Ik loop met mijn honden zo'n 6 dagen per week in de polder en heb hier diverse mogelijkheden in.
Eén mogelijkheid is een stuk polder waarbij op de weg er naartoe een aantal woonboten liggen en uiteraard hebben sommige daarvan ook honden en lopen ook weleens een stukje van dat stuk polder (ik ga veel verder de polder in dan de meesten).
Afijn, vanmiddag liepen Pieter en ik op de terugweg richting onze auto en daar liep ook net iemand met 2 hondjes die blijkbaar op één van die woonboten woont. Wij lijnen onze honden ruim van te voren aan, gaan van het pad af het gras in, om de afstand zo groot mogelijk te maken om elkaar te passeren.
Het mens heeft één hond aan de lijn en één hond los en die hond komt op Kaya af, dus ik zeg 'dat gaat denk ik niet goed, wilt u uw hond bij uw houden?'. Begint dat mens me toch
Ik had daar niks te zoeken, moest opsodemieteren, zij woont daar vlakbij, enz. enz. Ik stond eerst met stomheid geslagen en zei dat er helemaal niks aan de hand is als ze gewoon haar hond aanlijnt of even bij zich houdt en dan zijn we elkaar in 30 seconde gepasseerd.
Dat kon niet, want haar hond was agressief aan de lijn, los echter niet, maar dan luisterde die niet. Dus ik schoot in de lach en zei iets in de richting van 'en wie heeft hier nu eigenlijk een probleem? ik hou mijn honden netjes aangelijnd, niets aan de hand, maar uw hond is én agressief aan de lijn én luistert los niet, maar ík moet opsodemieteren?'
Ja dus...
Schelden en tieren en 'wacht maar, er zijn hier honden die je echt niet tegen wilt komen' en 'het is maar goed dat je hier niet woont, want we weten wel raad met jullie'.
Afijn, in het begin probeerde ik nog wat met dat de polder net zo min van mij was als van haar, dat ik net zoveel recht had daar te lopen, maar ik eindigde uiteindelijk maar met een volmondig 'BARST WIJF!'.
Als ik daar honden tegenkom, wat heel weinig gebeurt, heb ik daar nooit een probleem: hoppa allebei even aan de lijn of je hond gewoon even bij je roepen en klaar. Het pad is daar vrij breed, als je in het gras gaat lopen heb je zelfs al snel een afstand van 7 meter te pakken.
Ruim zat om elkaar zonder problemen te passeren..... maar ja als jouw hond aan de lijn agressief is, los niet luistert en dan het probleem bij iemand anders neerlegt, dan spoor je volgens mij echt niet hoor
Ik baal er wel van, want ik wil gewoon rustig lopen en nu kan ik daar weer ogen in mijn achterhoofd gaan hebben of dat stomme mens dadelijk mijn auto gaat vernielen of weet ik veel wat allemaal.
Ik loop al rustig in de polder waar ik bijna nooit iemand tegen kom, doe mijn honden netjes vast als ik iemand tegenkom, maak zoveel mogelijk ruimte..... jemig, zal ik ze maar gewoon afmaken ofzo?

TARAK