Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
komen door het enten? Bunker heeft maandag weer zijn jaarlijkse APK gehad en zijn entingen (parvo/weil en rabies voor het eerst) en hij was helemaal ok verklaard. Ik merkte vandaag al dat hij niet zo in zijn hum was, veel slapen maar goed kan een keer. Net lag hij in zijn bench en kwam hij er niet uit toen ik hem open deed, na even aandringen kwam hij eruit en gelijk al erg grommerig en toen viel me zijn enorme schouder op. Het is echt heel dik en alleen al wijzen ernaar is voor hem aanleiding om te grommen en hij is echt niet zo pieperig dus hij heeft er echt last van. Ze liggen hier nooit op een kale vloer altijd op de bank, hun bench (liggen dekbedden in) of stoffen manden. Ik heb wel vaker een reactie gehad bij de honden op het enten maar dat waren kleine ballen maar dit kan daar toch niet van komen? Hij ligt nu in de bench met een Rimadyl gegeven, morgenvroeg gelijk naar de DA.
Zo! Heb het nog nooit eerder gezien maar geloof zo dat het een reactie is op een enting.
Sowieso omdat je dus de rabiës gelijk hebt gegeven met een andere enting. Hier laat ik er altijd een week of 2 tussen zitten. Dus eerst cocktail, twee weken later rabiës.
Maeve schreef:Zo! Heb het nog nooit eerder gezien maar geloof zo dat het een reactie is op een enting.
Sowieso omdat je dus de rabiës gelijk hebt gegeven met een andere enting. Hier laat ik er altijd een week of 2 tussen zitten. Dus eerst cocktail, twee weken later rabiës.
Hier krijgen ze al tig jaar alles gelijk en nog nooit problemen mee gehad vandaar dat ik er nu van kijk dat het zo erg is. Weleens een bal ter grote van een tennisbal maar dit niet.
Maeve schreef:Zo! Heb het nog nooit eerder gezien maar geloof zo dat het een reactie is op een enting.
Hier krijgen ze al tig jaar alles gelijk en nog nooit problemen mee gehad vandaar dat ik er nu van kijk dat het zo erg is. Weleens een bal ter grote van een tennisbal maar dit niet.
hier krijgen ze het ook tegelijk ook nergens last van
Once upon a time can happen anytimeWhiskey*Toska*Storm*Roxy*
dhlover schreef: Nee dit is niet normaal hoor.
Een spier geraakt dat lijkt mij niet.
Zo te zien is het vocht.
Beterschap en succes morgen.
Ja, ik denk ook dat het vocht is, ik mag er ook echt niet naar wijzen dan gromt hij al en ik heb nooit gemerkt dat de honden met een reactie op het enten daar pijn aan hadden. Hij ligt nu lekker te slapen in zijn bench, morgenvroeg staan we gelijk op de stoep bij de DA, laat het toch even nakijken.
Nouja, nu heb ik ook een ras dat gevoelig is voor entingen, dus vandaar dat ik er sowieso meer op let, maar zo'n reactie als dit verbaasd me bij geen enkel ras.
Zo te zien is het vocht.
Ja, ik denk ook dat het vocht is, ik mag er ook echt niet naar wijzen dan gromt hij al en ik heb nooit gemerkt dat de honden met een reactie op het enten daar pijn aan hadden. Hij ligt nu lekker te slapen in zijn bench, morgenvroeg staan we gelijk op de stoep bij de DA, laat het toch even nakijken.
Dat is echt een flinke verdikking zeg :N: (per abuis anabolen gespoten )
Hoop dat het morgen al geslonken is, en dat er geen da bezoek nodig is en dat er gewoon verkeerd gespoten is. Maar anders succes bij da, al helemaal niet fijn dat het zo pijnlijk ook is voor hem
ah arme bunker ziet er niet prettig uit ik wist dat hij breed was maar zo breed
hoop dat het morgen al stukken minder is en je er gewoon aan mag komen
en dat je niet naar de da hoeft sterkte
Is hij op die plaats gevaccineerd? Wat een bal zeg, niet normaal meer. Ik zou hem even aan laten prikken, voor de zekerheid om te zien of er niet toevallig een abces zit. Als het van de enting komt zal het vanzelf wel wegtrekken maar ik zou er wel even naar laten kijken.
Zo te zien is het vocht.
Lekker laten slapen.
Succes!
Hij kwam vanmorgen iets vrolijker uit zijn bench het is nog wel net zo dik dus ik mail nu de foto's naar de DA en dan bel ik om 08.00 uur op en dan even kijken wat ze zegt. Aan die kant heeft ze maandag een flink doorgescheurde nagel eraf getrokken mss heeft het daarmee te maken een ontsteking of zo ik heb geen idee zit maar te denken
Browny schreef:OMG dat is wel hele heftige reactie! en aan reactie van bunker te lezen ook erg gevoelig
succes en sterkte morgen!
Ja, als er één hond geen kik geeft als hij wat heeft is Bunkie het wel maar nu kwam hij al grommerig zijn bench uit, haren op zijn rug staan omhoog, hij had er echt pijn van. En vind dit ook wel te erg om er maar vanuit te gaan dat het van de enting komt. Hoop dat zo wel te horen maar toch ben benieuwd.
Ik heb het met 1 van de chihuahua-dames ook altijd. De eerste keer schrok ik me wild, het arme kind kon helemaal niets meer, lag maar te liggen en liet alles lopen . . . qua grootte van de zwelling is het natuurlijk moeilijk te vergelijken, maar ik had het idee dat ze twee keer zo dik was, haha! Ook de DA gebeld, even aangekeken, ging snel beter, maar het heeft een week of 2 geduurd voor het weg was. De keren daarna in ieder geval op een andere plek geprikt, was ze niet meer zo ziek, maar nog steeds een enorme zwelling . . .
Maar dit is toch wel extreem denk ik!
Niet leuk hè, als ze niet lekker zijn . . . hoop dat hij snel opknapt!!
blondie schreef:Dat is echt een flinke verdikking zeg :N: (per abuis anabolen gespoten )
Hoop dat het morgen al geslonken is, en dat er geen da bezoek nodig is en dat er gewoon verkeerd gespoten is. Maar anders succes bij da, al helemaal niet fijn dat het zo pijnlijk ook is voor hem
Haha, ja wie weet had ze het verkeerde spuitje gepakt maar het is nog niet minder dik helaas. Ik ga er op zich ook wel vanuit dat het door de enting komt maar ja wil het wel zeker weten en dat horen we zo.
Kun je het niet koelen? Als dit een reactie op de enting is, is het een hele hefttige.....
Hopelijk voelt Bunker zich gauw weer beter en zakt de zwelling gauw af.