Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nou jaaa (bonje)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Nou jaaa (bonje)

Ongelezen bericht door Caro. »

Even mijn hart luchten hoor, ik snap er weer niks van.

Ik loop met mijn honden zo'n 6 dagen per week in de polder en heb hier diverse mogelijkheden in.
Eén mogelijkheid is een stuk polder waarbij op de weg er naartoe een aantal woonboten liggen en uiteraard hebben sommige daarvan ook honden en lopen ook weleens een stukje van dat stuk polder (ik ga veel verder de polder in dan de meesten).

Afijn, vanmiddag liepen Pieter en ik op de terugweg richting onze auto en daar liep ook net iemand met 2 hondjes die blijkbaar op één van die woonboten woont. Wij lijnen onze honden ruim van te voren aan, gaan van het pad af het gras in, om de afstand zo groot mogelijk te maken om elkaar te passeren.
Het mens heeft één hond aan de lijn en één hond los en die hond komt op Kaya af, dus ik zeg 'dat gaat denk ik niet goed, wilt u uw hond bij uw houden?'. Begint dat mens me toch :eek:

Ik had daar niks te zoeken, moest opsodemieteren, zij woont daar vlakbij, enz. enz. Ik stond eerst met stomheid geslagen en zei dat er helemaal niks aan de hand is als ze gewoon haar hond aanlijnt of even bij zich houdt en dan zijn we elkaar in 30 seconde gepasseerd.
Dat kon niet, want haar hond was agressief aan de lijn, los echter niet, maar dan luisterde die niet. Dus ik schoot in de lach en zei iets in de richting van 'en wie heeft hier nu eigenlijk een probleem? ik hou mijn honden netjes aangelijnd, niets aan de hand, maar uw hond is én agressief aan de lijn én luistert los niet, maar ík moet opsodemieteren?' :eek:
Ja dus...
Schelden en tieren en 'wacht maar, er zijn hier honden die je echt niet tegen wilt komen' en 'het is maar goed dat je hier niet woont, want we weten wel raad met jullie'.
Afijn, in het begin probeerde ik nog wat met dat de polder net zo min van mij was als van haar, dat ik net zoveel recht had daar te lopen, maar ik eindigde uiteindelijk maar met een volmondig 'BARST WIJF!'.

Als ik daar honden tegenkom, wat heel weinig gebeurt, heb ik daar nooit een probleem: hoppa allebei even aan de lijn of je hond gewoon even bij je roepen en klaar. Het pad is daar vrij breed, als je in het gras gaat lopen heb je zelfs al snel een afstand van 7 meter te pakken.
Ruim zat om elkaar zonder problemen te passeren..... maar ja als jouw hond aan de lijn agressief is, los niet luistert en dan het probleem bij iemand anders neerlegt, dan spoor je volgens mij echt niet hoor :piew:

Ik baal er wel van, want ik wil gewoon rustig lopen en nu kan ik daar weer ogen in mijn achterhoofd gaan hebben of dat stomme mens dadelijk mijn auto gaat vernielen of weet ik veel wat allemaal.
Ik loop al rustig in de polder waar ik bijna nooit iemand tegen kom, doe mijn honden netjes vast als ik iemand tegenkom, maak zoveel mogelijk ruimte..... jemig, zal ik ze maar gewoon afmaken ofzo? :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Dianavdberkt
Zeer actief

Re: Nou jaaa (bonje)

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Lijkt een beetje op mijn verhaal van een paar weken terug. hihihiihi
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

adem in, adem uit. :mann:
gewoon vergeten.
gekken heb je altijd en overal.
daar valt niet mee te praten nog mee te leven.
van jezelf uitgaan, jij deed het goed. :ok:
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Af en toe kom je mensen tegen :piew:

Nouja mensen?
sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox

Ongelezen bericht door sterredag »

Lol, asowijken toch zo gek nog niet :lol1:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ja het wordt je als eigenaar van een minder sociale hond ook nooit echt eens gemakkelijk gemaakt. Ze zullen eens rekening met je houden zeg. :ugh:
Heel frustrerend omdat je dus al zoveel uit de weg gaat. Je zoekt al de rustigste plekken op en nog loop je dan tegen dit soort mensen aan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan het niet uitstaan, weet dat ik het me niet aan moet trekken, maar wat verwacht zo iemand nu?
Dat ik oplos in het niets ofzo? Ik probeer daar dan dus rede in te brengen in eerste instantie, maar als dat niet lukt en ik
bovendien nog verrot gescholden word en half bedreigd, dan vind ik het zo hopeloos worden en vooral frustrerend.
Dus ik moest even hier komen klagen hoor :mrgreen:
Ik weet echt niet wat ik meer kan doen dan dit, in rustige gebieden lopen en mijn honden aanlijnen als ik iemand zie. Ik heb geen pilletje om onzichtbaar te worden.

En on top of it, zegt dat mens zelf dus nog dat haar hond agressief is aan de lijn, maar rekent het mij dus wel aan dat mijn honden niet van aanstormende honden houden. De wereld op zijn kop volgens mij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Maar ja..... zo worden relaxte wandelplekken dus ook al waardeloos om naar toe te gaan als je weet dat je dat mens weer tegen kan komen :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

krullie
Zeer actief

het overkomt echt niet alleen mensen met minder sociale honden hoor.
ik heb een super sociale hond en ook ik heb regelmatig bonje. :ugh:
het draait allemaal om begrip en inlevingsvermogen.
maar dat is tegenwoordig moeilijk te vinden.
en de oplossing is zo makkelijk he. :19:
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ach dat is waar, ik heb hier toevallig gisteren nog, rustig dijkje. Sweet aan de lijn om even het een en ander te trainen.
Ik loop voorbij een meneer. komt er uit een andere hoek een groot wit monster al blaffend en grommend aangerend.

Meneer zegt hij doet niks hoor, Ja zeg ik maar die van mij wel en ja hoor hup sweet er in. niet voor bloed maar wel met tot hier en niet verder snauw. Nou zegt die man als jouw hond zo is mag je wel is ergens anders gaan lopen!

Hallo ik heb der aan de lijn jij niet en het is niet eens een losloopgebied!!!!

Konden we allemaal maar met elkaar omgaan wat zou het toch een heerlijk saaie wereld worden dan :mrgreen:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Weet je, volgens mij is dat schelden van dat soort types een gevolg van machteloosheid, eigenlijk schamen ze zich rot dat ze hun hond niet onder controle hebben (en zien dat jij dat wel hebt) en dan overbluffen ze dat door een grote bek. Gewoon angstagressie.
Maar erg vervelend is het wel.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ja precies..... er is gewoon helemaal niks moeilijks aan: gewoon even honden aan de lijn als je elkaar niet kent.
Als je wilt dan honden met elkaar spelen, dan zoek je of bekende honden op of je vraagt even 'kan het?'.... zo moeilijk is dat toch niet :oeps:

Je mag ze van mij ook allemaal op Kaya af laten denderen hoor, alleen uiteindelijk heb ik niet een probleem, maar hun.
Blijkbaar vergeten ze dat zodra ze in de gaten hebben dat ze met iemand te maken hebben die hun hond toch niet dood laat bijten. Anders piepen ze waarschijnlijk wel anders en lijnen ze vanzelf hun honden wel aan bij asociale mensen.

En als het nu eens per ongeluk gaat, doe ik helemaal niet moeilijk hoor. Vanmiddag deed ik ook niet moeilijk, ik vroeg het netjes en binnen een paar seconde was ik gestoord, moest ik opsodemieteren en zou ze de buurt wel op me afsturen.
Nou...... gezellig weekend dan maar :ugh: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

krullie
Zeer actief

je hebt wel gelijk.
het kan je lekkere wandeling goed vergallen. :ugh:
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Tja, blijkbaar is de normale gang van zaken aan het worden...... :ugh:
Ik heb ook regelmatig bonje en ben iedere keer weer over de zeik, maar je doet er gewoon niets aan hoe vervelend het ook is.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Sammy_ODH
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sammy_ODH »

Gezellige boel dus.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Belle schreef:Weet je, volgens mij is dat schelden van dat soort types een gevolg van machteloosheid, eigenlijk schamen ze zich rot dat ze hun hond niet onder controle hebben (en zien dat jij dat wel hebt) en dan overbluffen ze dat door een grote bek. Gewoon angstagressie.
Precies. Ik ben zelfs eens uitgescholden door de baas van de Stafford die in een woonwijk bovenop aangelijnde Saar dook, waardoor haar tuigje knapte, en daarna haar de straat doorgejaagd heeft. Toen de baas haar hond eindelijk te pakken had begon ze naar mij te schelden "dat ik daar &^#%*@% ook niet had mogen lopen, waarom g*dverd*mme mijn hond daar los liep" en daarna kwam er nog wat tyfuswijf en aanverwachten achteraan.
Ik heb mevrouw toen even uitgelegd dat HAAR hond losliep, en op mijn aangelijnde hond klapte. Toen kwam er nog wat nagescheld, en daarna kalmeerde ze wel.

Maar ik bedoel maar, zelfs dan kan je verrot gescholden worden :roll: :19: :mrgreen: :boos:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

zo gezellig lekker met je honden weg tegenwoordig :engel:
ligt er echt aan waar je woont en loopt hoor overigens, voor er weer mensen reageren met "ik heb nooit dat soort akefietjes" alles is hier braaf en speelt met elkaar.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een stom wijf, zeg :piew: Zeker ongesteld of zo. Dat haar hond agressief is aan de lijn is haar probleem. En dan nog zo gaan dreigen lijkt helemaal nergens naar. Tja van dit soort types kom je overal tegen, helaas. Maar ze verpesten wel het wandelen voor een ander op die manier :evil: Ik zou me niet laten wegjagen daar. Volgende keer maar een extra riem meenemen op die route om die agressieve hond mee weg te meppen als dat nodig is :pffff:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ach, er zijn mensen die moeten overal over zeuren.
Ik liep met mijn honden en mijn man op een klein weggetje wat gebruikt wordt door fietsers en wandelaars, ik zie een paar fietsers aankomen ga in de berm staan, verder opzij kon niet want dan zou ik in de sloot staan. Begint die vrouw met kind achterop toch te kankeren dat ik opzij moet, ik tegen haar: Wilt u dat ik in de sloot ga staan dacht het niet. Dat zijn gewoon mensen die vinden dat iedereen voor hun moet wijken, als ze zelf voetganger zijn moet de fietser opzij, zitten ze op de fiets moet de automobilist maar uitkijken en als ze zelf in de auto zitten moet iedereen maar voor hun opzij.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ach ik laat om 6 uur in de ochtend heel vaak even de hond plassen en dan bahoort iedereen gewoon iets anders te doen , maar niet op straat te zijn :M: , dus als een of andere onverlaat besluit dan om die tijd zijn hond onverwacht uit te laten , dan ben ik bijna in staat net zoiets reactie te geven, zo van wat mot je hier hoepel op.
laat me in rust en vrede mijn hond even laten plassen :S:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Belle schreef:Weet je, volgens mij is dat schelden van dat soort types een gevolg van machteloosheid, eigenlijk schamen ze zich rot dat ze hun hond niet onder controle hebben (en zien dat jij dat wel hebt) en dan overbluffen ze dat door een grote bek. Gewoon angstagressie.
Precies. Ik ben zelfs eens uitgescholden door de baas van de Stafford die in een woonwijk bovenop aangelijnde Saar dook, waardoor haar tuigje knapte, en daarna haar de straat doorgejaagd heeft. Toen de baas haar hond eindelijk te pakken had begon ze naar mij te schelden "dat ik daar &^#%*@% ook niet had mogen lopen, waarom g*dverd*mme mijn hond daar los liep" en daarna kwam er nog wat tyfuswijf en aanverwachten achteraan.
Ik heb mevrouw toen even uitgelegd dat HAAR hond losliep, en op mijn aangelijnde hond klapte. Toen kwam er nog wat nagescheld, en daarna kalmeerde ze wel.

Maar ik bedoel maar, zelfs dan kan je verrot gescholden worden :roll: :19: :mrgreen: :boos:

Lekker dan :eek:

Sommige mensen zijn echt totaal niet bereid naar zichzelf te kijken.
Ik heb me echt wel aangepast, omdat ik het verleden vond dat sommigen best weleens een punt hadden en dat pupjes nu eenmaal op honden afdenderen. Dus ik kom niet meer met Kaya in het voor mijn deur gelegen park waar honden een gedeelte los mogen en een gedeelte niet (maar waar ze wel overal loslopen).
Kaya gaat los op plekken waar honden vast moeten (brede grasstroken naast rustige wegen e.d.), waar ik goed overzicht heb en dagelijks in de polder. Overal is zeer ruim overzicht en daarnaast luistert Kaya direct en altijd. Het enige moment waarop zij agressief wordt, is als er een hond werkelijk op haar afrent en ook dan kan ik haar nog onder controle houden zodat een hond niks gebeurt. Ze zal niet uit zichzelf een hond aanvliegen, ik kan rustig andere honden passeren met haar en noem maar op.... maar om die honden die overal op afdenderen, blijf ik bij een hoop plekken weg, omdat er nu eenmaal honden zijn die dat doen.
Maar als ik dan potverdorie nog niet in een rustige polder mag komen ook, dan begint mijn bloed wel te koken :M: :M:
Misschien helpt het om me wat minder sociaal op te stellen en Kaya wel een flinke waarschuwing uit te laten delen, dan blijven ze misschien wel uit mijn buurt :M: :S:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Ach, er zijn mensen die moeten overal over zeuren.
Ik liep met mijn honden en mijn man op een klein weggetje wat gebruikt wordt door fietsers en wandelaars, ik zie een paar fietsers aankomen ga in de berm staan, verder opzij kon niet want dan zou ik in de sloot staan. Begint die vrouw met kind achterop toch te kankeren dat ik opzij moet, ik tegen haar: Wilt u dat ik in de sloot ga staan dacht het niet. Dat zijn gewoon mensen die vinden dat iedereen voor hun moet wijken, als ze zelf voetganger zijn moet de fietser opzij, zitten ze op de fiets moet de automobilist maar uitkijken en als ze zelf in de auto zitten moet iedereen maar voor hun opzij.
Precies :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

freskin schreef:Wat een stom wijf, zeg :piew: Zeker ongesteld of zo. Dat haar hond agressief is aan de lijn is haar probleem. En dan nog zo gaan dreigen lijkt helemaal nergens naar. Tja van dit soort types kom je overal tegen, helaas. Maar ze verpesten wel het wandelen voor een ander op die manier :evil: Ik zou me niet laten wegjagen daar. Volgende keer maar een extra riem meenemen op die route om die agressieve hond mee weg te meppen als dat nodig is :pffff:
De hond was niet agressief los, alleen aan de lijn. Daarom liet ze hem los, maar los luistert die niet..... over ingewikkeld gesproken :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Een hond die agressief is aan de lijn, moet je toch zo opvoeden dat hij zich normaal gedraagt en niet je probleem op anderen afschuiven. Maar ja, dat is echt iets van deze tijd. Zelf te lam zijn om iets te doen en de verantwoording af te schuiven op anderen.

Ik vind het een brutaal asociaal wijf als ik dat zo lees. Ik vraag me af of je er even melding over moet maken bij de politie, mocht je haar nog eens tegen komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

pff wat een Aso wijf! :piew:
Sommige mensen... :kotz:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen, zulke gekken moet je simpelweg boven staan. Die kun je het nooit naar de zin maken.
Eng type :piew:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ja, aso's helaas hier ook elke dag bijna en schelden lekker hoor :zweep:

:ok: Ik had daarnet wel een opstekertje, ik ga een uur vroeger uit dan normaal.
Zie ik aan het eind van ons favo stukje, een man met een AB terugdeinzen en zich uit de voeten maken.
Ik denk dat sommige mensen een brilletje nodig hebben zo groot is Lil echt niet :smile: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”