Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemde plek op röntgenfoto

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Dollie
Actief

Vreemde plek op röntgenfoto

Ongelezen bericht door Dollie »

Heel veel excuses, het gaat niet om een hond maar een konijn.. Maar er worden vaker rö-foto's gemaakt van honden dan van konijnen dus misschien zit hier iemand die nog een idee voor mij heeft..

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is gemaakt om te kijken of er sprake is van nier of blaasstenen, zoals jullie zien, is dat niet het geval. Nu heb ik het geluk dat het om een klein konijn gaat en niet om een (grotere) hond , want bij een hond was alleen de buik op foto gekomen. In de borstkas is een ronde vorm te zien, en die schijnt daar niet te horen. Ik heb er werkelijkwaar echt geen verstand van en ik ben er ook nog niet uit wat ik er in hemelsnaam van moet denken.. Tot gisterochtend nog als de dood geweest voor nierfalen, wat een opluchting dat de bloedwaardes allemaal in orde waren, maar toen kwam dit bovendrijven..

Het vreemde is dat het konijntje gewoon geen klachten heeft die je toch wel zou verwachten als er "iets" van een dergelijk formaat in je borstkas zit.. Niet benauwd, niet kortademig. Er is nooit wat te horen geweest aan zijn longen. Daarom denkt mijn dierenarts ook niet dat er sprake is van een tumor, bij een tumor van dit formaat zou het konijn amper levend zijn, laat staan zo levendig als Fred. Een longontsteking zou ook een ander beeld geven, niet zo'n nette, ronde vorm. Maar wat is het dan wel..
Amber & Lootah
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Jack Russel Terriër
Contacteer:

Re: Vreemde plek op röntgenfoto

Ongelezen bericht door Amber & Lootah »

Ik denk dat het de lever of vet is...

Als je het zo ziet op deze RX van een thorax van een konijn...
Afbeelding
If it's not an aussie it's just a dog.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”