Ik neem de honden van mn ouders rustig mee wandelen en ook t hondje van de buren van mn ouders. Die gaan dan ook gewoon los
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond los bij een ander
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Hond los bij een ander
Bij mijn ouders gaat ie gewoon los. Bij andere mensen die hij een beetje kent vind ik het ook geen probleem. Luca jaagt niet en loopt altijd keurig op het pad. Die durf ik met vrijwel iedereen met een beetje hondenverstand mee te geven en dan mag ie ook los.
Ik neem de honden van mn ouders rustig mee wandelen en ook t hondje van de buren van mn ouders. Die gaan dan ook gewoon los
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Heb helaas eerder de fout gemaakt hem bij bekenden te zetten en dat liep nogal in de soep, nooit weer dus.
Als het zou moeten dat zou het Léonie of zoiets worden, iemand met verstand van honden. Maar niet los, want dan gaat 'ie op z'n Beaus luisteren
Als het zou moeten dat zou het Léonie of zoiets worden, iemand met verstand van honden. Maar niet los, want dan gaat 'ie op z'n Beaus luisteren

-
chant
- Zeer actief
Als wij een dagje weg zijn laten vrienden de honden altijd uit. Ze hebben zelf ook twee honden en ze kunnen Tommy en Dex prima loslaten. Bij andere mensen weet ik het eigenlijk niet. Ik vermoed dat ze beide wel goed zullen luisteren als ze de persoon redelijk kennen, maar weet niet of ik het risico met Dex zou durven nemen omdat hij niet met vreemde reuen kan.
Andersom vind ik het wel spannend om andermans hond los te laten lopen. De hond van bovenstaande vrienden heeft al een keer besloten halverwege de wandeling terug naar huis te gaan. Ik heb nog nooit zo hard achter een hond aan gerend :N:
Andersom vind ik het wel spannend om andermans hond los te laten lopen. De hond van bovenstaande vrienden heeft al een keer besloten halverwege de wandeling terug naar huis te gaan. Ik heb nog nooit zo hard achter een hond aan gerend :N:
-
Apie
- Vaste gebruiker
Mijn hond mag los met anderen (wel super bekenden) mee. Als ze een bal bij zich hebben is ie sowieso niet bij je weg te slaan. Ik vind het andersom niet prettig als ik een logeetje heb om hem los te laten lopen. Je bent toch verantwoordelijk op dat moment. Maar als het echte lieverds zijn die met je mee sjokken, dan gaan ze lekker los mee.
Moet zeggen dat mijn hond zelden ergens anders is. Op vakantie gaan we alleen als de hond mee mag. Dus alleen in gevallen dat de hond echt niet mee kan (huwelijken, begrafenissen). Dan moet je wel eens op iemand anders vertrouwen.
Moet zeggen dat mijn hond zelden ergens anders is. Op vakantie gaan we alleen als de hond mee mag. Dus alleen in gevallen dat de hond echt niet mee kan (huwelijken, begrafenissen). Dan moet je wel eens op iemand anders vertrouwen.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Ik heb ooit Ohana bij mijn ouders thuis gelaten toen ik naar Spanje moest voor een bruiloft van mn schoonzus.
Ik heb toen gezegd NIET LOSLATEN! Ze begon toen flink moeilijk te doen naar andere honden.
Ik kom terug, en wat is er gebeurd??? Los gelaten. Werd heel trots verteld dat het zo goed ging enzo. Ik was pisnijdig, maar heb mn mond maar gehouden. Stel dat ze een andere hond te pakken had gehad? Ik had er niet aan moeten denken.
Mijn hond gaat niet bij mensen. Er zijn een paar mensen die ik het zou toevertrouwen, maar die kunnen helaas niet oppassen. Dus dan houdt het op.
Groetjes Marieta.
Ik heb toen gezegd NIET LOSLATEN! Ze begon toen flink moeilijk te doen naar andere honden.
Ik kom terug, en wat is er gebeurd??? Los gelaten. Werd heel trots verteld dat het zo goed ging enzo. Ik was pisnijdig, maar heb mn mond maar gehouden. Stel dat ze een andere hond te pakken had gehad? Ik had er niet aan moeten denken.
Mijn hond gaat niet bij mensen. Er zijn een paar mensen die ik het zou toevertrouwen, maar die kunnen helaas niet oppassen. Dus dan houdt het op.
Groetjes Marieta.

-
Marion.
Ja hoor, kan prima. Zou zelfs met kleine kinderen prima kunnen, alleen die willen graag altijd een lijntje vasthouden. Dus ja, als iemand zo leuk is dat ze überhaupt met hem/haar meelopen, dan kunnen ze ook los. Alleen het op weg gaan kan wel eens een probleem zijn. Ze zijn nogal eenkennig 
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Mwahhhhh valt zo meeMarion. schreef:Ja hoor, kan prima. Zou zelfs met kleine kinderen prima kunnen, alleen die willen graag altijd een lijntje vasthouden. Dus ja, als iemand zo leuk is dat ze überhaupt met hem/haar meelopen, dan kunnen ze ook los. Alleen het op weg gaan kan wel eens een probleem zijn. Ze zijn nogal eenkennig
En de groeten van de mannen 

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
mijn grote hond Bel kan en gaat wel met goede bekenden mee en kan dan wel los..zeker als er een bal bij is..de teckels mogen alleen met anderen mee als ze aan de riem blijven...maar die willen eigenlijk nooit mee met anderen.. die blijven liever thuis bij mij..want het is alleen nodig als ik ziek ben...
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
bij mijn moeder mag ze los,
Verder gaat ze heel af en toe een keer ( is al wel 2x voorgekomen in 11 jaar
) naar de buurvrouw, dan mag ze niet los, maar dat doen ze ook niet.
Zelf heb ik een loge voor 2 weken nu, die mag alleen los op omheind terrein. ( puberreu
)
Verder gaat ze heel af en toe een keer ( is al wel 2x voorgekomen in 11 jaar
Zelf heb ik een loge voor 2 weken nu, die mag alleen los op omheind terrein. ( puberreu
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jamey mag bij mijn ouders rustig los. Verder heb ik 3 oppassen voor als mijn ouders niet kunnen, bij 1 mag ze zeker los, bij de andere 2 laat ik het ze zelf inschatten, daar vertrouw ik ze genoeg voor. Ik denk dat de een haar op bekend terrein misschien nog wel los laat, de ander zal haar denk ik niet loslaten.
Andere mensen mogen haar niet loslaten, als ze al ergens anders heen zou gaan.
Andere mensen mogen haar niet loslaten, als ze al ergens anders heen zou gaan.

You'll be in my heart... Always...
-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bo mag bij de buurvrouw en de beste vriendin van mijn moeder los. Die kennen haar, weten hoe ze met haar om moeten gaan en Bo is gek op ze.
Bo is een heel makkelijk hondje maar als ze losloopt luistert ze toch niet naar iedereen zoals ze aan de lijn wel doet
. Toch even kijken wat mag en wat niet. Nouja, behalve bij die 2 mensen. Ook mag ze bij mijn oom en opa en oma los maar daar is ze niet echt vaak. Maar die zijn ook door Bo uitgekozen als favoriete mensen dus daar blijft ze ook moeiteloos bij in de buurt.
Het is een beetje zo dat als Bo mensen leuk vindt dat ze dan altijd in de buurt zal blijven en ook makkelijk te roepen is maar als ze je niet interessant genoeg vindt kan je fluiten en roepen wat je wilt. Uiteindelijk zal ze wel komen maar niet omdat jij dat nou zo graag wilt maar omdat ze dan zelf besloten heeft dat het genoeg geweest is. Maar dan kan je dus best lang wachten soms
Bo is een heel makkelijk hondje maar als ze losloopt luistert ze toch niet naar iedereen zoals ze aan de lijn wel doet
Het is een beetje zo dat als Bo mensen leuk vindt dat ze dan altijd in de buurt zal blijven en ook makkelijk te roepen is maar als ze je niet interessant genoeg vindt kan je fluiten en roepen wat je wilt. Uiteindelijk zal ze wel komen maar niet omdat jij dat nou zo graag wilt maar omdat ze dan zelf besloten heeft dat het genoeg geweest is. Maar dan kan je dus best lang wachten soms
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hera gaat niet bij een ander logeren. Zelfs niet in pension. Met haar hond agressie durf ik dat absoluut niet aan.
Die gaat dus altijd overal mee naar toe.
Cash zou best bij een ander los kunnen hoor. Die luisterd gewoon naar de commando's, en volgens mij maakt het hem niet uit van wie die komen. Maar goed, ik weet het niet zeker. Als pup is hij een keer bij Miek wezen logeren en daarna is hij nog niet van huis geweest. Wat w.s. ook wle zo zal blijven.
woopy luisterd naar ons al niet dus zeker niet naar een vreemde. Die neemt direct de benen zodra de lijn wordt losgeklikt.
Die gaat dus altijd overal mee naar toe.
Cash zou best bij een ander los kunnen hoor. Die luisterd gewoon naar de commando's, en volgens mij maakt het hem niet uit van wie die komen. Maar goed, ik weet het niet zeker. Als pup is hij een keer bij Miek wezen logeren en daarna is hij nog niet van huis geweest. Wat w.s. ook wle zo zal blijven.
woopy luisterd naar ons al niet dus zeker niet naar een vreemde. Die neemt direct de benen zodra de lijn wordt losgeklikt.

Cash v Heiligental en Flow.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Mijn poedels luisteren goed los bij iemand anders.
Dus ja .
Maar sommige mensen daar vertrouw ik nog geen vlo bij .
Mijn bouviers zijn een ander verhaal.
Dus niet los en ook niet aan de riem bij vrienden.
Want ze zijn bij mij gewend om los van de riem te schijten en pissen.
Kun je uren lopen aan de lijn voor de kat zijn viool.
.
Dus ja .
Maar sommige mensen daar vertrouw ik nog geen vlo bij .
Mijn bouviers zijn een ander verhaal.
Dus niet los en ook niet aan de riem bij vrienden.
Want ze zijn bij mij gewend om los van de riem te schijten en pissen.
Kun je uren lopen aan de lijn voor de kat zijn viool.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
29996D
Nee, allebei niet.
Joey niet omdat hij weg kan rennen, en Beuk omdat hij kan gaan jagen of honden grijpt die Joey intimideren.
Zelfs aan de lijn vetrouw ik iemand niet snel met ze.
Joey niet omdat hij weg kan rennen, en Beuk omdat hij kan gaan jagen of honden grijpt die Joey intimideren.
Zelfs aan de lijn vetrouw ik iemand niet snel met ze.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Mijn honden logeren niet.
Maar als ze uitgelaten moeten worden door iemand anders, dan absoluut niet los. Sjon doet gewoon of je lucht bent, en Roos heeft nogal een eigen kijk op de wereld en kan onverwachte tevenstreken vertonen waar je bepaald niet vrolijk van wordt. Gelukkig komt het maar zelden voor dat we niet zelf met ze kunnen lopen. Gekke beesten.
Maar als ze uitgelaten moeten worden door iemand anders, dan absoluut niet los. Sjon doet gewoon of je lucht bent, en Roos heeft nogal een eigen kijk op de wereld en kan onverwachte tevenstreken vertonen waar je bepaald niet vrolijk van wordt. Gelukkig komt het maar zelden voor dat we niet zelf met ze kunnen lopen. Gekke beesten.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee ik durf het niet aan.. niemand kent mijn honden zo goed als ik, Samara heeft sowieso weinig vertrouwen in andere mensen dan mij.
Samara logeert bij mijn ouders tijdens onze vakantie omdat ze zich daar het meest op haar gemak voelt, ze is gek op mijn ouders en ze verwennen haar schandalig, bij hun heb ik enig idee dat mocht plots het hek openstaan en Samara gaat erdoor dat ze haar nog terug krijgen, bij andere mensen weet ik al zeker dat dat niet gaat lukken.
Bowie kan bij mij op veilige plekken perfect los maar je moet wel bedacht zijn op haar gedrag ivm jagen.. als je een seconde telaat ben is z epleitte.. en die verantwoordig geef ik niemand.
Er wordt met beide voldoende gewandelt, met Bowie wordt gefietst en op een omheind veld lekker gebalt.. dus ik vind het prima zo.
Samara logeert bij mijn ouders tijdens onze vakantie omdat ze zich daar het meest op haar gemak voelt, ze is gek op mijn ouders en ze verwennen haar schandalig, bij hun heb ik enig idee dat mocht plots het hek openstaan en Samara gaat erdoor dat ze haar nog terug krijgen, bij andere mensen weet ik al zeker dat dat niet gaat lukken.
Bowie kan bij mij op veilige plekken perfect los maar je moet wel bedacht zijn op haar gedrag ivm jagen.. als je een seconde telaat ben is z epleitte.. en die verantwoordig geef ik niemand.
Er wordt met beide voldoende gewandelt, met Bowie wordt gefietst en op een omheind veld lekker gebalt.. dus ik vind het prima zo.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Het komt zelden voor maar Kyra en Lyndie lopen met iedereen mee (vooral als er iets lekkers te halen valt). Hoeven dus nooit aan de riem, niet bij mij en niet bij een ander.
Cody niet, die gaat zelfs bij mijn vriendin (die ze al jaren 1 à 2x in de week uitlaat) aan de riem omdat hij rustig de benen neemt. Laat staan bij een vreemde, hoewel hij met een vreemde niet eens mee zou wíllen.
Cody niet, die gaat zelfs bij mijn vriendin (die ze al jaren 1 à 2x in de week uitlaat) aan de riem omdat hij rustig de benen neemt. Laat staan bij een vreemde, hoewel hij met een vreemde niet eens mee zou wíllen.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15