Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Domme Fodor

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Domme Fodor

Ongelezen bericht door Ήυs »

Fodor deed een beetje dom. We waren bij het Veerse meer aan het wandelen, en daar heb je strandjes waar het water niet hoog komt, en dan een klein dijkje, waar het water daarachter in 1x heel diep is. En Fodor ging in volle glorie achter ganzen aan, door het water, over het dijkje, met de gedachten dat je daar ook ondiep zou zijn. *plonsss* koppie onder, Fodor weg. Ooh en hij heeft zo'n hekel aan zwemmen.. Heel verbaasd klom hij er weer uit, arm beesie, zeik nat.

Maar ik zei tegen mijn vriendin dat ik thuis dan wel echt even zijn poten goed moet controleren omdat er echt smerige pokken op die dijk zitten. En toen kwam hij aanlopen, zijn hele poot onder het bloed :80:

Meteen naar huis, en nu zit er dus een flinke snee in zijn poot. Arm mannetje :ugh: Ik twijfelde of het gehecht moest worden, maar er hebben meerdere naar gekeken die zeiden allemaal dat het niet nodig was. Iemand nog tip behalve ontsmetten en schoonhouden? 't is best diep, hij heeft er wel last van.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ήυs op 19 feb 2011 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
29996D

Re: Domme Fodor

Ongelezen bericht door 29996D »

pokken?

Beterschap voor Foddie :roos:
Ήυs

MissDorien schreef:pokken?

Beterschap voor Foddie :roos:
Ja, Zeepokken.. Kunnen best scherp zijn.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Een schelpsoort.

Ik zou er een nietje in laten zetten, vind het iets te groot.
Afbeelding
Ήυs

alm@ schreef:
Een schelpsoort.

Ja? Het is wel gestopt met bloeden... Hij is namelijk niet zo dol op DA'en.. Dus als het niet nodig is liever niet, maar wel verstandig om even na te laten kijken?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik doe zelf niks aan dat soort wonden :wink: Bij Eva is het zo dat als ik er naar kijk zij ineens helemaal gefixeerd raakt op dat wondje. Baasje heeft laten zien dat er iets niet klopt. Zolang ik net doe of het er niet is likt ze er wat aan als ze in de gang gaat liggen in haar eentje. Ga ik er iets opsmeren of aan zitten dan kan ze er totaal niet meer van afblijven en likt ze het eerder groter dan kleiner :N: Hierdoor heb ik gemerkt dat zelfs flinke japen enorm snel dichtgaan. Juist als je er niks aan doet. Je kan hem wel 1 keer met die poot in de soda zetten. Doe je gewoon allebei de poten dan valt het niet op. Dat zou ik doen als ik wat wilde doen dan. :engel:
Afbeelding
Ήυs

Heb het nu alleen even schoongespoeld en verder ook niets. Hij is druk aan het likken, maar ook omdat hij zeiknat was :mrgreen: Houdt hij helemaal niet van!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

djow schreef:
alm@ schreef:
Een schelpsoort.

Ja? Het is wel gestopt met bloeden... Hij is namelijk niet zo dol op DA'en.. Dus als het niet nodig is liever niet, maar wel verstandig om even na te laten kijken?
De wond ziet er schoon uit, ik zou er verder dan niks aan doen. Wel in de gaten houden of het goed geneest en niet gaat ontsteken. Sterkte ermee :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik zou er niks aan doen, in de gaten houden... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

En misschien die plek een beetje kaal scheren?
Dan kunnen die haren er niet in gaan zitten...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”