Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kwaliteit Smuldier
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Kwaliteit Smuldier
Hier alles op Smuldier, de jongste (7 maand) zit er al op vanaf dat ie 3 weken oud is... dus volledig, nooit brok of iets anders gehad. De volwassen honden hebben hier altijd 's avonds smuldier gehad en 's ochtends brok. Sinds een week of krijgen ook die alleen nog maar Smuldier en ik moet zeggen dat dit uitstekend bevalt bij al mijn honden. Hier krijgen ze vlees/pens compleet en 1 x per week kip.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Geef jij ze trouwens alleen vlees/pens compleet dus 6 dagen per week en 1 dag alleen kip.malinois schreef:Hier alles op Smuldier, de jongste (7 maand) zit er al op vanaf dat ie 3 weken oud is... dus volledig, nooit brok of iets anders gehad. De volwassen honden hebben hier altijd 's avonds smuldier gehad en 's ochtends brok. Sinds een week of krijgen ook die alleen nog maar Smuldier en ik moet zeggen dat dit uitstekend bevalt bij al mijn honden. Hier krijgen ze vlees/pens compleet en 1 x per week kip.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja nu wel, eerder gaf ik ze de kip erbij zeg maar, maar ze krijgen dus nu idd. 6 dagen compleet en 1 dag kip.Dianavdberkt schreef:Geef jij ze trouwens alleen vlees/pens compleet dus 6 dagen per week en 1 dag alleen kip.malinois schreef:Hier alles op Smuldier, de jongste (7 maand) zit er al op vanaf dat ie 3 weken oud is... dus volledig, nooit brok of iets anders gehad. De volwassen honden hebben hier altijd 's avonds smuldier gehad en 's ochtends brok. Sinds een week of krijgen ook die alleen nog maar Smuldier en ik moet zeggen dat dit uitstekend bevalt bij al mijn honden. Hier krijgen ze vlees/pens compleet en 1 x per week kip.
Dat bevalt me toch beter...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
ik was even benieuwd omdat er zo vaak gezegd wordt dat je minimaal 4 soorten dier moet voeren wil de hond alles binnen krijgen wat ie nodig heeft.
Nu neem ik aan dat er in smuldier pens/vlees compleet meer zit dan alleen pens en rundvlees. Kan me goed voorstellen dat smuldier er bv als karkas kip of fazant door gooit.
Nu neem ik aan dat er in smuldier pens/vlees compleet meer zit dan alleen pens en rundvlees. Kan me goed voorstellen dat smuldier er bv als karkas kip of fazant door gooit.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja ik heb dat ook weleens gelezen, het is een compleet voer wat je elke dag kan voeren.. en gezien hoe mijn jongste reu eruit ziet en hoe goed hij het er op doet, vind ik dat wel gescheten als je snapt wat ik bedoel
Ik kijk naar hoe een hond het erop doet, en zeker een jonge hond in de groei zul je dat merken mocht iets niet voldoende zijn.
Ik zal het Mulder eens mailen ben weleens benieuwd naar hun reactie hierop

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als honden geen Kvv gewend zijn, kunnen ze er last van krijgen in het begin. omdat mede door Kvv de PH in de maag en darmen veranderd. dit is juist goed voor de darmflora. maar kan dus in het begin wel diarrhee-kotsen veroorzaken. omdat de PH in de maag-darmen veranderen.CatharinaH schreef:Ik voer(de) mijn honden voorheen eigenlijk alleen droogvoeding, maar door het forum ben ik ook kvv gaan proberen. Ik ben naar de supermarkt gegaan en kocht een aantal pakjes smuldier. (Kip, pens, vlees en vlees/pens compleet). (Ik vond het nogal goedkoop).
Vorige week heb ik als eerste de pens geprobeerd en die met wat brokken gemixt, ze aten het meteen op. Dus ik was erg blij.
De volgende dag gaf ik ze kip met brokken, aten ze ook op. Later die avond had Blacky ineens diareeDus ik dacht meteen al dat het aan de Smuldier zou liggen. Een paar dagen later heb ik ze vlees/pens compleet gegeven, aten ze ook gewoon op, maar later hadden Molly en Lana het uitgekotst
Toen heeft Molly ook nog een paar keer gal overgegeven.
![]()
Gisteren had ik het laatste pakje kip gegeven, Molly en Lana aten het, maar Blacky niet.
Nu twijfel ik een beetje aan de kwaliteit van het vlees, aangezien mijn honden er een beetje ziek van werden/worden.
Wie heeft er soortgelijke ervaringen met Smuldier? Of wie kan mij vertellen dat de kwaliteit wel goed is?
ook wordt wel gezegd dat als je volledig overstapt op Kvv de darmen-maag en lichaam zich ontgiften. omdat in brok vaak allerlei toegevoegde middelen zitten. daarom krijgen ze diarree, omdat de afvalstoffen uit het lichaam worden gehaald.
geen idee of het allemaal waar is, maar Buster had slechte ontlasting van brok, en zijn toen overgestapt op Kvv-Carnibest. toen krijg hij eerst wat diarree-ontgiften en daarna supergoede ontlasting.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Hier krijgen ze in de ochtend smuldier of rodi. Vanaf het begin geen problemen mee gehad behalve met de kip, dat gooien ze er uit. Het lijkt ook wel of dat veel vetter is.
De pens vinden ze hier ook lekker maar die geef ik niet zo vaak omdat ze er allebei te harde ontlasting van krijgen.
Onze ah heeft helaas niet zoveel smuldier varianten. Toevallig hadden ze een doosje vlees compleet binnen gekregen, was foute levering...maar gelijk alles in mijn tas gegoooid. De jumbo verkoopt wel alle varianten en zijn ook goedkoper als ah.
De pens vinden ze hier ook lekker maar die geef ik niet zo vaak omdat ze er allebei te harde ontlasting van krijgen.
Onze ah heeft helaas niet zoveel smuldier varianten. Toevallig hadden ze een doosje vlees compleet binnen gekregen, was foute levering...maar gelijk alles in mijn tas gegoooid. De jumbo verkoopt wel alle varianten en zijn ook goedkoper als ah.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb net weer een bestelling gedaan bij de Jumbo, 10 dozen vlees/pens en 2 dozen kip...
zijn idd. goedkoper dan AH en ook qua bestellen beter in mijn ogen, het gebeurde bij de Appie mij te vaak dat er al dozen van mij in de winkel gelegd waren en dan had ik er dus maar 7 ipv 10...
die waren dan natuurlijk ook al weg tegen de tijd dat ik er was.
De Jumbo houdt ze netjes apart voor me, heeft zelf niet eens de vlees/pens en de kip in hun winkel liggen maar bestellen dat apart voor mij.
Staat netjes in de koelcontainer en wordt netjes overgepakt in een winkelwagentje voor me.
zijn idd. goedkoper dan AH en ook qua bestellen beter in mijn ogen, het gebeurde bij de Appie mij te vaak dat er al dozen van mij in de winkel gelegd waren en dan had ik er dus maar 7 ipv 10...
die waren dan natuurlijk ook al weg tegen de tijd dat ik er was.
De Jumbo houdt ze netjes apart voor me, heeft zelf niet eens de vlees/pens en de kip in hun winkel liggen maar bestellen dat apart voor mij.
Staat netjes in de koelcontainer en wordt netjes overgepakt in een winkelwagentje voor me.

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
malinois schreef:tja ik heb dat ook weleens gelezen, het is een compleet voer wat je elke dag kan voeren.. en gezien hoe mijn jongste reu eruit ziet en hoe goed hij het er op doet, vind ik dat wel gescheten als je snapt wat ik bedoelIk kijk naar hoe een hond het erop doet, en zeker een jonge hond in de groei zul je dat merken mocht iets niet voldoende zijn.
Ik hoor het graag van je als je antwoord krijgt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb antwoord gehad, weet alleen niet of ik de hele mail hier zo neer kan zetten... het komt er in ieder geval op neer dat dit onzin is en dat het naar het rijk der fabelen verwezen kan worden.
Ik kan er buiten de Barf sites ook weinig over vinden eigenlijk... dus kvv 4 soorten zie ik nergens staan... alleen bij barf.
Ik kan er buiten de Barf sites ook weinig over vinden eigenlijk... dus kvv 4 soorten zie ik nergens staan... alleen bij barf.

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Volgens mij zijn er ook wel meer kvv/rauw voerders die er zo over denken, die het hele minimaal 4 diersoorten verhaal onzin vinden.
Ik vind dat eigenlijk ook, er zijn zo ontzettend veel honden die in hun leven maar 1 soort kvv krijgen, die zouden dan ernstige problemen moeten hebben en dat is toch niet zo, net hetzelfde als met brok eigenlijk
Met zelf samenstellen vind ik het weer iets enger omdat daar verder qua vitaminen/mineralen niets aan toegevoegd is maar ik denk dat het met een kvv net zo goed moet kunnen als met brok
Met uitsluiting dan van bv Haaksbarf maar zij voegen verder niets toe aan hun kvv.
Ik vind dat eigenlijk ook, er zijn zo ontzettend veel honden die in hun leven maar 1 soort kvv krijgen, die zouden dan ernstige problemen moeten hebben en dat is toch niet zo, net hetzelfde als met brok eigenlijk
Met zelf samenstellen vind ik het weer iets enger omdat daar verder qua vitaminen/mineralen niets aan toegevoegd is maar ik denk dat het met een kvv net zo goed moet kunnen als met brok
Met uitsluiting dan van bv Haaksbarf maar zij voegen verder niets toe aan hun kvv.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vind smuldier ook bagger, lotgering bevalt al veel beter, jammer dat die bezorgkosten best hoog zijn, maar de kwaliteit is veel beter wat mij betreft.
maar mijn hond krijgt ook nog gewoon brokken tussendoor hoor
, ik ben niet zo van alleen die of alleen dat
maar mijn hond krijgt ook nog gewoon brokken tussendoor hoor
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
De Keizer krijgt Smuldier pens compleet, iets anders hoef ik hem niet voor te schotelen. En ik heb denk ik alle KVV al geprobeerd, brokken is ook geen succes en hij doet het er prima op!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook hoor, het is compleet dus hij krijgt alles binnen wat hij zou moeten hebben. Geef je een hond zn hele leven brok krijgt hij ook maar 1 soort binnen toch (voor zover je daar nog van vlees kan spreken)? En al eeuwen worden honden er oud op.rose schreef:Volgens mij zijn er ook wel meer kvv/rauw voerders die er zo over denken, die het hele minimaal 4 diersoorten verhaal onzin vinden.
Ik vind dat eigenlijk ook, er zijn zo ontzettend veel honden die in hun leven maar 1 soort kvv krijgen, die zouden dan ernstige problemen moeten hebben en dat is toch niet zo, net hetzelfde als met brok eigenlijk![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik niet, ik vind Lotgering niet beter, heb het zelf ook gevoerd, overgenomen van een forummer hier.. maar ik kon nou niet zeggen dat ik er veel kwaliteitsverschil in zag... kwaliteit zie ik terug in de honden als die het er goed op doen, is het in mijn ogen kwalitatief zeer goed voer.S@ndr@ schreef:Ik vind smuldier ook bagger, lotgering bevalt al veel beter, jammer dat die bezorgkosten best hoog zijn, maar de kwaliteit is veel beter wat mij betreft.
Overigens deden ze het hier ook niet uitstekend op Lotgering daarom heb ik het ook niet meer gekocht later, een was er constant van aan de schijt en de ander kotste het eerst uit en at het dan weer op. Met Smuldier nooit last van gehad, ook geen schijterij van smuldier.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja dat is denk voor elke hond verschillent
mijn honden doen het ook beter op lotgering dan op smul dier al eten de chihuahua,s liever smul dier maar die moeten maar eten wat de pot schaft
mijn honden doen het ook beter op lotgering dan op smul dier al eten de chihuahua,s liever smul dier maar die moeten maar eten wat de pot schaft

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
als het goed is bestaat smuldier uit louter dier. Dus wat is dan het verschil met NRV of Barf. Je voert per slot het hele prooidier dus waarom zou KVV dan meer mineralen en vitaminen hebben dan NRV of Barf.rose schreef:Volgens mij zijn er ook wel meer kvv/rauw voerders die er zo over denken, die het hele minimaal 4 diersoorten verhaal onzin vinden.
Ik vind dat eigenlijk ook, er zijn zo ontzettend veel honden die in hun leven maar 1 soort kvv krijgen, die zouden dan ernstige problemen moeten hebben en dat is toch niet zo, net hetzelfde als met brok eigenlijk![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Verhoudingen, toevoegingen en uiteraard dat het gemalen is.Dianavdberkt schreef:als het goed is bestaat smuldier uit louter dier. Dus wat is dan het verschil met NRV of Barf. Je voert per slot het hele prooidier dus waarom zou KVV dan meer mineralen en vitaminen hebben dan NRV of Barf.rose schreef:Volgens mij zijn er ook wel meer kvv/rauw voerders die er zo over denken, die het hele minimaal 4 diersoorten verhaal onzin vinden.
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
onze honden hebben eerst brok gehad waarbij Nygel altijd erg veel problemen had (verschillende brok uitgeprobeerd) hij had vaak diarrree of geen stevige ontlasting. Tevens bleef hij er zo mager op, ook bij dubbele hoeveelheid geven wat hij niet eens normaal op kon...het eten ging hem gewoon tegenstaan zoveel moest hij ervan binnen krijgen om een beetje op gewicht te blijven.
Op een gegeven moment de stap genomen naar vlees, ook voor de katten. De honden krijgen nu al enkele jaren smuldier.
Meestal smuldier vlees compleet (rode verpakking zonder pens)
Een paar keer per week pens/vlees compleet
1 keer per week kip, van smuldier, of kippenekken of kippebout (het is maar net wat ik heb liggen in de vriezer)
1 keer per week blokjes hart (rund of lam)
Tevens gaan de groentes of macaroni en rijst wat we over hebben door hun voer, dit gebeurd hooguit een enkele keer per week, zeker niet dagelijks.
Nygel is prachtig op gewicht, kan net wel/net niet z'n ribben zien, mooi slank maar niet meer mager, ben erg blij ermee.
Raika gaf nooit problemen dat is echt een vullisvat, die vreet alles haha.
Af en toe vasten ze ook een dagje, en krijgen ze een lekker bot ipv gewone maaltijden.
Op een gegeven moment de stap genomen naar vlees, ook voor de katten. De honden krijgen nu al enkele jaren smuldier.
Meestal smuldier vlees compleet (rode verpakking zonder pens)
Een paar keer per week pens/vlees compleet
1 keer per week kip, van smuldier, of kippenekken of kippebout (het is maar net wat ik heb liggen in de vriezer)
1 keer per week blokjes hart (rund of lam)
Tevens gaan de groentes of macaroni en rijst wat we over hebben door hun voer, dit gebeurd hooguit een enkele keer per week, zeker niet dagelijks.
Nygel is prachtig op gewicht, kan net wel/net niet z'n ribben zien, mooi slank maar niet meer mager, ben erg blij ermee.
Raika gaf nooit problemen dat is echt een vullisvat, die vreet alles haha.
Af en toe vasten ze ook een dagje, en krijgen ze een lekker bot ipv gewone maaltijden.
- CatharinaH
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie - Locatie: Waalre(onder Eindhoven)
Ik heb nu een soort voedingsschema gemaakt, naar aanleiding van de tip dat je kvv niet met brokken moet mengen.
Ik doe het nu als volgt:
fox en Bc krijgen smorgens puppybrokken, kees krijgt haar eigen voer
bc smiddags weer puppybrokken
Savonds krijgen ze allemaal kvv
En een keer in de week kook ik runderhart voor ze.
Als iemand tips heeft over mijn schema hoor ik het heel graag!
Groetjes
Ik doe het nu als volgt:
fox en Bc krijgen smorgens puppybrokken, kees krijgt haar eigen voer
bc smiddags weer puppybrokken
Savonds krijgen ze allemaal kvv
En een keer in de week kook ik runderhart voor ze.
Als iemand tips heeft over mijn schema hoor ik het heel graag!
Groetjes

Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
KVV en brok kan best gemengd worden, hoor.CatharinaH schreef:Ik heb nu een soort voedingsschema gemaakt, naar aanleiding van de tip dat je kvv niet met brokken moet mengen.
Niet koken, gewoon rauw geven. Is veel beter en veel lekkerder.En een keer in de week kook ik runderhart voor ze.
Ga je als de brok op is helemaal over op kvv?
Persoonlijk ben ik niet voor puppybrok, maar ik zie dat je de zak op wil voeren, dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
S@ndr@
- Zeer actief
Dat heb ik dus met smuldier aan de race en winderig , vandaar dat het ook niet meer gekocht wordt.malinois schreef:Ik niet, ik vind Lotgering niet beter, heb het zelf ook gevoerd, overgenomen van een forummer hier.. maar ik kon nou niet zeggen dat ik er veel kwaliteitsverschil in zag... kwaliteit zie ik terug in de honden als die het er goed op doen, is het in mijn ogen kwalitatief zeer goed voer.S@ndr@ schreef:Ik vind smuldier ook bagger, lotgering bevalt al veel beter, jammer dat die bezorgkosten best hoog zijn, maar de kwaliteit is veel beter wat mij betreft.
Overigens deden ze het hier ook niet uitstekend op Lotgering daarom heb ik het ook niet meer gekocht later, een was er constant van aan de schijt en de ander kotste het eerst uit en at het dan weer op. Met Smuldier nooit last van gehad, ook geen schijterij van smuldier.
-
nance
- Erelid
Dat heeft Loddie ook, die kan niet tegen kip.Ragyo schreef:ik geef de honden zeer regelmatig smuldier, ze krijgen er goeie ontlasting van. alleen Kiba heeft wel eens diarree gekregen van de kip variant, maar hij krijgt ook diarree van verse kip dus hij kan gewoon niet zo goed tegen kip denk ik. die geef ik dus niet meer maar verder vind ik het prima voer.
Omdat Loddie best wel eenzijdig eet(erreg kieskeurig) krijgt ze af en toe de complete maaltijd van smuldier en dat gaat goed. Het is ook meer voor mijn idee dat ze dan voldoende binnen krijgt met afwisselen.
- rose
- Zeer actief
Precies, en de calciumbron is geen natuurlijke (behalve bij de kipvariant, zo te lezen op de site) dus een verschil met barf of nrv is er wel degelijk.dagmar88 schreef:Dianavdberkt schreef:als het goed is bestaat smuldier uit louter dier. Dus wat is dan het verschil met NRV of Barf. Je voert per slot het hele prooidier dus waarom zou KVV dan meer mineralen en vitaminen hebben dan NRV of Barf.rose schreef:Volgens mij zijn er ook wel meer kvv/rauw voerders die er zo over denken, die het hele minimaal 4 diersoorten verhaal onzin vinden.
Verhoudingen, toevoegingen en uiteraard dat het gemalen is.
Maar ik heb maar zo het idee dat jij het antwoord op jouw vraag heel goed zelf in kunt vullen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je moet ook geven waar je honden het best op doenS@ndr@ schreef:Dat heb ik dus met smuldier aan de race en winderig , vandaar dat het ook niet meer gekocht wordt.malinois schreef:Ik niet, ik vind Lotgering niet beter, heb het zelf ook gevoerd, overgenomen van een forummer hier.. maar ik kon nou niet zeggen dat ik er veel kwaliteitsverschil in zag... kwaliteit zie ik terug in de honden als die het er goed op doen, is het in mijn ogen kwalitatief zeer goed voer.S@ndr@ schreef:Ik vind smuldier ook bagger, lotgering bevalt al veel beter, jammer dat die bezorgkosten best hoog zijn, maar de kwaliteit is veel beter wat mij betreft.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
rose schreef:
Precies, en de calciumbron is geen natuurlijke (behalve bij de kipvariant, zo te lezen op de site) dus een verschil met barf of nrv is er wel degelijk.
Maar ik heb maar zo het idee dat jij het antwoord op jouw vraag heel goed zelf in kunt vullen
dat zou ook niet meer zo zijn volgens Mulder:
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 07249.html" onclick="window.open(this.href);return false;
daarnaast zal me die natuurlijke calciumbron echt worst zijn.... dat zit in brok ook niet en honden doen het al eeuwen goed op brok.

- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:rose schreef:
Precies, en de calciumbron is geen natuurlijke (behalve bij de kipvariant, zo te lezen op de site) dus een verschil met barf of nrv is er wel degelijk.
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 07249.html" onclick="window.open(this.href);return false;
daarnaast zal me die natuurlijke calciumbron echt worst zijn.... dat zit in brok ook niet en honden doen het al eeuwen goed op brok.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat honden het goed doen op brok? Ik zie dat wekelijks om me heen, de meeste honden in de africhting zitten op brok... en dan vaak niet eens de duurste... deze honden moeten zwaar fysiek werk doen en daarvoor moeten ze toch behoorlijk goede voeding binnenkrijgen om dit jarenlang week in week uit goed te doen... dat doe je dus niet op slecht voer, dat gaat ten koste van de conditie....dagmar88 schreef:malinois schreef:rose schreef:
daarnaast zal me die natuurlijke calciumbron echt worst zijn.... dat zit in brok ook niet en honden doen het al eeuwen goed op brok.wat betreft kwalitiet van de smul ben ik het met je eens, maar waar je dat nou vandaan hebt?

- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:dat honden het goed doen op brok? Ik zie dat wekelijks om me heen, de meeste honden in de africhting zitten op brok... en dan vaak niet eens de duurste... deze honden moeten zwaar fysiek werk doen en daarvoor moeten ze toch behoorlijk goede voeding binnenkrijgen om dit jarenlang week in week uit goed te doen... dat doe je dus niet op slecht voer, dat gaat ten koste van de conditie....dagmar88 schreef:malinois schreef:
daarnaast zal me die natuurlijke calciumbron echt worst zijn.... dat zit in brok ook niet en honden doen het al eeuwen goed op brok.wat betreft kwalitiet van de smul ben ik het met je eens, maar waar je dat nou vandaan hebt?
Ik denk zelf trouwens wel dat brok uiteindelijk ten koste gaat van de gezondheid.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 18 feb 2011 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- rose
- Zeer actief
malinois schreef:rose schreef:
Dan moet de firma Mulder de site eens bijwerken.
Maar het doet er verder niet toe, ik was niet van plan om een discussie te gaan starten over een natuurlijke/onnatuurlijke calciumbron, dus waarom jij dit stukje er nu weer uit moet pikken snap ik even niet, het was een antwoord op de onderstaande vraag van Diana
En ik ben ook wel benieuwd hoe jij er bij komt dat brokken al eeuwen bestaan?als het goed is bestaat smuldier uit louter dier. Dus wat is dan het verschil met NRV of Barf. Je voert per slot het hele prooidier dus waarom zou KVV dan meer mineralen en vitaminen hebben dan NRV of Barf.