Nou ik denk en weet eigenlijk wel zeker dat de Reu eigenaar wel degelijk kosten maakt...Esther1963 schreef:Niet veel... wat tijd, kopje koffie met wat lekkers of wat ik ook wel gedaan heb, lekker eten gemaakt. Soms houd je er ook nog vrienden aan overJaap* schreef:Ik vind overigens de dekreu-kosten die ik wel eens voorbij hoor komen ook echt belachelijk. Daar begint het al.
Wat maakt de reu eigenaar nou voor kosten?![]()
Maar ik vind wel dat een dekreu betaald mag worden voor zijn bewezen diensten, oké hij een lolletje en de teef zit met de gebakken perenEn ik weet ook wel dat teef-eigenaren veel meer geld uitgeven, maar als ik naar de Stabyhoun kijk daar zijn het merendeel wat grotere nesten en wanneer je voor het eerst een nestje neemt zul je nooit uit de kosten komen omdat er heel veel aanschaf bij komt kijken (wat je ook weer zo duur kunt maken als je zelf wilt). Gelukkig is het bij onze vereniging goed geregeld
Dit is ook de reden dat mijn Reu niet meer dekt. Ik moet testen laten doen die kosten geld zeker de eerste keer, patella, ogen en DNA, nu enkel nog PRA, moet hiervoor vrij nemen (eigen bedrijfje dus kassa!) ook voor de dekking moet ik weer vrij nemen, want meestal niet naast de deur. Niet te vergeten alle shows die we gelopen hebben, nu weet ik wel dat doen we zelf, maar fokkers noemen dit ook rustig in hun lijstje van kosten. en vervolgens wordt ik "afgescheept" met een vergoeding tussen de 250 en 350 euro, terwijl een pup van dit ras tussen de 850 en 1200 euro moet kosten....
Kortom ik ben er klaar mee!