Sanne!! schreef:ik vind het best lastig hoor...
Het is ook een GG2 oefening dus dat is gewoon geen makkelijke oefening. We oefenen gewoon lekker door ik doe nu met de werpstok een beweging maken maar dan loopt hij nog een klein stukje door zou dat nog goed komen of echt meteen de oefening opnieuw doen?
Als ik iets over hem heen gooi dan gaat hij natuurlijk achter die bal aan...dus dan staat hij ook niet stil.
In eerste instantie gooi je direct.
Met voer is dat iets handiger dan met een bal, omdat dat gewoon opgegeten wordt.
Zodra hij het op heeft en iets naar je toe komt gooi je direct weer.
Zo lang jij er nog geen commando aan hebt gekoppeld is het helemaal niet erg dat hij nog even door loopt.
En het is ook niet erg dat hij meteen omdraait om achter dat voer aan te gaan.
Op een gegeven moment zal je zien dat hij stokstijf stil gaat staan als je je arm opheft in de verwachting dat je weer gaat gooien.
Op dat moment koppel je het commando er pas aan.
Als dat steeds goed gaat maak je de beweging met het commando en wacht je een tel voor je gooit.
De tijd voor dat je gooit ga je uitbreiden.
Er komt dus steeds een langere pauze tussen het commando en het belonen (gooien met iets lekkers).
het begint dus als een spelletje (zonder commando) voor je er een oefening van gaat maken zou mje kunnen zeggen.
Wissel wel af met ook regelmatig doorroepen, dus helemaal naar je toe roepen
Anders gaat hij anticiperen en heb je het probleem dat hij al stil gaat staan voor je een commando geeft.
Ik gooi in het begin (dus voor dat er een commando aan vast zit) meestal 4 of 5 keer en dan gaan we weer wat anders doen.
Later kan je het weer eens herhalen.
Ik doe op dit moment het zelfde met Ita, maar dan om de zitfluit aan te leren