Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus dat even gemist. Maar wel met je eens dat het anders is.ranetje schreef:Trainingen is een ander verhaal dan een wandeling in een losloopgebied.Daisy@ schreef:Hier dus ook een intakte reu. We laten ze niet samen spelen nu, at is de boel uitdagen.
Maar zelfs ik (en ik train niet eens met Mike) kan Mike gewoon bij Indy haar kennel vandaan roepen en zijn hok insturen. Op het veld werd er totaal niet naar Indy omgekeken door de reuen. En er liepen van de week toch 4 intakte reuen rond.
Ze zijn er om te trainen, en dan schijnen dingen als 'loopse teven' niet interessant te zijn.
Mike is alleen wat onrustiger in zijn kennel. Eten doet hij volgens mij nog al stort de wereld om hem heen in, die eet gewoon áltijd.
![]()
Had ik al eens gezegd hier geloof ik
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
loopse teven in losloopgebied
Moderator: moderatorteam
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Re: loopse teven in losloopgebied
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Had de vraag al eerder gelezen, maar ik heb een teef met een intacte reu en die laat ik samen uit, misschien is dat het, ze verkiest hem boven een ander denkmarian* schreef:Misschien lag het er bij Bente aan dat ze een eigen (gecastreerde) reu had,maar ze luisterde inderdaad ook op haar hoogtijdagen net zo als anders.Nuyvilaq schreef:Wat me echt heel erg verbaasd in dit topic is dat jullie teven allemaal van die engeltjes zijn en PERFECT luisteren als ze op hun hoogtijdagen zijn...waar is het instinct dan gebleven ? mijn teven gaan de reuen echt zoeken hoorof heb ik dan van die maffe wijfen ?
![]()
Perfect luisteren doen ze die 3 tot 6 dagen echt niet hoor, verre van zelfs.
En ja dat doen ze normaal wel, normaal luisteren ze gewoon goed.
Ik koos er zelf altijd voor om niet om het losloopgebied te lopen als ze loops was omdat ik ook de andere kant van dat verhaal kende,maar qua luisteren van Bente had het best gekund.
Weet niet hoe dat had geweest als ik zelf geen reu erbij had gehad
Hier dus geen teef die op zoek gaat, want ze heeft het thuis al en met de wandelingen, dat ik er tussen sta is weer even lullig uiteraard
Maar goed ik ga echt niet op strand lopen met een loopse teef uiteraard ook al heb ik de reu ook bij me, dat is vragen om moeilijkheden en die zoek ik gewoon niet op.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben geen reu meer. Ik denk echt dat het des herders is om de baas boven alles te verkiezen. Niet voor elke herder maar wel voor veelblondie schreef: Had de vraag al eerder gelezen, maar ik heb een teef met een intacte reu en die laat ik samen uit, misschien is dat het, ze verkiest hem boven een ander denkzij is niet op de loop gegaan als ik ze beiden uitlaat tegelijk.
Weet niet hoe dat had geweest als ik zelf geen reu erbij had gehad![]()
Hier dus geen teef die op zoek gaat, want ze heeft het thuis al en met de wandelingen, dat ik er tussen sta is weer even lullig uiteraard`partypooper!!!!`
Maar goed ik ga echt niet op strand lopen met een loopse teef uiteraard ook al heb ik de reu ook bij me, dat is vragen om moeilijkheden en die zoek ik gewoon niet op.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Haha, wie weet. Maar ik ben laatst 2 x een loopse teef tegengekomen.Nuyvilaq schreef:Wat me echt heel erg verbaasd in dit topic is dat jullie teven allemaal van die engeltjes zijn en PERFECT luisteren als ze op hun hoogtijdagen zijn...waar is het instinct dan gebleven ? mijn teven gaan de reuen echt zoeken hoorof heb ik dan van die maffe wijfen ?
En die waren ook echt niet weg te slaan bij mijn mannen (figuurlijk dan
- Riguus
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
- Aantal honden: 6
gonnie schreef:Ik loop ook gewoon met mijn loopse teven in het bos, heb er net zo veel recht op om daar te lopen. Als ze in de dekrijpe periode zijn houd ik ze aan de lijn en als er reuen achter ons aan komen wacht ik op de eigenaar. Kan wel in de wijk gaan lopen, maar daar lopen nog meer honden dan in het bos.
Ik vind dat mijn honden ook hun energie kwijt moeten kunnen. Het bos is voor iedereen of we nou met een loopse teef lopen of met een hitsige reu.
Mee eens, bovendien zou het betekenen dat je je teef dan 4 of misschien wel 6 weken niet op die plek kan uitlaten. want wat is loops? Weken voor (en na) de loopsheid kunnen teven al lekker ruiken en hun visite kaartje achterlaten.

-
laeken
- Zeer actief
Je hebt ook prachtige honden. Misschien stuurde iemand zijn teefjes wel bewust op je afDanoontje powerrr schreef:Haha, wie weet. Maar ik ben laatst 2 x een loopse teef tegengekomen.Nuyvilaq schreef:Wat me echt heel erg verbaasd in dit topic is dat jullie teven allemaal van die engeltjes zijn en PERFECT luisteren als ze op hun hoogtijdagen zijn...waar is het instinct dan gebleven ? mijn teven gaan de reuen echt zoeken hoorof heb ik dan van die maffe wijfen ?
En die waren ook echt niet weg te slaan bij mijn mannen (figuurlijk dan).
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
bennie schreef:Wat een mega discussie is dit geworden zeg. Zo moeilijk is het niet. Wanneer men ergens problemen mee heeft is er maar een gegarandeerde oplossing die werkt. Namelijk de oplossing die bij hen zelf ligt. Doe er mee wat jullie willen, maar wanneer men dit als uitgangspunt neemt, zal men zien dat veel aanhoudende problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Vertaald naar dit probleem, heb je een reu waarmee je in losloopgebied wandelt, en je wilt niet dat die op loopse teven duikt, dan zul je hem dat moeten leren, want ook loopse teven zul je er tegengekomen en ongeacht hoe je er over denkt, zal dat blijven bestaan.
Heb je een loopse teef en je wil niet dat er reuen opduiken, dan kun je beter maatje 46 dragen om ze weg te trappen en losloopgebieden zoveel mogelijk mijden, want ongehoorzame reuen kom je er altijd tegen.
Heb je een hond en wil je niet dat die ergens een trap oploopt, dan zul je moeten zorgen dat ie altijd onder jouw controle staat, want niet de andere recreanten, maar jij bent verantwoordelijk voor de veiligheid van je eigen hond.
Zolang je oplossingen voor problemen bij anderen zoekt, zul je er tegenaan blijven lopen en dat gaat wat mij betreft met veel onnodige stress gepaard. Zonde van je energie.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik wist het. Niet te vertrouwen die teven-eigenaren :N:laeken schreef:Misschien stuurde iemand zijn teefjes wel bewust op je af![]()
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
zo! alles weer netjes.
nu graag on topic, maar nog belangrijker dan dat: geen 1-2tjes meer, geen pb's en geen vervelend gedoe aub!
fijn weekend!
nu graag on topic, maar nog belangrijker dan dat: geen 1-2tjes meer, geen pb's en geen vervelend gedoe aub!
fijn weekend!

- Zoie
- Zeer actief
mijn persoonlijke mening was, is en zal w.s. altijd blijven:
het is vaak praktisch ondoenlijk een loopse teef de pakweg 7 weken dat ze aantrekkelijk is voor reuen aan de lijn buiten bereik van reuen te houden. Ik liet mijn loopse teven b.v. los waar dat niet mocht ( want daar laat iedereen zijn hond los als het ware naar eigen inzicht: als het kan en als niemand daar last van heeft. ) Of op plekken waar het wel mocht, maar niet expliciet zo stond aangegeven, b.v. de duinen op bepaalde plekken, op rustige tijden. Wel vind ik het dan zaak om eventuele reueneigenaren z.n. tijdig te waarschuwen, en ook de gelegenheid te geven hun reu aan te lijnen. Helaas maak ik als reueneigenaar het omgekeerde maar al te vaak mee ( niet waarschuwen, doorlopen. ) Verrot gescholden vanwege deze werkwijze ben ik wel eens, en berispt op het forum ook, maar i.h.a. heb ik hier praktisch geen problemen mee gehad.
In een druk uitlaatgebied, en vaak zijn de gebieden die expliciet als uitlaatgebied staan aangemerkt druk, althans hier in de randstad, blijf je beter met je loopse teef weg tijdens de loopsheid. Voor jezelf, en voor de gemiddelde reueneigenaar, en voor de gemiddelde reu en teef.
Ik vind namelijk dat je principieel geen perfect appel kunt verwachten op een intakte reu in een dergelijke situatie. Let wel, ik snap heel goed dat een kunstmatig gefokt dier als een huishond enorm kan verschillen in genetische aanleg tot een bepaald gedrag -zoeken, agressie, dekken - en daarbij in trainbaarheid, maar als het in normale of meer dan normale mate aanwezig is, dan geloof ik er niet in dat je dat met normale, d.w.z. voor mij acceptabele trainingsmethodes onder controle kunt houden. Wie anders gelooft mag het uitleggen.
het is vaak praktisch ondoenlijk een loopse teef de pakweg 7 weken dat ze aantrekkelijk is voor reuen aan de lijn buiten bereik van reuen te houden. Ik liet mijn loopse teven b.v. los waar dat niet mocht ( want daar laat iedereen zijn hond los als het ware naar eigen inzicht: als het kan en als niemand daar last van heeft. ) Of op plekken waar het wel mocht, maar niet expliciet zo stond aangegeven, b.v. de duinen op bepaalde plekken, op rustige tijden. Wel vind ik het dan zaak om eventuele reueneigenaren z.n. tijdig te waarschuwen, en ook de gelegenheid te geven hun reu aan te lijnen. Helaas maak ik als reueneigenaar het omgekeerde maar al te vaak mee ( niet waarschuwen, doorlopen. ) Verrot gescholden vanwege deze werkwijze ben ik wel eens, en berispt op het forum ook, maar i.h.a. heb ik hier praktisch geen problemen mee gehad.
In een druk uitlaatgebied, en vaak zijn de gebieden die expliciet als uitlaatgebied staan aangemerkt druk, althans hier in de randstad, blijf je beter met je loopse teef weg tijdens de loopsheid. Voor jezelf, en voor de gemiddelde reueneigenaar, en voor de gemiddelde reu en teef.
Ik vind namelijk dat je principieel geen perfect appel kunt verwachten op een intakte reu in een dergelijke situatie. Let wel, ik snap heel goed dat een kunstmatig gefokt dier als een huishond enorm kan verschillen in genetische aanleg tot een bepaald gedrag -zoeken, agressie, dekken - en daarbij in trainbaarheid, maar als het in normale of meer dan normale mate aanwezig is, dan geloof ik er niet in dat je dat met normale, d.w.z. voor mij acceptabele trainingsmethodes onder controle kunt houden. Wie anders gelooft mag het uitleggen.

- Zoie
- Zeer actief
ik zeg niet dat je het daarom moet laten, en misschien ben ik bijzonder oplettend, maar ik zie het echt wel aan reuen als ze een loopse teef geroken hebben. Verbeeld ik me althans.LongFields schreef:Misschien dat er later wel iemand is geweest wiens reu aan de plasplek van mijn teefje heeft geroken dat ze loops was, maar ik denk niet dat dat de eigenaar zal zijn opgevallen.

-
laeken
- Zeer actief
Ik kon meteen aan Dapper zien of er een teef loops was. Die ging dan schuimbekken en met zijn bek klapperen
Daarna ging hij markeren en flink krabben. Vervolgens liepen we door en at hij met smaak zijn eten op thuis. Dapper was schijnbaar heel makkelijk hierin. Ik vond het altijd wel een goede prikkel voor hem. Had hij weer wat om zich mee bezig te houden. Zelfs toen Eva loops was was hij best goed te hanteren terwijl het toch wel een testosteron-bommetje was over het algemeen. 
- Zoie
- Zeer actief
Hoe je over het probleem zelf ook denkt is een ding, maar als algemeen uitgangspunt vind ik het absurd.bennie schreef: Wanneer men ergens problemen mee heeft is er maar een gegarandeerde oplossing die werkt. Namelijk de oplossing die bij hen zelf ligt. Doe er mee wat jullie willen, maar wanneer men dit als uitgangspunt neemt, zal men zien dat veel aanhoudende problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Vertaald naar dit probleem ...
Als ik last heb van mijn buren dan is het voor mezelf ongetwijfeld heel verstandig daar op een goede manier mee om te gaan. Maar dat is uiteraard geen rechtvaardiging voor alles wat zij doen, of een argument in de discussie wat overlast precies is.

-
laeken
- Zeer actief
Ik ben het hierin wel met Bennie eens. Loopse teven zijn er nu eenmaal. Of ik de mijne nu 5 weken binnen ga houden of niet, je blijft er toch tegenaan lopen met een reu. Dus de enige manier om daar mee om te gaan is je manier vinden om met je eigen hond om te gaan. Als je niks van seksueel gedrag trekt in je dier dan moet je de hormonen laten verwijderen met de geslachtsorganen. Ben je meteen klaar. Als je niet wil dat de hormonen verwijderd worden moet je zorgen dat je met je eigen hond met hormonen om kan gaan. Wijzen naar mensen die honden hebben waar je hond opgewonden van raakt is wel een beetje ver gezocht. Dat is als zeggen dat een aanrander tegen zichzelf beschermd moet worden door alle vrouwen een sluier om te hangen. Misschien moet die aanrander leren omgaan met het feit dat er nu eenmaal vrouwen zijn?
Ik pas me toch ook aan als mijn teef loops is? Ik lijn haar snel aan en ga op niet al te drukke tijden lopen. Doe ik altijd al overigens, maar zou ik dat niet doen dan doe ik dat alsnog op de dekdagen. Dan neem ik mijn "probleem" dus en handel ernaar. Als ik op zondag perse naar het hondenveld moet dan heb ik dus niks dan frustraties over mijn probleem. Je eigen problemen los je zelf op in alle redelijkheid. Soms gaat de overlast te ver. Zo hadden wij hier een pitbullxrottweiler lopen die domweg voor de deur op Eva ging wachten. Dan bel ik even zijn baasjes, onze overburen op dat moment en die halen hem op. Dan bedank ik vriendelijk en ga alsnog met mijn teef naar buiten. Leven en laten leven is de beste manier om in het leven te staan als je het mij vraagt. Gek gaan doen en gaan schreeuwen is vooral je eigen probleem maken en dat dan bij een ander neerleggen.
Ik pas me toch ook aan als mijn teef loops is? Ik lijn haar snel aan en ga op niet al te drukke tijden lopen. Doe ik altijd al overigens, maar zou ik dat niet doen dan doe ik dat alsnog op de dekdagen. Dan neem ik mijn "probleem" dus en handel ernaar. Als ik op zondag perse naar het hondenveld moet dan heb ik dus niks dan frustraties over mijn probleem. Je eigen problemen los je zelf op in alle redelijkheid. Soms gaat de overlast te ver. Zo hadden wij hier een pitbullxrottweiler lopen die domweg voor de deur op Eva ging wachten. Dan bel ik even zijn baasjes, onze overburen op dat moment en die halen hem op. Dan bedank ik vriendelijk en ga alsnog met mijn teef naar buiten. Leven en laten leven is de beste manier om in het leven te staan als je het mij vraagt. Gek gaan doen en gaan schreeuwen is vooral je eigen probleem maken en dat dan bij een ander neerleggen.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Maar hoe oud was Eva toen Marc?Op straat als Banjer een loopse teef ruikt schuimbekt hij ook en klappert zijn bek maar lopen we weer de straat in dan is hij dat alweer vergeten blijkbaar en de eerste twee keer dat dol loops was hadden we hier ook geen probleem maar ze gaat volwassene ruiken denk ik .laeken schreef:Ik kon meteen aan Dapper zien of er een teef loops was. Die ging dan schuimbekken en met zijn bek klapperenDaarna ging hij markeren en flink krabben. Vervolgens liepen we door en at hij met smaak zijn eten op thuis. Dapper was schijnbaar heel makkelijk hierin. Ik vond het altijd wel een goede prikkel voor hem. Had hij weer wat om zich mee bezig te houden. Zelfs toen Eva loops was was hij best goed te hanteren terwijl het toch wel een testosteron-bommetje was over het algemeen.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn hondentrainster had een loopse teef en woonde in een eensgezinswoning met een hoog hek om de tuin en een reu van iemand anders was over het hek heen geklommen en liep bij hen in de tuin.
Dus je teef binnen houden helpt soms zelfs niet.
Dus je teef binnen houden helpt soms zelfs niet.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
laeken
- Zeer actief
Als je geen perfect appel hebt kan je je hond toch even aanlijnen als je ziet dat hij een loopse teef in het vizier krijgt? Wat is daar erg aan? Ik lijn mijn honden standaard aan als er honden in mijn blikveld komen. Als die honden dan los lopen en los blijven dan lijn ik ze weer af afhankelijk van wat voor ras die honden zijn.
Waarom zou je perfect appel nodig hebben om je hond uit te kunnen laten? Hij hoeft toch niet permanent en altijd los te lopen in elke situatie.
Gister zag ik mensen een hondje zoeken terwijl ik net een hondje zag springen rondom een golden die aangelijnd was. Ik zei dus, zoeken jullie een zwart husseltje? Ze keken nl rond en hadden nog een russeltje. Ja, die zoeken wij. Toen moest ik ze zeggen dat hun hondje 500 meter verder rondom een aangelijnde golden sprong tot grote frustratie van die baas die zijn hond links en rechts probeerde af te schermen. Dus ze zijn maar gaan roepen en eens langzaam die kant op gegaan.
Waar zit nu het probleem? Bij de hussel of bij de man die daar zijn teef uit aan het laten was aan de riem omdat ze denk ik loops was? Die man met de golden heeft de eigenaren van de hussel pas na een aantal minuten gezien. Hondjes die zo slecht luisteren moet je misschien wel helemaal niet loslaten in de losloopgebieden. Ik had in elk geval een groot probleem gehad als Eva loops was geweest en ik Dapper bij me had gehad. Was dat dan allemaal mijn probleem?
Het hondje dat niet luistert en wegloopt is het probleem van degene die het hondje dan tegenkomt? Dat is echt onzin.
En natuurlijk ging ik zo min mogelijk met reu en loopse teef wandelen. Alleen dat kon niet altijd zo. Soms moest ik wel even met alle 3 de honden naar buiten. 1 loops, 1 gecastreerde teef en 1 ongecastreerde reu. Het was niet anders.
Gister zag ik mensen een hondje zoeken terwijl ik net een hondje zag springen rondom een golden die aangelijnd was. Ik zei dus, zoeken jullie een zwart husseltje? Ze keken nl rond en hadden nog een russeltje. Ja, die zoeken wij. Toen moest ik ze zeggen dat hun hondje 500 meter verder rondom een aangelijnde golden sprong tot grote frustratie van die baas die zijn hond links en rechts probeerde af te schermen. Dus ze zijn maar gaan roepen en eens langzaam die kant op gegaan.
En natuurlijk ging ik zo min mogelijk met reu en loopse teef wandelen. Alleen dat kon niet altijd zo. Soms moest ik wel even met alle 3 de honden naar buiten. 1 loops, 1 gecastreerde teef en 1 ongecastreerde reu. Het was niet anders.
-
tineke
Ik ken ook een dalmaat teefje die jaren samen leefde met een volle reu ,boerenfox.Pepie schreef:Maar hoe oud was Eva toen Marc?Op straat als Banjer een loopse teef ruikt schuimbekt hij ook en klappert zijn bek maar lopen we weer de straat in dan is hij dat alweer vergeten blijkbaar en de eerste twee keer dat dol loops was hadden we hier ook geen probleem maar ze gaat volwassene ruiken denk ik .laeken schreef:Ik kon meteen aan Dapper zien of er een teef loops was. Die ging dan schuimbekken en met zijn bek klapperenDaarna ging hij markeren en flink krabben. Vervolgens liepen we door en at hij met smaak zijn eten op thuis. Dapper was schijnbaar heel makkelijk hierin. Ik vond het altijd wel een goede prikkel voor hem. Had hij weer wat om zich mee bezig te houden. Zelfs toen Eva loops was was hij best goed te hanteren terwijl het toch wel een testosteron-bommetje was over het algemeen.
Die waren altijd samen ook tijdens de loopsheid ,de reu taalde niet naar haar maar wel naar andere teven buiten.
Komt weleens vaker voor bij honden in een 1 roedel die samen opgroeien.
Wij hadden laatst een teefje in opvang die loops werd,een klein griffonnnetje ,Rio had daar totaal geen belangstelling voor ,het zou fysiek ook onmogelijk zijn geweest hoor.
Ze lag gewoon tegen hem aan en zat hem soms zelfs uit te dagen maar er kwam geen reactie van zijn kant.
Zet een grote teef voor hem loops en dan ziet het er heel anders uit
-
laeken
- Zeer actief
Dapper en Eva wilden wel dekken.
Dat hebben ze ook laten zien. Tot twee keer toe heb ik Dapper van Eva af geplukt bij de test of ze dekrijp zou zijn en dus hoe lang ze nog loops zou zijn. Dus de interesse was er wel degelijk.
Dapper heeft ook best veel gepiept in die dagen en Eva heeft zich de hele tijd aangeboden aan hem. Maar dat was maar een paar dagen.
Komen ze wel overheen en dan hadden ze wat om over te dromen toch? Beter een enerverende dag dan een dag zoals ze er al 100 gehad hebben. Stress en prikkels zijn gezond tot op zekere hoogte. Dat maakt dat een dier gezond blijft van geest en geen verveling gaat vertonen.
-
Angelique.
laeken schreef:Als je geen perfect appel hebt kan je je hond toch even aanlijnen als je ziet dat hij een loopse teef in het vizier krijgt? Wat is daar erg aan?
Daar is helemaal niks ergs aan maar als hij die loopse teef al in het vizier heeft voordat ik dat heb ben ik echt al veel te laat, dan kan ik roepen en stampvoeten wat ik wil maar geen 1 die dan nog luistert
Maar goed ik wandel toch op tijden dat heel nederland nog slaapt dus ik hoop dat nooit meer mee te maken.
-
laeken
- Zeer actief
Dat is natuurlijk vervelend. Ik weet dat heel veel reuen zo zijn. Maargoed, wat doe je eraan? Opletten en proberen ergens te lopen waar op dat moment geen verleidingen zijn is toch de enige manier.Nuyvilaq schreef:laeken schreef:Als je geen perfect appel hebt kan je je hond toch even aanlijnen als je ziet dat hij een loopse teef in het vizier krijgt? Wat is daar erg aan?
Daar is helemaal niks ergs aan maar als hij die loopse teef al in het vizier heeft voordat ik dat heb ben ik echt al veel te laat, dan kan ik roepen en stampvoeten wat ik wil maar geen 1 die dan nog luistert![]()
Maar goed ik wandel toch op tijden dat heel nederland nog slaapt dus ik hoop dat nooit meer mee te maken.
O ja, weet je wat het ergste is dat mijn honden ooit gedaan hebben? Dapper is wel eens op een blindengeleidehond gaan rijden in het park
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Dan heb je inderdaad wel even een "mag ik nu alstubleft even door de grond zakken" moment 

-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
De eerste week van de loopsheid ga ik nog gewoon wandelen, tijdens de hoogdagen blijft ze aan de lijn en daarna gewoon terug los. Ik kies de rustige uren uit of het pad ver van de parking, daar is vaak niemand omdat het te ver lopen is. In het weekend mijd ik altijd het bos loopse hond of niet.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Absoluut als het met Banjer ook daar alleen bij zou blijven ,zou ik ook zo denkenlaeken schreef:Dapper en Eva wilden wel dekken.Dat hebben ze ook laten zien. Tot twee keer toe heb ik Dapper van Eva af geplukt bij de test of ze dekrijp zou zijn en dus hoe lang ze nog loops zou zijn. Dus de interesse was er wel degelijk.
Dapper heeft ook best veel gepiept in die dagen en Eva heeft zich de hele tijd aangeboden aan hem. Maar dat was maar een paar dagen.
Komen ze wel overheen en dan hadden ze wat om over te dromen toch? Beter een enerverende dag dan een dag zoals ze er al 100 gehad hebben. Stress en prikkels zijn gezond tot op zekere hoogte. Dat maakt dat een dier gezond blijft van geest en geen verveling gaat vertonen.
Maar ja dat heeft niks met een teef in een losloopgebied te maken maar met een teef in huis dus ik zit weer off topic te kletsen doe ik wel vaker net als een quote verzieken :lol:

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Het zal vast aan het ras liggen, maar ik heb mijn reuen dit dus nooit met zware straffen hoeven leren (dus al helemaal geen TT of wat dan ook), in het achterhoofd houdend dat ook mijn reuen nog wel zouden moeten dekken eventueel....Zoie schreef:mijn persoonlijke mening was, is en zal w.s. altijd blijven:
Vanaf dat ze hier zijn, dus met een week of 7 direct op het trainingsveld en erbuiten op aandacht getraind... lebberen op het veld is uit den boze, want er is geen aandacht op dat moment... dus daarop getraind, als er dan al een loopse teef liep (wat ik zelf ook nooit wil weten) dan is dat alleen maar een mooie gelegenheid om op die aandacht te trainen. Ik heb er dus echt weinig aan hoeven doen. Buiten is hier altijd hier... daar is altijd veel op gehamerd dus dat heeft niets met loopsheden te maken maar elke hond MOET direct luisteren naar het hier commando, dat is ook bijna het enige wat ze buiten het veld hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Niet dus, dat blijkt hier, en met alle reuen die ik heb (en heb gehad, in totaal dus 5).Nanna schreef:Ik geloof hetzelfdeZoie schreef: Ik vind namelijk dat je principieel geen perfect appel kunt verwachten op een intakte reu in een dergelijke situatie. Let wel, ik snap heel goed dat een kunstmatig gefokt dier als een huishond enorm kan verschillen in genetische aanleg tot een bepaald gedrag -zoeken, agressie, dekken - en daarbij in trainbaarheid, maar als het in normale of meer dan normale mate aanwezig is, dan geloof ik er niet in dat je dat met normale, d.w.z. voor mij acceptabele trainingsmethodes onder controle kunt houden. Wie anders gelooft mag het uitleggen.Een reu die een hoogloopse teef in het snotje krijgt en tóch perfect naar de baas blijft luisteren is in mijn ogen zelfs een mongool. Of een totaal afgestompte gehoorzaamheidsmachine die schokken en trappen krijgt "als ie nie luustert".
Geen enkele ooit met TT dat geleerd aangezien ik nogmaals wel mijn reuen ook als dekreu wil kunnen gebruiken indien geschikt.
De baas is minstens zo belangrijk, zo is dat nu eenmaal bij dit type honden..
ps. met dekken hoefde je hem overigens niks wijs te maken hoor, dat ging uitstekend...
Het is heel simpel, deze honden worden gefokt om te werken, zou handig zijn dat een diensthond ineens de inbreker liet staan omdat ergens een loopse teef had gelopen... bij deze honden zit dit er gewoon in, werken voor en met de baas dat is belangrijker dan wat dan ook. Dat je er dan in je vrije tijd ook veel nut van hebt is het alleen maar heel handig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rebble
- Zeer actief
laeken schreef: O ja, weet je wat het ergste is dat mijn honden ooit gedaan hebben? Dapper is wel eens op een blindengeleidehond gaan rijden in het parkDus gewoon op de hond die aan het werk was gesprongen en raggen maar. Daarna hem eraf gehaald, meegenomen en na 5 minuten los gelaten. Toen is hij terug gerend om het weer te gaan doen.
Staat er dus een blinde man in Amsterdam die niet meer kan lopen omdat zijn hond bereden wordt door een hitsige Dapper.

- Zoie
- Zeer actief
malinois schreef:Het zal vast aan het ras liggen, maar ik heb mijn reuen dit dus nooit met zware straffen hoeven leren (dus al helemaal geen TT of wat dan ook), in het achterhoofd houdend dat ook mijn reuen nog wel zouden moeten dekken eventueel....Zoie schreef:mijn persoonlijke mening was, is en zal w.s. altijd blijven:
Vanaf dat ze hier zijn, dus met een week of 7 direct op het trainingsveld en erbuiten op aandacht getraind... lebberen op het veld is uit den boze, want er is geen aandacht op dat moment... dus daarop getraind, als er dan al een loopse teef liep (wat ik zelf ook nooit wil weten) dan is dat alleen maar een mooie gelegenheid om op die aandacht te trainen. Ik heb er dus echt weinig aan hoeven doen. Buiten is hier altijd hier... daar is altijd veel op gehamerd dus dat heeft niets met loopsheden te maken maar elke hond MOET direct luisteren naar het hier commando, dat is ook bijna het enige wat ze buiten het veld hebben.
we hebben deze discussie vaker gehad
Dan is er nog zoiets als het verschil in hond en ras. Wat voor de een op gaat, hoeft nog niet voor de ander op te gaan.
Daarbij komt dat ik nooit een hond als pup heb gehad.

-
tineke
Maar waarom kon je dat dan niet met jagen net zo goed leren en ook zonder tt.malinois schreef:[ Buiten is hier altijd hier... daar is altijd veel op gehamerd dus dat heeft niets met loopsheden te maken maar elke hond MOET direct luisteren naar het hier commando, dat is ook bijna het enige wat ze buiten het veld hebben.
Omdat de prikkel te groot was om toch te jagen wellicht.
En zo is het met sommige reuen ook als het om een loopse teef gaat
Ik kan Micron zo het jagen afleren ,simpelweg omdat hij daar totaal geen belangstelling voor heeft.
Zou hij een enorme jachtpassie hebben is dat anders natuurlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Tijdens de loopsheid kan Charlie niet los en is dan onbetrouwbaar met andere honden.
De laatste keer is ze niet één keer bereid geweest een reu bij haar in de buurt te laten; maar ze wordt vrij extreem wat betreft correcties.
Mensen schrikken er van en voor mij is het niet duidelijk hoe ver ze zou gaan.
In mijn geval blijf ik dus lekker weg en loop wel buiten de bebouwde kom waar het overzichtelijk is.
De laatste keer is ze niet één keer bereid geweest een reu bij haar in de buurt te laten; maar ze wordt vrij extreem wat betreft correcties.
Mensen schrikken er van en voor mij is het niet duidelijk hoe ver ze zou gaan.
In mijn geval blijf ik dus lekker weg en loop wel buiten de bebouwde kom waar het overzichtelijk is.