Het is er vaak erg druk met honden en hun baasjes, en ik vind het leuk om naar gedrag te kijken. Zowel van honden als hun baasjes
Vandaag waren die witte en ik er weer. Het was niet zo druk, omdat er een erg koude wind stond. Dan is het meestal wat rustiger.
Bij het water stond een vrouw met twee greyhounds.
Mooi hoor, prachtig in conditie ook. Ze waren erg vriendelijk tegen Skadi, totdat ineens de stemming omsloeg en ze jaaggedrag naar Skadi vertoonden (achter haar aan jagen en in de zij bijten waarbij ze in een team werkten)
"Het is niet kwaad bedoeld" zei de vrouw die er bij was "zo spelen ze wel vaker". Ik heb maar niet gezegd dat het geen spelen was in mijn ogen, maar jaaggedrag. Wel gezegd dat mijn hond er niet blij mee was, en dat we daarom verder gingen lopen.
Zo gezegd zo gedaan. Tot grote opluchting van mevrouw de Wit.
Ineens komt ons een prachtige kuvasz tegemoet struinen. Beer van een hond, en uitermate relaxt en vriendelijk. Skadi daagde hem uit om te spelen, maar daar had hij geen zin in. Hij hield het bij een vriendelijke snuffel en struinde maar weer verder. Helemaal zijn eigen ding doend in zijn eigen wereld. Onverstoorbaar.
Ik speur rond, maar zie geen baasje. Ik houd in gedachten dat ik op de terugweg even moet kijken of hij er niet alleen rondloopt en wandel verder. Bij een stukje strand gaan we even stilstaan en gooi ik de bal in het water zodat mevrouw even kan zwemmen. Wat ze er aan vindt met dit weer is mij een raadsel, maar ze kan er geen genoeg van krijgen. Op gegeven moment kijk ik op en zie ik de kuvasz bij een vrouw lopen. Ah, daar hoort hij dus bij. Mooi, ook opgelost.
We lopen maar eens terug.
Skadi huppelt vrolijk rond, een en al levenslust.
Als we halverwege de auto zijn komen we de kuvasz weer tegen. Nog steeds even onverstoorbaar. Zijn vrouwtje is totaal ergens anders, en op het moment dat ze hem fluit besluit de kuvasz dat het tijd is om te gaan poepen
Ik haal de werparm uit de auto en op het moment dat ik wil gaan gooien komt er een hollandse schapendoes aanstuiven. Skadi helemaal blij, eindelijk een hond die leuk wil spelen. Maar dat was maar eventjes, want de schapendoes en zijn baasjes vertrekken.
Meer ballen dus. Is ook leuk.
De kuvasz struint ondertussen nog steeds rond, op z'n dooie gemak.
Zijn vrouwtje zie ik naar haar auto lopen, waarop de kuvasz besluit dat het tijd is om te gaan. Op z'n elvendertigst slentert hij naar haar toe. Kom ik d'r vandaag niet, dan kom ik er morgen wel. Dat idee.
Ik bedenk bij mezelf dat zo'n hond dus écht nooooooit hier in huis gaat komen. Ik zou d'r knettergek van worden :M:
Zijn vrouwtje daarintegen was de rust zelve.
Tegen de tijd dat ik in de auto stap en wegrijd is de kuvasz eindelijk bij zijn auto gearriveerd. Zijn vrouwtje klopt met een 'kom maar' gebaar tegen haar been. Dat wordt met een gemoedelijk gezicht aangezien en straal genegeerd.
Het was weer leuk bij het hondenzwemstrand. Zowel voor die witte als voor mij.