Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik zou er zelf nooit voor kiezen
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
ik zou er zelf nooit voor kiezen
Want ik zou nooit zo'n groot verschil willen hebben in formaat, gewoon vanwege de veiligheid. Maar het is wel een tekenend filmpje voor de manier waarop veel saarlooswolfhonden met kleine hondjes of pups spelen.
Escan doet dit ook zo. met Flamme loop ik geen risico want dat gaat een dergerlijk klein hondje niet overleven.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Escan doet dit ook zo. met Flamme loop ik geen risico want dat gaat een dergerlijk klein hondje niet overleven.
" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: ik zou er zelf nooit voor kiezen
Nouja, hier een verschil van 47,5 kilo. En wonder boven wonder...Die witte is zo zacht met uk. Die rooie overigens niet, die doet alsof Tsuk niet bestaat en dendert door haar heen. Moet Tsuk echt in bescherming nemen.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik zou het griezelig vinden. Maar ook dat ik zelf op zou gaan staan hoor 
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Hier gaat het normaal gesproken prima, maar Lilo mag alleen niet los als de Podenco's ook los zijn, als Liel gaat racen denken ze dat ze een konijn is, met name Danne en dan heb ik wel een probleem...Een stukke Lilo, dus dat doen we dan maar niet
- Nonsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
- Contacteer:
ik heb zelf natuurlijk ook een duo, waar niet iedereen voor zou kiezen... al schelen ze in hoogte niet zo heel veel, in kilo's wel.. Bull terrier is 22 kilo en de naakthond zal rond de 6 kilo...
Maar ze kunnen enorm leuk spelen...
Maar ze kunnen enorm leuk spelen...
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- Roompie
- Zeer actief
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik heb nog ergens een filmpje waar shaggy onze ambull van bijna 60 kilo speelt met de mopspup van de buren ...ook zo'n mega verschil maar shaggy was degene die op de grond lag hoor haha

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ik ben denk ik te bang dan
.
Hier hebben ze ook wel eens met echt kleine hondjes gespeeld. Dan heb ik het over Flamme met een York bijvoorbeeld. Maar ik krijg daar toch krullende tenen van. Misschien is dat anders als je zelf een klein hondje hebt.
Escan speelt inderdaad hetzelfde als de saarloos van het filmpje. Die nam ik ook altijd mee naar de pupjes toen ik nog lesgaf. En hij liep bij ALLE pups los. Dus ook de jack russeltjes van 7,5 week.
Maar toch, om zelf zo'n combinatie in huis te hebben lijkt me eng. Een saarloosreu van bijna 40 kg en een chihuahua van 2 kilo is wel een erg groot verschil :N:
Hier hebben ze ook wel eens met echt kleine hondjes gespeeld. Dan heb ik het over Flamme met een York bijvoorbeeld. Maar ik krijg daar toch krullende tenen van. Misschien is dat anders als je zelf een klein hondje hebt.
Escan speelt inderdaad hetzelfde als de saarloos van het filmpje. Die nam ik ook altijd mee naar de pupjes toen ik nog lesgaf. En hij liep bij ALLE pups los. Dus ook de jack russeltjes van 7,5 week.
Maar toch, om zelf zo'n combinatie in huis te hebben lijkt me eng. Een saarloosreu van bijna 40 kg en een chihuahua van 2 kilo is wel een erg groot verschil :N:
- stefanie
- Zeer actief
Wat een schattig gezicht! 
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik zág dat ze elkaar nog niet goed kenden. En verrek, lees ik in de commentaren dat dit de eerste dag was dat ze elkaar zagen
Felix is ook zacht met kleintjes trouwens, als ze geen al te grote bek hebben tenminste
Felix is ook zacht met kleintjes trouwens, als ze geen al te grote bek hebben tenminste
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Schattig, het verschilt echt per hond hoe ze omgaan met kleine hondjes. De Duitse Dog van mijn zus kent het woord voorzichtig niet en moet Semmy ook in bescherming nemen tegen hem, de Eurasier van mijn vader doet wel heel voorzichtig en is een stuk rustiger in de omgang met Sem.
Ik vind die chihuahua in het filmpje trouwens geweldig, wat een mooi, stoer hondje
Ik vind die chihuahua in het filmpje trouwens geweldig, wat een mooi, stoer hondje
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Lief!
Hier spelen ze ook leuk met Fien, maar ze speelt minstens zo leuk, zo niet leuker met de katten.
Dat het eigen formaat is vindt ze volgens mij wel makkelijker.
Hier spelen ze ook leuk met Fien, maar ze speelt minstens zo leuk, zo niet leuker met de katten.
Dat het eigen formaat is vindt ze volgens mij wel makkelijker.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik zou het zelf wel eng vinden als ik zie hoe lomp er nu af en toe gestoeid wordt.

- zonta
- Actief

Ik heb een sint bernard van ongeveer 70 kilo en een jack russel. Maar de jack russel is de baas.

Niet zo,n hele goeie foto maar de sint is ontzettend lief voor de katten.
Gr,Zonta
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Noem het maar lief :N: die kat ligt natuurlijk gewoon klem met die grote kop erop
Nee, zonder dollen, geweldige foto
Nee, zonder dollen, geweldige foto

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Eten wolven geen ratten in de natuur?
Nee ik vind het wel lief. En als je dit al eng vindt, er zijn ook mensen met een hond als duitse dog en chi, dat is nog enger 

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik vind het heel lief zo zacht als groterds kunnen zijn met ukkies
Boyke speelde als pup graag met een berner reu. Hij stak zijn hele koppie in die enorme muil en kwam er helemaal slijmerig, maar dolgelukkig weer uit
Het zou voor mij wel afhangen van hoe robuust het kleinere hondje is. Een border kan meer hebben dan een chi.
Het zou voor mij wel afhangen van hoe robuust het kleinere hondje is. Een border kan meer hebben dan een chi.
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Dat voorbeeld heb ik dus ... een duitse dog en een chihuahua ...Lellibel schreef:Eten wolven geen ratten in de natuur?Nee ik vind het wel lief. En als je dit al eng vindt, er zijn ook mensen met een hond als duitse dog en chi, dat is nog enger
Duitse dog komt al vanaf pup af aan bij een vriend van mij met kleine hondjes en is daar dus mee opgegroeid ( heeft nog ontzag voor die krengen ook zo groot als dat hij is )
Sinds kort zelf een chi erbij en het gaat echt ongelovelijk goed, was in het begin wel voorzichtig maar eigenlijk heb ik daar echt geen reden toe.
Als het goed is kan je via deze link een x aantal foto's zien ... weet niet of het lukt hoor : http://www.reneeytje.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Wat een grandioos mooie foto! Compliment hoor.Nanna schreef:Ik denk dat ik hier op het forum het grootste verschil in hondenmaten heb
Charles meet ruim 90 cm aan de schoft en weegt 75 kilo. Simone weegt 4 kilo![]()
En tóch kunnen die twee het meer dan uitstekend met elkaar vinden en gebeurt er nooit wat engs.
Ik vind dus niet per definitie de combi groot/klein eng. Voor mij hangt het van de combinatie af. Ik zou dus NOOIT een jonge speelse Boxerpup of ander lomp met-de-poten-slaand ras bij eeen kaninchenteckeltje zetten :N:
Maar een Ierse Wolfshond bij een Chihuahua? Zonder aarzelen.![]()
Mijn veel te vroeg overleden Duitse dog was ook zo voorzichtig met alles dat klein was.
Hij ging voor een pup altijd op de grond liggen, en dan mocht dat diertje over hem lopen.
Hij pakte zelfs eens heel voorzichtig een onwaarschijnlijk grote egel op. Ik dacht aanvankelijk dat hij met een voetbal in zijn bek stond. Hij legde die egel weer voorzichtig neer en na een tijdje ontrolde prikkebeen zich weer, en stommelde ongedeerd het struikgewas in.
De volgende dag had hij diezelfde egel weer te pakken.
-
Lillith
- Zeer actief
[/quote]Kelev.
Wat een grandioos mooie foto! Compliment hoor.
Mijn veel te vroeg overleden Duitse dog was ook zo voorzichtig met alles dat klein was.
Hij ging voor een pup altijd op de grond liggen, en dan mocht dat diertje over hem lopen.
Hij pakte zelfs eens heel voorzichtig een onwaarschijnlijk grote egel op. Ik dacht aanvankelijk dat hij met een voetbal in zijn bek stond. Hij legde die egel weer voorzichtig neer en na een tijdje ontrolde prikkebeen zich weer, en stommelde ongedeerd het struikgewas in.
De volgende dag had hij diezelfde egel weer te pakken.[/quote]
Oh, er schiet me iets gelijk te binnen, we hadden een Duitse Dog en een nest Siameesjes.
Was het eerste nestje, Dog stond te trillen bij het nest vond ze heel lief en toen ze wat ouder waren kropen ze over de dog heen en onder haar ellebogen door en ze lag dan in verrukking doodstil.
Lillith speelt trouwens met alle wildvreemde honden (als ze de kans krijgt
) laatst een Duitse Dog reu 9mnd, ze liep hem er gewoon uit, besprong hem een paarx volgens mij staat ie er nog 
Wat een grandioos mooie foto! Compliment hoor.
De volgende dag had hij diezelfde egel weer te pakken.[/quote]
Oh, er schiet me iets gelijk te binnen, we hadden een Duitse Dog en een nest Siameesjes.
Was het eerste nestje, Dog stond te trillen bij het nest vond ze heel lief en toen ze wat ouder waren kropen ze over de dog heen en onder haar ellebogen door en ze lag dan in verrukking doodstil.
Lillith speelt trouwens met alle wildvreemde honden (als ze de kans krijgt
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Bob en Rambi, ook wel een maatje verschil

Maar wie is bang van wie?

De vaat doen ze gezellig samen

Maar wie is bang van wie?

De vaat doen ze gezellig samen

groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

-
dogo4ever
- Zeer actief
Hier een Argentijnse Dog en een Patterdale samen. Zijn ook zeer op elkaar gesteld. Gaat helemaal goed. Zal misschien schelen dat de kleinste de meest fanatieke is. Heel af en toe hoor je Pebbles (de Patterdale) piepen en wordt ze heel boos. Dan bindt Tekila (de Argentijn) weer in en is het weer vrede.
- Flo'ke
- Zeer actief
Hier ook een verschil van een kg of 40...maar het zijn beste vriendjes

- Hailfall
- Zeer actief
Er woonde bij ons in de buurt iemand met een saarloos en herder en 2 jaar terug ofzo speelde kuda daar ook mee. Okay hij probeerde kuda wel constant in haar kont/staartaanzet te grijpen maar Kuda pakte dan net zo hard die saarloos weer terug. Ruw spel met grotere honden vond ze geweldig!