Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe noem je dit en waarom doet ze zo?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Me_and_Sandy
Zeer actief
Aantal honden: 1

Hoe noem je dit en waarom doet ze zo?

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Ik merk bij Sandy dat ze vaak gaat liggen als ze een andere hond ontmoet,
vooral als het een nieuweling betreft. Ze gaat dan op de grond liggen, plat op haar buik.
Ze houdt de ander in de gaten, reageert deze vriendelijk dan gaat ze staan en kwispelen.
Als de andere hond stoerder doet gaat een enkele keer de staart tussen de poten. Maar de
reactie die komt als ze eerst is gaan liggen is steeds weer anders :scratch:
Bij sommige honden springt ze vanuit de liggende stand er recht bovenop om te spelen?
Sommige hondenbazen schrikken ervan omdat ze eerst ligt en dan ineens springt.
Als ze los loopt gaat ze op afstand liggen tot de andere hond in kwestie bij haar is.
Als de ander niet komt gaat ze een klein stukje lopen en verderop weer liggen (waardoor de andere
hond meestal komt kijken)

Ik heb nu al vele interpretaties gehoord hierover en zou jullie mening wel willen weten...
Hoe noem jij dit en waarom doet ze zo?
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Re: Hoe noem je dit en waarom doet ze zo?

Ongelezen bericht door Yaika »

Onderdanig zijn?

Diesel doet dit ook. Weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet denken dus ik lees mee!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Pulchra doet dit ook!
Als die een hond uit de verte aan ziet komen gaat die zo ver mogelijk er naartoe (tot de flexi op is) en dan gaat die ook liggen. De enige keer staat die houterig en stijf op om naar de andere hond toe te lopen en de andere keer springt die als een dolle op om te spelen haha! Soms gaat de andere hond ook liggen en dan liggen ze samen haha ;)

Maar verder is pulchra totaal niet onderdanig dus ik vraag me af of dat het is...
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Springt Diesel ook weleens er bovenop om te spelen? Want dat vind ik dan weer zooo NIET onderdanig :smile:
Yaika
Zeer actief

Me_and_Sandy schreef:Springt Diesel ook weleens er bovenop om te spelen? Want dat vind ik dan weer zooo NIET onderdanig :smile:

Dat doet hij op het moment dat hij de hond herkent.

Dus bij bijvoorbeeld Timo (de lieve JR uit onze buurt) gaat hij eerst plat.. en dan als Timo heel dichtbij komt springt Diesel ernaartoe.. Maar niet echt erbovenop!
Me_and_Sandy
Zeer actief

Sandy springt tegen de ander aan, of meer ze springt op de ander af, met een soort hertesprongen... of geeft een kopstoot of iets anders lomps :pffff:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier zijn al meerdere topics over geweest bij gedrag.
Ik vind het vervelend gedrag, vaak wordt er ook bij gefixeerd, en ik zie er dan helemaal niks onderdanigs aan. Als ze gaan liggen, een beetje half op hun zij, en wegkijken. Ja, dat is onderdanig. Maar gaan liggen kijken naar de andere hond, en dan opspringen of er bovenop springen (in spel of als aanval) vind ik voornamelijk intimiderend.
Mijn honden houden er ook niet van, ze durven zo'n hond zelden te naderen, laat staan te passeren. Behalve als het heeeel duidelijk is dat er gezellig opgewacht wordt, zonder fixeren erbij, met schuddende kwispelkont en wiebelend lijf.
Afbeelding
Yaika
Zeer actief

Moos schreef:Hier zijn al meerdere topics over geweest bij gedrag.
Ik vind het vervelend gedrag, vaak wordt er ook bij gefixeerd, en ik zie er dan helemaal niks onderdanigs aan. Als ze gaan liggen, een beetje half op hun zij, en wegkijken. Ja, dat is onderdanig. Maar gaan liggen kijken naar de andere hond, en dan opspringen of er bovenop springen (in spel of als aanval) vind ik voornamelijk intimiderend.
Mijn honden houden er ook niet van, ze durven zo'n hond zelden te naderen, laat staan te passeren. Behalve als het heeeel duidelijk is dat er gezellig opgewacht wordt, zonder fixeren erbij, met schuddende kwispelkont en wiebelend lijf.

Diesel kwispelt meestal wel..
Me_and_Sandy
Zeer actief

Maar het stomme is dat ik niet zie als ze gaat liggen of ze daarna gaat springen, of kwispelen of blijven wachten tot de ander er is en dan snuffelen. Daarom vraag ik me af wat het precies is en of ik er eventueel iets mee moet doen.

En meerdere topics zal wel, maar ik kan door het bomen het bos niet zien. En het is niet fixeren want eigenlijk gaat ze 9 van de 10 keer kwispelen en blij doen. En gezien ik niet weet hoe dit gedrag heet, op de buik liggen? Dan vind ik nog zoveel meer topics. :19:
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 14 feb 2011 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Me_and_Sandy schreef:
Maar het stomme is dat ik niet zie als ze gaat liggen of ze daarna gaat springen, of kwispelen of blijven wachten tot de ander er is en dan snuffelen. Daarom vraag ik me af wat het precies is en of ik er eventueel iets mee moet doen.
Nee, dat is dus exact het punt. Ik zie dat ook niet, en mijn honden vaak ook niet. En daarom hou ik er dus ook niet van. Ik weet niet of die liggende hond vervolgens mijn honden tegen de grond gaat werken, er overheen gaat hangen, tegenaan gaat beuken, of gewoon rustig opstaat en snuffelt :19:
Ik zou er persoonlijk wel iets mee doen, zeker als er ook dat staren naar de andere hond bij komt kijken. Mijn honden zouden het niet mogen, behalve bij bekende vriendjes eventueel. Je laat je hond ook niet al lopende maar kijken (fixeren) naar een andere hond, dus platliggend ook niet :klaar: :mann: :wink:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy vindt het niet prettig als honden gaan liggen. Nou is Izzy niet altijd de makkelijkste aan de lijn maar dit gedrag heeft nog maar bij 1 hond niet tot geblaf geleidt bij Izzy en die ene hond blíjft altijd liggen en draait dan op zijn rug. De andere 3 honden die dit gedaan hebben (en dan ineens opsprongen naar Izzy als ze er een meter vanaf stond) en die wij regelmatig tegenkomen moet ze nog steeds niet terwijl ik het geblaf aan de lijn bij andere honden er zo goed als uit heb, ik merk dat het gedrag naar die honden veel moeilijker eruit te krijgen is.
Afbeelding
lotjaa93
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kleine Keeshond

Ongelezen bericht door lotjaa93 »

Ik vat liggen op als onderdanig, of in ieder geval als afwachtend. Hij laat het van de ander afhangen of er gespeeld gaat worden of hoe ze elkaar gaan passeren. De verschillende reacties verklaar ik dan door dat de andere honden dus ook verschillend reageren op jouw hond. Ik vind dat je dit niet hoeft af te leren oid als ze allebei loslopen. Honden spreken hun eigen taal zelf wel. Als 1 van de 2 honden aan de riem loopt, kunnen ze wel miscommunicatie krijgen, dan moet je wel oppassen.
Moos
Zeer actief

lotjaa93 schreef:Ik vat liggen op als onderdanig, of in ieder geval als afwachtend. Hij laat het van de ander afhangen of er gespeeld gaat worden of hoe ze elkaar gaan passeren.
De liggende hond heeft juist zelf ontzettend de regie vind ik. Beetje midden op het pad gaan liggen staren, dan heb je wel controle over de hond die over datzelfde pad wil passeren hoor. Dat merk je ook, want ik je ziet heel erg vaak dat de naderende hond er wat onrustig door wordt. Tenzij de liggende hond dus echt onderdanig weg ligt te kijken, maar dat vind ik een hele andere manier van liggen dan honden die gaan liggen staren en vervolgens bovenop de andere hond springen.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik zou bijna zeggen ambivalent gedrag maar dat is meer een gevoel
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Aan de lijn gaat ze ook vaak liggen, ik vind dat heel irritant.
Maar ik heb gezien dat als ik haar overeind "sleep" en op haar poten zet,
om door te lopen dat de ontmoeting dan ook soort verstoord wordt. Daarop reageerde
de ander niet zo gezellig. Dus dat doe ik ook niet meer..
Als ik haar laat liggen blijft ze liggen totdat de vreemde honden bij haar is. Dan ondergaat
ze het snuffelen soms nog liggend en dan daarna staat ze op om ook te snuffelen.
(op 2 keer na toen was ze zelf te bang om te snuffelen)

De meeste keren ondergaat ze dus alles min of meer, en een enkele keer springt ze een hond tegemoet.
De keren dat dit is gebeurd noemde toeschouwers steeds iets anders,
ooh wat leuk ze springt zo blij, ooh jee me hond wordt aangevallen, ooh wat doet ze uitsloverig, ooh ze krijgt het ook nog voor elkaar ( als ze een ouwe sul aan het spelen weet te brengen)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Me_and_Sandy schreef:Aan de lijn gaat ze ook vaak liggen, ik vind dat heel irritant.
Maar ik heb gezien dat als ik haar overeind "sleep" en op haar poten zet,
om door te lopen dat de ontmoeting dan ook soort verstoord wordt. Daarop reageerde
de ander niet zo gezellig. Dus dat doe ik ook niet meer..
Als ik haar laat liggen blijft ze liggen totdat de vreemde honden bij haar is. Dan ondergaat
ze het snuffelen soms nog liggend en dan daarna staat ze op om ook te snuffelen.
(op 2 keer na toen was ze zelf te bang om te snuffelen)
Ik denk dat je daar geen vaste naam aan kunt geven.

Zoals je dit beschrijft is het bij haar nogal onderdanig of onzeker.
In ieder geval geen gedrag waarbij ze zo nodig de regie in handen wenst te hebben.
De meeste keren ondergaat ze dus alles min of meer, en een enkele keer springt ze een hond tegemoet.
De keren dat dit is gebeurd noemde toeschouwers steeds iets anders,
ooh wat leuk ze springt zo blij, ooh jee me hond wordt aangevallen, ooh wat doet ze uitsloverig, ooh ze krijgt het ook nog voor elkaar ( als ze een ouwe sul aan het spelen weet te brengen)
Ze kunnen wel plotseling opspringen (soms zelfs van opluchting) als blijkt dat de andere hond in ieder geval heel vriendelijk is en mogelijk zelf ook geen hoge pet draagt.

Zou dat kunnen kloppen in dit geval? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Me_and_Sandy
Zeer actief

Jaa ik denk dat dit het is... super, ik heb net een kwartje horen vallen!
Dankjewel Ranetje! Dit past helemaal in het plaatje..

Als dit forum er toch niet was, hahahhaa dan zou Sandy nog tegen me blaffen, en in mijn voorband bijten en weglopen en jagen en ik zou nog met zoveel vragen zitten. Ik ben er blij mee!
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Zoals je dit beschrijft is het bij haar nogal onderdanig of onzeker.
In ieder geval geen gedrag waarbij ze zo nodig de regie in handen wenst te hebben.
En toch vind ik dit "Als de ander niet komt gaat ze een klein stukje lopen en verderop weer liggen (waardoor de andere
hond meestal komt kijken)"
wel weer een beetje zo klinken. Zeker aangezien ze zich soms op zo'n hond stort.
Vera heeft het een tijd gedaan als ze aan de lijn liep. Ging ze aan de overkant van de straat half op haar zij liggen (wegkijken zelfs ook nog) als ze een andere hond zag. Net zolang totdat er contact gekomen was tussen haar en die hond. Dan rolde ze op haar rug, als de hond uiteindelijk bij haar kwam kijken. Hardstikke onderdanig natuurlijk, maar ondertussen toch hoor....ik vond er ook op een bepaalde manier iets dwingends inzitten. Klein beetje als van die Labjes die zich op hun rug onder een andere hond gooien.
Vera mocht het dus ook niet van mij. Doorlopen en niet zeiken :klaar: :mrgreen: Ik leidde haar dan wel af hoor, met een vriendelijke stem enzo. Maar dat plat gaan liggen wilde ik niet, zeker niet aan de lijn.
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

^daar wordt aan gewerkt :mrgreen: lang leve de rhodi

Het ging mij meer om het waarom, en nu denk ik dat springen om de opluchting de meest passende omschrijving is. Ook omdat ze het altijd bij vriendelijke honden doet, soms zijn ze wat terughoudend maar als de kwispel komt springt ze ook vaak.

Al met al is er volgens mij geen kwaad in het spel, en Sandy kent de taal. Ik zie haar meestal rustig reageren, niet perse onderdanig maar wel rustig afwachtend en niet opdringerig. Daarom kon ik dat springen niet zo plaatsen.

En over dat liggen en dan weer lopen, ze wacht tot de ander bij haar is. Ze is nooit naar een vreemde hond toegerend tot aan neus aan neus. Ze loopt een stukje en gaat dan liggen om vervolgens te wachten tot de ander naar haar komt. Daarbij kijkt ze vaak weg, maar niet constant ik zie het niet als fixeren. ZE kan wel gaan draaien en rollen om aandacht als de andere hond in eerste instantie niet kwam kijken krijgt ze meestal alsnog voor elkaar. Of door even vlak langs te lopen en de ander uit te dagen, als de ander dan op haar af komt gaat ze ook weer snel liggen om de begroeting af te wachten. Meestal is het dan koek en ei gaat ze staan nog even ruiken en dan spelen.
Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 14 feb 2011 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Me_and_Sandy schreef: Al met al is er volgens mij geen kwaad in het spel, en Sandy kent de taal.
Nou tja, als ze zich soms letterlijk bovenop een vreemde hond stort. Ik meen toch dat daar bij de Labjes hier altijd zo op afgegeven wordt? :engel:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Hier doet Quasar het en hij is absoluut niet onderdanig. Helaas kunnen we er weinig tegen doen, afleiden werkt niet en hem meetrekken ook niet want hij blijft gewoon liggen.
Hij kijkt strak naar de hond en als de hond bij hem is staat hij snel op en gaat hij met hoge staart snuffelen.
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Macho doet dit ook, als hij een andere hond ziet, dan gaat hij sluipend heen rennen en dan na een paar meter plat op de grond liggen. Dan wacht hij de reactie van de andere hond af en afhankelijk daarvan rent hij er kwispelend op af of gaat hij de andere kant op. Het is inderdaad een vorm van fixeren, maar wel in een lage houding, dus mijn inziens niet dominant.
Ik zie het bij Macho meer als aftasten, mogelijk onzeker hoe de andere hond reageert en dan door spanning, van 'ik vind het zo leuk, maar hoe vind de ander het' dat hij dan als oplossing laag blijft.

Overigens doet hij dit niet bij alle honden, er zijn er genoeg waarbij hij gewoon doorloopt en niet gaat liggen.
Nog geen structuur in kunnen ontdekken.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

moos schreef:
En toch vind ik dit "Als de ander niet komt gaat ze een klein stukje lopen en verderop weer liggen (waardoor de andere
wel weer een beetje zo klinken. Zeker aangezien ze zich soms op zo'n hond stort.
Vera heeft het een tijd gedaan als ze aan de lijn liep. Ging ze aan de overkant van de straat half op haar zij liggen (wegkijken zelfs ook nog) als ze een andere hond zag. Net zolang totdat er contact gekomen was tussen haar en die hond. Dan rolde ze op haar rug, als de hond uiteindelijk bij haar kwam kijken. Hardstikke onderdanig natuurlijk, maar ondertussen toch hoor....ik vond er ook op een bepaalde manier iets dwingends inzitten. Klein beetje als van die Labjes die zich op hun rug onder een andere hond gooien.
Vera mocht het dus ook niet van mij. Doorlopen en niet zeiken :klaar: :mrgreen: Ik leidde haar dan wel af hoor, met een vriendelijke stem enzo. Maar dat plat gaan liggen wilde ik niet, zeker niet aan de lijn.

Dat kan :wink:
Het kan ook betekenen dat ze denkt dat ze gewoon door kan lopen (hond komt niet) maar dan toch twijfelt.

Je moet het zien om te weten wat het betekent.
Bij de een is het heel iets anders dan bij de ander.

De een ligt pal midden op de weg en springt op met de staart als een antenne in de lucht, de ander ligt aan de zijkant van het pad en is liever even onzichtbaar (staart naar beneden).

Daarom is er volgens mij ook geen etiket op dit gedrag te plakken, voor zover je daaraan behoefte hebt :wink:

Aan de lijn vind ik het ook nergens voor nodig, dus er zou al een volgcommando zijn voor ze zelfs bedenken om te gaan liggen :wink:
Los is uiteraard weer anders.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Daarom is er volgens mij ook geen etiket op dit gedrag te plakken, voor zover je daaraan behoefte hebt :wink:
Nee, dat denk ik ook niet inderdaad. Je hebt zoveel verschillende manier van gaan liggen :wink: Ik vind het echter wel vaak erg storend als een andere hond het (los) doet richting mijn honden, omdat ik merk dat mijn honden dus ook regelmatig niet in kunnen schatten welke vorm van liggen het nu is. En dan staan we dus allemaal te oetelen om verder te kunnen lopen (Vera en Saar durven er eerst niet langs, twijfel twijfel, dan gaat Vera wat wiebelen, steeds ietsss meer naderen, twijfel twijfel, etc etc) En ondertussen wil ik gewoon verder wandelen, en me ook niet druk hoeven te maken over of die liggende hond van plan is mijn honden te bespringen :boos: :mrgreen:
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Moos schreef:
Me_and_Sandy schreef: Al met al is er volgens mij geen kwaad in het spel, en Sandy kent de taal.
Nou tja, als ze zich soms letterlijk bovenop een vreemde hond stort. Ik meen toch dat daar bij de Labjes hier altijd zo op afgegeven wordt? :engel:
het is niet letterlijk erop af storten. Zo lijkt het in mijn opening, maar ik zal het wat nuanceren.

Loslopend maakt ze gekke sprongen als er is geroken, tegen de andere hond aan soms. Hertesprongen met vier poten tegelijk in de lucht beetje raar gezicht maar ziet er wel heel blij uit. Ik denk dat het best opgelucht kan zijn, zo'n eerste ontmoeting is nog weleens spannend en als de ander dan ook wil spelen is dat toch leuk?

Aan de lijn is ze nu vanuit liggende positie 2 keer op een ander hond "gesprongen" 1 keer ging ze achterlangs mijn benen waarbij ik niet goed kon zien wat er nu precies gebuerde. Als ze gaat liggen terwijl ze aan de lijn is komen honden en hun bazen meestal even groeten. DAt gebeurd 100 x waarvan 2x Sandy op de hond sprong. Deze wilde ook spelen maar kwam eerst wat stijfjes over. Toen ging deze kwispelen dus de opluchting die ranetje noemt kan ik ook hier plaatsen.

Het ging me niet om het springen op of tegen andere honden, meer om het op de buik liggen en waarom een hond dat doet. Ikzelf denk dat ze de begroeting afwacht, ze gaat liggen, vormt daarmee minder bedreiging en kan tegelijk haar buik beschermen. Maar omdat ik al zoveel interpretaties had gehoord vroeg ik me af wat men hierop het forum ervan vind. Het onderwerp is niet het storten op andere honden.
Me_and_Sandy
Zeer actief

Moos schreef:
ranetje schreef: Daarom is er volgens mij ook geen etiket op dit gedrag te plakken, voor zover je daaraan behoefte hebt :wink:
Nee, dat denk ik ook niet inderdaad. Je hebt zoveel verschillende manier van gaan liggen :wink: Ik vind het echter wel vaak erg storend als een andere hond het (los) doet richting mijn honden, omdat ik merk dat mijn honden dus ook regelmatig niet in kunnen schatten welke vorm van liggen het nu is. En dan staan we dus allemaal te oetelen om verder te kunnen lopen (Vera en Saar durven er eerst niet langs, twijfel twijfel, dan gaat Vera wat wiebelen, steeds ietsss meer naderen, twijfel twijfel, etc etc) En ondertussen wil ik gewoon verder wandelen, en me ook niet druk hoeven te maken over of die liggende hond van plan is mijn honden te bespringen :boos: :mrgreen:
In zo'n situatie zat Sandy al aan de lijn. Mensen kunnen rustig doorlopen, maar de meeste kiezen ervoor om te komen groeten. ook aan de lijn, wat het soms weer lastig maakt om te oefenen. Maar we trainen dagelijks "volg" en het gaat goed hoor!
Moos
Zeer actief

Me_and_Sandy schreef:. Het onderwerp is niet het storten op andere honden.
Nou ja, je schrijft in twee posts dat ze dat doet "of een kopstoot of iets anders lomps". Dan interpreteer ik dat liggen wat daaraan vooraf ging heel anders, dan als je zegt dat ze eigenlijk altijd rustig af blijft wachten, wat wegkijkend, dan voorzichtig opstaat. Dat lijkt me niet zo onlogisch eigenlijk hoor :wink: :wink:
Afbeelding
Me_and_Sandy
Zeer actief

Bij vrienden en bekenden doet ze vaak wel wat lomp :mrgreen: Dan kan ze eindelijk zichzelf zijn
Me_and_Sandy
Zeer actief

ranetje schreef:
moos schreef:

Dat kan :wink:
Het kan ook betekenen dat ze denkt dat ze gewoon door kan lopen (hond komt niet) maar dan toch twijfelt.

Je moet het zien om te weten wat het betekent.
Bij de een is het heel iets anders dan bij de ander.

De een ligt pal midden op de weg en springt op met de staart als een antenne in de lucht, de ander ligt aan de zijkant van het pad en is liever even onzichtbaar (staart naar beneden).

Daarom is er volgens mij ook geen etiket op dit gedrag te plakken, voor zover je daaraan behoefte hebt :wink:

Aan de lijn vind ik het ook nergens voor nodig, dus er zou al een volgcommando zijn voor ze zelfs bedenken om te gaan liggen :wink:
Los is uiteraard weer anders.
Nee een etiket hoeft niet perse, een strikje wel :pffff:

Ik wil graag begrijpen hoe en wat, ik kan veel leren hier en daar maak ik graag gebruik van :E:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Pulchra ligt in princiepe altijd wel wild te kwispelen
bij hem heb ik ook het idee dat hij aan het afwachten is hoe de andere hond reageert, en als deze dan leuk reageert kan die wel is lekker gaan uitdagen wat dan vaak in een spelletje eindigd, pas als de andere hond wat moeilijker of afwachtender reageert staat hij ook rustig op. Ik vind het verder geen probleem, ik ga ook niet staan wachten want hij loopt op zon moment vaak voor me uit aan de flex en als ik dan bij hem ben is hij al weer terug op 4 pootjes en lopen we gewoon door of blijf ik nog even met het andere baasje kletsen als de hondjes leuk aan het snuffelen zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”