Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loopse teven in losloopgebied

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: loopse teven in losloopgebied

Ongelezen bericht door Tulp »

Het maakt niet zoveel uit of die teefjes nu wel of niet loslopen lijkt me. Ook aangelijnd trekken ze een spoor waarop reuen reageren.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou niet (meer) met een loopse teef door het bos gaan lopen. Negen van de tien honden staan niet onder appèl heb ik gemerkt en ik vond het heel irritant om al die reuen steeds van ons af te moeten slaan.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het er erg aan liggen over wat voor losloopgebied we het hebben. Het buurtparkje waar Vera als ze niet loops is balt of speelt met andere honden, ga ik niet heen als ze loops is (ja, om 5 uur 's ochtends als ik heel erg vroeg moet werken). Ik vind dat lichtelijk asociaal, om op zo'n plek met je loopse hond rond te gaan lopen.
Hele rustige overzichtelijke losloopplekken ga ik wel heen, en dan laat ik haar ook gewoon los lopen (ze luistert dan ook gewoon nog goed). Dan roep ik haar bij me als ik een hond in de verte aan zie komen, maar op zo'n rustige plek zal dat misschien 2 keer per wandeling zijn, en vaak lopen we ook helemaal alleen.

Vera ruikt vlak voor en vlak na de loopsheid voor sommige reuen ook nog wel erg lekker, maar dan ga ik wel gewoon weer overal lopen hoor. Ik kan niet aan de gang blijven :19: Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat iemand geirriteerd was door mijn lekker ruikende teef. Sterker nog, als ik zeg bepaalde plekken dan te mijden zeggen veel reuenbazen nog dat ik daar wat hen betreft best mag lopen omdat mijn teef ook haar beweging nodig heeft. Ik heb dus eigenlijk nooit problemen, valt me reuze mee :mrgreen:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

rakker2000 schreef: en in het zomerseizoen mensen hier aan het zwemmen
zijn en ze honden mee hebben, loop zij dan met de honden er ook als ze loops zijn. dat hoef
van mij dus ook weer niet
Deze vindt ik erggg leuk, help ze geven af of zijn ze ziek :scratch:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik loop wel met losse loopse teven in losloopgebieden.
Kan ook niet anders, want er zijn bij ons geen aanlijngebieden en ik kan ze geen drie weken opsluiten.
Ik loop zo wie zo altijd op een wat rustiger tijdstip en mijn honden luisteren prima als ik ze terug roep.
Als iemand met een hond nadert, lijn ik mijn hond(en) even aan en zeg dat ze loops is. Dan is het aan de eigenaar van de reu wat ie er mee doet. Meer kan ik niet doen.
Laat een reueneigenaar de reu dan gewoon los, dan is het jammer, maar dan loop ik gewoon door (wel met mijn teefje aangelijnd uiteraard).
Ik ga niet met een spartelende aangelijnde teef waar continue een reu op wil duiken staan wachten tot een reueneigenaar eindelijk doorheeft dat de reu toch niet vanzelf meeloopt met zijn baasje.

Loopse teefjes zullen er altijd en overal zijn en daarom vind ik het een beetje bezopen dat reueneigenaren die hun hond niet onder appèl hebben, schrijven dat loopse teven die dus wel onder appèl staan, maar weg moeten blijven uit bepaalde gebieden.
Kom op zeg, voedt je hond gewoon op of lijn hem aan.
Het zou mooi worden als iedere teef maar zou moeten worden gecastreerd omdat er reuen zijn die niet luisteren.
Daarbij komt, waar willen die reueneigenaren nog een reu vandaan halen als ieder teefje maar gecastreerd moet worden? Dan worden er ook geen reuen meer geboren.
Een beetje geven en nemen hoor..., zo moeilijk is dat toch niet?!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Mensen praten gewoon in hun eigen straatje. Als ik 2 reuen had die slecht opgevoed waren dan zou ik ook klagen over loopse teven. :N: :engel: Nu heb ik zelf teven en een daarvan wordt gewoon loops. Ik hou er totaal geen rekening mee hoewel ik op de dekrijpe dagen wel aangelijnd fiets en niet los wandel. De rest van de dagen loopt mijn teef gewoon los overal. Zij wil niet gedekt worden dus ik heb nergens last van. Ik weet ook meestal niet precies wat de dekdagen zijn omdat ik zelf geen reu meer heb. Dus het kan best zijn dat ik midden in een losloopgebied loop met een dekrijpe teef :smile: Zij luistert perfect dus ze loopt gewoon los. Ik probeer me sowieso verre van andere honden te houden want mijn honden zijn meestal niet zo speels. Ze ruiken en willen dan doorlopen. De meeste reuen zijn irritant ongeacht of mijn honden loops zijn dus ik heb er sowieso al geen zin in dat er honden komen om te spelen. Dat vind ik en ook mijn honden irritant. Ruiken, hallo zeggen en doorlopen is wat zij willen. Daar neemt de gemiddelde labreu geen genoegen mee.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

laeken schreef:Mensen praten gewoon in hun eigen straatje. Als ik 2 reuen had die slecht opgevoed waren dan zou ik ook klagen over loopse teven. :N: :engel: Nu heb ik zelf teven en een daarvan wordt gewoon loops. Ik hou er totaal geen rekening mee hoewel ik op de dekrijpe dagen wel aangelijnd fiets en niet los wandel. De rest van de dagen loopt mijn teef gewoon los overal. Zij wil niet gedekt worden dus ik heb nergens last van. Ik weet ook meestal niet precies wat de dekdagen zijn omdat ik zelf geen reu meer heb. Dus het kan best zijn dat ik midden in een losloopgebied loop met een dekrijpe teef :smile: Zij luistert perfect dus ze loopt gewoon los. Ik probeer me sowieso verre van andere honden te houden want mijn honden zijn meestal niet zo speels. Ze ruiken en willen dan doorlopen. De meeste reuen zijn irritant ongeacht of mijn honden loops zijn dus ik heb er sowieso al geen zin in dat er honden komen om te spelen. Dat vind ik en ook mijn honden irritant. Ruiken, hallo zeggen en doorlopen is wat zij willen. Daar neemt de gemiddelde labreu geen genoegen mee.
Het scheelt ook wel hoe je teef reageert. De eerste 3 loopsheden liet Vera zich gewoon verkrachten desnoods, snauwen en afbekken durfde ze niet. Maar deze loospheid had ze het opeens door, en ze wordt echt behoorlijk pissig als een reu op haar wil. Ze begint met afblaffen met rimpelneus, en als ze door blijven gaan hapt ze ze nog even in de kraag "opzouten ja!". Dus ik heb geen last meer van hitsige reuen, dat regelt Vera nu helemaal zelf :mrgreen:
Neemt niet weg dat ik dan ook niet met haar op hele drukke losloopplekken ga lopen. Lijkt me voor niemand echt gezellig.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Toen ze hier loops waren ging ik ook het losloopgebied niet in, vind het zelf gewoon geen doen met al die loslopende niet luisterende reuen achter je aan waarvan de baas 200 meter verder loopt. Dus gewoon in de buurt en naast de fiets komen ze hun energie ook wel kwijt.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ga natuurlijk ook niet bij honden in de buurt lopen. Ik denk dat een losloopgebied in Gelderland niet te vergelijken is met een losloopgebied in de Randstad. Ik kom nl niet vaak honden tegen die op mij af komen. Heb ik geen zin in en ik doe veel om dat te voorkomen. :D Ik zou nooit in een stadspark gaan wandelen met mijn honden. Ik wandel in de natuur en daar waar honden los mogen maar waar je zelden een hond op je af krijgt. Als ik 2 keer in de week in het losloopgebied hier een hond op me af krijg is dat al heel veel. Mijn honden spelen ook nooit met andere honden. Dus dat scheelt enorm natuurlijk. :E:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ik heb er geen problemen mee.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Brigitte schreef:Toen ze hier loops waren ging ik ook het losloopgebied niet in, vind het zelf gewoon geen doen met al die loslopende niet luisterende reuen achter je aan waarvan de baas 200 meter verder loopt. Dus gewoon in de buurt en naast de fiets komen ze hun energie ook wel kwijt.
Kijk daar zit nu het probleem, honden die uit zicht los lopen of zonder onder appel te staan.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Natuurlijk mogen loopse teven ook in losloopgebieden komen. Hoogstens vind ik het wat irritant omdat ik Beau dan moet aanlijnen. Wanneer hij los loopt en een loopse teef ziet is hij nog wel terug te roepen, het duurt allemaal ietsjes langer, maar uiteindelijk gaat het wel. Alleen hier in het park zijn alle teven op hetzelfde moment loops of de een twee weken na de ander en dat is enorm vervelend. Als het hier weer de loopse tijd is ben ik bijna verplicht met m'n hond naar een ander park te gaan, of hem aangelijnd te laten in het eerste park.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

bennie schreef:
Brigitte schreef:Toen ze hier loops waren ging ik ook het losloopgebied niet in, vind het zelf gewoon geen doen met al die loslopende niet luisterende reuen achter je aan waarvan de baas 200 meter verder loopt. Dus gewoon in de buurt en naast de fiets komen ze hun energie ook wel kwijt.
Kijk daar zit nu het probleem, honden die uit zicht los lopen of zonder onder appel te staan.
Wat dacht je van een loopse teef die niet onder appel staat en je reuen opzoekt. Ook al meegemaakt.
Laatst gewijzigd door EstherK op 13 feb 2011 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik vind het lastig. Een loopse teef heeft natuurlijk net zoveel recht om in een losloop gebied te lopen dan ieder andere hond.
Maar ikzelf vind wel dat de baas van de loopse teef de meeste verantwoording moet nemen.
Ik kan niet ruiken dat een teef loops is, als dat aangegeven wordt ben ik niet te beroerd mijn hondje bij mij te nemen als hun dat ook doen met hun teef.
Maar als er geen verantwoording wordt genomen ga ik dat ook niet doen. Of ik moet door hebben dat de teef loops is, dan wil ik wel snel doorlopen.
Nou heeft mijn reu er gelukkig nog geen interesse voor. Maar denk dat ik het wel lastig zou vinden als er allemaal loopse teven lopen en ik dus me hondje moet aanlijnen in een losloopgebied omdat er allemaal loopse teven lopen.
Nou zie ik dat hier niet gebeuren.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

EstherK schreef:Wat dacht je van een loopse teef die niet onder appel staat en je reuen opzoekt. Ook al meegemaakt.
Meer dan eens hier :N:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

EstherK schreef:
bennie schreef:
Wat dacht je van een loopse teef die niet onder appel staat en je reuen opzoekt. Ook al meegemaakt.
Ik heb het over honden, niet specifiek alleen over reuen.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik loop hier in de buurt nog wel met haar in losloopgebieden als ze loops is, op tijden dat het rustig is. De vorige keer dat Izzy loops was, hadden we een dagje strand gepland, 2 dagen ervoor werd ze loops maar we zijn toch gegaan. Ik had het zelf niet naar mijn zin, steeds reuen die komen buurten, bazen die van een afstand staan te roepen en zich dan gewoon maar weer omdraaien om verder te lopen.

Ach, ik snap beide kanten van het verhaal, de enige oplossing is gewoon hou een beetje rekening met elkaar, loopse teven en geile reuen zullen er gewoon altijd zijn.
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Lillith schreef:
zijn en ze honden mee hebben, loop zij dan met de honden er ook als ze loops zijn. dat hoef
dat zeg jij nu
maar zoals hier al zovaak word gezegd, sommige mensen hebben hun hond(en) niet
onder controle als er een loopse teef in de buurt is. maar in de zomer zijn er meer mensen
die met hun hond daar gaan lopen en/of laten zwemmen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

rakker2000 schreef:
Lillith schreef:
dat zeg jij nu
maar zoals hier al zovaak word gezegd, sommige mensen hebben hun hond(en) niet
onder controle als er een loopse teef in de buurt is. maar in de zomer zijn er meer mensen
die met hun hond daar gaan lopen en/of laten zwemmen.
Ik snap niet echt wat dat met loopsheid te maken heeft?
Hier mogen ze in het strandseizoen alleen op het losloopstrandje komen, alle honden dus. :engel: :ok:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik vind het wel irritant als men niet even ruim van te voren roept dat ze loops is, en Elmo dan gaat spelen. En dat ze dan ineens roepen, ze is loops. :devil: Als men al van te voren roept dat de teef loops is, vind ik het geen probleem om Elmo even aan te lijnen.

Het is toch geven en nemen. De teven eigenaren vinden dat de reu eigenaren hun hond onder appél moeten hebben, en visa versa.
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Lillith schreef:Ik snap niet echt wat dat met loopsheid te maken heeft?
Hier mogen ze in het strandseizoen alleen op het losloopstrandje komen, alle honden dus. :engel: :ok:
hier mogen ze het hele jaar op dat gedeelte komen, swinters is het relatief rustig, maar
zomers word het drukker. ook met mensen die hun hond niet onder controle hebben.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Ik kom met Senna niet in het bos als ze loops is. Ze zou wel luisteren, maar ik vind het zelf gewoon niet prettig: voor mezelf niet en voor reu-eigenaren niet.
Vorige week heb ik haar wel even meegenomen aan de lijn in een héél rustig bos, gewoon om te kijken hoe ze op andere honden reageerde (i.v.m. de dekking), omdat ik hier in de buurt bijna altijd loop op tijden, dat er geen andere mensen met honden lopen. :denken: Nadat we 2 honden zijn tegen gekomen (teefjes) zijn we weer richting auto gegaan.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

laeken schreef: Ik denk dat een losloopgebied in Gelderland niet te vergelijken is met een losloopgebied in de Randstad.
Ook in de Randstad zijn er losloopgebieden te vinden die niet heel druk en de hele dag door druk bezet zijn met honden. Tenminste in mijn omgeving zijn er zo wel een aantal te vinden, waar ik dan ook vaak kom. :wink:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Hier iemand die dan niet in haar eigen straatje praat aangezien ik 2 teven heb waarvan 1 intact.
De eerste week van de loopsheid is er meestal niets aan de hand, de teef ruikt wat lekkerder en is misschien wat chagrijniger dan normaal. Dan loop ik gewoon in een rustig losloopgebied op tijden en plekken waar haast niemand komt. Daarna niet meer. Ik ga niet met een dekrijpe teef in een losloopgebied lopen. Ik loop dan hier over het fietspad en langs de busbaan weer terug. En ja als er dan honden komen klieren krijgen die meteen van mij gigantisch op hun donder. Dat zijn geen plekken waar honden los horen het is nog gevaarlijk ook. Gelukkig kan ik daar redelijk rustig lopen.
Met 4 dekrijpe teven naar een losloopgebied gaan vind ik ronduit asociaal. Als ik daar zou lopen met mijn intacte reu (die ik dus niet heb nu) je een gigantisch probleem zou krijgen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik zoek nu met Jara geen drukke losloopgebieden op. Ze loopt wel gewoon los maar dan gewoon in het land natuurlijk. Ik vind het zelf niet prettig om haar nu overal maar gewoon los te laten waar ze anders ook los loopt. Nu is dit ook de eerste loopsheid van Jara natuurlijk en ik heb echt geen idee hoe ze nu op andere reuen reageerd. Wat ik wel vervelend vind is wanneer ik met haar loop en mensen laten hun hond toch gewoon snuffelen. Ik wil zowieso niet dat er veel gesnuffeld of gespeeld wordt wanneer ze aan de lijn loopt maar nu zeker niet.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vind wel dat je gewoon je rondje moet kunnen doen met een loopse teef. Het hoort erbij.
Hier nu ook een loopse teef, en gelukkig geen losloopgebieden hier, ben zó in de polder. Naar een losloopgebied zou ik denk ik niet gaan, maar dat doe ik ook niet als ze niet loops is :wink:
Ik ben net ook op het veldje geweest, wat oefeningen gedaan. Zullen erna misschien wel reuen zijn die daar willen oefenen. Ja, jammer dan hoor, kan ze toch ook geen 3 weken opsluiten.

Trainen doe ik dan weer niet. Loop dan zelf niet prettig omdat ik weet dat er een paar reuen zijn die er écht van van slag zijn. Waarvan er één voor de keuring staat. Baas zou het misschien zelf niet eens zo'n probleem vinden, maar ik vind het zelf niet handig.
Doe zelf wel wat oefeningetjes met haar.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sil schreef:Dus ik maak uit de meeste antwoorden op dat ik mijn reu dan maar aan moet lijnen in het losloopbos omdat iemand anders daar gaat lopen met een loopse teef. Harley is een Maltezer. Hij luistert redelijk, voor mij genoeg, en beter dan de meeste honden. Zoals ik al zei kan ik hem met heeeel veel moeite bij me houden, maar dan is het echt niet leuk lopen. Als ik Harley los laat lopen dan loopt hij constant achter de looppse teef aan. Voor mij geen probleem maar ik kan me voorstellen dat die mensen dat niet leuk vinden dus lijn ik hem aan maar dat vind ik niet eerlijk tegenover hem. Dus ben ik maar ergens koffie gaan drinken tot die mensen weg waren. Echt wel de omgekeerde wereld volgens mij hoor. Jouw teef, jouw zorg. Of ik moet de mijne laten castreren omdat de jouwe loops is? Probleem helemaal opgelost!

Zeg iemand hier dat je je hond aan de lijn moet houden, je kan ook gewoon een rondje meelopen met de eigenaar van de loopse teef. Ik persoonlijk vind het echt niet erg hoor dat er reuen achter mijn loopse teven aanlopen. Is tenslotte vanuit het oogpunt van de reu heel normaal gedrag, maar ze moeten mij niet gaan vertellen dat ik er niet moet komen met mijn loopse teven, ten eerste is het hele bos (stadspark) losloopgebied, sterker nog in heel Capelle aan den IJssel mogen de honden loslopen. Maar zoals ik al eerder zei, in de wijk lopen nog meer honden omdat de meeste mensen niet de moeite nemen om met hun honden naar het bos te gaan.
En ik laat mijn honden echt niet in de wijk los lopen een ongeluk is zo gebeurd. Dus wil ik dat mijn teven altijd lekker los kunnen moet ik naar het bos. Ik houd zoveel mogelijk rekening met mensen met reuen, roep altijd, als ik ze tenminste vroeg genoeg zie, dat mijn meiden loops zijn, wacht op de eigenaren, alleen als die gewoon doorlopen als ik zeg dat mijn meiden loops zijn loop ik ook door, sta soms heel lang te wachten totdat ze hun reu terug roepen en dan zien ze me toch staan te wachten, als ze dan niet komen loop ik door.

Als ik het hier zo eens lees, hebben mensen met teven meer begrip voor mensen met reuen dan andersom. Ik kan moeilijk vragen aan mijn honden of ze even drie weken lekker binnen blijven zitten en hun behoeften dan maar drie weken ophouden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pasha is nu dus loops en hier in de buurt zijn er 2 reuen die verliefd zijn en niet meer eten. Een van die mensen zei dat ik haar moest laten helpen, want zijn reu reageerde alleen zo als Pasha loops is. Nou, de groeten ermee. Haal zijn ballen er maar af dan :boos:

Als ik naar het bos ga en ik kom een enkele hond tegen zeg ik van te voren dat ze loops is. De meeste laten hun reu toch los, maar die lopen daarna prima mee. Dus geen probleem :19:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Gollum schreef:Ik zou niet (meer) met een loopse teef door het bos gaan lopen. Negen van de tien honden staan niet onder appèl heb ik gemerkt en ik vond het heel irritant om al die reuen steeds van ons af te moeten slaan.
Inderdaad staan de meeste honden niet onder appèl, in de strikte betekenis. Zo gehoorzaam als een goed opgeleide en getrainde politiehond zijn zij dus geen van alle. De meeste honden zijn echter wel redelijk gehoorzaam. Dat wil zeggen, zij komen als zij geroepen worden, vermits wij even het geduld opbrengen om op het juiste moment het commando te geven.
Is er echter een loopse teef in het spel, dan kan je van de meeste honden niet verwachten dat zij daar geen acht op slaan. Je kunt dan roepen wat je wilt, maar je bent echt niet zo interessant als een loopse teef. Neem het je hond maar eens kwalijk dat hij onder die omstandigheden achter die teef aanhobbelt en geen aandacht aan de baas besteedt.
Er zijn natuurlijk altijd nuance verschillen. Honden met een sterk libido zijn hardnekkiger en vasthoudender in het (hinderlijk) volgen van een teef. Bij reuen met een minder hevig driftleven valt het soms heel erg mee.
Mijn Duitse dog Balou bleef dagenlang zwerven, en moest soms door de dierenambulance teruggebracht worden. Terwijl mijn Duitse herder Gibor gewoon kwam als ik hem bij een loopse teef wegriep.
Daarbij moet ik wel in aanmerking nemen dat Balou ervaring had, en een aantal malen succesvol met een teef aan de haal is gegaan. Gibor had geen enkele seksuele ervaring, en dat maakt natuurlijk wel verschil.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Hier ook een reu eigenaar die er geen problemen mee heeft dat er loopse teefjes los lopen in een losloopgebied.
Waarom zou je een hond opsluiten omdat ze loops is :19: Volgens mij net zo natuurlijk als de eigenschap van mijn intace reu om te willen ruiken.
Zoals Kelev beschrijft is Bob lastig terug te roepen maar als men het even aangeeft lijn ik hem even aan en laat ik hem nog verder dan normaal bij een aangelijnde hond los. (anders staat hij nog onder Truus haar staart te ruiken :wink: )

Beetje geven en nemen lijkt me, ik maak me niet druk om loopse teefjes en als de ander zich niet druk maakt om het natuurlijke gedrag van mij reu om erheen te willen is er niets aan de hand :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”