Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kip is niet lekker behalve....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Kip is niet lekker behalve....

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke begint net met Barf (hij at al kvv) en hij haalt zijn neus op voor kip (filet of vleugeltje/kluifje). Wanneer ik het stukje kip door het nat van een bakje Smuldier Pens of van een penslap haal, eet hij het wel meteen op :oohja: Ik heb al geprobeerd om daar tussendoor dan weer een stukje te geven dat niet door de pens is gehaald, maar dat laat hij stug liggen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij ook gewoon "kale" kip gaat eten? Het is niet heel handig om dadelijk stukken kippenkarkas door de pens te moeten gaan halen, lijkt me :mrgreen:
29996D

Re: Kip is niet lekker behalve....

Ongelezen bericht door 29996D »

Gewoon alleen kip geven, eet hij het niet op haal je het weer weg. En later op de dag weer aanbieden, geen alternatieven.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Als je hond verder gezond is en niet op zware medicatie staat, zou je de kip kunnen geven op momenten dat je hond echt trek heeft. Wat al is genoemd, zolang je alternatieven gaat aanbieden om hem aan het eten te krijgen, vind je hond het wel best zo. Eventueel het vel van de kip doorsnijden, is een optie. Als ze doorhebben dat er geen alternatieven zijn, dan beginnen ze meestal wel te eten als ze honger hebben. En niet teveel aandacht aan zijn eten schenken, wil ook helpen om er geen 'negatieve aandacht is ook aandacht' van te maken. Pas als het hongerig maken niet helpt, zou je die alternatieven in kunnen zetten. En een dagje vasten is voor een gezonde hond echt geen ramp. :wink:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb al eens geprobeerd hem niets anders te geven en iedere keer de kip weer aan te bieden. Ik heb het toen niet lang genoeg volgehouden en de kip door het pensnat gehaald, waarna hij ze dus wel at :19:
Ik ga het toch weer proberen en net zo lang volhouden tot hij het eet. Hij is kerngezond en kan wel wat hebben :wink:
ralf
Actief

Ongelezen bericht door ralf »

Door veel vastendagn in te voetren, en continu te wisselen van tijdstip en hoeveelheid voeding, gaat je hond veel minder kieskeurig worden.

Ik kan wel begrijpen dat veel mensen het niet aankunnen om hun hond 3 dagen geen eten te geven.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nou ik ben helemaal niet zo kinderachtig met mijn honden, maar als een hond werkelijk iets niet lust en dat na bijna een week vasten nog niet eet hoeft ie het niet voor mij hoor.
Er zijn genoeg alternatieven, ook als je vers voert.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

renee-uk schreef:Nou ik ben helemaal niet zo kinderachtig met mijn honden, maar als een hond werkelijk iets niet lust en dat na bijna een week vasten nog niet eet hoeft ie het niet voor mij hoor.
Er zijn genoeg alternatieven, ook als je vers voert.
Wie zegt dat dan?
ralf
Actief

Ongelezen bericht door ralf »

Ik zou het zo proberen:

Je geeft de kip. Als hij het niet eet, geef je 2 of 3 dagen niets en dan opnieuw de kip.

Als je hond doorheeft dat hij uiteindelijk iets anders krijgt, kan hij dat vasten lang volhouden.
Flevo Bordertje
Zeer actief

Re: Kip is niet lekker behalve.... GELUKT :-)

Nou, hij heeft het door hoor... kip is heel lekker :mrgreen: :cheer:
Gisteren kippennekken gegeven. 's Ochtends haalde hij zijn neus ervoor op, maar 's avonds koos hij al eieren voor zijn geld (of nekken in dit geval) en at hij er met smaak een op. Meteen twee er achteraan gegeven en die gingen ook goed naar binnen. Nu zal hij de kluifjes denk ik ook wel eten :ok:
Bedankt voor de tips :E:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ralf schreef:Ik zou het zo proberen:

Je geeft de kip. Als hij het niet eet, geef je 2 of 3 dagen niets en dan opnieuw de kip.

Als je hond doorheeft dat hij uiteindelijk iets anders krijgt, kan hij dat vasten lang volhouden.
:eek: vasten gebeurd hier heel regelmatig, maar 3 dagen niet eten...

:cheer: goedzo Boyke!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”