Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geamputeerde teen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

geamputeerde teen

Ongelezen bericht door elly p »

Bij ons Anna hebben ze de 21ste januari een teen geamputeerd. Ze had er een gezwel.
Ze heeft de hele tijd gelopen met een spalk. Na 10dagen was de eerste spalk gebroken
en toen heeft ze 2dagen alleen met een dik verband gelopen, de hechtingen waren toen
een beetje doorgescheurd en daarom nog zolang spalk en hechtingen erin gelaten.
Vandaag zijn de hechtingen eindelijk eruit gehaald,maar ze loopt niet op 't pootje.
Ze steunt er net genoeg op, om in evenwicht te blijven.
Heeft iemand er ervaring mee ? Hoe lang zou het duren eer het pootje terug een beetje
gebruikt wordt ?
Afbeelding
Groetjes, Elly
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: geamputeerde teen

Ongelezen bericht door crutz »

sorry, kan je niet helpen, wel ervaring met een geamputeerde teen, ook gespalkt, enkel die was er na een paar dagen al weer afgehaald, de hechtingen zijn uiteindelijk (ze had haar muilkorf afgekregen) ook uitgehaald door madam zelf, dus de wond heeft uit zichzelf aan elkaar mogen/moeten groeien, maar er op lopen heeft ze vanaf dag 1 gedaan.....het heeft in totaal een week of 3 geduurd voordat de wonde mooi dicht was....dat wel...
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Dat zou ik echt niet durven te zeggen.

heel veel beterschap in iedergeval
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »

Nou heb ik daarnet gezien dat het voetkussentje, het ruwe zwarte gedeelte 'beschadigd' is.
Het heeft gebloed. Misschien van de spalk ? Dat zal ook wel pijnlijk zijn, vermoed ik.
De wonde van de amputatie is dicht, dat heb ik gezien.
Afbeelding
Groetjes, Elly
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

heeeel veel jaar geleden hebben ze bij mijn rottweiler teef de buitenste teen van haar achterpoot verwijdert. maar dat is nooit gespalkt geweest. de eerste dagen een verbandje erom en dat was t. ze heeft eigenlijk van begin af aan die poot gebruikt. en later had ze er alleen nog wel eens last van als er sneeuw lag. blijft met kou toch gevoeldig die plek denk.
hoop dat ze snel opknapt. beterschap
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

dan denk ik dat de kans groot is dat het komt door het kussentje dat wat kapot is
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”