Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

V. 't Brabantse Bont pups - Bij de baasjes (p.45)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Simy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Eindelijk! - 2e dekking - en vraag: Blz. 6

Ongelezen bericht door Simy »

PattyB schreef:Vloeiing lijkt nu zo goed als over te zijn :cheer:
Haar vulva is ook weer een heel stuk geslonken ondertussen.

Ze kan weer los. Vind ze heerlijk! :cheer:
Is Senna sneller dan Simy :hmmm:
Die doet er deze keer langer over maar dit is ook de 1e keer na een nestje dus zou goed daar aan kunnen liggen.
Groetjes Yvonne
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Simy schreef:
PattyB schreef:Vloeiing lijkt nu zo goed als over te zijn :cheer:
Haar vulva is ook weer een heel stuk geslonken ondertussen.

Ze kan weer los. Vind ze heerlijk! :cheer:
Is Senna sneller dan Simy :hmmm:
Die doet er deze keer langer over maar dit is ook de 1e keer na een nestje dus zou goed daar aan kunnen liggen.
Ik vond het al zo typisch dat je schreef dat Simy ook aan de lijn moest. Senna is alweer lekker los geweest en is ook alweer naar het bos geweest. De vorige keren was het ook na 2,5 week voorbij en dat is nu dus ook ongeveer.
Hoop dat het bij Simy ook snel weer over is. Kan ze ook weer lekker los en dan jij nog beter worden met je rug en dan kunnen jullie er weer tegenaan. :mrgreen:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Spannend!!!! Ga je een echo laten maken? :mann: :mann:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
PattyB

nathalie schreef:Spannend!!!! Ga je een echo laten maken? :mann: :mann:
Ja, ik moet nog een afspraak gaan maken daarvoor, maar dat ben ik wel van plan. :engel:
Eerst eigenlijk niet, maar ik ken mezelf: ik doe het toch wel. Dus kan ik het maar net zo goed nu toegeven. :pffff:

Edit: Verder eet ze de afgelopen weken als een bootwerker. Ik ben blij. Dan heeft ze in ieder geval iets aan reserves (Senna komt moeilijk aan en viel vorige keren i.v.m. schijndracht 2,5 kilo af, waardoor ze broodmager was). Ik schat haar nu ruim over de 19 kilo.
Ze eet momenteel 800 gram smuldier op een dag. Dat ga ik straks minderen. Dan krijgt ze even een aantal weken gewoon 500 gram (en dan Lotgering), zoals ze gewoonlijk kreeg. Na 7 weken dracht (als ze drachtig is) ga ik haar weer ietsje meer voeren.
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Snokkie »

Oh, wat spannend Patty! We houden je topic hier in de gaten!!! :cheer:
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

PattyB schreef:
nathalie schreef:Spannend!!!! Ga je een echo laten maken? :mann: :mann:
Ja, ik moet nog een afspraak gaan maken daarvoor, maar dat ben ik wel van plan. :engel:
Eerst eigenlijk niet, maar ik ken mezelf: ik doe het toch wel. Dus kan ik het maar net zo goed nu toegeven. :pffff:
Oh.. Hint :mann:
Afbeelding
PattyB

Je mag wel mee, maar wordt wel druk dan :mrgreen:
Dan zijn we met 4 meiden. Vind ik prima hoor. Ik wil proberen in de week van 7 maart een afspraak te maken. De 9e kan ik niet. De andere dagen wel. Wanneer zou je kunnen die week? :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Houd je er rekening mee dat rust ook belangrijk is voor Senna?
En weeg haar tijdens de dracht, dan heb je een beetje een indicatie ;)

Ik zou vanaf de 10e echoën.
Eerder kan wel maar dan is de kans op resorptie groter.
Stress kan ook voor resorptie zorgen, houd je daar rekening mee?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
PattyB

Marjoleine schreef:Houd je er rekening mee dat rust ook belangrijk is voor Senna?
En weeg haar tijdens de dracht, dan heb je een beetje een indicatie ;)

Ik zou vanaf de 10e echoën.
Eerder kan wel maar dan is de kans op resorptie groter.
Stress kan ook voor resorptie zorgen, houd je daar rekening mee?
Ja, ze heeft verder genoeg rust naast haar wandelen.

Feestje vanwege Massimo zijn verjaardag doen we ook niet, omdat ik dat anders te druk vindt en met Carnaval blijft ze thuis i.p.v. dat ze mee gaat naar mijn ouders, etc.

Stress zorgt voor resorptie, maar dan zou ik ook niet naar de DA moeten gaan met 'r voor de echo, want nergens is ze zo gestressed als bij de dierenarts. Zeg je dan: echo wel doen of beter van niet?
Senna gaat tekeer bij de dierenarts.

Waarom overigens precies vanaf de 10e pas?
7 maart is de 1e dekking precies 4 weken geleden.
Laatst gewijzigd door PattyB op 15 feb 2011 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Nou, als er al zoveel mensen mee gaan, dan ga ik niet mee hoor. Schiet voor Senna ook helemaal niks op natuurlijk :wink:
Afbeelding
PattyB

nathalie schreef:Nou, als er al zoveel mensen mee gaan, dan ga ik niet mee hoor. Schiet voor Senna ook helemaal niks op natuurlijk :wink:
:scratch: Is misschien wel handiger. Ik denk dat ik 1 andere vriendin sowieso ook afzeg. Ze heeft niet zoveel met honden, maar doet verpleegkunde, vandaar dat ze het wel interessant vond. Maar met 2 is wel wat relaxter denk ik.
daan_86
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herdershond

Ongelezen bericht door daan_86 »

PattyB schreef: Stress zorgt voor resorptie, maar dan zou ik ook niet naar de DA moeten gaan met 'r voor de echo, want nergens is ze zo gestressed als bij de dierenarts. Zeg je dan: echo wel doen of beter van niet?

Ik zou een echo dan niet laten doen. Onze teven hebben geen stress bij de dierenarts door slechte ervaringen, maar zijn wel heel erg opgewonden en "temperamentvol" :wink: Voor een echo mogen ze wel blijven staan, maar aangezien ze niet rustig te krijgen zijn moeten we ze wel even aanpakken zodat ze rustig worden en dwingen om op de tafel te blijven staan en is dus ook stress. Ik pas altijd heel erg op en ben veels te bang dat er iets mis gaat. Om die reden laten wij een echo dus niet doen.

Bij ons 1st nestje wel gedaan omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen :wink: Een paar dagen later zag je het zelf overduidelijk en was de echo in principe overbodig :F:
Groetjes,
Daniëlle

Duitse Herder Werkhondenkennel "vom Heiligental"
Website: http://www.vom-heiligental.com
Afbeelding
PattyB

daan_86 schreef:
PattyB schreef: Stress zorgt voor resorptie, maar dan zou ik ook niet naar de DA moeten gaan met 'r voor de echo, want nergens is ze zo gestressed als bij de dierenarts. Zeg je dan: echo wel doen of beter van niet?

Ik zou een echo dan niet laten doen. Onze teven hebben geen stress bij de dierenarts door slechte ervaringen, maar zijn wel heel erg opgewonden en "temperamentvol" :wink: Voor een echo mogen ze wel blijven staan, maar aangezien ze niet rustig te krijgen zijn moeten we ze wel even aanpakken zodat ze rustig worden en dwingen om op de tafel te blijven staan en is dus ook stress. Ik pas altijd heel erg op en ben veels te bang dat er iets mis gaat. Om die reden laten wij een echo dus niet doen.

Bij ons 1st nestje wel gedaan omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen :wink: Een paar dagen later zag je het zelf overduidelijk en was de echo in principe overbodig :F:
Ik heb vanaf 8 weken af iedere week een bezoek gebracht aan de dierenarts om haar te wegen e.d., maar een paar keer moest ze de deur door en sindsdien is ze steeds panischer van de dierenarts als ze weet dat we echt 'die deur' binnen moeten. :ugh:
Ze zit echt luidkeels te piepen en ze trilt als een gek.
Het enige waar ze bang voor is, de dierenarts...

Beter geen echo dus..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Je woont behoorlijk ver van Maastricht denk ik hè? Een collega-fokker en kennis van me doet namelijk zelf echo's en heeft een eigen apparaat staan thuis, waarmee ze honden staand kan echoën. Misschien zou dat een alternatief kunnen zijn voor de dierenarts?
PattyB

LongFields schreef:Je woont behoorlijk ver van Maastricht denk ik hè? Een collega-fokker en kennis van me doet namelijk zelf echo's en heeft een eigen apparaat staan thuis, waarmee ze honden staand kan echoën. Misschien zou dat een alternatief kunnen zijn voor de dierenarts?
Maastricht is 2 uur enkele reis :N:

Eigenlijk had ik me al die tijd al voorgenomen geen echo te laten maken, omdat het vaak een paar dagen later toch wel duidelijk is áls ze drachtig is. Dus kan het eigenlijk misschien net zo goed gewoon niet laten doen dan.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Als je bang bent dat het te veel stress oplevert, dan zou ik het inderdaad niet doen.
Wat ik me trouwens nog wel afvroeg, is waarom je haar nu al meer eten geeft dan ze normaal gesproken krijgt? Dat doe ik eigenlijk nooit zo vroeg in de dracht. Lijkt me ook niet nodig nu al, eerlijk gezegd. Als je zeker bent dat ze drachtig is kun je de hoeveelheid ietsjes opschroeven, en als de pups er eenmaal zijn dan moet je écht meer gaan voeren natuurlijk, maar nu lijkt het me ietwat voorbarig.
PattyB

LongFields schreef:Als je bang bent dat het te veel stress oplevert, dan zou ik het inderdaad niet doen.
Wat ik me trouwens nog wel afvroeg, is waarom je haar nu al meer eten geeft dan ze normaal gesproken krijgt? Dat doe ik eigenlijk nooit zo vroeg in de dracht. Lijkt me ook niet nodig nu al, eerlijk gezegd. Als je zeker bent dat ze drachtig is kun je de hoeveelheid ietsjes opschroeven, en als de pups er eenmaal zijn dan moet je écht meer gaan voeren natuurlijk, maar nu lijkt het me ietwat voorbarig.
Ze krijgt niet meer nu dan normaal, omdat ze drachtig zou kunnen zijn, maar meer om haar nog wat meer op gewicht te krijgen. Nu eet ze goed en daar wil ik even van profiteren.
Het is een crime om Senna op gewicht te krijgen als ze zoveel kwijt is geraakt. Dus ze krijgt al weken meer dan normaal, omdat ze met 500 gram maar 17 kilo bleef wegen en daarmee te mager was. Nu heeft ze ongeveer sinds 2,5 maand 800 gram aan kvv of 1,5x haar brokken en nu zit ze op een ruime 19 kilo en dat is netjes. :N:

Ik ga het nu ook weer afbouwen naar 500 gram en dan met 7 weken weer iets opvoeren.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Patty, stress kán voor resoptie zorgen.
Het is niet per definitie zo, he ;)

Als ze echt zo gestressed is, zou ik het niet doen.
Ik laat het altijd doen in Langelo, daar hebben ze humane apparatuur en ook ervaring met honden zoals je denk ik wel weet ;)
Daar gaan we dan samen op het bed liggen, er wordt niet geschoren, beetje lui zitten mag ook.
Heel relaxed.
Nou snap ik wel dat Langelo te ver weg is voor jou, maar zoiets moet je dus hebben.
Ik ga never nooit naar een dierenarts voor een echo!

Ten eerste zijn die vaak helemaal niet zo goed., ten tweede willen die altijd maar scheren en ten derde moeten die honden dan liggen op zo'n stomme tafel.
En dat is dus alles bij elkaar niet leuk :19:

Maar eigenlijk moet je dus een humane pretechostudio zoeken en vragen of die wat kunnen/willen.

Afbeelding

PattyB

Ik dacht eigenlijk naar Made te gaan, waar Angélique ook met Marre is geweest. Daar ben ik eerder geweest en is Senna dus ook gewoon een stress-kip. Nah, ik denk dat ik er maar vanaf zie.
Mocht ik over 4 weken nog heel erg twijfelen kan ik altijd nog zien of ik het doe of niet. :19: Ik wil het liever niet gaan riskeren.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou een da gewoon vermijden.
Tenzij je er een weet met een draagbare echo.
Dan kan het thuis op de bank ;)

Ik heb eens een koper gehad die dat had, was een da.
Was heel relaxed :mrgreen:

Afbeelding

PattyB

Marjoleine schreef:Ik zou een da gewoon vermijden.
Tenzij je er een weet met een draagbare echo.
Dan kan het thuis op de bank ;)

Ik heb eens een koper gehad die dat had, was een da.
Was heel relaxed :mrgreen:
Die zit er bij mij niet bij voor zover ik weet :hmmm: :mrgreen:
Nah, ze is toch gewoon drachtig :pffff:
Laatst gewijzigd door PattyB op 15 feb 2011 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bekooij »

Tuurlijk is ze drachtig :ok: gaan we gewoon van uit!
Afbeelding
PattyB

Ik heb deze week nog even wat e-mailtjes de deur uit gedaan naar dierenartsen of ze eventueel aan huis een echo kunnen/willen doen over +- 2,5 week.

Of misschien dat ze anders op een andere manier (buikpalpatie?) vast willen stellen dat ze drachtig is tegen die tijd?

Ik vind haar anders dan anders, qua gedrag. Ze is wat onrustiger in de zin van dat ze wel heel de dag slaapt, maar constant op verschillende plaatsen gaat liggen. Dat doet ze nu sinds een paar dagen en normaal ligt ze altijd alleen maar op de bank. Dat is altijd al zo. Ze is vele malen aanhankelijker. En ze eet echt als een bootwerker.
Maar goed.. het kan ook zijn dat ze zich misschien zo zou gedragen door schijndracht (de vorige keren gedroeg ze zich niet zo met de schijndracht, maar ik heb dan ook nog maar 2x schijndracht bij haar meegemaakt). Ik wil de fysieke kenmerken. :boos: Ik moet geduld hebben. :engel: Moeilijk hoor. :F:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

PattyB schreef: Die zit er bij mij niet bij voor zover ik weet :hmmm: :mrgreen:
Ik wil haar nummer wel geven? Ze woont regio Rotterdam ;)

Ze klinkt wel drachtig in elk geval.
Hoe kijkt ze?
En hoe gedragen andere honden zich tegen haar?

Afbeelding

PattyB

Marjoleine schreef:
PattyB schreef: Die zit er bij mij niet bij voor zover ik weet :hmmm: :mrgreen:
Ik wil haar nummer wel geven? Ze woont regio Rotterdam ;)

Ze klinkt wel drachtig in elk geval.
Hoe kijkt ze?
En hoe gedragen andere honden zich tegen haar?
Andere honden gedragen zich zoals anders, volgens mij. Een reu vond haar net reuze interessant, maar hij mocht nog niet eens bij haar in de buurt komen. :80: Nog geen kans had hij om ook maar even te begroeten. Ze snauwde hem meteen weg. :19:

Ze luistert momenteel echt perfect. Ze blijft heel netjes bij me in de buurt en is relatief op mij gefocused. Dat ben ik ook niet echt van haar gewend (normaal rent en rent en rent ze, totdat ik haar een keer roep. Vind ze dat ze nog dichtbij is, rent ze verder. Nu stopte ze telkens en wachtte ze netjes). Heel apart vond ik het. :smile:

Ze heeft een hele lieve, zachte blik.
Maar ik vind het moeilijk om te zeggen of ze echt anders kijkt. Misschien wil ik het allemaal wel gewoon heel erg graag zien. :wink:
Ik wil geen mega teleurstelling door nu mezelf helemaal blij te maken.

Ik zal nog even geduld moeten hebben, vrees ik. :F:

Ik dacht dat mijn ongeduld wel mee zou vallen, van tevoren, maar nu ik eenmaal moet wachten, vind ik het nog best lang duren. :engel:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PattyB op 18 feb 2011 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:Ten eerste zijn die vaak helemaal niet zo goed., ten tweede willen die altijd maar scheren en ten derde moeten die honden dan liggen op zo'n stomme tafel.
ehm,

hier altijd de echo bij de DA,
staand, zonder scheren (idd, wel bij een over ijverige assistente moet ik het echt wel flink benadrukken).....

overigens (weet ff niet waar Patty woont) maar bij mijn DA kan je buitenom de behandelkamer in, dus gewoon alsof je een huis binnen loopt, en evt kan de echo apparatuur ook naar de rontgenkamer, waar ook paarden gerontgend worden, dus ruime hal, niet echt een behandelkamer....dat is in Berghem...
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Haha, ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt..
Ze is gewoon drachtig :pffff:
PattyB

Marjoleine schreef:Ik wil haar nummer wel geven? Ze woont regio Rotterdam ;)
Rotterdam is op zich prima te doen. :ok:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Marjoleine schreef:Patty, stress kán

Ten eerste zijn die vaak helemaal niet zo goed., ten tweede willen die altijd maar scheren en ten derde moeten die honden dan liggen op zo'n stomme tafel.
Lune is in Dieren geweest in de kliniek daar, en ze hadden het aantal toch bijna goed, 7 pups gezien, 7 levend geboren, 1 niet verder ontwikkeld pupje.
ten tweede hoefde ze niet geschoren te worden, en ten derde hoefde ze niet te liggen op de tafel maar mocht gewoon staan ;).

Oftewel, er zijn heus wel goede da's te vinden.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Hee Patty, had nog niet eerder gereageerd, maar wat spannend allemaal! Hoop dat het gelukt is en dat Senna een prachtig, gezond nestje puppies op de wereld zet :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”