Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Animal cops in nl?
Moderator: moderatorteam
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Animal cops in nl?
Zou het dan inderdaad uitgevoerd gaan worden?
http://www.webregio.nl/rotterdam-krimpe ... egioselect" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.webregio.nl/rotterdam-krimpe ... egioselect" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- nuuz
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
- Aantal honden: 2
Re: Animal cops in nl?
Van mij mogen ze liever gister als vandaag! 

Wie het laatst lacht is traag van begrip...

- iones
- Zeer actief
Maar hoe willen ze optreden als er geen welzijnsregels zijn waar ze op terug kunnen vallen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Dit dus. Zolang er geen betere straffen komen, heb je er nog weinig aaniones schreef:Maar hoe willen ze optreden als er geen welzijnsregels zijn waar ze op terug kunnen vallen?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Precies, eerst zullen ze de wet moeten aanpassen.duitse herder schreef:Dit dus. Zolang er geen betere straffen komen, heb je er nog weinig aaniones schreef:Maar hoe willen ze optreden als er geen welzijnsregels zijn waar ze op terug kunnen vallen?

-
- Zeer actief
en dan nog , sorry als het dom klinkt maar als ik zie wat ze bezuinigen op onderwijs en andere veel belangrijkere voorzieningen .
dan vraag ik me af waar dit goed voor is.
ze kunnen niets, mogen niets, en kosten ook nog eens geld wat ergens anders hard nodig is blijkbaar
geef de politie meer bevoegdheden op dat gebied en hou op met die flauwe kul :M:
ze kunnen niets, mogen niets, en kosten ook nog eens geld wat ergens anders hard nodig is blijkbaar

geef de politie meer bevoegdheden op dat gebied en hou op met die flauwe kul :M:
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
En als je eerst de wet aanpast dan lopen mensen te "klagen" dat er niemand is die de wet controleert.thom schreef:
Precies, eerst zullen ze de wet moeten aanpassen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik hoorde ze gisteren op Radio 1 hierover....
Het zijn GEEN politieagenten maar BOA's (buitengewoon opsporingsambtenaren)
Bij wijze van opleiding hebben ze 1 dag wet en regelgeving en 2 dagen meelopen met de Dierenbescherming afd. Rotterdam gedaan.....
Echt ik ben onder de indruk
Bij wijze van opleiding hebben ze 1 dag wet en regelgeving en 2 dagen meelopen met de Dierenbescherming afd. Rotterdam gedaan.....

- sterredag
- Zeer actief
Dat is weer wat anders, dat is het stukje: Zij hebben niets te maken met de dierenpolitie in Capelle Dat zijn de BOA'sEnnath schreef:Ik hoorde ze gisteren op Radio 1 hierover....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Volgens de BOA's zijn ZIJ de Animal Cops en komen er geen anderesterredag schreef:Dat is weer wat anders, dat is het stukje: Zij hebben niets te maken met de dierenpolitie in Capelle Dat zijn de BOA'sEnnath schreef:Ik hoorde ze gisteren op Radio 1 hierover....

Helemaal mee eens! Het is één grote wassen neus, die hele dierenpolitie.S@ndr@ schreef:en dan nog , sorry als het dom klinkt maar als ik zie wat ze bezuinigen op onderwijs en andere veel belangrijkere voorzieningen .
ze kunnen niets, mogen niets, en kosten ook nog eens geld wat ergens anders hard nodig is blijkbaar![]()
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
De boa's in capelle staan hier inderdaad los van. Dit is iets wat in het regeerakkoord voorkomt. Aan de ene kant vind ik het een goede zaak, maar zolang idd de wetgeving niet aangepast wordt...waar sta je dan?
Fatsoenlijk aangifte doen als je hond aan gort is gebeten of overgoten wordt met kokend water is haast al niet mogelijk omdat je huisdieren als een ding worden gezien. Vaak is een melding het enige wat kan...
Laat ze daar maar eens mee beginnen en dan pas speciale agenten opleiden.
Fatsoenlijk aangifte doen als je hond aan gort is gebeten of overgoten wordt met kokend water is haast al niet mogelijk omdat je huisdieren als een ding worden gezien. Vaak is een melding het enige wat kan...
Laat ze daar maar eens mee beginnen en dan pas speciale agenten opleiden.
Groetjes, Tanja
- iones
- Zeer actief
Nee sorry, er zullen altijd mensen zijn zoals jij, die andere dingen belangrijker vinden dan dierenwelzijn.S@ndr@ schreef:en dan nog , sorry als het dom klinkt maar als ik zie wat ze bezuinigen op onderwijs en andere veel belangrijkere voorzieningen .
ze kunnen niets, mogen niets, en kosten ook nog eens geld wat ergens anders hard nodig is blijkbaar![]()
En zo zal dierenwelzijn altijd gepasseerd worden en nooit verbeterd. Dus een non argument.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Doe het goed of doe het niet is het argument,iones schreef:Nee sorry, er zullen altijd mensen zijn zoals jij, die andere dingen belangrijker vinden dan dierenwelzijn.S@ndr@ schreef:en dan nog , sorry als het dom klinkt maar als ik zie wat ze bezuinigen op onderwijs en andere veel belangrijkere voorzieningen .
En zo zal dierenwelzijn altijd gepasseerd worden en nooit verbeterd. Dus een non argument.
niet dat dierenwelzijn niet belangrijk is,( want dat vind ik wel heel belangrijk)
dat maak jij ervan, en was helemaal het argument niet nog het idee achter mijn post

- sterredag
- Zeer actief
Verwijs ik toch even naar een ander topic dat ik hier heb geplaatst:Tanja Simba&Bella schreef: Fatsoenlijk aangifte doen als je hond aan gort is gebeten of overgoten wordt met kokend water is haast al niet mogelijk omdat je huisdieren als een ding worden gezien. Vaak is een melding het enige wat kan...
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 08106.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Het lijkt mij helemaal geen goed idee als het nu wordt ingevoerd. Eerst de wet veranderen!
Anders zijn ze over een jaar weer weg met de medeling: er was geen werk genoeg, dus het valt allemaal wel mee in Nederland.
Dat zou echt verschrikkelijk zijn!
Het probleem is ook niet dat er te weinig mensen zijn die zich met dierenwelzijn bezig houden. De LID heeft genoeg mensen die zich willen inzetten (al dan niet vrijwillig (er staat namelijk nergens dat die 500 betaald gaan worden)), maar er kan niets, omdat de wet het laat afweten.
Anders zijn ze over een jaar weer weg met de medeling: er was geen werk genoeg, dus het valt allemaal wel mee in Nederland.
Het probleem is ook niet dat er te weinig mensen zijn die zich met dierenwelzijn bezig houden. De LID heeft genoeg mensen die zich willen inzetten (al dan niet vrijwillig (er staat namelijk nergens dat die 500 betaald gaan worden)), maar er kan niets, omdat de wet het laat afweten.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Precies, een totaal loze belofte dus..ZaZa schreef:Het lijkt mij helemaal geen goed idee als het nu wordt ingevoerd. Eerst de wet veranderen!

- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aangezien ik in de beveiliging werk, was er in eerste instantie zeer veel animo onder een groep beveiligers om dit te gaan doen, of te willen gaan doen. Deze collega's hadden daar, net als ik trouwens, erg veel voor over en wilde probleemloos hun BOA diploma hier voor halen.
Echter, zolang een dier als DING word beschouwd door de Nederlandse wet, en niet als een levend wezen, zijn vele alweer afgehaakt. Daarbij was de hoop er ook dat dieren sneller in beslag genomen mochten worden, en er eindelijk iets zou komen als een houdverbod voor notoire dierenbeulen/verwaarlozers etc.
Helaas, alles blijft een beetje bij het oude, en hierdoor zal er amper een verbetering plaats vinden voor het dier. Daar bovenop zouden zeer veel mensen, uit de groep waar ik het over heb, zeer gefrustreerd raken vanwege het niets mogen, maar juist dit werk gaan doen uit liefde voor dieren, en juist dierenleed WILLEN stoppen. Mensen met de enige juiste motivatie lijkt mij zouden zeer snel afgestompt en gefrustreerd terug keren naar hun oude werk.
Dus het klinkt allemaal leuk op papier, de uitvoering laat zeer te wensen over. Gemiste kans, waar zelfs nog steeds veel partijen niet achter staan. Partijen als de PVDA hebben dierenwelzijn nog steeds niet op hun prioriteitenlijstje staan en zijn dus uberhaupt fel tegen de zogenaamde Animal Cops. Die gaan liever op de thee bij Mustafa, en zo zijn er dus meer partijen waardoor dit niet snel een kamer meerderheid zal krijgen, dit in de praktijk niet snel van de grond komt, en er wettelijk gezien geen potten zullen worden gebroken.
Alles bij elkaar, weer een mooie verkiezingsbelofte (uit het sprookjesboek van Hans Christiaan Anderson volgens mij), en er komt weer geen spaan van terecht. Ze hebben er weer genoeg zieltjes mee gewonnen, waar het uiteindelijk om te doen is, en we doen er vervolgens niets mee, zo ontzettend Nederlands, en we zijn er met z'n allen weer ingestonken................
Het zoveelste Kwartje van Kok verhaal van het tuig uit Den Haag
Echter, zolang een dier als DING word beschouwd door de Nederlandse wet, en niet als een levend wezen, zijn vele alweer afgehaakt. Daarbij was de hoop er ook dat dieren sneller in beslag genomen mochten worden, en er eindelijk iets zou komen als een houdverbod voor notoire dierenbeulen/verwaarlozers etc.
Helaas, alles blijft een beetje bij het oude, en hierdoor zal er amper een verbetering plaats vinden voor het dier. Daar bovenop zouden zeer veel mensen, uit de groep waar ik het over heb, zeer gefrustreerd raken vanwege het niets mogen, maar juist dit werk gaan doen uit liefde voor dieren, en juist dierenleed WILLEN stoppen. Mensen met de enige juiste motivatie lijkt mij zouden zeer snel afgestompt en gefrustreerd terug keren naar hun oude werk.
Dus het klinkt allemaal leuk op papier, de uitvoering laat zeer te wensen over. Gemiste kans, waar zelfs nog steeds veel partijen niet achter staan. Partijen als de PVDA hebben dierenwelzijn nog steeds niet op hun prioriteitenlijstje staan en zijn dus uberhaupt fel tegen de zogenaamde Animal Cops. Die gaan liever op de thee bij Mustafa, en zo zijn er dus meer partijen waardoor dit niet snel een kamer meerderheid zal krijgen, dit in de praktijk niet snel van de grond komt, en er wettelijk gezien geen potten zullen worden gebroken.
Alles bij elkaar, weer een mooie verkiezingsbelofte (uit het sprookjesboek van Hans Christiaan Anderson volgens mij), en er komt weer geen spaan van terecht. Ze hebben er weer genoeg zieltjes mee gewonnen, waar het uiteindelijk om te doen is, en we doen er vervolgens niets mee, zo ontzettend Nederlands, en we zijn er met z'n allen weer ingestonken................
Het zoveelste Kwartje van Kok verhaal van het tuig uit Den Haag

Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Op dit moment heb ik een Franse Bulldog.
Ik hoopte dat het een mooi begin zou zijn maar inderdaad, helaas ben ik bang dat er te weinig resultaat uit zal komen.
- iones
- Zeer actief
Ze zijn trouwens al wel bezig met een nieuwe welzijnswet met aangescherpte regels. Deze is trouwens al een hele tijd geleden voorgesteld.
- Indy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik vind ook dat ze eerst de wet moeten aanpassen. Een maand geleden of zo waren er 5900 hamsters, ratten, gerbils en muizen (en een paar andere diertjes) in beslag genomen bij een broodfokker. http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/2731.4400 (!) daarvan zijn gelijk doodgemaakt doordat ze 'aggressief of ziek' zouden zijn. Ze zijn naar een papegaaienopvang gebracht (waarom gaan knagers naar een papegaaienopvang?). Daar zijn ze drie weken lang geweest, maar niet op geslacht gescheiden, waardoor er nog meer zwangere vrouwtjes waren. Toen hebben ze op de uitspraak van de rechter gewacht, die oordeelde dat de beestjes niet terug naar de broodfokkers mochten. De beestjes zaten bij de opvang in labbakken die binnen drie dagen na de uitspraak leeg moesten omdat ze terug moesten naar de fokker
Het papegaaienpark wilde de diertjes zo snel mogelijk kwijt en heeft een ultimatum gesteld van drie dagen (al hebben ze later nog uitstel gegeven). De dieren die dan nog niet opgehaald waren zouden worden afgemaakt. Verder hebben ze totaal geen contact opgenomen met opvangen voor muizen en hamsters, terwijl de knagers al 3 weken in de opvang zaten. Als ze dat wel hadden gedaan hadden die zich voor kunnen bereiden en de beestjes gelijk na de uitspraak van de rechter op kunnen halen. Ik geloof dat alle beestjes uiteindelijk wel opgehaald zijn door een paar grote acties op muizen en hamsterfora
.
Hier nog meer informatie (kamervragen die de PVDD wil stellen, weet niet of ze het al gedaan hebben): http://www.partijvoordedieren.nl/tweede ... gen/i/2209
Zolang dit soort dingen gebeuren met in beslag genomen dieren, heeft het totaal geen zin om een dierenpolitie te hebben. Laat ze eerst die opvangen maar eens goed regelen.

Hier nog meer informatie (kamervragen die de PVDD wil stellen, weet niet of ze het al gedaan hebben): http://www.partijvoordedieren.nl/tweede ... gen/i/2209
Zolang dit soort dingen gebeuren met in beslag genomen dieren, heeft het totaal geen zin om een dierenpolitie te hebben. Laat ze eerst die opvangen maar eens goed regelen.