Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeilijke beslissing

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Moeilijke beslissing

Ongelezen bericht door Roompie »

Sinds 2.5 week heb ik Tyson in huis. Van tevoren is mij vertelt dat hij verlatingsangst heeft en daardoor ging slopen, plassen en poepen in huis. Dat vond ik niet zo,n heel groot probleem want dat is allemaal op te ruimen.
Maar na een paar dagen kwam ik erachter dat het véél en veel erger was.
Bij het uitzwaaien van mijn dochter of als ik zelf de jas pak raakt hij dus totaal over de rooie en begint gelijk met janken en in de stress schieten.
Wat dus inhoud dat als ik even weg moet (bv boodschappen doen of mijn dochter naar zwemles moet brengen) ik hem dan naar mijn zus breng.
Dat ging een tijdje goed maar nu begint Onyx ook met janken als ik met Tyson de deur uitga. Dus moet ik ze beide naar mijn zus brengen. (Romy is gewoon stil).
Daarbij heb ik ook nog te horen gekregen dat ik op zeer korte termijn weer aan het werk moet en dat houd in dat ik zometeen elke dag Tyson en Onyx s'ochtends naar mijn zus moet brengen en weer moet ophalen na het werk.
Daarbij komen de zwemlessen, boodschappen, huishouden en mijn dochter en ik ben bang dat ik dat niet ga trekken.
Dat ik niet de energie en tijd heb die Tyson verdient.
Dus ik heb een zeer moeilijke beslissing gemaakt om Tyson te gaan herplaatsen. :N: en de herplaatsing gebeurt vanuit mijn zus' huis.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Moeilijke beslissing

Ongelezen bericht door renee-uk »

hoe rot ook denk ik dat dit de beste oplossing is, voor jullie maar zeker ook voor Tyson.

Ik hoop dat jullie een fijne plek voor hem vinden, maar hoop ook dat jullie wel eerlijk zijn over zijn verlatingsangst.
Want die heb je er niet zomaar uit (misschien lukt dat wel nooit helemaal) en het is voor een nieuw baasje toch wel fijn als ie daarvan van te voren op de hoogte is en weet waar hij aan begint.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Roompie
Zeer actief

Juist daarom ben ik er heel eerlijk over. De nieuwe baas móet weten waar die aan begint. Dat ze er dus met open ogen en hart voor gaan. Ook al kan Tyson dus helemaal niet alleen blijven.
Ik dank je voor je hart onder de riem maar ik baal er daarom niet minder om.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Onyx schreef:Juist daarom ben ik er heel eerlijk over. De nieuwe baas móet weten waar die aan begint. Dat ze er dus met open ogen en hart voor gaan. Ook al kan Tyson dus helemaal niet alleen blijven.
Ik dank je voor je hart onder de riem maar ik baal er daarom niet minder om.
Oh maar dat kan ik me levendig voorstellen hoor, het is ook niet niks :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

Ik hoop dat je een goed plekje voor hem vindt....succes, ik denk dat dit voor jou en voor Tyson de beste beslissing zal zijn.
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh jammer dat het niet gelukt is.. je was toch eerst voorzichtig positief..maar een wijs besluit denk ik..sterkte want dat het moeilijk is kan ik goed begrijpen..
Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Een paar maanden geleden kreeg ik een soortgelijk geval. Een hondje dat de boel op stelten zette zodra zijn vrouwtje de deur uitging. Voor mensen die werken dus moeilijk te doen
Het beestje zou in een asiel geplaatst worden, maar omdat ze al 10 jaar was, maakte zij weinig kans om daar ooit weer uit te komen.
Wij hebben haar opgenomen omdat wij toch nooit weg gaan. In het begin jankte zij wel als wij even een boodschap moesten doen, maar omdat wij nooit langer wegblijven dan een half uur, is zij met dat janken opgehouden.
(Misschien als wij langer wegblijven dat zij weer gaat janken, maar dat ga ik niet proberen, want als ik te lang zonder hondjes ben ga ik janken...)
Ze is nooit echt eenzaam want zij heeft gezelschap van de windhonden, en dat scheelt.
Wel is zij zo lek als een dorpspomp. Ik moet haar behandelen als een pup, en haar om de paar uur buiten zetten voor een plas. Vergeet ik dat, dan zoekt zij binnen een plek, en dat is uiteraard niet de bedoeling.
Gelukkig hebben wij alleen maar honden, en zijn de kinderen allemaal zelfstandig. Werken hoeven wij ook al niet meer, dus voor ons is zo'n kansarme asielzoeker goed te doen.
In jouw geval is het vrijwel onmogelijk, dat begrijp ik best.
Ik hoop dat er nog een paar ouderen zijn die Tyson kunnen opnemen. Dan zij die ook van de straat en worden het geen hang-ouderen.
Ik wens je veel succes. En ik hoop dat je spoedig kunt berichten dat Tyson herplaatst is.
Roompie
Zeer actief

Dank jullie wel.

Daarom was ik ook voorzichtig inderdaad. En ik heb al wel vooruitgang geboekt met dat hij me nu niet meer overal achterna loopt en ik dus wel kan gaan douchen maar ik hoef de jas nog niet te pakken of het is misse boel.
Zucht.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”