Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tweedehands honden deel 16
Moderator: moderatorteam
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
tweedehands honden deel 16
16
Altijd als wij buiten zijn let ik goed op andere honden, en meestal kan ik tevoren zien in wat voor stemming de honden zijn. Zij kom ik op een zonnige dag oog in oog te staan met een uiterst vriendelijk Bullterriër.
Hij zwaait niet alleen met zijn staart, zijn hele lijf staat te wiebelen, want hij wil met iedereen kennis maken.
Zelfs Mahér die doorgaans niet veel opheeft met vreemde reuen, vindt hem wel okay. Even later melden zich nog twee hondjes die zo te zien bij de Bullterriër horen.
Het zijn een kruising Border-collie en een Jacky-russel. De bijbehorende bazin komt doelbewust op mij af, en wil duidelijk iets vragen.
Zij wijst op haar Bullterriër die een muilkorf omheeft. "Hij was altijd heel lief voor alle honden" zo begint ze haar verhaal.
"Maar hij is onlangs gegrepen door een duitse herder, en nu is hij agressief naar alles wat op een herder lijkt". Zij heeft hem daarom een muilkorf omgedaan omdat hij door zijn kracht en snelheid te grote vernielingen aanricht.
Maar nu was hij pas opnieuw gegrepen door diezelfde Duitse herder die hem al eerder te
grazen had genomen. En door die muilkorf kon hij zich niet verdedigen. En dus was zijn agressie nog erger geworden...
Zij zat klem met deze hond. Een woedende of angstige Bulterriër is voor een tenger gebouwde vrouw gewoon niet te houden. Ik vroeg haar of zij de financiële middelen had om de hond in therapie te doen, maar daar was geen sprake van.
Was ik maar weer dertig jaar jonger, dan had ik zo een poging kunnen wagen om die hond weer in het gareel te krijgen.
Maar helaas ik heb niet meer de kracht en de conditie om aan zo'n zware klus te beginnen.
Een paar dagen later tref ik diezelfde mevrouw in tranen aan. Haar hond had kans gezien te ontsnappen terwijl zij bezig was hem zijn muilkorf om te doen, en had een andere hond doodgebeten.
Ten einde raad had zij daarop het advies van haar dierenarts opgevolgd een haar hond in laten slapen. Zij was op van verdriet. Want ook al moet je als tenger persoontje heel goed nadenken voordat je zo'n krachtige hond aanschaft, als je hem eenmaal hebt wil je hem niet meer kwijt.
Omdat wij elkaar vaker ontmoeten ziet zij mij als aanspreekpunt bij moeilijke zaken. En zo vertelt zij mij een paar weken later het volgende verhaal;
Haar zuster heeft een hondje waar zij niet meer voor kan zorgen. Ik kan niet uitweiden over de reden daarvan, maar nu heeft zij de zorg voor het diertje overgenomen om te voorkomen dat hij in het asiel zou eindigen.
Het hondje "Daisy" is ruim tien jaar oud, en een niet al te mooie bastaard.
Hij lijkt wel samengesteld uit een bak honden-onderdelen. Heeft vreemde krulletje kromme pootjes, en een staartje dat er in grote haast lijkt aangeplakt.
Het enige dat in haar voordeel pleit is een lief snoetje en een heel aanhankelijk karakter.
Ze kon het niet over haar hart verkrijgen dat beestje in het asiel te laten zitten en heeft Daisy bij haar in huis genomen. Maar dat gaf grote probleemen.
Daisy heeft verlatingsangst, en zodra zij en haar vriend naar het werk gingen gilde Daisy de hele buurt bij elkaar. Dus duurde het niet lang of de buren kwamen klagen.
Daarbij kwam nog dat het hondje overal vrij en onbelemmerd in het rondte plaste.
Bij elkaar genoeg problemen voor haar vriend om een ultimatum te stellen; "Die hond eruit of ik eruit".
Ik zou dan als eerste de vraag stellen: "Hoeveel boterhammen wil je mee"? Maar ja, ik praat wel meer makkelijk.
Of ik een oplossing wist? Nee, eigenlijk niet. Ik had mijn handen vol aan drie honden, en ik voelde er niet veel voor om nog een probleemhond op te nemen.
Maar sufferd die ik ben... ga ik dat hele verhaal aan mijn vrouw vertellen! Na twintig jaar huwelijk dien ik toch te weten hoe dat werkt?
"Och wat zielig he"?
Wat lieverd?
"Nou die arme Daisy"
oh dat...tja...
"Kunnen wij haar niet opn..."
Nee!
"Jij zegt altijd meteen nee"
Helemaal niet.
"Er is natuurlijk niemand die zo'n oud hondje wil hebben"...
Och.
"Je moet haar opnemen"
Nee, ik heb al drie honden. Dat geeft al sores genoeg.
"Zij er in of ik er uit"!!
En tegen zo'n dreigement ben ik niet opgewassen. Heerlijke vrouw heb ik! Op die momenten weet ik weer waarom ik juist met haar wilde leven.
En dus zit ik op mijn zoldertje heerlijk ongestoord te schrijven, terwijl Daisy tevreden op mijn voeten ligt te snurken. Een mens moet weten wanneer hij niet kan winnen.
Maar waarom hebben ze het toch altijd over het "zwakke geslacht"??
Wordt vervolgd
Kelev
Altijd als wij buiten zijn let ik goed op andere honden, en meestal kan ik tevoren zien in wat voor stemming de honden zijn. Zij kom ik op een zonnige dag oog in oog te staan met een uiterst vriendelijk Bullterriër.
Hij zwaait niet alleen met zijn staart, zijn hele lijf staat te wiebelen, want hij wil met iedereen kennis maken.
Zelfs Mahér die doorgaans niet veel opheeft met vreemde reuen, vindt hem wel okay. Even later melden zich nog twee hondjes die zo te zien bij de Bullterriër horen.
Het zijn een kruising Border-collie en een Jacky-russel. De bijbehorende bazin komt doelbewust op mij af, en wil duidelijk iets vragen.
Zij wijst op haar Bullterriër die een muilkorf omheeft. "Hij was altijd heel lief voor alle honden" zo begint ze haar verhaal.
"Maar hij is onlangs gegrepen door een duitse herder, en nu is hij agressief naar alles wat op een herder lijkt". Zij heeft hem daarom een muilkorf omgedaan omdat hij door zijn kracht en snelheid te grote vernielingen aanricht.
Maar nu was hij pas opnieuw gegrepen door diezelfde Duitse herder die hem al eerder te
grazen had genomen. En door die muilkorf kon hij zich niet verdedigen. En dus was zijn agressie nog erger geworden...
Zij zat klem met deze hond. Een woedende of angstige Bulterriër is voor een tenger gebouwde vrouw gewoon niet te houden. Ik vroeg haar of zij de financiële middelen had om de hond in therapie te doen, maar daar was geen sprake van.
Was ik maar weer dertig jaar jonger, dan had ik zo een poging kunnen wagen om die hond weer in het gareel te krijgen.
Maar helaas ik heb niet meer de kracht en de conditie om aan zo'n zware klus te beginnen.
Een paar dagen later tref ik diezelfde mevrouw in tranen aan. Haar hond had kans gezien te ontsnappen terwijl zij bezig was hem zijn muilkorf om te doen, en had een andere hond doodgebeten.
Ten einde raad had zij daarop het advies van haar dierenarts opgevolgd een haar hond in laten slapen. Zij was op van verdriet. Want ook al moet je als tenger persoontje heel goed nadenken voordat je zo'n krachtige hond aanschaft, als je hem eenmaal hebt wil je hem niet meer kwijt.
Omdat wij elkaar vaker ontmoeten ziet zij mij als aanspreekpunt bij moeilijke zaken. En zo vertelt zij mij een paar weken later het volgende verhaal;
Haar zuster heeft een hondje waar zij niet meer voor kan zorgen. Ik kan niet uitweiden over de reden daarvan, maar nu heeft zij de zorg voor het diertje overgenomen om te voorkomen dat hij in het asiel zou eindigen.
Het hondje "Daisy" is ruim tien jaar oud, en een niet al te mooie bastaard.
Hij lijkt wel samengesteld uit een bak honden-onderdelen. Heeft vreemde krulletje kromme pootjes, en een staartje dat er in grote haast lijkt aangeplakt.
Het enige dat in haar voordeel pleit is een lief snoetje en een heel aanhankelijk karakter.
Ze kon het niet over haar hart verkrijgen dat beestje in het asiel te laten zitten en heeft Daisy bij haar in huis genomen. Maar dat gaf grote probleemen.
Daisy heeft verlatingsangst, en zodra zij en haar vriend naar het werk gingen gilde Daisy de hele buurt bij elkaar. Dus duurde het niet lang of de buren kwamen klagen.
Daarbij kwam nog dat het hondje overal vrij en onbelemmerd in het rondte plaste.
Bij elkaar genoeg problemen voor haar vriend om een ultimatum te stellen; "Die hond eruit of ik eruit".
Ik zou dan als eerste de vraag stellen: "Hoeveel boterhammen wil je mee"? Maar ja, ik praat wel meer makkelijk.
Of ik een oplossing wist? Nee, eigenlijk niet. Ik had mijn handen vol aan drie honden, en ik voelde er niet veel voor om nog een probleemhond op te nemen.
Maar sufferd die ik ben... ga ik dat hele verhaal aan mijn vrouw vertellen! Na twintig jaar huwelijk dien ik toch te weten hoe dat werkt?
"Och wat zielig he"?
Wat lieverd?
"Nou die arme Daisy"
oh dat...tja...
"Kunnen wij haar niet opn..."
Nee!
"Jij zegt altijd meteen nee"
Helemaal niet.
"Er is natuurlijk niemand die zo'n oud hondje wil hebben"...
Och.
"Je moet haar opnemen"
Nee, ik heb al drie honden. Dat geeft al sores genoeg.
"Zij er in of ik er uit"!!
En tegen zo'n dreigement ben ik niet opgewassen. Heerlijke vrouw heb ik! Op die momenten weet ik weer waarom ik juist met haar wilde leven.
En dus zit ik op mijn zoldertje heerlijk ongestoord te schrijven, terwijl Daisy tevreden op mijn voeten ligt te snurken. Een mens moet weten wanneer hij niet kan winnen.
Maar waarom hebben ze het toch altijd over het "zwakke geslacht"??
Wordt vervolgd
Kelev
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: tweedehands honden deel 16
superrr dat je het gedaan hebt.
erg voor die andere hond. wat een ellende soms.
erg voor die andere hond. wat een ellende soms.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
weer ademloos gelezen.. wat een verhalen. zijn de oude verhalen hier ook nog ergens te vinden.. ?
-
tineke
Wat een prachtmanier om aan een hond te komen 
- Shooting Star
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Nou, daar ben ik onderhand ook wel erg nieuwsgierig naar geworden! Wat was uw oude gebruikersnaam? Op die manier zouden we ze moeten kunnen vinden, toch? Of wordt hier ook wel eens iets weggegooid?mariabel schreef:Zijn de oude verhalen hier ook nog ergens te vinden.. ?
Verder weer een prachtig verhaal, er zit altijd wel een lach en een traan in, heel knap! Enneh... vrouwen zijn natuurlijk uiteindelijk gewoon de baas. We laten alleen de mannen denken dat ze alles zelf bedenken
- Kelev de oude
- Actief
2 Galgo's
Ik heb mijn verhalen uiteraard bewaart, en ik zou ze bij voldoende belangstelling opnieuw kunnen plaatsen. Maar omdat zij al eerder (een aantal jaren geleden ) op dit forum verschenen zijn, moet de leiding hier natuurlijk wel mee akkoord gaan.mariabel schreef:![]()
o h wat een verhaal weer.. wat triest begint.. dan wanhopig wordt..en zo mooi eindigt..
weer ademloos gelezen.. wat een verhalen. zijn de oude verhalen hier ook nog ergens te vinden.. ?
Met wie ik daarover in contact moet treden weet ik eigenlijk niet
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Je kunt ook een uitgever zoeken? Ze zijn zo leuk!!
- Kelev de oude
- Actief
2 Galgo's
Een foto van Daisy is geplaatst in de 'fotohoek'
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
- Hailfall
- Zeer actief
Oh wat een mooi stuk weer. Ik kijk elke keer in de lijst met actieve onderwerpen om te zien of er weer een verhaal is van u. 
- Liesbeth
- Zeer actief
Shooting Star schreef:Nou, daar ben ik onderhand ook wel erg nieuwsgierig naar geworden! Wat was uw oude gebruikersnaam? Op die manier zouden we ze moeten kunnen vinden, toch? Of wordt hier ook wel eens iets weggegooid?mariabel schreef:Zijn de oude verhalen hier ook nog ergens te vinden.. ?
Verder weer een prachtig verhaal, er zit altijd wel een lach en een traan in, heel knap! Enneh... vrouwen zijn natuurlijk uiteindelijk gewoon de baas. We laten alleen de mannen denken dat ze alles zelf bedenken
Helaas is dat niet meer terug te vinden op dit forum. Een poos terug is er een wijziging van provider ofzo geweest en is eea 'verloren' gegaan. Als ik me het goed herinner was zijn vorige forumnaam gewoon Kelev.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat de modjes er een probleem mee zouden hebben als die verhalen nog een keer uitgegeven zouden worden.
IK ga ze dan iig meteen weer herlezen
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
- Aantal honden: 2
Het 1e wat ik doe als ik het forum open is kijken of er al weer een nieuw verhaal staat.
Ik zou de oude verhalen ook graag lezen.

- kelly 1981
- Zeer actief
hier sluit ik me bij aan,,ik geniet van je verhalentootjeko schreef:Het 1e wat ik doe als ik het forum open is kijken of er al weer een nieuw verhaal staat.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik geniet van je verhalen en zie het zo voor me.
op zo`n manier kom ik ook aan 1 van mij honden. deze speelde zo leuk met mijn bastaard maltezer en haar bastaard maltezer kon niet te lang alleen zijn en ik kon hem gratis mee nemen. ik zei nee maar mijn man zei ja. echt geen spijt van geen moment.
ellen
op zo`n manier kom ik ook aan 1 van mij honden. deze speelde zo leuk met mijn bastaard maltezer en haar bastaard maltezer kon niet te lang alleen zijn en ik kon hem gratis mee nemen. ik zei nee maar mijn man zei ja. echt geen spijt van geen moment.
ellen
-
Marion.
Ik zeg, bundelen en uitgeven 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Haha.
En welkom Daisy bij dit stel snelle honden.
Ik weet niet of ik dat zou hebben gedaan Kelev, maar het is wel top
Ik ben benieuwd hoeveel honden jij binnenkort in huis hebt.
En welkom Daisy bij dit stel snelle honden.
Ik weet niet of ik dat zou hebben gedaan Kelev, maar het is wel top
Ik ben benieuwd hoeveel honden jij binnenkort in huis hebt.
- Roompie
- Zeer actief