Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vers vlees - stank uit bek
Moderator: moderatorteam
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Vers vlees - stank uit bek
Hey iedereen,
Vroeg me af of ik de enige ben ( althans me honden ) waarbij ze sinds het eten van vers vlees zo'n onwijs vieze dooienlucht uit hun bek produceren.
Bij mijn dog valt het best mee, die geur is nog wel te haggelen.
Maar bij die chihuahua is het echt net alsof hij verrot is aan de binnenkant ....
Hebben jullie honden dit nou ook ?
Ik voer ze momenteel Lotgering gemengd met Smuldier.
Dit is nu nog gemengd maar ga volledig over op Lotgering, dit doe ik alleen heel langzaam aan omdat we met Mozes een probleem hebben gehad met bepaald soort lotgering vlees dus we zijn nu aan het uitvogelen welk soort vlees nou het beste is voor hem, hij zit momenteel op totaalvoer en dit gaat tot nu toe heel goed.
Moeten we misschien naast het vlees ook nog iets anders geven voor de darmen ofzo en daarmee dus gelijk voor de stank ? Of weet iemand waar die enorme stank vandaan kan komen ?
Alvast bedankt
Vroeg me af of ik de enige ben ( althans me honden ) waarbij ze sinds het eten van vers vlees zo'n onwijs vieze dooienlucht uit hun bek produceren.
Bij mijn dog valt het best mee, die geur is nog wel te haggelen.
Maar bij die chihuahua is het echt net alsof hij verrot is aan de binnenkant ....
Hebben jullie honden dit nou ook ?
Ik voer ze momenteel Lotgering gemengd met Smuldier.
Dit is nu nog gemengd maar ga volledig over op Lotgering, dit doe ik alleen heel langzaam aan omdat we met Mozes een probleem hebben gehad met bepaald soort lotgering vlees dus we zijn nu aan het uitvogelen welk soort vlees nou het beste is voor hem, hij zit momenteel op totaalvoer en dit gaat tot nu toe heel goed.
Moeten we misschien naast het vlees ook nog iets anders geven voor de darmen ofzo en daarmee dus gelijk voor de stank ? Of weet iemand waar die enorme stank vandaan kan komen ?
Alvast bedankt

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Vers vlees - stank uit bek
Ik zou het gebit eens laten checken bij je chi.
- Reneey
- Zeer actief
Ja dat is gedaan, en letterlijk de DA quoten : Dat ziet er perfect uitMarjoleine schreef:Ik zou het gebit eens laten checken bij je chi.

-
Sanner
- Zeer actief
Nee, hebben we hier geen last van gelukkig.
Denk niet dat het van het vlees kan komen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, dat denk ik ook niet eigenlijk.Sanner schreef:Nee, hebben we hier geen last van gelukkig.
Vreemd.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier krijgen ze lotgering, maar geen stank uit de bek hoor..
- Herma en Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
- Contacteer:
boris heeft nu ook een paar dagen smuldier. en als hij het net achter de kiezen heeft....
dan stinkt hij nogal naar de overheersende penslucht die er in zit (smuldier compleet) maar gaat na halfuurtje vanzelf weer over!
maar na het eten geen kusje voor mij! bleh....
gaan miv maandag over op kipcompleet van naturis, hoop dat hij dan beter uit zijn straatje ruikt na het eten!
maar na het eten geen kusje voor mij! bleh....
gaan miv maandag over op kipcompleet van naturis, hoop dat hij dan beter uit zijn straatje ruikt na het eten!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik meen mij te herinneren dat er nogal wat paarden bij jou in de buurt lopen. Nemen ze af en toe een hapje paarden (of misschien wel mensen) stront? Daar kunnen ze ook lekker van uit hun bek meuren :N:

- Reneey
- Zeer actief
Hey Alma,alm@ schreef:Ik meen mij te herinneren dat er nogal wat paarden bij jou in de buurt lopen. Nemen ze af en toe een hapje paarden (of misschien wel mensen) stront? Daar kunnen ze ook lekker van uit hun bek meuren :N:
Nee op zich bij mij hier op de dijk valt het wel mee met paarden, de paarden lopen meer aan de andere kant van de dijk .. en aangezien ik zelf geen paard meer heb gaan ze ook niet meer mee naar mijn eigen paard dus in aanraking met paardenpoep komen ze ook niet ...
Zou zomaar keertje kunnen natuurlijk maar die stank is niet voor ffies is echt al een poosje ...
Zat net ff na te denken trouwens .. Reus die chihuahua is nog heel jong hij is als ik het goed heb nu 25 weken ( hou het niet echt bij :N: ) maar hij is dus wel aan het wisselen ...zou die giga meur daardoor kunnen komen ?

- dagmar88
- Zeer actief
Ja! Charlie had ook zo'n lekker zombieluchtje uit haar bakkes tijdens het wisselenReneey schreef: Zat net ff na te denken trouwens .. Reus die chihuahua is nog heel jong hij is als ik het goed heb nu 25 weken ( hou het niet echt bij :N: ) maar hij is dus wel aan het wisselen ...zou die giga meur daardoor kunnen komen ?
- Reneey
- Zeer actief
Ja dacht er al eerder aan maar had echt zoiets van nee dat kan niet zo'n gigantische lucht produceren .... maar dat kan dus weldagmar88 schreef:Ja! Charlie had ook zo'n lekker zombieluchtje uit haar bakkes tijdens het wisselenReneey schreef: Zat net ff na te denken trouwens .. Reus die chihuahua is nog heel jong hij is als ik het goed heb nu 25 weken ( hou het niet echt bij :N: ) maar hij is dus wel aan het wisselen ...zou die giga meur daardoor kunnen komen ?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Reneey schreef: Ja dacht er al eerder aan maar had echt zoiets van nee dat kan niet zo'n gigantische lucht produceren .... maar dat kan dus wel
Ja dat kan hoor.
Max krijgt ook vers maar stinkt echt niet uit zijn bek.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Reneey
- Zeer actief
Ja naja dan wacht ik het maar even af totdat de tandjes eruit zijn ... en dan kijken of het inderdaad minder word.marian* schreef:Reneey schreef: Ja dacht er al eerder aan maar had echt zoiets van nee dat kan niet zo'n gigantische lucht produceren .... maar dat kan dus wel
Ja dat kan hoor.
Max krijgt ook vers maar stinkt echt niet uit zijn bek.
Tis ook eigenlijk de meest logische verklaring tegen deze meur want voor de rest is hij op en top gezond met een prachtig gebit dus ja ... die tanden die die heeft dan

- asani
- Zeer actief
Fynn stinkt ook uit zijn bek en tanden zien er super goed uit dus dat was het niet.
Meneer zat alleen vaak aan zijn poepert te likken dus anaal klieren bleken vol te zitten.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Meneer zat alleen vaak aan zijn poepert te likken dus anaal klieren bleken vol te zitten.
- Reneey
- Zeer actief
Nee dat doet die kleine hier gelukkig niet, die grote daarintegen die zit altijd aan zijn kont te knabbelen en daar is ook tot op heden nog steeds geen logische verklaring voor ( inderdaad ook anaal klieren laten kijken, wormen en dat soort dingen maar niks kunnen vinden dus dat blijft vreemd )asani schreef:Fynn stinkt ook uit zijn bek en tanden zien er super goed uit dus dat was het niet.
Maar denk bij die kleine dat het inderdaad zijn tandjes zijn, dit wacht ik gewoon even af en als het na het wisselen nog lang aanblijft dan kan ik altijd nog even terug naar de DA gaan.

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Hier hangt het er vanaf wat ze gegeten hebben of ze uit hun bek stinken of niet. Daan ruikt zo wie zo niet al te fris uit zijn mond maar hij heeft ook een slecht gebitje (erfenis van 7 jaar cesar en dropjes eten bij de vorige eigenaar)
Dieber ruikt meestal wel redelijk uit haar bek, alleen blijft er soms een echte penslucht in haar baard hangen.
Dieber ruikt meestal wel redelijk uit haar bek, alleen blijft er soms een echte penslucht in haar baard hangen.

- asani
- Zeer actief
Fynn stinkt ook uit zijn bek en tanden zien er super goed uit dus dat was het niet.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Mijn hond stonk van carnibest/natuur (dat is de rundcompleet-versie). Daarvan kreeg ze ook geregeld last van haar maag. Sinds ik die niet meer geef ruikt ze weer als een lenteweitje 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Reneey
- Zeer actief
Ja als het nou bij allebei was dan had ik ook aan het eten gaan denken, maar die kleine krijgt al vanaf pup af aan vers vlees en het is sinds kort dat die giga meur eruit komt dus ja het is niet iets wat ik aan het eten kan wijten ... en buiten dat heeft die grote het niet, nu ligt het natuurlijk ook per hond verschillend maar vooral door dat het pas geleden begon ... is toch de tandjes de meest logische optie ( in mijn ogen )

- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
van smuldier stonk Browny ook uit zn bakkes, bij lotgering nu helemaal niet meer... ik had toen die zo stonk dental care door zijn drinkwater gedaan en toen rook het langzaam aangenamer en nu heeft meneer weer een frisse adem 

-
PattyB
Bij het wisselen v.d. tanden stinken ze vaak uit hun bek, dus dat zou goed kunnen. Oud bloed stinkt echt heel erg als ze dat in hun bek hebben. :N:
Edit: Ohja, en hier ook vers vlees en geen stank.
Alleen net na het eten, maar daarna niet meer. 
Edit: Ohja, en hier ook vers vlees en geen stank.
Laatst gewijzigd door PattyB op 13 feb 2011 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fellow
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sheltie , Aussie
- Contacteer:
nee hoor, mijn 4 versvleeseters hebben geen vieze stank(nou ja tenzij ze buiten wat goors gevreten hebben):-)