Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke verwarring

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

Leuke verwarring

Ongelezen bericht door stefanie »

Gistermiddag ging ik met de 2 reuen wandelen. Ik was bijna bij de ingang naar het uitlaatbos. Links naast me was de sloot en aan de andere kant van de sloot is een veld met daarachter het bos. Op het veld kwam iemand net aanlopen op weg naar huis om nog even te ballen met haar Border Collie.
Mykos kon weer eens niet wachten met piesen dus die trok me ineens richting sloot om zijn poot op te tillen. Dus ik zei tegen hem:"Kan je nou niet even wachten, sukkel?" en liep verder.
Hoor ik ineens links van me die vrouw zeggen:"wat zei je?" . Dus ik zeg: "niks hoor, had het tegen de hond". "Oh, oké", zegt de vrouw. En ineens dringt het tot me door. Ze dacht dat ik het tegen haar had. :eek:
Dus maar meteen uitgelegd dat ik het tegen Mykos had en niet tegen haar. Zei ze : "ja, ik dacht al". We konden er gelukkig beiden hartelijk om lachen. :mrgreen:
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Re: Leuke verwarring

Ongelezen bericht door Strega »

:F: Je mag wel uitkijken haha, aks het iemand is die geen hond heeft en niet weet dat je tegen je hond praat zoals je dat tegen je wederhelft doet, kan dat nog lastige situaties opleveren ;).
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat maak ik ook best vaak mee dat mensen denken dat ik het tegen hun praat. Heb er weleens haast ruzie om gekregen. Ik zei tegen een van mijn honden kan je niet uitkijken .............. Zegt een vrouw had u het tegen mijn man (die man zat ook nog eens in een invalidekar), ik nog nee, ik had het tegen mijn honden, wilde ze eerst niet geloven, had echt haast ruzie.

Mensen vinden het soms ook best gek dat je tegen honden praat, heb hier een buurvrouw die denkt dat ze me toch niet verstaan als ik wat tegen de honden zegt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
thianda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooiker

Ongelezen bericht door thianda »

Tsjaa, mijn hond heet sjappie, dus mensen kijken me vaak raar aan als ik de hond terugroep.. :smile2:
Afbeelding
Made by: Adjani & Tyson
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Dat overkomt mij ook regelmatig. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: ik roep altijd vrij streng 'wachten' en als het dan een beetje druk is staat ook de helft van de mensen aarzelend stil :tongue:

En als ze heeel braaf is roep ik 'heeeey lekkerding' :mann:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

een van mijn honden heet Bel.. dus het is al een paar gebeurd dat als ik riep ; Bel Kom... dat mensen opeens zeiden dank je wel.. dachten ze dat ik Welkom zei....
Afbeelding
sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox

Ongelezen bericht door sterredag »

mariabel schreef:een van mijn honden heet Bel.. dus het is al een paar gebeurd dat als ik riep ; Bel Kom... dat mensen opeens zeiden dank je wel.. dachten ze dat ik Welkom zei....
Je wordt iig door je buurt genoten gezien als een zeer vriendelijk mens :)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

dagmar88 schreef::mrgreen: ik roep altijd vrij streng 'wachten' en als het dan een beetje druk is staat ook de helft van de mensen aarzelend stil :tongue:

Dit vind ik wel makkelijk hoor. Als mijn honden op mensen afrennen in het bos roep ik altijd 'negeren'. Ik heb het tegen de honden (noem hun naam ook vaak wel), maar de wandelaars gaan ook negeren en dat bevordert de training best wel :engel:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Rosita Compagner schreef:Dit vind ik wel makkelijk hoor. Als mijn honden op mensen afrennen in het bos roep ik altijd 'negeren'. Ik heb het tegen de honden (noem hun naam ook vaak wel), maar de wandelaars gaan ook negeren en dat bevordert de training best wel :engel:
Een strenge 'ignore!' tegen de hond werkt ook voor mensen :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
dagmar88 schreef::mrgreen: ik roep altijd vrij streng 'wachten' en als het dan een beetje druk is staat ook de helft van de mensen aarzelend stil :tongue:

Dit vind ik wel makkelijk hoor. Als mijn honden op mensen afrennen in het bos roep ik altijd 'negeren'. Ik heb het tegen de honden (noem hun naam ook vaak wel), maar de wandelaars gaan ook negeren en dat bevordert de training best wel :engel:
:Q: vind het wel een beetje maf dat mensen kennelijk gewoon doen wat een wildvreemde zegt alleen omdat dat op een 'autoritair' toontje gaat...
Die drie seconden van verwarring vind ik altijd er grappig :mrgreen:

Met 'doorlopen' is het helemaal erg, ik zeg dat omdat ik niet wil dat ze bij jan en alleman gaan buurten. Alleen denken mensen dus dat ik het tegen hen heb omdat mijn honden zo gevaarlijk zijn...
Bij de vraag 'doen ze wat dan' zeg ik altijd, ja, heel hard kwispelen :F:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

herkenbaar, als er fietsers/brommers afslaan richting fietspad en ik loop op de stoep met hun aan de flex vlak voor oversteken roep ik ook "Wachten!"
Te vaak dat ik ineens iemand verschrikt in de rem zie knijpen :oeps:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:mrgreen: ook al een aantal keren zoiets gehad. Elmo was het gras aan het omploegen, en gooide al het zand naar mij toe. Ik zei toen 'stomme kloot' en de meneer die net voorbij fietste nam mij dat niet in dank af :smile:

Of dat ik zelf een spraakverwarring had in het bos. Mensen met een andere dalmaat die achter ons liepen. Hond liep aangelijnd. Dus had Elmo van het pad afgehaald en hem laten zitten. En i.p.v. Wachten, zeg ik op een hele gebiedende toon 'doorlopen' :N: Die mensen keken mij echt zo :80: aan. Maar ze moesten lachen toen ik gelijk 'oh chips verkeerde commando' zei.
Afbeelding
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

*proest*

zo heb ik eens mijn hond binnen geroepen met: kom op nouwww scheluh !!!
hij komt ik sluit mn voordeur
en toen ging de bel.
een rond klein kereltje voor de deur (geschatte leeftijd 55) rond brilletje met ENORME schele ogen...
WAT ZEI U NET ??????
ik kon het me werkelijk niet herinneren..., ik was binnen had de man van mijn leven nog nooit gezien...
dus wat kon ik ooit gezegd hebben ???
JA !!!! zeg ie IETS MET PELEUH
ik verslikte me zowat en kijk hem stralend aan... owww.. dat was tegen de hond, kom op nouw scheleh !!!
Verder dan OHWWW kwam ie niet... en heb ik de deur maar gesloten...
Kon nog net de wc halen om niet in mn broek te plassen van het lachen !
Afbeelding
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Toen ik nog thuis woonde hadden we een Schotse herder. Die had de bijnaam rooie.
Dus die riep ik: Kom op Rooie, schiet es op! Nooit gezien dat mijn buurjongen daar ook fietste en die rood haar had.
Hihi, hij stond heel snel naast. Hem verteld dat ik het tegen de hond had en dat hij er beter aan deed niet zo gevoelig te zijn... :D
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Gelukkig ben ik dus niet de enige die in zulk soort situaties belandt. :mrgreen:
De meeste keren gaat het goed maar je zal maar net de verkeerde treffen. :N: Sowieso zullen veel mensen wel denken dat ik lichtelijk gek ben. Ik praat veel tijdens het lopen en dan heb ik ook nog eens veel honden dus echt lekker tussen de oren zal ik niet zijn. :Q:
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-

Ongelezen bericht door Da-ki »

Ja, dat veel praten tegen je honden bezorgt mij ook vaak rare blikken van andere mensen op
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

stefanie schreef:Gelukkig ben ik dus niet de enige die in zulk soort situaties belandt. :mrgreen:
De meeste keren gaat het goed maar je zal maar net de verkeerde treffen. :N: Sowieso zullen veel mensen wel denken dat ik lichtelijk gek ben. Ik praat veel tijdens het lopen en dan heb ik ook nog eens veel honden dus echt lekker tussen de oren zal ik niet zijn. :Q:
:wink: Daar heb ik toch echt maling aan... :Q: Ben sowieso al gek dat ik met een vechthond en een reus over straat loop, als ik doorlopen Pluisje roep is het helemaal verkeken, dus ik kan lullen wat ik wil tegen de honden zonder het erger te maken :F:
stefanie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
stefanie schreef:Gelukkig ben ik dus niet de enige die in zulk soort situaties belandt. :mrgreen:
:wink: Daar heb ik toch echt maling aan... :Q: Ben sowieso al gek dat ik met een vechthond en een reus over straat loop, als ik doorlopen Pluisje roep is het helemaal verkeken, dus ik kan lullen wat ik wil tegen de honden zonder het erger te maken :F:
Ik trek me er ook niks van aan hoor. Moet er soms wel om lachen. Gister bijvoorbeeld was ik net met Fenna uitgeweest en verderop in de straat speelden 2 kinderen die haar heel mooi vonden. :pffff: Nadat ik haar thuis gebracht had, kwam ik met de andere 4 honden langs. Ik hoorde de kinderen al van een afstand zeggen dat daar iemand aankwam met wel 4 honden! Toen zagen ze dat ik het was en kwam de onvermijdelijke vraag: mevrouw,hoeveel honden heeft u wel niet??? :O: :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb dat ook inderdaad vaak met het commando "wacht" of "doorlopen" schijnbaar zeg ik het nogal autoritair :mrgreen:
Ook zeg ik regelmatig ooow wat ben je toch een lekker ding :I: en dan zie je mensen verbaast om zich heen kijken :smile:

Ik heb een keer gehad dat ik met Tyra aan het apporteren was en ze ineens wegrende tot een punt waar ik haar altijd aanlijn. Toen zei ik grinnikend je bent ook echt een teringwijf he, schijnbaar stond er een vrouw naast die mij toen aardig pissig aankeek :oeps:
Nou ja moeten ze zich maar niet bemoeien met de gesprekken tussen mij en mijn honden :pffff: :mrgreen:
wita-lap
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wita-lap »

Ik heb het met mijn teefje Cailin laatst op een ochtend gehad, ze had net een poep gedaan, ik netjes bezig het op te ruimen met een zakje, buk me achter haar en begint ze de modder en gras tegen mijn hoofd te gooien door achteruit te trappen.
Ik gil, TOE MUTS, fietst net het vrouwtje wat de Telegraaf rond brengt achter me langs, zegt ze, nou dankje wel, ik dacht huuu??? maar toen bedacht ik me wat ik zei :D
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Haha heel herkenbaar!

Ik liep ooit eens ergens op een stoepje (lekker vaag maar weet niet waar en doet er ook niet toe) met twee aangelijnde honden. Er komen twee vrouwen aanlopen en het stoepje was niet zo breed dat we elkaar makkelijk konden passeren, dus ik zeg streng: Hup dames! Aan de kant! En ik wèrd me toch een partij boos aangekeken en ik was te verbaasd om nog iets te zeggen. Totdat ik begreep dat ze dachten dat ik het tegen hen had, maar het was tegen mijn eigen dames!

Ik heb er gewoon maar om gelachen en probeer sindsdien 'hondjes' te zeggen, maar ik vergeet dat ook nog wel eens.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Zonder ophouden loop ik tegen mijn honden aan te kleppen, en de berichten die ik hier lees sterken mij in de gedachte dat ik niet de enige ben die voor totaal gestoord versleten wordt.

Laatst maakte ik mijn hond vast vlak voor een bushokje, waar op het eerste gezicht niemand in stond. Dus zeg ik tegen mijn hond die zich geduldig liet aanlijnen; "Ach, wat ben je toch een mooi poppetje!!"
Staat er toch een beeldschone jongedame, een beetje weggedrukt in het hoekje. Zij riep mij toe
"doorlopen engerd of ik bel de politie"!
blondie
Zeer actief

Kelev de oude schreef:Zonder ophouden loop ik tegen mijn honden aan te kleppen, en de berichten die ik hier lees sterken mij in de gedachte dat ik niet de enige ben die voor totaal gestoord versleten wordt.

Laatst maakte ik mijn hond vast vlak voor een bushokje, waar op het eerste gezicht niemand in stond. Dus zeg ik tegen mijn hond die zich geduldig liet aanlijnen; "Ach, wat ben je toch een mooi poppetje!!"
Staat er toch een beeldschone jongedame, een beetje weggedrukt in het hoekje. Zij riep mij toe
"doorlopen engerd of ik bel de politie"!
:smile:
hoef je geen honden voor te hebben, ik ben eens zo in de "fout gegaan" Den Haag.. beelden op het buitenhof, vriendin en ik deden kunstgeschiedenis... zit naar die "witte beelden" te kijken.... werd al aangestoten door vriendin, ze kent me... :engel: maar ik had het niet door... :ugh:
"jemig, die zijn ook zwart uitgeslagen!"
Werd nog net niet op mijn muil geslagen door de negroide medemensen die passeerden en die dachten dat ik het over hun had :blauwoog:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Er kijken ook regelmatig verschrikt mensen om als ik roep 'Wat ben je een knapperd! Ja! Wie is de knapste van de heeeele wereld?!' :mrgreen:
Afbeelding
Renke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi

Ongelezen bericht door Renke »

grappig om te lezen. Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we een beagle die Pepper heet ( ze is er nog steeds)
Op een dag zit ik met haar bij de da in de wachtkamer tot we aan de beurt zijn. Zit er een andere mevrouw met een hond die lastig doet en zij zegt heel fel tegen haar hond: Pepper! af!! en mijn hondje Pepper kijkt mij aan met een blik "wat doe ik verkeerd?" :smile:
groetjes van Renny & pootje van Fred
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

:smile: :smile:

Ik lig hier dubbel op mijn werk en volgens mij word ik door mijn collega's ook als gek versleten xD
Ik praat ook wel tegen mijn hond en mensen kijken me dan ook heel erg raar aan. Heb haar wel eens voor "stomme trut" uitgemaakt en toen keek een vrouw me ook echt aan van wtf!
Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief

"domme doos" doet het ook altijd wel goed :engel:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

blondie schreef:"domme doos" doet het ook altijd wel goed :engel:
Ja idd :smile: Heel hard zuchtend 'loser' tegen hem zeggen heeft hier in de buurt ook al de nodige verbazend kijkende mensen opgeleverd :smile:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Hilde schreef:
blondie schreef:"domme doos" doet het ook altijd wel goed :engel:
Ja idd :smile: Heel hard zuchtend 'loser' tegen hem zeggen heeft hier in de buurt ook al de nodige verbazend kijkende mensen opgeleverd :smile:
Of "Sukkel!" ik besef me dat ik teveel communiceer... :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”