kayaenwodka schreef:Wij zijn niet verzekerd.
Als ik alles uit reken, dan ben ik nog vordelige uit dan dat ik me zou verzekeren.
Het probleem is: een verzekering is juist gebaseerd op het feit dat er mensen zullen zijn die de verzekering nauwelijks of slechts af en toe nodig hebben en mensen die de verzekering heel veel nodig zullen hebben.
Wij hadden twee hadden, en mijn moeder heeft er ook eentje. Toen we de verzekering namen, vroeg mijn moeder zich af of het wel zin had, hondenverzekeringen zijn zoooooo duur (vond ze). Ze vroeg zich af of we de verzekeringspremie die we normaal voor drie honden aan een verzekering zouden geven, niet beter bij elkaar konden leggen, en dan vanuit dat "potje" de ziektekosten betalen. Ik zei tegen mijn moeder dat ik akkoord was, als zei bereid zou zijn eventuele tekorten bij te passen.... dat zag ze niet zo zitten en toen heb ik mijn honden toch maar gewoon verzekerd...en gelukkig voor mijn moeder, want haar "potje" met de verzekeringspremie van drie honden bleek verre van voldoende voor de ziekte van 1 van onze honden.
Wat ook veel mensen vergeten: als een dier jong is, dan *lijkt* een verzekering vaak overbodig. Maar ze vergeten dan, dat als alles goed gaat, en een hond oud wordt, vaak behandelingen tegen kanker of hart- en vaatziekten nodig zijn. En dan spreek je echt over duizenden euro's. Als je dan geen verzekering hebt, dan is het zwaar dokken.
En ook wat jonge dieren betreft: je hoeft hier in het medisch gedeelte maar even rond te kijken om te zien hoeveel medische bijstand ze soms nodig hebben.
Natuurlijk is één en ander ook afhankelijk van wat je wil: heeft je hond kanker en heb je er vrede mee om hem te laten inslapen, dan is die verzekering in elk geval wat dat betreft niet zo belangrijk. Maar lijkt het je bijvoorbeeld fijn om het leven van je hond nog een jaartje te rekken, als dat mogelijk is zonder dat de hond afziet, dan is het wel heel prettig als je een verzekering hebt. Bestraling en chemo en bijkomende operaties zijn verschrikkelijk duur.