Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

12 juni - Waterwerkdag in 't Twiske (NH)

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Muk

12 juni - Waterwerkdag in 't Twiske (NH)

Ongelezen bericht door Muk »

Het waterwerken of beter gezegd reddend zwemmen wordt normaal getraind met Newfoundlanders.
Maar, omdat er zoveel belangstelling is van mensen die geen Newfoundlander hebben, is besloten om een waterwerkdag te organiseren voor alle andere hondenrassen. Zo kan iedereen op een leuke manier kennismaken met het waterwerken.

De dag is bedoeld voor alle honden die kunnen zwemmen en fysiek in staat zijn om de waterwerkoefeningen uit te kunnen voeren. Waterwerkoefeningen zijn bijvoorbeeld het redden van een drenkeling vanaf de waterkant, het naar de kant trekken van een boot met mensen erin en het uit de boot springen om een drenkeling op te halen.

De datum is 12 juni en de dag begint om 11.00 uur en duurt tot een uur of 15.00 uur (afhankelijk van het aantal deelnemers). Maximaal 40 honden kunnen deelnemen aan deze dag. De kosten bedragen 15 euro, dit is inclusief de parkeerkosten van 't Twiske. Inschrijven kan via een mail naar info@waterwerkwest.nl.
Meer informatie en foto's kun je vinden op http://www.waterwerkwest.nl.

Om een idee te krijgen van het waterwerk staan hieronder een paar foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Muk op 26 apr 2011 19:50, 4 keer totaal gewijzigd.
Wilm@

Re: 12 juni - Waterwerkdag in 't Twiske (NH)

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Oh, dit staat genoteerd in mijn agenda!

Wordt wel meedoen op recreanten niveau, want ik denk niet dat Bassie meteen begrijpt wat hij allemaal moet doen. :smile:

Ga van de week vragen of Ruby (Briard teefje) ook wil meedoen!

Parkeer kaart heb ik al maar waar is het precies? 't Twiske is best groot. Is het in de buurt van het Zandpad?
Muk

Leuk dat je ook komt! :ok: Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

De exacte routebeschrijving staat vermeld op de website http://www.waterwerkwest.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, maar als het goed is weet je het al. Je hebt ons er al eerder zien waterwerken, dus dat kan niet missen. Daar waar wij normaal waterwerken wordt de waterwerkdag gehouden (bij het paviljoen).
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Oh, wat leuk! Ik denk dat ik me in ga schrijven met Paljas. :D
Wilm@

Ingeschreven..... :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Muk

:ok:

@ Silmariën
Als het je leuk lijkt, moet je zeker meedoen. :ok: Waterwerken bij Waterwerk West is altijd ontzettend gezellig voor zowel de hond als de baas. Plezier en veiligheid staat voorop en er wordt altijd gekeken naar de mogelijkheden van de hond.
Wie weet tot ziens op de 12e.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

lijkt me wel leuk om is te doen, ma ik heb er de hond niet voor.
kr bf x jr hij is wel gek op zwemmen ma te klein
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Silmariën
Zeer actief

Muk schreef:@ Silmariën
Als het je leuk lijkt, moet je zeker meedoen. :ok: Waterwerken bij Waterwerk West is altijd ontzettend gezellig voor zowel de hond als de baas. Plezier en veiligheid staat voorop en er wordt altijd gekeken naar de mogelijkheden van de hond.
Wie weet tot ziens op de 12e.
Het lijkt me zeker leuk, maar het is nog even de vraag of ik Paljas er wel een plezier mee doe. Ze is dan wel een echte waterrat (kruising newfoundlander :wink: ), maar ook nogal een schijterd. Ze durft namelijk niet te springen in het water. Ik heb er wel eens eerder over nagedacht om waterwerk met haar te gaan doen, maar dit heeft me toch altijd tegen gehouden. Zo'n waterwerkdag maakt de drempel echter wel wat lager om het gewoon een keer te proberen.
Muk

@Rakker
Je zou het altijd kunnen proberen, als je hond van zwemmen houdt kan hij in ieder geval een minidummy ophalen. Er doen bij ons regelmatig kleine honden mee, van mensen die ook een Newfoundlander hebben. En deze zijn krachtiger en sneller in het water dan je denkt. Kijk maar:

Afbeelding

Vragen om mee te doen staat altijd vrij, de materialen, inclusief zwemvesten, zijn er, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

@Silmariën
Er wordt absoluut niet verwacht dat de deelnemende hond uit de boot kan springen (of in het water kan springen). De honden gaan via een loopplank het water in (met begeleiding!) en of er ook oefeningen zoals het uit de boot springen gedaan worden weet ik niet. Jaymz kan in ieder geval niet uit de boot springen (en dat als echte Newfoundlander nog wel), die moet altijd uit de boot getild worden :mrgreen: , kijk maar:

Afbeelding

Kortom, gewoon aanmelden. :mrgreen: Er wordt met iedere hond rekening gehouden en de ene hond is altijd wat voorzichtiger dan de andere.
Wilm@

Ik hoop wel dat die mevrouw die 'gered' moet worden voorzien is van zwemdiploma's. Als Bassie denkt dat hij de wal heeft bereikt laat ie alles los, inclusief de nog net niet geredde mevrouw. :smile: :oeps:

En dààr maken we natuurlijk geen foto's van..... :pffff:
Muk

Wilm@ schreef:Ik hoop wel dat die mevrouw die 'gered' moet worden voorzien is van zwemdiploma's. Als Bassie denkt dat hij de wal heeft bereikt laat ie alles los, inclusief de nog net niet geredde mevrouw. :smile: :oeps:

En dààr maken we natuurlijk geen foto's van..... :pffff:
Echt wel dat daar foto's van gemaakt worden. :tongue:

Jaymz vond het in het begin ook niet nodig om de mensen te redden uit het water, de reddingsboei was veel belangrijker. :smile:
En zo zijn er meer honden die niet direct de mensen redden. Is geen probleem. :mrgreen:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Het lijkt me geweldig, maar ik zit dan in Frankrijk als het goed is. Erg leuk dat jullie het ook voor Niet-Newfies aanbieden.

Wie weet een volgende keer :ok:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Silmariën
Zeer actief

Bedankt voor je reactie, Muk! Ik heb me ingeschreven! :ok:
Muk

@Madelief
Jammer, maar een andere keer beter. :ok:

@Silmariën
Leuk dat je je ook hebt ingeschreven. :ok: Tot ziens alvast op 12 juni.
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Erg leuk wij hebben afgelopen jaar met Briskey de x herder waterwerken gedaan bij Amsterdam maar is er ook iets waarbij je (met je herder....) regelmatig kunt oefenen??
Dat zouden we wel graag willen, hoe leuk 1 zo'n dag ook is :roos:
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik kom zeker kijken hoor, lijkt me heel gaaf om te zien, :ok: voor Baco is het niets want die krijg ik alleen in het water bij zijn eigen stekje, een beetje pootjebaden zou nog net gaan en in een boot gaat hij al helemaal niet denk ik. :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

He jammer, ik heb dan net wedstrijd. Ik zou het graag met Ziva proberen, ben benieuwd of ze dat wat vindt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Muk

@Marcel.s
Of er ook voor herders waterwerken wordt georganiseerd weet ik niet, dat zou de Nederlandse herdervereniging (weet hier niet de officiële naam van) je wellicht kunnen vertellen. Bij mijn weten wordt het waterwerken op deze manier alleen door de Newfoundlanderclub georganiseerd en bestaat er niet zoiets bij een andere rasvereniging. Al heb ik wel verhalen gehoord dat men zoiets ook bij de Leonbergerclub op heeft gezet. Maar daar heb jij dan weer niet zoveel aan. :mrgreen:

@Billy
Baco hoeft niet in de boot. Pootje baden kan daar helaas niet, daarvoor is het water gelijk te diep (zelfs voor Baco :mrgreen: ). Wel leuk dat je langskomt, gezellig. :ok:

@Lysette
Wie weet een andere keer. Veel succes alvast met de wedstrijd op 12 juni.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Muk schreef:@Rakker
Je zou het altijd kunnen proberen, als je hond van zwemmen houdt kan hij in ieder geval een minidummy ophalen. Er doen bij ons regelmatig kleine honden mee, van mensen die ook een Newfoundlander hebben. En deze zijn krachtiger en sneller in het water dan je denkt. Kijk maar:

Vragen om mee te doen staat altijd vrij, de materialen, inclusief zwemvesten, zijn er, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Kortom, gewoon aanmelden. :mrgreen: Er wordt met iedere hond rekening gehouden en de ene hond is altijd wat voorzichtiger dan de andere.
chezz die vind zwemmen helemaal het einde, toen het ijs er net af was zat hij er alweer in.
en dan nog kijken van ow mag dat niet

oke ga ik ff kijken hoever het vanaf hier rijden is en ik verder geen wedstrijden heb.
je hoort nog
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Muk

rakker2000 schreef:
Muk schreef:@Rakker

chezz die vind zwemmen helemaal het einde, toen het ijs er net af was zat hij er alweer in.
en dan nog kijken van ow mag dat niet

oke ga ik ff kijken hoever het vanaf hier rijden is en ik verder geen wedstrijden heb.
je hoort nog
Is goed. :ok:
hovawart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawarts

Ongelezen bericht door hovawart »

Ook aangemeld :ok:
dn dwaos
Zeer actief

Ongelezen bericht door dn dwaos »

Mag je ook gewoon komen kijken? Is best lastig om me in te schrijven als je geen hond hebt :engel:
Liefs Ingrid

Ga nooit weg zonder te praten
Ga nooit heen zonder een zoen
Als je het noodlot zult ontmoeten
Kun je het nooit meer doen
Ga nooit weg zonder te praten
Dat doet soms een hart zo’n pijn
Wat je ’s morgens hebt verlaten
Kan er ’s avonds niet meer zijn.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat vreselijk leuk :ok: Ik denk dat Jigzy zoiets geweldig vind al kan ze ook mensen laten verzuipen door enthousiast op ze te springen :smile:
Het is alleen precies op mijn vaders verjaardag :ugh:
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Is het een vereiste dat de hond rustig is totdat hij in het water mag??
Groetjes Linda
Muk

@Hovawart
Leuk! Tot ziens op de 12e. :ok:

@dn dwoas
Natuurlijk mag je ook zonder hond komen kijken, dat kan altijd, ook bij het gewone waterwerk. Gezellig! :ok: Hou wel rekening met de parkeerkosten van 't Twiske, deze zijn dan iets van 6 euro voor > 4 uur geloof ik. Tenzij je een abonnement hebt, maar dat is wat overdreven voor een keer kijken. :mrgreen:

@Valerie
Wie weet een andere keer?

@lila660
Hoe bedoel jeprecies? Veel honden zijn opgewonden zodra ze mogen zwemmen, ook Newfoundlanders. Zodra ze water zien, willen ze maar één ding en dat is zwemmen. De honden worden uiteraard zo begeleid dat ze veilig het water in en uitgaan, want veiligheid gaat voor alles.
lila660
Zeer actief

Muk schreef:@lila660
Hoe bedoel jeprecies? Veel honden zijn opgewonden zodra ze mogen zwemmen, ook Newfoundlanders. Zodra ze water zien, willen ze maar één ding en dat is zwemmen. De honden worden uiteraard zo begeleid dat ze veilig het water in en uitgaan, want veiligheid gaat voor alles.
Nou, die van ons is nogal erg gek van water en zal ook direct proberen om erin te gaan, ook als dat nog niet de bedoeling is.
Daarnaast zal hij ws ook duidelijk laten horen dat hij er graag in wil :oeps:
Is dat wel te doen? Of is hij dan juist te gek op water dat het niet handelbaar is?
Groetjes Linda
Muk

lila660 schreef:Nou, die van ons is nogal erg gek van water en zal ook direct proberen om erin te gaan, ook als dat nog niet de bedoeling is.
Is dat wel te doen? Of is hij dan juist te gek op water dat het niet handelbaar is?
Als dat alles is. :mrgreen:
Dat is zeker geen probleem, dat hebben alle newfies ook, dus dat is geen enkel probleem.

Wat wel handig is, is om iets van een grondpen mee te nemen als je die hebt. Voor tussen het zwemmen door. Deze zijn uiteraard ook aanwezig, dus mocht je die niet hebben dan is dat ook geen probleem.
lila660
Zeer actief

Muk schreef:
lila660 schreef:Nou, die van ons is nogal erg gek van water en zal ook direct proberen om erin te gaan, ook als dat nog niet de bedoeling is.
Als dat alles is. :mrgreen:
Dat is zeker geen probleem, dat hebben alle newfies ook, dus dat is geen enkel probleem.

Wat wel handig is, is om iets van een grondpen mee te nemen als je die hebt. Voor tussen het zwemmen door. Deze zijn uiteraard ook aanwezig, dus mocht je die niet hebben dan is dat ook geen probleem.
Ppfft, gelukkig zijn er nog meer van die honden :smile:
Ga het morgen met manlief overleggen, maar dan denk ik wel dat wij ons ook gaan inschrijven.
Grondpennen hebben we wel dus dat moet helemaal goed komen.
Lijkt me echt helemaal te gek!
Groetjes Linda
Muk

Leuk en je hoeft echt niet bang te zijn dat je hond té enthousiast is. Dat is alleen maar goed. :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dit kan Jingo van mn ouders wel eenshet einde vinden. Die hond houdt zo van water!
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”