Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie een kuil graaft voor een ander...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

wie een kuil graaft voor een ander...

Ongelezen bericht door blondie »

Het lijkt zo onnozel, maar och ik zie hem nog klappen vanmiddag. :ugh:
Finn is van de graaf, menig kuil op dit veld is door hem gegraven of wordt dagelijks dieper gemaakt als ik voor Bluf een balletje gooi.
Nu ben ik zelf al meerdere malen in het donker in zo'n kuil gestapt en dat ik plat op mijn bekkie lag. En een wonder dat mijn toch al zwakkere enkel na meerdere enkelbandscheuringen het nog deed :engel: nadat ik me weer verstapte in zo'n kuil.
Twee keer is Bluf in zo'n kuil gestruikelt terwijl ze achter de bal aanging. En hijzelf nog nooit.
Tot vandaag... hij maakte toch een smakkert..finaal over de kop, ruggelings, zijlings.. "och Finn toch :blauwoog: "was mijn schreeuw :N:
Maar hey ik ben stoer, sta op schud even en doe net of mij niets is overkomen hoor baas, stel je niet aan zeg :pffff:
Ayurveda
Zeer actief

Re: wie een kuil graaft voor een ander...

Ongelezen bericht door Ayurveda »

hahaha, das wel heel letterlijk ;) :smile:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

En wat als een oud vrouwtje daar loopt en een heup breekt :19: Ik vind het vrij aso om je hond gaten te laten graven.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

En wat als andere honden daaroverheen racen en vervolgens struikelen?
:19: Ik gooide de-door-mijn-hond gegraven kuilen altijd dicht. Vind het nogal gevaarlijk.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

ja het is bouwterrein, oude vrouwtjes lopen via het fietspad of grindpad naast de sloot en gaan niet over dat open veld lopen. Vind het ook lullig dat ik ineens daar een lading glas tref, kapotte bierflesjes, de vissers zijn blij met het gegraaf want bij de sloot zijn keurige zitjes gegraven door mijn hond, en hij graaft langs de sloot.
Maar goed, de situatie daar kennen jullie niet.
Graven jullie ook iedere kuil dicht op strand die door de kinderen gegraven wordt in de zomer, of de kwallen gaten die door jonge strandkinderen neergelegd worden met oostenwind :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blondie schreef:ja het is bouwterrein, oude vrouwtjes lopen via het fietspad of grindpad naast de sloot en gaan niet over dat open veld lopen. Vind het ook lullig dat ik ineens daar een lading glas tref, kapotte bierflesjes, de vissers zijn blij met het gegraaf want bij de sloot zijn keurige zitjes gegraven door mijn hond, en hij graaft langs de sloot.
Maar goed, de situatie daar kennen jullie niet.
Graven jullie ook iedere kuil dicht op strand die door de kinderen gegraven wordt in de zomer, of de kwallen gaten die door jonge strandkinderen neergelegd worden met oostenwind :mrgreen:
:wink: wordt het op het bouwterrein ook vloed dan? :mann:
blondie
Zeer actief

hij graaft maar een eind weg
Afbeelding
Afbeelding
waar hij graaft is loos gebied vol hondenstront die niet opgeraapt wordt, ik als er wordt gescheten raap het even op niet omdat ik zo heilig ben, maar ik vind het onnodig om te laten liggen, en er spelen ook kinderen en ik loop er zelf, al gaat dat tegenwoordig in hink stap sprong en met twee vingertjes balletje pakken omdat die net naast een drol beland.
rechts van dat bruggetje kun je een schelpenpad op, als je over de brug loopt loop je via een fietspad verder.

het water komt soms hoger ja, vandaar de dijkjes die zijn geslagen. Maar sommige mensen kunnen wel zeiken en zuigen zeg.

Ohw en van de zomer is dit veld in augustus niet te lopen omdat er dan met 4 wheeldrive overheen gegaan wordt en parcours met paaltjes wordt neergezet, als je dat even niet weet en je gooite een bal dan wordt je hond gespietst door een paaltje, het is en blijft openbaar terrein blijkbaar bouwterrein eigen verantwoording.
op het andere veld zag ik ineens meetpaaltjes staan. Gelukkig zag ik ze anders had ik ook gewoon lekker balletje gegooit en wellicht had er 1 in zo'n houten paaltje gelopen.
Laatst gewijzigd door blondie op 14 feb 2011 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zie hier geen bouw terrein in maar een veld in de buurt van woningen waarvan jij vast niet de enige bent die er gebruik van maakt.
En ja ik gooi kuilen dicht zelfs die van andermans honden waarvan de eigenaren te lui zijn om dit zelf te doen.
blondie
Zeer actief

Valerie schreef:Ik zie hier geen bouw terrein in maar een veld in de buurt van woningen waarvan jij vast niet de enige bent die er gebruik van maakt.
En ja ik gooi kuilen dicht zelfs die van andermans honden waarvan de eigenaren te lui zijn om dit zelf te doen.
Bepaalde kuilen gooi ik ook dicht ja die te link zijn, maar het is niet alleen mijn hond die graaft, en verder is het echt bouwterrein, en gebruik terrein.
Maar vind het goed. Iedereen doet maar wat ze goed dunkt.
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

eerlijk gezegt nog nooit iemand die hond aan het uitlaten was met een schop zien rondlopen om de kuilen dicht te gooien, jeetje :roll: hier waar honden los kunnen rennen daar worden kuilen gegraven, normaal toch :19: en aan de foto s te zien kom je op dat veld niet het gemiddelde oude vrouwtje met de rollator tegen,
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

heeft hij zich niet bezeerd Con bij die val?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto mag dat wel, al die honden die kuilen voor hem graven :pffff:

Maar wel tricky als ze erin klappen :ugh:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
blondie
Zeer actief

renee-uk schreef:heeft hij zich niet bezeerd Con bij die val?
Dat was de essentie van het geschrevene eigenlijk, ik schrok me rot, hij lijkt de laatste tijd wat instabieler, als ik hem afdroog ook bij de achterhand dan knalt hij door de achterpoten, dus ik schrok wel van die klapper inderdaad renee-uk.
heb nog een half uur gelopen daarna, en er leek niets aan de hand. Maar ik zie het morgen denk wel beter, meestal komt de klap en pijn erna denk. Hoop het niet, maar ik houdt er rekening mee dat hij morgen wat stijver is, tevens neem ik me dus nu voor om vaker naar strand te gaan of naar het meer om weer te gaan zwemmen, zijn spieren op de achterhand moeten weer even wat sterker worden, voorheen zwom hij veel meer.
renee-uk
Zeer actief

blondie schreef:
renee-uk schreef:heeft hij zich niet bezeerd Con bij die val?
Dat was de essentie van het geschrevene eigenlijk, ik schrok me rot, hij lijkt de laatste tijd wat instabieler, als ik hem afdroog ook bij de achterhand dan knalt hij door de achterpoten, dus ik schrok wel van die klapper inderdaad renee-uk.
heb nog een half uur gelopen daarna, en er leek niets aan de hand. Maar ik zie het morgen denk wel beter, meestal komt de klap en pijn erna denk. Hoop het niet, maar ik houdt er rekening mee dat hij morgen wat stijver is, tevens neem ik me dus nu voor om vaker naar strand te gaan of naar het meer om weer te gaan zwemmen, zijn spieren op de achterhand moeten weer even wat sterker worden, voorheen zwom hij veel meer.
hopen maar dat het meevalt dan.
Zwemmen is goed natuurlijk :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Minhie
Zeer actief

peggy en vinnie schreef:eerlijk gezegt nog nooit iemand die hond aan het uitlaten was met een schop zien rondlopen om de kuilen dicht te gooien, jeetje :roll: hier waar honden los kunnen rennen daar worden kuilen gegraven, normaal toch :19: en aan de foto s te zien kom je op dat veld niet het gemiddelde oude vrouwtje met de rollator tegen,
Dat hoef je ook niet te doen met een schop, dat kan vaak prima met je schoenen.
Jeetje? Ik heb menig hond geblessuurd zien raken door hondeneigenaren die het allemaal maar prima vinden dat die hond graaft. Vervolgens spelen er andere honden op dat veld en racen ze achterelkaar aan en gaat er een hard op zn bek. Dat vind ik helemaal niet zo normaal. :roll: Daarnaast ben ik zelf ook regelmatig door mijn enkel gegaan vanwege kuilen.
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief

hij kan net zo goed zn poten breken over een flinke tak die de vorige hond heeft laten liggen of gaan we die ook inees allemaal keurig mee na huis nemen? en ja jeetje............ het is niet leuk als je in een kuil valt of struikelt maar het gebeurt.
renee-uk
Zeer actief

ik heb ooit mijn enkelbanden gescheurd in het bos omdat de grond daar wat oneffen was en ik dat niet zag. Bos ook maar verbieden dan?

Je kunt het ook overdrijven hoor, jezus het gaat om een veldje vol kuilen, hondenpoep en andere rotzooi niet over een park of zelfs maar over een trapveldje.
Waar gaat dit in hemelsnaam over, moet je naast je hondenpoepzakjes ook een schep en een bezem meenemen als je je hond uitlaat?
Wat een flauwekul :roll:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat was een lelijke smakker :N:
Alles ok met Finn?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Hoe is het nu met Finn.
Ik hoop dat Finn er geen last van heeft

En ik maak ook geen kuilen dicht. In het bos is het ook niet gelijk. Loop ik ook door gaten en dan weer heuveltjes.

Je kunt ook overal een probleem van maken natuurlijk
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

oef linke soep! hoop niet dat hij er wat aan over houdt! zal niet de eerste zijn namelijk.. zijn genoeg honden die zo hun pootjes verzwikken en in ergste geval breken :ugh:
ik kijk ook altijd goed uit als ik met balletjes gooi of het stuk zo goed als vlak is... dan maar een beetje voorzichtig maar hondje waarvoor ik de bal gooi is klein en zeer breekbaar :blauwoog:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

@ browny, ja ik moet ook goed uitkijken waar ik gooi inderdaad en loop ook wel even voorbij kuilen (die ook wel door anderen gegraven worden :wink: ) voordat ik de bal gooi Bluf is ook al eens met rennen in een kuiltje geklapt en dan schrik je toch hoor, zij heeft wel even mank gelopen toen, of even voorbij de stukken waar mensen het nodig vinden de open blikjes (mais) (om te vissen) laten liggen of de kapotte flessen en scherven op dat veld.

Gelukkig valt het met Finn mee en heeft hij geen last van de smakker. Heeft netjes langs de slootkant weer even gegraven, hij doet het niet midden op het veld, hij graaft en dan mikt hij het balletje in het water zodat hij daar verder plonst, zo ook vandaag. Gelukkig.
ranetje
Zeer actief

blondie schreef: Gelukkig valt het met Finn mee en heeft hij geen last van de smakker. Heeft netjes langs de slootkant weer even gegraven, hij doet het niet midden op het veld, hij graaft en dan mikt hij het balletje in het water zodat hij daar verder plonst, zo ook vandaag. Gelukkig.
:denken: :idea:

Graaft hij zijn balletje steeds dieper in dat gat?
Dan zou hij het zelfde doen als Rana :lol1:
Die maakt haar balletje daarna ook schoon in het water als dat er is :D

Gelukkig geen ernstige schade bij Finn :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hihi boontje komt om zijn loontje hoor! Zal hij er van geleerd hebben? :lol:

Veel gaten maak ik ook wel weer dicht. Puur omdat ik dat netje vind en ik zelf wat zwakke enkels heb. Maar kom op zeg wat een gezeik. Moeten we alle konijnen, reeen en zwijnen in bos ook gaan verbieden te graven of in ieder geval verplichten de boel na gedane zaken weer te vullen. Natuur is onregelmatig! Ik heb een hekel aan van die verharde paden in het bos. Loop dan gewoon in de stad..... Lekker door de modderplassen, heuveltje op heuveltje op. Anders kunnen we Nederland misschien beter in zijn geheel betegelen :N: :roll:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:
blondie schreef: Gelukkig valt het met Finn mee en heeft hij geen last van de smakker. Heeft netjes langs de slootkant weer even gegraven, hij doet het niet midden op het veld, hij graaft en dan mikt hij het balletje in het water zodat hij daar verder plonst, zo ook vandaag. Gelukkig.

Ja idd, steeds dieper net zo lang tot hij het balletje met zand eruit heeft gewipt en hopen dat hij goed valt in het water :mrgreen: zo niet dan staat hij zo :denken: om zijn bal in de omgeving van de kuil te zoeken. Eenmaal gevonden terug de kuil in en dan wel in het water schoppen om daar dus erop te gaan stampen en te spetteren en dan is het balletje ook weer schoon en van zand ontdaan :idea:
ranetje
Zeer actief

blondie schreef:
ranetje schreef:

Ja idd, steeds dieper net zo lang tot hij het balletje met zand eruit heeft gewipt en hopen dat hij goed valt in het water :mrgreen: zo niet dan staat hij zo :denken: om zijn bal in de omgeving van de kuil te zoeken. Eenmaal gevonden terug de kuil in en dan wel in het water schoppen om daar dus erop te gaan stampen en te spetteren en dan is het balletje ook weer schoon en van zand ontdaan :idea:
Hier met Rana precies hetzelfde :lol1:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

In het bos vind ik het overigens heel anders. Daar weet je dat de grond oneffen is en let je erop. Maar als er kuilen in het park worden gegrageven vind ik het wel zo netjes dat je even met je schoen die aardie weer terugschuift.
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

leuk topic...een kuil door je hond laten graven op openbaar terrein waar iedereen kan komen en wat levensgevaarlijk is, wordt goedgekeurd door de mensen, die plassen tegen een hegje ronduit asociaal vinden...we zijn goed bezig hier :ok:

edit:

en honden mogen opeens wel kuilen graven, omdat zwijnen of andere dieren in het bos het ook doen...maar als ik zeg dat vogels en katten ook plassen en poepen en dat op je hegje komt, word ik voor gek verklaard dat het niet te vergelijken is...omgekeerde wereld :E:

voor de mensen die niet weten waar ik het over heb: http://www.hondenforum.nl/plaza/poll/pi ... 08049.html
peggy en vinnie
Zeer actief

ik zie toch wel een verschil tussen je hond tegen iemands eigendom laten zeiken of een kuiltje graven op een veldje waar honden uitgelaten worden, je kunt natuurlijk overal een probleem van maken, het is niet zo dat er elke week weer een krantenartikel verschijnt over de slachtoffers die onze zogenaamde viervoeters maken met een kuiltje graven, dus in die zin zal het toch wel meevallen. Ik ga me liever druk maken om die jongen die eergisteren in ons dorp vermoord is, de auto inbraken en het in de fik steken van auto s wat in het weekend heeft plaatsgevonden, en de inbraak in de lokale frituur hier, ondertussen stap ik wel gewoon over het kuiltje heen op het plaatselijke veldje dat de voorgaande bezoeker heeft achtergelaten.Zonder er wakker van te liggen dat ik wel eens mijn enkel zou kunnen verzwikken.
Minhie
Zeer actief

peggy en vinnie schreef:ik zie toch wel een verschil tussen je hond tegen iemands eigendom laten zeiken of een kuiltje graven op een veldje waar honden uitgelaten worden, je kunt natuurlijk overal een probleem van maken, het is niet zo dat er elke week weer een krantenartikel verschijnt over de slachtoffers die onze zogenaamde viervoeters maken met een kuiltje graven, dus in die zin zal het toch wel meevallen. Ik ga me liever druk maken om die jongen die eergisteren in ons dorp vermoord is, de auto inbraken en het in de fik steken van auto s wat in het weekend heeft plaatsgevonden, en de inbraak in de lokale frituur hier, ondertussen stap ik wel gewoon over het kuiltje heen op het plaatselijke veldje dat de voorgaande bezoeker heeft achtergelaten.Zonder er wakker van te liggen dat ik wel eens mijn enkel zou kunnen verzwikken.
Ik zie ook nooit krantenartikels met honden die zijn gestikt in stokken zoals een ander topic hier, of uberhaubt artikelen over gebroken poten. Dat neemt niet weg dat het gevaarlijk kan zijn. :19:

En hoeveel moeite is dat nou :19:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief

ja sorry ik heb echt geen zin om hier over door te blijven zuigen, het interseert me gewoon gene ene flikker, kan me wel overal druk om gaan maken maar daar heb ik echt geen tijd voor.

* dat met honden en stokken heb ik toch wel vaker op tv voorbij zien komen maar goed ik zal wel rare zenders kijken, maar we hebben het hier over kuilen :19:
Laatst gewijzigd door peggy en vinnie op 16 feb 2011 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”