Hebben jullie honden ook een zondagsgevoel/ ritueel?
Gollum wel, die heeft de kunst van het uitslapen uitgevonden. Eerst maakt ze mij heel subtiel wakker door me aan te gaan staren, wanneer dat niet werkt loopt ze óf met een diepe zucht weer weg (ik heb gespiekt

) óf ze komt naast me liggen en draait zich op haar rug om over haar buikkie gekriebeld te worden. Na een uitgebreide kriebel-sessie ben ik wakker en wil ik koffie. Gol loopt dan gezellig mee en ik doe de achterdeur open, terwijl de koffie loopt doet Gol even een plasje en gaat daarna voor de voerbak zitten. Ik loop een rondje door het huis (kachel aan, pc aan, etc), ga de koffie halen en gooi wat voer in Gollums bak. Tegen de tijd dat ik aan een tweede bakkie toe ben heeft Gollum haar voer op en ligt ze op mijn warme plek in bed. Als de tv nog niet aanstaat hoor ik heerlijke snurkgeluiden uit de slaapkamer komen
Wanneer ik klaar ben om te wandelen ga ik in de slaapkamer mijn sokken aantrekken wat weer een speelfeestje word, we moeten daar altijd even achterlijk bij doen. En bij terugkomst een koekje en dan weer rechtstreeks naar bed
Ik ben wel benieuwd of er meer van die zondagshonden zijn