Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uitlaatservice beginnen..?
Moderator: moderatorteam
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Uitlaatservice beginnen..?
Nou, al enige tijd denk ik hierover.
Eerst moet ik beter worden, en dan zou ik het echt kunnen opstarten.
Maar ik kan nu wel al het een en ander uitzoeken.
Wat ik voor nu weet is dat ik een certificaat moet halen om dit erkent te kunnen doen.
Dat is wel wat ik wil!
Zijn er hier mensen die een uitlaatservice hebben? en er verstand van hebben?
Wat komt erbij kijken etc.?
Ik wil ook bij verschillende uitlaatservice kijken (meelopen) om ervaring op te doen en eens te kijken wat haalbaar is etc.
Roept u maar!!
Eerst moet ik beter worden, en dan zou ik het echt kunnen opstarten.
Maar ik kan nu wel al het een en ander uitzoeken.
Wat ik voor nu weet is dat ik een certificaat moet halen om dit erkent te kunnen doen.
Dat is wel wat ik wil!
Zijn er hier mensen die een uitlaatservice hebben? en er verstand van hebben?
Wat komt erbij kijken etc.?
Ik wil ook bij verschillende uitlaatservice kijken (meelopen) om ervaring op te doen en eens te kijken wat haalbaar is etc.
Roept u maar!!
-
Supernova
- Zeer actief
Re: Uitlaatservice beginnen..?
Ik heb een tijd mee gelopen bij een HUS, en het was erg leuk maar ook zwaar en echt geen vetpot
En dan heb ik het nog niet eens over de grote verantwoordelijkheid die het met zich mee brengt.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Die vetpot boeit me niet, ik zou het meer voor de hobby doen. Leuk om er een klein zakcentje mee te verdienen maar meer niet.
Dat het zwaar is kan ik me goed voorstellen! Ik zou sowieso niet met een grotere groep dan 5 honden willen lopen.
Ik moet echt nog achterlijk veel uitzoeken maar dat is een leuke bezigheid en dan zien we wel of het haalbaar is.
Voor nu is het fijn te horen WAT ik moet uitzoeken, etc etc
Ben zelf natuurlijk ook aan het nadenken, en rondkijken (google etc).
Dat het zwaar is kan ik me goed voorstellen! Ik zou sowieso niet met een grotere groep dan 5 honden willen lopen.
Ik moet echt nog achterlijk veel uitzoeken maar dat is een leuke bezigheid en dan zien we wel of het haalbaar is.
Voor nu is het fijn te horen WAT ik moet uitzoeken, etc etc
Ben zelf natuurlijk ook aan het nadenken, en rondkijken (google etc).
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Met 5 honden in groepje kom je volgens mij echt niet uit de kosten.
Je bent heel veel tijd kwijt met halen, schoonmaken en terugbrengen van de honden.
Je gaat een uur wandelen en bent minstens 2 uur kwijt aan halen en brengen en naar uitlaatgebied.
3 werkuren waar je ook nog kosten voor verzekeringen, brandstof en vervoer voor moet betalen. Om een beetje normaal te verdienen als zelfstandige moet je echt 35€ per uur verdienen. Als je heel laag gaat zitten, dus 90 € voor die 3 uur moet je dus 18€ per hond vragen.
Je bent heel veel tijd kwijt met halen, schoonmaken en terugbrengen van de honden.
Je gaat een uur wandelen en bent minstens 2 uur kwijt aan halen en brengen en naar uitlaatgebied.
3 werkuren waar je ook nog kosten voor verzekeringen, brandstof en vervoer voor moet betalen. Om een beetje normaal te verdienen als zelfstandige moet je echt 35€ per uur verdienen. Als je heel laag gaat zitten, dus 90 € voor die 3 uur moet je dus 18€ per hond vragen.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Pfoe ja, en de kosten wil ik er toch op zijn minst uithalen natuurlijk!
En niemand is zo gek 18 euro te betalen hahaha.
Maar meer honden vind ik toch wel minder...
-
Supernova
- Zeer actief
Om het een beetje te redden moet je toch wel 10 honden mee nemen. Ik vind dat ook niks maar het zal toch moeten.forestmeisje schreef:Pfoe ja, en de kosten wil ik er toch op zijn minst uithalen natuurlijk!
- nuuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
Ik zou het niet echt doen in lelystad ik heb er sowieso al 3 gezien hier in het zuigerplasbos en die liepen inderdaad met grote groepen.. :N:
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Je kunt je ook onderscheiden van de rest door wel in kleinere groepen te wandelen en dan iets meer te vragen, toch? Je hoeft niet altijd met de massa mee te gaan 

- nuuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
Vind ik ook een goeie ik zou me hond niet zo snel met een grote groep mee geven wie zegt dat ze hem dan inderdaad goed in de gaten kunnen houden? In kleinere groep heb je meer 1 op 1 contact! (vind ik fijner)sjaak-k schreef:Je kunt je ook onderscheiden van de rest door wel in kleinere groepen te wandelen en dan iets meer te vragen, toch? Je hoeft niet altijd met de massa mee te gaan
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Mijn HUS vraagt idd meer dan de anderen.
Maar hij loopt als enige met 6 honden
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Ik heb een uitlaatservice en er komt inderdaad een hoop bij kijken.
Belangrijkste vind ik een stabiele roedel (en dat duurt wel even voor je dat voor elkaar hebt, zeker in het begin, omdat je ivm de kosten toch alles aan moet nemen wat zich aanmeldt en echt niet alle honden kunnen bij elkaar en luisteren even goed..), honden die het naar hun zin hebben. Als honden zich niet prettig voelen in de roedel, zeg dat liever, dan dat je ze kwijt raakt! Daarnaast zorgen voor zo min mogelijk overlast voor andere wandelaars. Niet iedereen vindt het leuk, ga er maar gewoon vanuit dat niemand het leuk vindt als je langs komt met je groep. Dus honden bij je houden. Wat dat betreft kun je beter lopen met regen, dan is het heerlijk rustig, met mooi weer en meer wandelaars moet je nog beter opletten dan je normaal al doet.
Het is handig om goed vervoer te hebben en dat is een grote kostenpost. Niet alleen het onderhoud en je verzekering, maar ook de dure brandstof. Daarnaast je verdere verzekeringen, website, telefoonkosten, scholing, koekjes, halsbanden, penningen, btw en inkomstenbelasting.
Heb je in je omgeving genoeg losloopgebieden? Zijn er al veel bestaande hondenuitlaatdiensten en is er nog genoeg vraag in jouw regio? Zijn er al regels wat betreft het gedogen van uitlaatdiensten? Op sommige plaatsen moet je een vergunning kopen om te mogen lopen met meerdere honden.
Belangrijkste vind ik een stabiele roedel (en dat duurt wel even voor je dat voor elkaar hebt, zeker in het begin, omdat je ivm de kosten toch alles aan moet nemen wat zich aanmeldt en echt niet alle honden kunnen bij elkaar en luisteren even goed..), honden die het naar hun zin hebben. Als honden zich niet prettig voelen in de roedel, zeg dat liever, dan dat je ze kwijt raakt! Daarnaast zorgen voor zo min mogelijk overlast voor andere wandelaars. Niet iedereen vindt het leuk, ga er maar gewoon vanuit dat niemand het leuk vindt als je langs komt met je groep. Dus honden bij je houden. Wat dat betreft kun je beter lopen met regen, dan is het heerlijk rustig, met mooi weer en meer wandelaars moet je nog beter opletten dan je normaal al doet.
Het is handig om goed vervoer te hebben en dat is een grote kostenpost. Niet alleen het onderhoud en je verzekering, maar ook de dure brandstof. Daarnaast je verdere verzekeringen, website, telefoonkosten, scholing, koekjes, halsbanden, penningen, btw en inkomstenbelasting.
Heb je in je omgeving genoeg losloopgebieden? Zijn er al veel bestaande hondenuitlaatdiensten en is er nog genoeg vraag in jouw regio? Zijn er al regels wat betreft het gedogen van uitlaatdiensten? Op sommige plaatsen moet je een vergunning kopen om te mogen lopen met meerdere honden.
- Ramona25
- Zeer actief
Ik ken er 1, die zegt ook op de site met 6 honden te lopen. Vraagt 20 euro per wandeling, laatst telde ik er 16antheman schreef:Mijn HUS vraagt idd meer dan de anderen.
- Annette1986
- Actief
- Mijn ras(sen): beauceron
- Aantal honden: 3
ik vind het een leuk idee, maar weet niet of er nog genoeg animo is voor nog een HUS in Lelystad.
Misschien eerst een drempelonderzoekje???? doen?
hoeveel animo er is in de omgeving en hoeveel er al word aangeboden.
Misschien eens bij dierenartsen langs en vragen of die weten of er animo is voor een HUS met minder honden per roedel?
Er is in principe genoeg ruimte om te wandelen, maar een bus met kennels zal je denk ik zowiezo moeten hebben
Misschien eerst een drempelonderzoekje???? doen?
hoeveel animo er is in de omgeving en hoeveel er al word aangeboden.
Misschien eens bij dierenartsen langs en vragen of die weten of er animo is voor een HUS met minder honden per roedel?
Er is in principe genoeg ruimte om te wandelen, maar een bus met kennels zal je denk ik zowiezo moeten hebben

Many people will walk in and out of your life, but only few will leave footprints in your heart
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
hoi,
ik heb 7 een uitlaatservice gehad, ben door gezondheid gestopt....
Waar je o.a rekening mee moet houden is hiervoor al veel genoemd.
Realiseer je alleen dat je niet gelijk elke dag veel hondjes hebt, je zal naamsbekendheid moeten krijgen.
Dus vooral in het begin heel maar dan ook heel veel investeren, en het is inderdaad geen vetpot.
Daarbij het is door weer en wind, wat doe je als je ziek bent, als je bus kapot is, en vooral een goede bedrijfsverzekering.
Afkloppen.....ben in al die jaren nooit een hond kwijt geraakt.....'
Alleen 1 keer een hond die niet los kon (en ik dus altijd aangelijnd hield),van deze hond begaf de leren halsband het, en zij kwam dus toch los
. Gelukkig puilden mijn zakken uit van de lekkertjes en bleef ze op een meter of 5 afstand in het bos. Maar toch, ondanks het feit dat ik haar steeds in het zicht had op ca. 5 meter en ik gelijk de baas heb gebeld, die me gerust probeerde te stellen "ach ze komt zo wel weer bij je
" kostte me dat wel 10jaar van mijn leven.
Het is meer verantwoordelijkheid dan dat veel mensen denken, want JIJ bent verantwoordelijk, al stel je nog zo'n mooi contract op.
Ik heb er overigens nooit spijt van gehad, en als mijn gezondheid in orde was gebleven, had ik de uitlaatservice nog wel gehad.
Maar een vetpot zal het zeker niet zijn, en in het begin zul je waarschijnlijk niet eens uit de kosten komen.
Voordeel is wel dat je lekker veel buiten kunt zijn, en de honden altijd weer blij zijn om je te zien
groetjes,
corina
\
ik heb 7 een uitlaatservice gehad, ben door gezondheid gestopt....
Waar je o.a rekening mee moet houden is hiervoor al veel genoemd.
Realiseer je alleen dat je niet gelijk elke dag veel hondjes hebt, je zal naamsbekendheid moeten krijgen.
Dus vooral in het begin heel maar dan ook heel veel investeren, en het is inderdaad geen vetpot.
Daarbij het is door weer en wind, wat doe je als je ziek bent, als je bus kapot is, en vooral een goede bedrijfsverzekering.
Afkloppen.....ben in al die jaren nooit een hond kwijt geraakt.....'
Alleen 1 keer een hond die niet los kon (en ik dus altijd aangelijnd hield),van deze hond begaf de leren halsband het, en zij kwam dus toch los
Het is meer verantwoordelijkheid dan dat veel mensen denken, want JIJ bent verantwoordelijk, al stel je nog zo'n mooi contract op.
Ik heb er overigens nooit spijt van gehad, en als mijn gezondheid in orde was gebleven, had ik de uitlaatservice nog wel gehad.
Maar een vetpot zal het zeker niet zijn, en in het begin zul je waarschijnlijk niet eens uit de kosten komen.
Voordeel is wel dat je lekker veel buiten kunt zijn, en de honden altijd weer blij zijn om je te zien
groetjes,
corina
\
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank jullie!!
Er komt zeker een hoop bij kijken zeg!
Ik wil inderdaad een onderzoekje starten of er uberhaupt nog interesse is in NOG een HUS hier in Lelystad.
Dat ik met een groep van 5 a 6 honden wil lopen is inderdaad dat ik ook wat meer 1 op 1 contact wil. MEt die grote groepen krijg ik het idee dat het rondje lopen met zijn alle en klaar. Ik wil ook nog wel een balletje gooien en een spelletje doen met de honden.
Ik heb gelukkig alle tijd, moet eerst beter zien te worden. En we zien wel of het realistisch is!
Bedankt allemaal nogmaals!!
Er komt zeker een hoop bij kijken zeg!
Ik wil inderdaad een onderzoekje starten of er uberhaupt nog interesse is in NOG een HUS hier in Lelystad.
Dat ik met een groep van 5 a 6 honden wil lopen is inderdaad dat ik ook wat meer 1 op 1 contact wil. MEt die grote groepen krijg ik het idee dat het rondje lopen met zijn alle en klaar. Ik wil ook nog wel een balletje gooien en een spelletje doen met de honden.
Ik heb gelukkig alle tijd, moet eerst beter zien te worden. En we zien wel of het realistisch is!
Bedankt allemaal nogmaals!!
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
- Aantal honden: 1
Ik heb een aantal jaar voor een HUS gewerkt. Wij hadden 8 honden in de groep was een vaste roedel nu draait die HUS al heel lang. dus elke maandag dezelfde hondjes enz. Het was niet mogelijk om een hond bijvoorbeeld maar 1 of 2 dagen per jaar mee te laten gaan. Of alleen voor de vakantie's. Wij beschikte over een eigen veld waar de honden lekker los kunnen. Dus geen gezeur in het bos met andere honden of mensen, nooit honden die weg kunnen lopen omdat het helemaal omheind is. De honden vermaakte zich prima en die rende als een dolle over het veld heen. De honden zijn altijd een uur op het veld uiteraard onder toezicht van ons! Ik vond dit ideaal, zeker voor honden die nog wel eens weg wilde lopen. Die kwamen vaak naar ons toe omdat ze dan toch lekker los konden.

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Mischien ipv een hus een soort huisopvang? Geen idee wat daar de voorwaarden voor zijn ( toestemming gemeente om een bedrijf vanaf je woonadres te runnen?) en hoeveel honden je kwijt kan. Als je gunstig woont zou je in de buurt kunnen wandelen ipv speciaal een auto aan te moeten schaffen.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Inne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nog even over opleiding: bij de Martin Gaus academie kun je de benodigde papieren halen. Dat heeft 'mijn' uitlaatservice ook gedaan. Zij neemt maximaal 6 honden mee en heeft twee keer per dag een wandeling.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
-
Chris_JC
- Actief
Is een honden uitlaatservice een erkend beroep?forestmeisje schreef:Wat ik voor nu weet is dat ik een certificaat moet halen om dit erkent te kunnen doen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dat vroeg ik me dus ook af.Chris_JC schreef:Is een honden uitlaatservice een erkend beroep?forestmeisje schreef:Wat ik voor nu weet is dat ik een certificaat moet halen om dit erkent te kunnen doen.En wie erkent dit dan?

- Ramona25
- Zeer actief
Nee hoor, een hondenuitlaatservice hebben is een vrij beroep. Maar de belangenvereniging (hus-nederland) is met verschillende opleidingsinstanties bezig geweest om te kijken of er ergens een opleiding kon worden gegeven. Uiteindelijk was MG de enigste die dit wilde doen. Hier kun je dus een certificaat halen en je aansluiten bij hus-nederland. Een soort van keurmerk van je bedrijf zeg maar.->Chanty<- schreef:Dat vroeg ik me dus ook af.Chris_JC schreef:Is een honden uitlaatservice een erkend beroep?forestmeisje schreef:Wat ik voor nu weet is dat ik een certificaat moet halen om dit erkent te kunnen doen.En wie erkent dit dan?
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Een goede zaak vind ik dat keurmerk!
Er komt natuurlijk zo veel meer bij kijken dan leuk met hondjes wandelen.
Persoonlijk zou ik liever mijn hond achterlaten bij iemand met het HUS-keurmerk, dan bij iemand die het gewoon leuk vind met hondjes te wandelen.
Er komt natuurlijk zo veel meer bij kijken dan leuk met hondjes wandelen.
Persoonlijk zou ik liever mijn hond achterlaten bij iemand met het HUS-keurmerk, dan bij iemand die het gewoon leuk vind met hondjes te wandelen.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.