij moest doen. Ik vind dat niet zo erg. Kwestie van iedere dag even opruimen. maar ik heb geen grote tuin, dus kan me voorstellen dat anderen dat wel een probleem zouden vinden.
Maar soms heb ik echt de indruk dat ik de honden tekort doe.
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Re: hoe doen de mensen dat.....

Pff, nou petje af Nanna. Ze zijn ws wel allemaal sociaal naar andere honden toe? of ze negeren ze?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

De drie oudjes die ik had liet ik gelijk uit. Richting polder de 2 rottweilers links en Kelly recht. (het was gewapende vrede)
In de polder alledrie los, ging prima. Hadden ook toen dezelfde bewegingsbehoefte. Hoefden alledrie niet meer zo heel ver.

Nu laat ik de twee die we nu hebben appart uit. Mike alleen een kort plas en poep rondje. (daar traint Leon toch mee en neemt hem s'nachts mee)
Met Indy ga ik op de dagen dat ik niet train meestal fietsen.

Ik doe hun niet samen omdat Mike af en toe behoorlijk trekt. Dus vind ik het veiliger om hem alleen te doen.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Drie kan net nog prettig. Ik heb er maar twee, maar als ik bij mijn moeder ben ga ik altijd met drie aan de wandel.

Dus dan loop ik met een briard, mijn boef/briard en een beauceron. Het duurt ongeveer 10 minuten voor ik dan bij het stuk kom waar ze los kunnen lopen. Dan gaan ze los en wandel ik ontspannen verder. Ik moet wel zeggen dat ik nooit, maar dan ook echt nooit aangelijnde wijkwandelingen doe. Thuis ook niet: straat uit, brug over en los. Dat scheelt enorm, dat besef ik. er is maar één uitzondering en dat is als Yanthe hoogloops is (en vooruit, ook bij medische redenen). Maar ook hoogloops gaan we niet door de wijk, dan gaan we aan de flex op hondluwe momenten.

Ik zou dan ook (als ik het voorkomen kan) niet verhuizen naar een plek waar ik niet op loopafstand een losloopmogelijkheid heb.

Overigens lopen ze dan alledrie netjes mee en mogen niet (uitgebreid) snuffelen. Wij zijn namelijk onderweg; het uitlaten begint pas als ik ze loskoppel :ok: Een behoefte doen mag natuurlijk wel.
Laatst gewijzigd door Madelief op 24 feb 2011 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Twee grote en 1 kleine, ik loop hier met drie tegelijk, geen gedonder en geen contact met andere honden. Mijn herder gaat daar niet zo goed mee.
Verder fiets ik veel met de honden afzonderlijk, vinden ze heerlijk. Vaak combineer ik dat met het doen van bv. boodschappen bij de winkel een paar dorpen verderop.
Afbeelding
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Ik loop meestal in 2x.
Eerst met de Staffs, Murphy en Bink (aangelijnd) door hun leeftijd (bijna 12 en 13) is hun bewegingsbehoefte
inmiddels wat afgenomen en daarna de 2 Mastiffs, Perro en Amiga.
(Perro vaak aangelijnd tot we de straat uit zijn en verder los, Amiga altijd los).
Voordat we Perro erbij hadden, liep ik in 1x, de Staffs vast en Amiga altijd los.
Nu wil ik het heel soms wel doen dat ik met alle 4 tegelijk ga,
(Murphy en Bink aangelijnd en Perro & Amiga los)
Alle 4 aangelijnd zou trouwens ook geen probleem zijn, maar omdat de Mastiffs heel gemakkelijk zijn en goed luisteren,
lopen die eigenlijk bijna altijd los.

edit: typo
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Ik heb vier honden. Drie grote en een kleintje. Ik laat ze 's morgens om half acht gezamenlijk uit voor een wandeling van minimaal twee uur. Mijn vrouw slaapt dan nog even door. Zij zou niet met vier honden tegelijk de deur uit kunnen, wegens gebrek aan gezag. (De enige die bij haar onder appel staat ben ik)
Om drie uur in de middag maken wij een wandeling van minimaal één uur. Dan heb ik dus de zorg voor vier honden uitgebreid met één vrouw. Tenminste als het niet regent, want dan gaat de vrouw niet mee.
Om half zeven een kleine plasronde van een kwartier, en om tien uur de laatste ronde van drie kwartier.
Het lijkt veel, maar ik heb die beweging nodig. Zonder dat ga ik mij vervelen, en sloop ik het interieur. Ook probeer ik dan via de achterdeur te ontsnappen en ga ik achter de vrouwen aan.
Ja ik ben mij er een...
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Kelev de oude schreef:Ik heb vier honden. Drie grote en een kleintje. Ik laat ze 's morgens om half acht gezamenlijk uit voor een wandeling van minimaal twee uur. Mijn vrouw slaapt dan nog even door. Zij zou niet met vier honden tegelijk de deur uit kunnen, wegens gebrek aan gezag. (De enige die bij haar onder appel staat ben ik)
Om drie uur in de middag maken wij een wandeling van minimaal één uur. Dan heb ik dus de zorg voor vier honden uitgebreid met één vrouw. Tenminste als het niet regent, want dan gaat de vrouw niet mee.
Om half zeven een kleine plasronde van een kwartier, en om tien uur de laatste ronde van drie kwartier.
Het lijkt veel, maar ik heb die beweging nodig. Zonder dat ga ik mij vervelen, en sloop ik het interieur. Ook probeer ik dan via de achterdeur te ontsnappen en ga ik achter de vrouwen aan.
Ja ik ben mij er een...
:smile:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Nanna schreef:
Kelev de oude schreef:Het lijkt veel, maar ik heb die beweging nodig. Zonder dat ga ik mij vervelen, en sloop ik het interieur. Ook probeer ik dan via de achterdeur te ontsnappen en ga ik achter de vrouwen aan.
Ja ik ben mij er een...
En tijdens de ausgedehnte spaziergänge ga je niet achter de juffrouwen aan die daar net kittig hun swiffertje uitlaten? :mrgreen:

Maar goed, als ik het zo lees lopen mijn monster toch wel kort dan. Ik houd het laag aan , dan zitten ze op zo'n 2 uur per dag.
Voorheen deden we 's morgens samen een ronde met de honden tegelijk en liep ik tussendoor ook apart met ze. Gewoon omdat ik weet dat Ik Flamme als ze echt wil, niet kan houden met nog 2 honden aan de lijn. (de meeste saarlooswolfhonden zijn overgiens wel sociaal, maar Flamme door omstandigheden niet helaas)
In de zomer is het anders. Dan gooide ik ze 's morgens in de auto en renden ze een half uur los aan de maas. Nu staan daar schapen en helaas zijn schapen en saarloosjes niet zo'n strak plan.
Hebben jullie tips voor me?
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Sinds ik alleen ben, en PT werk, vind ik drie ook veel. Als er eentje wegvalt (ik hoop lang nog niet, ik vrees dat mijn Bob de eerste zal zijn), dan houd ik het bij twee. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik ze tekort doe, maar ze zijn ondertussen bijna 9, 9,5 en 10 jaar, en worden stilaan oudjes die niet zoveel meer nodig hebben. Geen drie grote honden, maar de grootte bepaalt hier niet de rust bij wandelen. :mann:
P. deed ook niet veel met de honden, maar ik vind het toch een verschil maken. Al is het maar gewoon dagelijks wat extra aandacht, in de tuin meelopen en rennen en spelen etc....
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik ben ook alleen en heb 5 honden. De kleinste is maar 5 kilo en de grootste 45 kilo met een schofthoogte van zo'n 73 kilo. Helaas kan ik ze niet allemaal tegelijk uitlaten dus ik doe het in 2 groepjes. 's Morgens neem ik de 3 dames als eerste mee. Fenna, MH, kan alleen op overzichtelijke stukken los dus die loopt een klein gedeelte aan de lijn. De andere dames kunnen wel samen los. Als we op een goed stuk zijn gaat Fenna los en gaan we ballen. Daarna gaan de 2 heren mee. Pancho kan helaas niet los maar Mykos wel dus die loopt de hele tijd lekker achter de bal aan. Beide rondjes duren een half uurtje.
's Middags laat ik Fenna alleen uit. Dan gaat de ballengooier niet mee maar mag ze lekker door de bosjes, stokken zoeken en snuffelen. En wat oefeningetjes doen. Omdat ik dan alleen maar op haar hoef te letten, loop ik relaxter en kan ze ook wat langer los. Bovendien is Fenna zelf zonder bal ook relaxter. Daarna ga ik met de rest. Helaas kunnen Mykos en Indy niet samen los omdat ze dan gaan jagen dus die gaan om de beurt los. Ik loop dan met Pancho aan de lijn én één van hen. Deze rondjes zijn zo'n 3 kwartier per keer. 's Avonds is het rondje kort, even piesen en weer naar huis.

Fenna is dinsdag vanaf half 4 tot middernacht naar IPO, zaterdag de hele dag en vaak ook zondag tot eind van de middag. Dan krijgen de andere honden dus extra wandeltijd omdat ik dan maar 1 wandeling per keer hoef te doen.
Laatst gewijzigd door stefanie op 24 feb 2011 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:
Nanna schreef:
Kelev de oude schreef:Het lijkt veel, maar ik heb die beweging nodig. Zonder dat ga ik mij vervelen, en sloop ik het interieur. Ook probeer ik dan via de achterdeur te ontsnappen en ga ik achter de vrouwen aan.
Ja ik ben mij er een...
En tijdens de ausgedehnte spaziergänge ga je niet achter de juffrouwen aan die daar net kittig hun swiffertje uitlaten? :mrgreen:

Maar goed, als ik het zo lees lopen mijn monster toch wel kort dan. Ik houd het laag aan , dan zitten ze op zo'n 2 uur per dag.
Voorheen deden we 's morgens samen een ronde met de honden tegelijk en liep ik tussendoor ook apart met ze. Gewoon omdat ik weet dat Ik Flamme als ze echt wil, niet kan houden met nog 2 honden aan de lijn. (de meeste saarlooswolfhonden zijn overgiens wel sociaal, maar Flamme door omstandigheden niet helaas)
In de zomer is het anders. Dan gooide ik ze 's morgens in de auto en renden ze een half uur los aan de maas. Nu staan daar schapen en helaas zijn schapen en saarloosjes niet zo'n strak plan.
Een andere plek zoeken waar je ze wel los kunt gooien? Maar als ze verder met elkaar spelen of zich wat vermaken in de tuin is twee uur ook prima lijkt me hoor. Ik denk niet dat je dat af moet zetten tegen wat anderen doen. Zijn ze voldaan of hebben ze meer nodig?
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier 6 honden, maar ik loop op dit moment 3 x
ik laat Darko, Guapa en zena samen uit, Zena kan niet los dus blijft aan de flex, Darko en Guapa kunnen wel los, maar het eerste stuk zijn ze wel vast
hier lopen darko en Guapa eerst aan een koppelstuk "dicht" tot we aan het straatje zijn waar ze los kunnen en ook los gaan, met fietsers/auto's roep ik beide DC's terug en moeten ze in het gras wachten, ik neem ook altijd de werpstok met tennisbal mee voor Guapa omdat die van wandelen alleen niet moe word
dan gaan Jänta en Jarana samen (nu is dat met Guapa er bij omdat Guapa loops is), ook zij gaan een stuk vast en dan los
en als laatste loop ik met shadow, die aan de flex blijft omdat hij bij mij niet altijd even goed terug komt en ik niet altijd "tijd" heb om een half uur op hem te staan wachten

wij hebben het voordeel dat we van onze tuin uit recht de weides in lopen en er ook nooit geen honden lopen, de enige hond die we soms (hangt van het uur af dat ik loop) tegen kom is een jachthond, maar die komt niet uit "haar" weide en Darko en Guapa hebben geen intresse in haar
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

-Mieke- schreef:Sinds ik alleen ben, en PT werk, vind ik drie ook veel. Als er eentje wegvalt (ik hoop lang nog niet, ik vrees dat mijn Bob de eerste zal zijn), dan houd ik het bij twee. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik ze tekort doe, maar ze zijn ondertussen bijna 9, 9,5 en 10 jaar, en worden stilaan oudjes die niet zoveel meer nodig hebben. Geen drie grote honden, maar de grootte bepaalt hier niet de rust bij wandelen. :mann:
P. deed ook niet veel met de honden, maar ik vind het toch een verschil maken. Al is het maar gewoon dagelijks wat extra aandacht, in de tuin meelopen en rennen en spelen etc....
Nou dit dus inderdaad. Ik heb altijd het meeste gedaan met de honden, maar toch merk ik duidelijk verschil. Hier blijft het in ieder geval ook bij 2 als er 1 overlijd. Hier zijn ze 9, 7 en 5 jaar (op een paar maanden ne dan).
stefanie
Zeer actief

flamme schreef:
Nanna schreef:
Ja ik ben mij er een...

Twee uur per dag is toch prima? Tenzij ze natuurlijk je huis slopen tussen de wandelingen door. :mrgreen:
:mrgreen:
Denk dat je hier op het forum vaak wel de 'extreme' wandelingen tegenkomt. Er zijn altijd wel mensen die nóg vaker en nóg langer wandelen. Daar zou ik echt niet naar kijken. Als je honden tevreden zijn, is het toch goed?
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Madelief schreef:
Een andere plek zoeken waar je ze wel los kunt gooien? Maar als ze verder met elkaar spelen of zich wat vermaken in de tuin is twee uur ook prima lijkt me hoor. Ik denk niet dat je dat af moet zetten tegen wat anderen doen. Zijn ze voldaan of hebben ze meer nodig?
nee, volgens mij hebben ze niet meer nodig, maar ze vinden meer wel fijn.
maar bv nu liggen ze alle 3 te slapen en als ik opsta trekken ze met moeite 1 oog open. Ze spelen inderdaad veel in de tuin. Ik doe ook wel regelmatig oefeningetjes met zo. Zowel tegelijk als apart. maar dat vind ik geen vervanging van bewegen.
Die plek waar ze los kunnen is wel te vinden denk ik. Alleen dan zal ik voor iedere 2 km de auto moeten pakken. Daar moet ik eens even over nadenken. thanks :ok:
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

stefanie schreef: Twee uur per dag is toch prima? Tenzij ze natuurlijk je huis slopen tussen de wandelingen door. :mrgreen:
Denk dat je hier op het forum vaak wel de 'extreme' wandelingen tegenkomt. Er zijn altijd wel mensen die nóg vaker en nóg langer wandelen. Daar zou ik echt niet naar kijken. Als je honden tevreden zijn, is het toch goed?
Ja maar ik ben een beetje bang dat ik wel denk dat de honden tevreden zijn, maar dan vooral omdat ik dat hoop. Snap je wat ik bedoel? Dat ik een gekleurde bril op heb zeg maar. Soms heb ik blijkbaar van die aanvallen :denken:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik heb toen ik nog in duitsland woonde het grootste gedeelte 4 grote honden gehad en deed de wandelingen altijd zelf. ik liet ze dan vaak wel met 4 tegelijk uit maar ging ook vaak apart met de honden die meer beweging nodig hadden en ik fietste ook nog met 2. maar wij woonden heel vrij en ik kwam ook nooit iemand tegen. want mijn bm teef kon niet met andere honden. daarnaast hadden ze een halve hectare tot hun beschikking dus beweging genoeg. ik ben nu wel blij dat ik er nog 2 heb, meer zou hier ook niet gaan in een woonwijk.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Is het geen optie om een heupgordel te gaan gebruiken zodat je in 1 keer kan wandelen?
Zelf doe ik het in tweeen omdat de mannen niet samen gaan waarvan 1 wandeling een spannende is om ze in hun kop te vermoeien. Dan gaan ze speuren en om het ze makkelijk te maken gooi ik een aantal sporen neer die elkaar kruisen en zij willen alles aflopen. Na een half uur zijn ze bekaf :smile:
Afwisselend met de step, fiets, naast het paard krijgen zij zo hun beweging en je merk dat het voldoende is.
Vroeg in de ochtend en laat in de avond lopen ze los minimaal een uur per hond.
De tussendoorwandelingen zoek ik plekjes uit die zij leuk vinden, door struiken rennen of hoog riet opzoeken.
Ik probeer ze eigenlijk zowel geestelijk als lichamelijk genoeg voldoening te geven
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:
Madelief schreef:
nee, volgens mij hebben ze niet meer nodig, maar ze vinden meer wel fijn.
maar bv nu liggen ze alle 3 te slapen en als ik opsta trekken ze met moeite 1 oog open. Ze spelen inderdaad veel in de tuin. Ik doe ook wel regelmatig oefeningetjes met zo. Zowel tegelijk als apart. maar dat vind ik geen vervanging van bewegen.
Die plek waar ze los kunnen is wel te vinden denk ik. Alleen dan zal ik voor iedere 2 km de auto moeten pakken. Daar moet ik eens even over nadenken. thanks :ok:
Het lijkt me vooral voor jezelf leuker en meer ontspannend als je een lekkere losse buitenwandeling maakt. Misschien dat de auto moeten pakken daar dan wel tegenop weegt :ok: En, je hoeft het natuurlijk niet dagelijks te doen. Verder klinkt het alsof ze iets te kort komen, dus díe zorg zou ik nu acuut laten gaan!
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb twee grote honden en een kleine. Ik loop (als ik alleen loop) met alle drie tegelijk, en doe dat minimaal twee uur per dag.

Benthor (30 kg) houd ik met mijn linkerhand vast, Iarik (48 kg) en Mukkie (8 kg) met rechts. Ze zijn redelijk braaf en trekken niet aan de lijn. Bepaalde grote reuen ontwijk ik. Benthor wil soms uitvallen naar grote reuen en Iarik wil soms meedoen. Ik kan alles wel houden en ik heb ze ook snel rustig maar ik heb gewoon geen zin in gedonder aan de lijn.

Loslopen doen ze op locaties die overzichtelijk zijn en waar nauwelijks andere honden lopen.
stefanie
Zeer actief

flamme schreef:
stefanie schreef: Twee uur per dag is toch prima? Tenzij ze natuurlijk je huis slopen tussen de wandelingen door. :mrgreen:
Ja maar ik ben een beetje bang dat ik wel denk dat de honden tevreden zijn, maar dan vooral omdat ik dat hoop. Snap je wat ik bedoel? Dat ik een gekleurde bril op heb zeg maar. Soms heb ik blijkbaar van die aanvallen :denken:
Snap ik. :wink: Maar als je zegt dat ze met moeite een oog opendoen als je opstaat, zal het vast wel meevallen. :mrgreen: Anders zouden ze denk ik bij iedere beweging van je, in de startblokken gaan staan.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik loop er met drie (voorheen 4) en gewoon allemaal tegelijk, zelfs al is Cody niet altijd de vriendelijkste tegen andere honden. Maar ze hebben ongeveer allemaal dezelfde bewegingsbehoefte al gooit de laatste tijd Kyra nog wel eens het bijltje erbij neer. Dan gaat ze gewoon even ergens liggen om uit te puffen. Prima, dan speel ik ter plekke met de anderen wel of ga er even gezellig bij zitten (als de grond niet te nat is) en snuffelen de anderen nog even rond.
De enige keer dat ik ergens apart met ze ga wandelen is met een grote(re) forumwandeling. Ik doe Cody beslist geen plezier met veel vreemde honden, die neem ik dan gezellig alleen mee.
Hoewel gezellig... hij vindt er eigenlijk geen klap aan zonder zijn harem :mrgreen: .
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik liet ze voorheen apart uit, en nu heb ik er nog maar een, en er komt er ook zeker geen eentje bij voor deze minimaal 4 jaar is en helemaal stabiel volwassen :U:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

flamme schreef:

Maar 2 uur wandelen op een dag is toch helemaal niet weinig? Ik bedoel, als we dat al 'te weinig' moeten gaan vinden, dan is het einde zoek vind ik hoor :wink:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Misschien wel. Komt denk ik omdat ik eigenlijk de hele dag thuis ben. Ik slaap dan wel natuurlijk na een nachtdienst. Maar is voor mijn gevoel toch anders dan toen ik nog gewoon overdag en 's avonds werkte.
Waarschijnlijk zit ik gewoon te miepen :roos:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

flamme schreef:Misschien wel. Komt denk ik omdat ik eigenlijk de hele dag thuis ben. Ik slaap dan wel natuurlijk na een nachtdienst. Maar is voor mijn gevoel toch anders dan toen ik nog gewoon overdag en 's avonds werkte.
Waarschijnlijk zit ik gewoon te miepen :roos:
Ach nee joh, ik snap dat 'knagende schuldgevoel' wel hoor, ben ik ook uitermate goed in al zeg ik het zelf :mrgreen: Maar 2 uur wandelen op een dag lijkt me uitermate schappelijk hoor :wink:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik heb zelf twee groterds en vaak nog oppashonden erbij en ik neem het spul tegelijk mee.
Bij elkaar wandel ik zo'n 2,5 uur per dag en hou ze wel in de gaten met loslopen, maar dat gaat vanzelf.
Mijn vriend laat nooit meer dan twee honden uit, dan raakt hij letterlijk in de knoop met zichzelf en de honden.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik ben overdag alleen met Hera, Cash en Woopy. 2 duitseherders en een kruising die kniehoog is.
Nu Rosalie al een tijd op school zit is het veel gemakkelijker geworden voor mij.
Oom 9:00/9:30 uur ga ik vaak met 1 een ronde maken van een uur tot 1,5 uur en dan vaak 's middags tussen 13:00 - 14:30 uur met de ander.
Woopy hobbelt altijd met 1 van de twee mee.

Als ik een drukke dag heb is het moeilijker. Dan schiet er vaak eentje toch wel bij in.
In de zomer is het gemakkelijker, dan kan ik desnoods om 20:00 uur nog een eind lopen. Of met de auto 's avonds naar het bos. dat is in de winter geen doen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb wel een partner maar die is gemiddeld 10 uur per dag van huis dus eigenlijk komt alles wel zo'n beetje op mijn nek neer.

Ik laat ze 4 om 5 uit, bij de ronde van 4 loopt er 1 los en de rest aan de heupgordel, bij de ronde van 5 lopen er meestal 3 los en de andere aan de heupgordel we lopen een kleine 10 minuten zo en staan dan in het bos waar ik een paar keer knip knip knip doe en ze een uur lang uit kunnen razen als een stel dolle koeien die nooit buiten komen :smile:
Ik kan ze los laten omdat ik op tijden wandel en in gebieden dat er niemand is.

Ik laat ze overigens "maar" 2 keer per dag uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”