Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ineens heftig schijnzwanger
Moderator: moderatorteam
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ineens heftig schijnzwanger
Misty was loops in november, en mevrouw heeft meestal wel wat last van schijnzwangerschap.
Dat hadden we verwacht begin januari, en ze eet ook al wel een poosje minder.
Maar vandaag is het ineens super heftig schijnzwanger...piepen, opgezette tepels de focus op piepspeeltjes en niet willen eten.
Hoe kan dat zo laat en zo ineens?
Ze had, de periode tussen haar vorige loopsheden in achting nemend, alweer bijna loops kunnen zijn.
Ik snap er niets van....
Dat hadden we verwacht begin januari, en ze eet ook al wel een poosje minder.
Maar vandaag is het ineens super heftig schijnzwanger...piepen, opgezette tepels de focus op piepspeeltjes en niet willen eten.
Hoe kan dat zo laat en zo ineens?
Ze had, de periode tussen haar vorige loopsheden in achting nemend, alweer bijna loops kunnen zijn.
Ik snap er niets van....
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Ineens heftig schijnzwanger
Nee gelukkig niet iedere 3 maanden , maar vorige keer was het 5 maanden ertussen en haar laatste loopsheid was eind oktober/ begin november.
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
De piepspeeltjes zijn zodra ze ze in de mand neerlegde als surrogaatjong de kast ingegaan!
Geen gemiep hier in huis. Afleiding is er wel, er loopt hier een terrorist van 16 weken rond.
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met die druppels?
Proberen kan ik het sowieso, want ze is echt een verschrikkelijke muts als ze schijnzwanger is.
Geen gemiep hier in huis. Afleiding is er wel, er loopt hier een terrorist van 16 weken rond.
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met die druppels?
Proberen kan ik het sowieso, want ze is echt een verschrikkelijke muts als ze schijnzwanger is.
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Is ze na elke loopsheid schijnzwanger?
Die van mij had dat ook maar ook borstontstekingen, niet echt gezond dus haar laten steriliseren.
Die van mij had dat ook maar ook borstontstekingen, niet echt gezond dus haar laten steriliseren.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Toen Pasha nog jonger was, en pupje Diezel kwam erbij werd ze ook ineens schijnzwanger.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja na elke loopsheid is ze, in meer of mindere mate, schijnzwanger. Ik dacht dat dat vrij normaal was?rubyred schreef:Is ze na elke loopsheid schijnzwanger?
Geen melkafgifte, geen borstontstekingen, maar wel mutse-gedrag.
Sterilisatie is hier niet aan de orde totdat ze echt fysiek problemen krijgt.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Dat wat Nanna voorstelt werkt hier prima bij de miepers.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- rubyred
- Zeer actief
Ben je van plan te gaan fokken met haar?
Schijnzwangerschap is niet gezond, dus als je niet gaat fokken met haar is het beter voor haar om te laten steriliseren.
Schijnzwangerschap is niet gezond, dus als je niet gaat fokken met haar is het beter voor haar om te laten steriliseren.
- dagmar88
- Zeer actief
rubyred schreef:Ben je van plan te gaan fokken met haar?
Charlie was laatst met oud op nieuw ook enorm schijnzwanger, met 1 ontstoken tepeltje en melkfabriek en al...
Piepspeeltjes leven hier 10 seconden, maar dit was haar pup...

Haar ene tietje heb ik gemasseerd en ik had nog ontstekingsremmers liggen; in iets meer dan een week was de melkproductie gestopt en haar tepeltje weer normaal
Ik ben niet van plan te fokken, maar om nu om die reden direct je teef te castreren...
- rubyred
- Zeer actief
Bij sterilisatie/castratie worden ze niet meer loops en dus ook geen schijnzwangerschap meer.
Schijnzwanger is niet natuurlijk en ongezond voor hond vooral als er sprake is van borst ontstekingen.
Schijnzwanger is niet natuurlijk en ongezond voor hond vooral als er sprake is van borst ontstekingen.
- dagmar88
- Zeer actief
rubyred schreef:Bij sterilisatie/castratie worden ze niet meer loops en dus ook geen schijnzwangerschap meer.
Bij sterilisatie worden alleen de eileiders afgebonden en blijven baarmoeder en eierstokken intact. Waar jij het over hebt is een spraakverwarring, maar dus castratie.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
rubyred schreef:Ben je van plan te gaan fokken met haar?
Schijnzwangerschap is heel normaal, alle teven worden na de loopsheid schijnzwanger alleen bij de ene teef merk je het meer dan bij een andere teef.
Het is gewoon heel natuurlijk.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Dank je, ik dacht al ongezonde en niet normale honden te hebben, al jaren en jarengonnie schreef:rubyred schreef:Ben je van plan te gaan fokken met haar?
Schijnzwangerschap is heel normaal, alle teven worden na de loopsheid schijnzwanger alleen bij de ene teef merk je het meer dan bij een andere teef.
Het is gewoon heel natuurlijk.
Jet hier was schijnzwanger toen pupje Noor hier binnen kwam, opgezette melklijsten en de melk druppelde er zo nu en dan uit.
Voor Noor heel gezellig ze had meteen een nieuwe moeder. Gelukkig niet in de gaten dat deze moeder ook melk had. Maar wel de bescherming van een teef.
Inmiddels is dat verleden tijd en alles weer normaal.
Doe hier niets aan, ruim niets weg en behandel de teef dan ook niet anders dan normaal.
Ik heb wel vaak 't idee dat honden die alleen ergens wonen er meer last van hebben dan teven in een roedel. Tenminste dat blijkt hier in huis.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Het is een heel natuurlijk iets... hoe kom je erbij dat dit niet zo is?rubyred schreef: Schijnzwanger is niet natuurlijk en ongezond voor hond vooral als er sprake is van borst ontstekingen.
Even ter uwe info:
Roedeldier
Honden stammen af van de wolf en de wolf is een roedeldier. In een wolvenroedel krijgt alleen de alphateef (de ranghoogste) nesten pups. De rest van de wolvinnen blijft onbevrucht. Voor het voortbestaan van de roedel is het van groot belang is dat deze pups niets overkomt én dat de ranghooste teef snel weer hersteld is van de dracht en de worp om zo de roedel weer te kunnen leiden.
Schijnzwangerschap
Daarom heeft de natuur een handigheidje verzonnen: andere teven in de roedel vertonen ook fysieke kenmerken van een zogende teef; ze worden schijnzwanger. Ze geven melk aan de pups en verzorgen deze als ware hun eigen. Ze nemen de moedertaak over van de alphateef. Hoewel veel van onze honden qua uiterlijk weinig gelijkenis meer vertonen met de wilde wolf is de essentie van veel hondengedrag hetzelfde gebleven als dat van hun wilde voorvaderen. Een van deze erfenissen is dat veel moderne huishonden, ook al leven ze niet in een roedel en er geen alphateef is om te helpen met zogen, hetzelfde schijnzwangere gedrag vertonen.
http://www.medpets.nl/informatie/schijnzwanger/" onclick="window.open(this.href);return false;

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ps. Xena is altijd na elke loopsheid schijnzwanger geweest, al is het na haar nest wel minder geworden, maar nog steeds geeft ze melk. Ik doe er buiten wat kampfer spiritus niets aan... en dan is het ook zo overl

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Toen Tama haar nestje had heeft Bijou (Tama haar moeder) meegeholpen met voeden, de pups vonden het wel handig twee van die melkfabrieken. Alleen Tama vond het af en toe niet zo heel leuk dat haar moeder zich er mee kwam bemoeien, maar Bijou drong gewoon aan en ging toch naar de pups dus die kregen in ieder geval genoeg voeding.
Jarah heeft nooit pups gehad en die geeft melk tijdens de schijnzwangerschap. De andere meiden hebben niet zo heel veel last van de schijnzwangerschap, ze zijn hooguit een beetje chagrijnig tegenover elkaar, maar daar is wel mee te leven. Jarah is trouwens nooit chagrijig dat is zo lekker hondje, maar Jarah haar naam betekent dan ook Zoet als honing.
Jarah heeft nooit pups gehad en die geeft melk tijdens de schijnzwangerschap. De andere meiden hebben niet zo heel veel last van de schijnzwangerschap, ze zijn hooguit een beetje chagrijnig tegenover elkaar, maar daar is wel mee te leven. Jarah is trouwens nooit chagrijig dat is zo lekker hondje, maar Jarah haar naam betekent dan ook Zoet als honing.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
waarom doe jij dat?malinois schreef:ps. Xena is altijd na elke loopsheid schijnzwanger geweest, al is het na haar nest wel minder geworden, maar nog steeds geeft ze melk. Ik doe er buiten wat kampfer spiritus niets aan... en dan is het ook zo overl

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien een keer een pretnestje, maar ze is geen fokteef.rubyred schreef:Ben je van plan te gaan fokken met haar?
Ik deel niet je mening dat het beter is haar te steriliseren/ castreren. Op dit moment heb ik, veel later dan verwacht en voor mijn idee zonder langzame opbouw een pieperd.
Dat ik een pieperd heb vind ik niet erg en kan ik mee omgaan....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat verkoelt, doet de tepels slinken en ze zit er ook niet meer aan (vies)Pepie schreef:waarom doe jij dat?malinois schreef:ps. Xena is altijd na elke loopsheid schijnzwanger geweest, al is het na haar nest wel minder geworden, maar nog steeds geeft ze melk. Ik doe er buiten wat kampfer spiritus niets aan... en dan is het ook zo overl

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar