Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mag je kvv in magnetron verwarmen en hoelang bewaren?
Moderator: moderatorteam
- Marion T.
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kyra: kruising Golden Retriever/asbakje 2004
Yindy: boefdoodle/koningsbouvier 20-12-2010 - Aantal honden: 2
Mag je kvv in magnetron verwarmen en hoelang bewaren?
Wij hebben onze pup vrijdagavond opgehaald. We hebben haar Yindy genoemd.
Ik heb haar smuldier gegeven. Eerst at ze het niet, maar toen ik het uit mijn hand gaf, ging ze daarna haar bakje leegeten.
Ze ging wel 1x aan de diarree.
's Morgens is de smuldier behoorlijk koud in de ijskast.
Mag je het dan even in de magnetron wat ontdooien (dat gaat langzamer toch?) i.p.v. gewoon opwarmen of mag dat helemaal niet.
Omdat ik de hoeveelheden nog niet precies weet, denk ik dat er per dag iets overblijft.
Kan dat nog tot de volgende ochtend in de koelkast?
Hoe lang kun je het in principe bewaren. Ik dacht dat ik ergens 1 dag las.
Geldt 1 dag dan vanaf dat het helemaal ontdooid is tot de volgende dag zelfde tijd?
Groetjes, Marion
Ik heb haar smuldier gegeven. Eerst at ze het niet, maar toen ik het uit mijn hand gaf, ging ze daarna haar bakje leegeten.
Ze ging wel 1x aan de diarree.
's Morgens is de smuldier behoorlijk koud in de ijskast.
Mag je het dan even in de magnetron wat ontdooien (dat gaat langzamer toch?) i.p.v. gewoon opwarmen of mag dat helemaal niet.
Omdat ik de hoeveelheden nog niet precies weet, denk ik dat er per dag iets overblijft.
Kan dat nog tot de volgende ochtend in de koelkast?
Hoe lang kun je het in principe bewaren. Ik dacht dat ik ergens 1 dag las.
Geldt 1 dag dan vanaf dat het helemaal ontdooid is tot de volgende dag zelfde tijd?
Groetjes, Marion
- Always in our hearts --------- Onze allerliefste kat ooit -----------------Yindy
Nappie 27-07-94 - 08-05-09† Snoopy 07-04-89 - 27-12-07†
Mickey 29-11-02 - 29-01-10†
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Mag je kvv in magnetron verwarmen en hoelang bewaren?
Ik geef Otto ook smuldier, hij heeft precies een bakje (400 gram) per dag. Dat verdeel ik nadat het is ontdooid in twee porties, tweede portie zet ik dan terug in de koelkast voor de volgende ochtend.
In de magnetron zet ik het liever niet, dat doe ik uitsluitend als het nog niet helemaal ontdooid is (als ik het niet op tijd uit de vriezer heb gehaald) en dan heel langzaam, in de ontdooistand steeds per minuut/2 minuten. Mijn magnetron verwarmt niet helemaal gelijkmatig, vandaar.
Als het is ontdooid en ik haal het uit de koelkast, dan doe ik dat ruim op tijd (ongeveer een uurtje voor ik het hem geef, bijvoorbeeld als ik 's morgens mijn ontbijt maak haal ik het uit de koelkast en geef ik het hem na de eerste wandeling), zodat het even kan 'chambreren'
En als ik weinig tijd heb, dan doe ik er wel eens wat warm/heet water overheen, even mengen en dan is het ook op min of meer kamertemperatuur.
Je kunt ook au-bain-marie ontdooien, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Je kunt het na ontdooien twee dagen/ongeveer 48 uur in de koelkast bewaren. Ik haal om de dag twee pakjes uit de vriezer, als ik een nieuw pakje 's nachts buiten de koelkast laat staan, is het de volgende dag ontdooid maar nog koud genoeg om het tweede portie in de koelkast te bewaren tot later op de dag.
Je geeft volgens de richtlijn op de verpakking 30 gram per kg lichaamsgewicht. Bij pups in de groei kun je wel wat meer geven, in die tijd verdeelde ik een pakje in vier (6 kg)en later in drie (9 kg) porties. Otto zou naar zijn gewicht (nu ruim 13 kg) net iets meer mogen hebben, maar dat wordt vanzelf aangevuld met snoepjes, koekjes etc tussendoor. Ik houd aan dat je de ribben mag voelen, maar niet mag zien en dat gaat zo prima. Heel soms slaat hij een maaltijd over, geen probleem. Soms doe ik wat van zijn dagelijkse hoeveelheid in de kong als ik van huis ga.
Oh, en: heel veel plezier met Yindi!
In de magnetron zet ik het liever niet, dat doe ik uitsluitend als het nog niet helemaal ontdooid is (als ik het niet op tijd uit de vriezer heb gehaald) en dan heel langzaam, in de ontdooistand steeds per minuut/2 minuten. Mijn magnetron verwarmt niet helemaal gelijkmatig, vandaar.
Als het is ontdooid en ik haal het uit de koelkast, dan doe ik dat ruim op tijd (ongeveer een uurtje voor ik het hem geef, bijvoorbeeld als ik 's morgens mijn ontbijt maak haal ik het uit de koelkast en geef ik het hem na de eerste wandeling), zodat het even kan 'chambreren'
Je kunt ook au-bain-marie ontdooien, maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Je kunt het na ontdooien twee dagen/ongeveer 48 uur in de koelkast bewaren. Ik haal om de dag twee pakjes uit de vriezer, als ik een nieuw pakje 's nachts buiten de koelkast laat staan, is het de volgende dag ontdooid maar nog koud genoeg om het tweede portie in de koelkast te bewaren tot later op de dag.
Je geeft volgens de richtlijn op de verpakking 30 gram per kg lichaamsgewicht. Bij pups in de groei kun je wel wat meer geven, in die tijd verdeelde ik een pakje in vier (6 kg)en later in drie (9 kg) porties. Otto zou naar zijn gewicht (nu ruim 13 kg) net iets meer mogen hebben, maar dat wordt vanzelf aangevuld met snoepjes, koekjes etc tussendoor. Ik houd aan dat je de ribben mag voelen, maar niet mag zien en dat gaat zo prima. Heel soms slaat hij een maaltijd over, geen probleem. Soms doe ik wat van zijn dagelijkse hoeveelheid in de kong als ik van huis ga.

Groetjes,
Sandra
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ik heb een rouleer systeem
uit de vriezer in de kk uit de kk in een bakje op aanrecht en dan de volgende morgen geven en dasn komt het bakje uit de kk weer op het aanrecht voor s middags
2 maal daags krijgt hij een bak
uit de vriezer in de kk uit de kk in een bakje op aanrecht en dan de volgende morgen geven en dasn komt het bakje uit de kk weer op het aanrecht voor s middags
Fenneke en Baloe

- Bonnie F
- Zeer actief
Ik doe niet zo moeilijk. Ik haal het 's avonds uit de vriezer, zet het op het aanrecht, het eerste portie is dan 's ochtends ontdooid en het 2-de portie krijgt hij 's avonds. Het blijft wel goed (behalve als het 30 graden is).
Ik heb het ook wel eens te lang in de magnetron gezet (was het vergeten uit de vriezer te halen). Gewoon af laten koelen en geven.
Ik heb het ook wel eens te lang in de magnetron gezet (was het vergeten uit de vriezer te halen). Gewoon af laten koelen en geven.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
lets have fun
Je kunt het beter niet in de magnetron verwarmen, want daarmee dood je de goede bacterien die in kvv zitten.
Als je het rechtstreeks uit de koelkast geeft kunnen ze inderdaad aan de diarree gaan, omdat het veel te koud is in hun buikje. Ik laat het altijd op het aanrecht op temperatuur komen. 'sMorgens om 7 uur haal ik dan het ontdooide vlees uit de koelkast en dat krijgen ze om 8 uur. 'sAvonds herhaald zich dat.
Eenmaal ontdooid kun je het nog 1 dag in de koelkast bewaren.
Als je het rechtstreeks uit de koelkast geeft kunnen ze inderdaad aan de diarree gaan, omdat het veel te koud is in hun buikje. Ik laat het altijd op het aanrecht op temperatuur komen. 'sMorgens om 7 uur haal ik dan het ontdooide vlees uit de koelkast en dat krijgen ze om 8 uur. 'sAvonds herhaald zich dat.
- Marion T.
- Vaste gebruiker
OK, dankjewel. Giseravond had ik de pakjes in een dCurverdoos gedaan, maar die waren nu nog bevroren. Heb ik maar brokjes gegeven.[Sandra] schreef:In de magnetron zet ik het liever niet, dat doe ik uitsluitend als het nog niet helemaal ontdooid is.Je kunt het na ontdooien twee dagen/ongeveer 48 uur in de koelkast bewaren. Ik haal om de dag twee pakjes uit de vriezer, als ik een nieuw pakje 's nachts buiten de koelkast laat staan, is het de volgende dag ontdooid maar nog koud genoeg om het tweede portie in de koelkast te bewaren tot later op de dag.
Je geeft volgens de richtlijn op de verpakking 30 gram per kg lichaamsgewicht. Bij pups in de groei kun je wel wat meer geven,
Pup Yindy krijgt meer dan die 30 gram. Ik houdt 50-7-0 gram dan aan. FF uitproberen.
Gisteravond om 23.00 uur heeft ze wat vers vlees gehad en nu haar eigen puppybrokjes, maar ze eet ze niet hoor. Is nu al kieskeurig
Dankjewel. Ze heeft t vannacht heel goed gedaan. Van 2.30 (ging ik naar bed) tot 9.10 uur., maar ze wilde niet eens uit de bench. Wilde slapen.
Heb haar om 10.15 maar uit de bench gelokt. Ze heeft helemaal niet gepiept of gejankt vannacht.
- Always in our hearts --------- Onze allerliefste kat ooit -----------------Yindy
- Bonnie F
- Zeer actief
???lets have fun schreef:Je kunt het beter niet in de magnetron verwarmen, want daarmee dood je de goede bacterien die in kvv zitten.
Geen idee waar je deze kennis vandaan hebt.
Wat denk je dat ruim 18 graden onder 0 doet met bacteriën?
Verwarmen in een magnetron kan prima, alleen het garen van het vlees verandert de struktuur.
En ook dat is niet erg voor een keertje.
En echt, het vlees kan echt wel wat langer in de koelkast goedblijven. Jij gooit je vlees toch ook niet weg na een dag?

-
lets have fun
Die 'kennis' heb ik van de kvv fabrikanten. Ik neem aan dat ze dat niet zomaar adviseren.
- Marion T.
- Vaste gebruiker
OK, dat kan ik ook doen, dankjewel.fenneke schreef:ik heb een rouleer systeem
Ik denk dat dat inderdaad beter is. Dan is het tenminste op tijd ontdooid. Ga ik doen. Dankjewel.Bonnie F schreef: Ik haal het 's avonds uit de vriezer, zet het op het aanrecht, het eerste portie is dan 's ochtends ontdooid en het 2-de portie krijgt hij 's avonds. Het blijft wel goed (behalve als het 30 graden is).
Misverstandje denk ik. Ik wil het dus niet verwarmen, maar alleen maar het laatste stukje ontdooien in de magnetron, zodat het laatste beetje vries eruit is.lets have fun schreef:Je kunt het beter niet in de magnetron verwarmen, want daarmee dood je de goede bacterien die in kvv zitten.
Ik laat het altijd op het aanrecht op temperatuur komen. 'sMorgens om 7 uur haal ik dan het ontdooide vlees uit de koelkast en dat krijgen ze om 8 uur. 'sAvonds herhaald zich dat.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik wel eens doe als er idd nog wat aangevroren tussenzit is wat gekookt water erop druppelen... is het meteen de ergste kou eraf en het vries is eruit.
Ik bewaar kvv wel eens 2 dagen in de koelkast hoor.. geen probleem, en ik haal het sávonds uit de vriezer en ontdooi ook wel eens op het aanrecht s'nachts.. ben wel eens telaatn met uit de vreizer halen... honden klagen er niet over en de bakjes gaan schoon leeg, geen diarree of andere ellende dus kan geen kwaad zou ik zeggen.
Ik bewaar kvv wel eens 2 dagen in de koelkast hoor.. geen probleem, en ik haal het sávonds uit de vriezer en ontdooi ook wel eens op het aanrecht s'nachts.. ben wel eens telaatn met uit de vreizer halen... honden klagen er niet over en de bakjes gaan schoon leeg, geen diarree of andere ellende dus kan geen kwaad zou ik zeggen.
-
lets have fun
"Misverstandje denk ik. Ik wil het dus niet verwarmen, maar alleen maar het laatste stukje ontdooien in de magnetron, zodat het laatste beetje vries eruit is."
Ik heb begrepen dat magnetronstralen heel snel bacterien doden. Of je het nu verwarmt of ontdooit. Zal wel geen ramp zijn. maar zonde is het wel. Je geeft immers vers mede vanwege de goede bacterien
Ik heb begrepen dat magnetronstralen heel snel bacterien doden. Of je het nu verwarmt of ontdooit. Zal wel geen ramp zijn. maar zonde is het wel. Je geeft immers vers mede vanwege de goede bacterien
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Als ik te laat ben met uit de koelkast halen, dan zet ik ze even in de gootsteen, laat de gootsteen vollopen met heet water en ga de honden uitlaten. Als ik dan terugkom is de kou er wel af.
Ik heb meestal wel smuldier in de koelkast voor 3 dagen. Dus ik haal het uit de vriezer en zet het in het groentevak van de koelkast, meestal is het op dag 2 zelfs nog wat bevroren dus vanuit bevroren toestand in de koelkast kan rustig een dag of 3.
Ik heb meestal wel smuldier in de koelkast voor 3 dagen. Dus ik haal het uit de vriezer en zet het in het groentevak van de koelkast, meestal is het op dag 2 zelfs nog wat bevroren dus vanuit bevroren toestand in de koelkast kan rustig een dag of 3.
Gr. Aniek

- Bonnie F
- Zeer actief
En gij geleuft fabrikanten.... :N:lets have fun schreef:"Misverstandje denk ik. Ik wil het dus niet verwarmen, maar alleen maar het laatste stukje ontdooien in de magnetron, zodat het laatste beetje vries eruit is."
Dat zou handig zijn, even iets in magnetron zetten en het is gesteriliseerd....
En een magnetron kent het verschil tussen goede en slechte bacteriën niet!

- Marion T.
- Vaste gebruiker
Goed, maar ik weet nu ook dat t gewoon niet in een nacht ontdooit in de kk dus ik leg het 's avonds dan op het aanrecht. Dan weet ik zeker dat t 's morgens goed is.lets have fun schreef:"Misverstandje denk ik. Ik wil het dus niet verwarmen, maar alleen maar het laatste stukje ontdooien in de magnetron, zodat het laatste beetje vries eruit is."
En au-bain-marie verwarmen (in gootsteen heet water) is dus beter dan magnetron misschien?
Ik ben nog wel eens vergeetachtig en de vriezer staat in de schuur, dus dan probeer ik dat.
- krullie
- Zeer actief
ik doe het ook van de vriezer in de koel.
dan de volgende ochtend van de koel in de magno.
niet aan doen, dan ontdooit het toch wel snel.
en dan krijgt hij het op kamertemp.
dan de volgende ochtend van de koel in de magno.
niet aan doen, dan ontdooit het toch wel snel.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik zet kvv (en barf) niet in de koelkast om te ontdooien (tenzij een grote bestelling leg ik soms wat in de koelkast om te ontdooien om te verdelen, maar grotendeels ligt dat dan in bad te ontdooien
). Ik zet 's middags alles in de magnetron en laat het daar op kamertemperatuur ontdooien, magnetron staat niet op, is gewoon zodat het in een afgesloten ruimte ontdooit omdat anders de kat ermee gaat lopen
Als ik kvv laat ontdooien (geef ik ze nu nog maar zelden) dan neem ik eraf wat ik nodig heb die dag en soms de volgende dag, de rest gaat de vriezer in. Voor de volgende dag de koelkast in en word dan gewoon gevoerd direct uit de koelkast. Ik verwarm het nooit, ook niet als er nog vries in zit, dan krijgen ze dat gewoon zo.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik doe nauwelijks ooit iets in de koelkast, eigenlijk alleen in de zomer als het echt vreselijk heet is.
Ik haal meteen als ze gegeten hebben het spul voor de volgende dag uit de vriezer, dat gaat dan in een grote dichte curverbox op het aanrecht.
Wij hebben geen cv dus in de winter kan het nog wel eens erg koud zijn in de keuken en dan zet ik box en al een half uurtje van te voren in heet water in de gootsteen, zelfde manier als Budkes.
Ik haal meteen als ze gegeten hebben het spul voor de volgende dag uit de vriezer, dat gaat dan in een grote dichte curverbox op het aanrecht.
Wij hebben geen cv dus in de winter kan het nog wel eens erg koud zijn in de keuken en dan zet ik box en al een half uurtje van te voren in heet water in de gootsteen, zelfde manier als Budkes.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Bij mij is de magnetron verboden artikel in huis
lees dit eens http://www.jankraak-taichitao.nl/conten ... na_id=1058" onclick="window.open(this.href);return false;
lees dit eens http://www.jankraak-taichitao.nl/conten ... na_id=1058" onclick="window.open(this.href);return false;

-
lets have fun
Kisha schreef:Goed, maar ik weet nu ook dat t gewoon niet in een nacht ontdooit in de kk dus ik leg het 's avonds dan op het aanrecht. Dan weet ik zeker dat t 's morgens goed is.lets have fun schreef:"Misverstandje denk ik. Ik wil het dus niet verwarmen, maar alleen maar het laatste stukje ontdooien in de magnetron, zodat het laatste beetje vries eruit is."
En au-bain-marie verwarmen (in gootsteen heet water) is dus beter dan magnetron misschien?
Ik ben nog wel eens vergeetachtig en de vriezer staat in de schuur, dus dan probeer ik dat.
Ja, ik zou het au-bain-marie verwarmen als het nog te koud is. Toen ik het een keer vergeten was uit de vriezer te halen heb ik het op de verwarming gezet. Per ongeluk een beetje te lang want er zaten al gestolde vette randjes aan het vlees. Floor is daar zo gigantisch van aan de dunne gegaan! God, wat voelde ik mij stom. Misschien dat volwassen honden daar beter tegen kunnen maar met puppen moet je gewoon voorzichtig zijn. Even in een bak heet water is volgens mij de beste oplossing.
- Marion T.
- Vaste gebruiker
Ja dat heb ik nu uiteindelijk ook gedaan.lets have fun schreef:met puppen moet je gewoon voorzichtig zijn. Even in een bak heet water is volgens mij de beste oplossing.
Huh.... dit snap ik niet. Als ie niet aanstaat ontdooit het toch niet sneller dan op de aanrecht?!krullie schreef: van de koel in de magno. niet aan doen, dan ontdooit het toch wel snel.
- Marion T.
- Vaste gebruiker
Ik wil iedereen bedanken voor alle tips.
Het onderwerp kan gesloten worden.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Ik leg het ook gewoon 24 uur van te voren op het aanrecht (ook zomers), en als ik dat onverhoopt vergeet gooi ik het in de wasbak in heet water, dan is het in een half uurtje ontdooit (3 pakjes).
Succes
Succes

- Bonnie F
- Zeer actief
Volgens Zappa wordt het er alleen maar lekkerder van :N:sjaak-k schreef:Ik leg het ook gewoon 24 uur van te voren op het aanrecht (ook zomers)
Wat weet een hond nu van bacterieen
Maar toen Z nog een pup was, was ik altijd wel wat voorzichtiger, wat volgens mij ook onzin is. Wat dat beest allemaal naar binnen werkte. Ieuw

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Verwarmen in een magnetron is no-go wanneer er gemalen bot in zit. Het heeft voorkeur om langzaam in de koelkast te ontdooien (niet dat ik dat doe hoor), zodat er zo min mogelijk bacteriengroei ontstaat.
- bennie
- Zeer actief
In de zomer halen we het hier gewoon 'sochtends uit de vriezer ipv 'savonds. Ze krijgen hier echter alleen 'savonds eten.sjaak-k schreef:Ik leg het ook gewoon 24 uur van te voren op het aanrecht (ook zomers), en als ik dat onverhoopt vergeet gooi ik het in de wasbak in heet water, dan is het in een half uurtje ontdooit (3 pakjes).
Succes
- bennie
- Zeer actief
Kisha schreef:Ja dat heb ik nu uiteindelijk ook gedaan.lets have fun schreef:met puppen moet je gewoon voorzichtig zijn. Even in een bak heet water is volgens mij de beste oplossing.
Huh.... dit snap ik niet. Als ie niet aanstaat ontdooit het toch niet sneller dan op de aanrecht?!krullie schreef: van de koel in de magno. niet aan doen, dan ontdooit het toch wel snel.
Je stelt in je vorige post een vraag over waarom in de magnetron laten ontdooien zonder deze aan te zetten en vervolgens mag het topic op slot? Welkom op internetKisha schreef:Ik wil iedereen bedanken voor alle tips.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ja oke, als het heel warm is doe ik dat ook (het ontdooit dan veel snellerbennie schreef:In de zomer halen we het hier gewoon 'sochtends uit de vriezer ipv 'savonds. Ze krijgen hier echter alleen 'savonds eten.sjaak-k schreef:Ik leg het ook gewoon 24 uur van te voren op het aanrecht (ook zomers), en als ik dat onverhoopt vergeet gooi ik het in de wasbak in heet water, dan is het in een half uurtje ontdooit (3 pakjes).
Succes

- Marion T.
- Vaste gebruiker
Stom, stom, stom, m'n hoofd loopt af en toe een beetje om, sorry.bennie schreef:Kisha schreef:Ja dat heb ik nu uiteindelijk ook gedaan.lets have fun schreef:met puppen moet je gewoon voorzichtig zijn. Even in een bak heet water is volgens mij de beste oplossing.
en dan krijgt hij het op kamertemp.Je stelt in je vorige post een vraag over waarom in de magnetron laten ontdooien zonder deze aan te zetten en vervolgens mag het topic op slot? Welkom op internetKisha schreef:Ik wil iedereen bedanken voor alle tips.
Het onderwerp kan gesloten worden..
Ik had al zoveel reacties gehad dat ik dacht dat dat wel genoeg was. 'k Was die vraag alweer vergeten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier gaat het uit de vriezer in een curver box en daar ligt het rustig een dag tot 2 dagen ... ligt er een beetje aan...
zolang het niet wegloopt en de honden het nog lekker vinden, vind ik het best.
zolang het niet wegloopt en de honden het nog lekker vinden, vind ik het best.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi