Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zo kan het dus ook
Moderator: moderatorteam
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
zo kan het dus ook
Ik ging net met de honden naar het bos en was helemaal vergeten dat er een bostoertocht was vandaag. Een paar keer kwam ik op de route terecht dus Dieber aangelijnd en me voorbereid op het ergste, heb een schurft hekel aan mountainbikers die nergens rekening mee houden. Ik ben denk ik een stuk of 40 mountainbikers tegen gekomen en was geheel verbaasd. Alle hielden rekening met mij, hielden iets in en gingen zo ruim mogelijk om mij heen en groeten heel vriendelijk. Zo kan het dus ook.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: zo kan het dus ook
jeetje, in welke wereld was dat 
- krullie
- Zeer actief
meestal als ze in verenigings verband fietsen gaat het prima.
ze waarschuwen elkaar en zijn redelijk hoffelijk.
ik heb liever een groep dan een paar enkelingen. :N:
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
nou vaak als ik groepen tegen kom gaan mijn nekharen al overeind. Heb wel eens gehad dat ik naast mijn paard in het bos berg af liep en er een groep van achter kwam. Ze kwamen links en rechts langs flitsen en 1 probeerde zelfs tussen mij en mijn paard door te gaan, ik moest mijn paard loslaten. En groepen nemen vaak de hele weg in, probeer daar maar eens met je auto langs te komen.krullie schreef:meestal als ze in verenigings verband fietsen gaat het prima.

-
Joekel
- Actief
- Mijn ras(sen): Schafpudel
Hebben we hier ook heel veel last van. Wordt vantevoren nooit aangekondigd, ben je lekker aan het wandelen met hond en/of kinders, word je opeens van achteren(!) van je sokken afgereden. Zonder waarschuwing, ooit wel 50-60 achter elkaar, sommigen roepen "HOND" of "dank je" als je aan de kant gaat, maar vaak krijg je geïrriteerde gezichten, alsof zij het alleenrecht hebben op het bos.
En het ergste is, dat ze compleet nieuwe paden creëren, inclusief springbultjes. Dus het bos lijdt er flink onder.
Sommige mensen in het bos willen dan ook wel eens de routepijlen (als ze er al hangen) verwijderen. Oké, dat gaat me wat te ver.
Maar een bord bij de routes wanneer ze fietsen zou wel fijn zijn, en dan alleen op de al bestaande paden!
En het ergste is, dat ze compleet nieuwe paden creëren, inclusief springbultjes. Dus het bos lijdt er flink onder.
Sommige mensen in het bos willen dan ook wel eens de routepijlen (als ze er al hangen) verwijderen. Oké, dat gaat me wat te ver.
Maar een bord bij de routes wanneer ze fietsen zou wel fijn zijn, en dan alleen op de al bestaande paden!
- zonta
- Actief
Jaren geleden een ongeveer vergelijkbare situatie mee gemaakt , word weer woest als ik er weer aan denk.
We liepen met onze golden retriever Dayster in de bossen in brabant , de hele weg niemand tegen gekomen dus Dayster kon lekker los lopen en gek doen.We waren lekker met Dayster aan het spelen komt er vanuit het niets ineens een ruiter te paard aan galoperen.Raced met z,n paard langs Dayster raakte hem net niet. Dus dayster schrok zo erg dat hij er achteraan ging.De ruiter keek niet eens om
Gelukkig stopte Dayster na een aantal meters en kwam netjes terug , maar wat was ik pissig op die ruiter. Kom dan gewoon stapvoets langs en waarschuw dan even.
Gr,Zonta
We liepen met onze golden retriever Dayster in de bossen in brabant , de hele weg niemand tegen gekomen dus Dayster kon lekker los lopen en gek doen.We waren lekker met Dayster aan het spelen komt er vanuit het niets ineens een ruiter te paard aan galoperen.Raced met z,n paard langs Dayster raakte hem net niet. Dus dayster schrok zo erg dat hij er achteraan ging.De ruiter keek niet eens om
Gr,Zonta
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
- Aantal honden: 1
Kijk en dat mag dan ook wel eens gezegd worden!!kiki78 schreef:Ik ging net met de honden naar het bos en was helemaal vergeten dat er een bostoertocht was vandaag. Een paar keer kwam ik op de route terecht dus Dieber aangelijnd en me voorbereid op het ergste, heb een schurft hekel aan mountainbikers die nergens rekening mee houden. Ik ben denk ik een stuk of 40 mountainbikers tegen gekomen en was geheel verbaasd. Alle hielden rekening met mij, hielden iets in en gingen zo ruim mogelijk om mij heen en groeten heel vriendelijk. Zo kan het dus ook.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Ik ken het ook niet anders als negatief. Als ik hier weer bordjes zie hangen, loop ik wel ergens anders, want ze houden echt nergens rekening mee. Dat is tenminste mijn ervaring. Ook niet met gezinnen met kinders die er wandelen, laat staan met honden.

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
Zoooo dat is wel beter zeg!!! Hier in het bos ook zo erg! De gewone fietsers houden nog wel iets rekening. Maar die mountainbikers, grrrrrr!!!
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Jaren geleden kwam ik ook een lieve mountainbiker tegen. We kruisten elkaar en zat op mijn vorige paard in stap.
mountainbiker remde maar zijn remmen piepten enorm waarop mijn paard er vandoor ging. Ik vloog ervan af, (ok hij sprong in galop aan en toen ik redelijk scheef zat heb ik mij er vanaf laten vallen
) en hield er een gebroken pols aan over 
mountainbiker remde maar zijn remmen piepten enorm waarop mijn paard er vandoor ging. Ik vloog ervan af, (ok hij sprong in galop aan en toen ik redelijk scheef zat heb ik mij er vanaf laten vallen
- Lucia
- Zeer actief
Hier wordt er ook netjes gegroet, ik heb eigenlijk nog nooit een aso figuur meegemaakt, er wordt zelfs even ingehouden tot ik ze aangelijnd heb, of net even uit het smalle paadje ben.
Maar op zondag zijn er zó veel dat ik niet meer in het losloopgebied loop. Gezien Jolie het hemels vindt om er heel hard naast mee te rennen.
Maar op zondag zijn er zó veel dat ik niet meer in het losloopgebied loop. Gezien Jolie het hemels vindt om er heel hard naast mee te rennen.
-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Netjes van die fietsers
En van jou dat je dieber aangelijnd hield. Als ik zie dat er ergens een tocht is uitgezet ga ik daar niet met mijn loslopende hond tussendoor vallen.
Dat is de aloude discussie. Ik heb het genoegen de ervaring van alle kanten te hebben. Ik mountainbike(te), reed paard, loop hard en wandel met de hond.
Als we allemaal een beetje rekening met elkaar zouden houden was het opgelost. Als hondenbezitters de hond netjes bij zich roepen als er een fietser / hardloper / ruiter aankomt, en deze er een beetje rekening mee houden dat de meeste honden niet op een vingerknip luisteren is er niks aan de hand. Hondenbezitters zijn soms ook een ergernis natuurlijk.
Voor toertochten is vergunning aangevraagt, en deze worden wel aangekondigd. Niet in de hondenleven natuurlijk maar als je een beetje googled heb je zo een mtb kalender te pakken als je er belang bij hebt om die dingen van te voren te weten.
Het echte probleem zit bij de natuurbeheerders / gemeente die alle recreatie op dezelfde hectare proppen.
Hier in het bos is een mtb route gemaakt die over het ruiterpad loopt, waar de fietsers afdalen komen de ruiters over hetzelfde pad omhoog
, niet echt handig natuurlijk
Dat is de aloude discussie. Ik heb het genoegen de ervaring van alle kanten te hebben. Ik mountainbike(te), reed paard, loop hard en wandel met de hond.
Als we allemaal een beetje rekening met elkaar zouden houden was het opgelost. Als hondenbezitters de hond netjes bij zich roepen als er een fietser / hardloper / ruiter aankomt, en deze er een beetje rekening mee houden dat de meeste honden niet op een vingerknip luisteren is er niks aan de hand. Hondenbezitters zijn soms ook een ergernis natuurlijk.
Voor toertochten is vergunning aangevraagt, en deze worden wel aangekondigd. Niet in de hondenleven natuurlijk maar als je een beetje googled heb je zo een mtb kalender te pakken als je er belang bij hebt om die dingen van te voren te weten.
Het echte probleem zit bij de natuurbeheerders / gemeente die alle recreatie op dezelfde hectare proppen.
Hier in het bos is een mtb route gemaakt die over het ruiterpad loopt, waar de fietsers afdalen komen de ruiters over hetzelfde pad omhoog

-
Beast
- Vaste gebruiker
falkje schreef:
Hear Hear!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
In Oostenrijk, Saalbach-Hinterglemm rijden de laatste jaren ook heel veel mountainbikers. ze rijden daar ook op de stoep dus dat is weleens lastig, sommige bedanken als je met je hond opzij gaat maar er zijn er ook bij die vinden dat je je hond maar aan de lijn moet houden als ze langskomen. Moeten ze wel een waarschuwing laten horen want ik heb geen ogen in mijn achterhoofd. Loopt niet echt ontspannen meer als je de hele tijd over je schouder moet kijken of er fietsen aankomen.
Boven in de bergen rijden ze ook en daar mag je op de meeste plaatsen je hond loslaten waar het niet mag hangen bordjes en als er staat dat je je hond aan moet lijnen dan doe ik dat ook, maar soms komt er in het losloopgebied ook mountainbikers en die beginnen gelijk te schelden dat je je rothonden aan de lijn moet houden, ik roep ze bij me als ik een fiets aan zie komen, maar dan moeten ze me ook wel de tijd geven om ze even aan te lijnen,
In Saalbach-Hinterglemm staan borden dat het een wandelparadijs is nu dat is het al heel lang niet meer. Het is volgens mij nu meer een fietsparadijs.
Boven in de bergen rijden ze ook en daar mag je op de meeste plaatsen je hond loslaten waar het niet mag hangen bordjes en als er staat dat je je hond aan moet lijnen dan doe ik dat ook, maar soms komt er in het losloopgebied ook mountainbikers en die beginnen gelijk te schelden dat je je rothonden aan de lijn moet houden, ik roep ze bij me als ik een fiets aan zie komen, maar dan moeten ze me ook wel de tijd geven om ze even aan te lijnen,
In Saalbach-Hinterglemm staan borden dat het een wandelparadijs is nu dat is het al heel lang niet meer. Het is volgens mij nu meer een fietsparadijs.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Gelukkig zijn we uiteindelijk allemaal menselijk :smile1:
Ik rijd dan weliswaar geen mountainbike, maar ook op de racefiets heb je wel eens het ongenoegen dat er een loslopende hond op het fietspad rent...De regel in onze groep is dat een hond onbetrouwbaar is in zo'n situatie, als het kan (en dat is de moeilijkheid vaak) wordt er afgeremd, want de hond kan in zijn schrik natuurlijk precies zo rennen dat je hem niet meer kan ontwijken.
Hoe vaak dit leidt tot valpartijen weet ik niet, maar ik heb het toch al vaker meegemaakt dan mij lief is. Dan fiets je dus waar je hoort te fietsen en mag de hond daar eigenlijk niet los lopen...maar dan nog houden we er zo goed mogelijk rekening mee.
Bij mountainbiken lijkt het me stukken makkelijker om met honden rekening te houden, je fietst op plekken waar je ze kunt verwachten en je fietst niet zo dicht opeen als bij wielrennen. Ik schrik er persoonlijk van hier te horen dat het eerder een uitzondering is dan een regel dat mountainbikers dit doen.
Onze hond zelf denkt bij iedere fietser/ hardloper JA daar is het BAASJE
, dus die wil zich ook nog wel eens voor een fietser of hardloper werpen als ik niet oplet. Het spreekt voor zich dat ik dat belet.
Rekening met elkaar houden is echt niet zo heel moeilijk....
Ik rijd dan weliswaar geen mountainbike, maar ook op de racefiets heb je wel eens het ongenoegen dat er een loslopende hond op het fietspad rent...De regel in onze groep is dat een hond onbetrouwbaar is in zo'n situatie, als het kan (en dat is de moeilijkheid vaak) wordt er afgeremd, want de hond kan in zijn schrik natuurlijk precies zo rennen dat je hem niet meer kan ontwijken.
Hoe vaak dit leidt tot valpartijen weet ik niet, maar ik heb het toch al vaker meegemaakt dan mij lief is. Dan fiets je dus waar je hoort te fietsen en mag de hond daar eigenlijk niet los lopen...maar dan nog houden we er zo goed mogelijk rekening mee.
Bij mountainbiken lijkt het me stukken makkelijker om met honden rekening te houden, je fietst op plekken waar je ze kunt verwachten en je fietst niet zo dicht opeen als bij wielrennen. Ik schrik er persoonlijk van hier te horen dat het eerder een uitzondering is dan een regel dat mountainbikers dit doen.
Onze hond zelf denkt bij iedere fietser/ hardloper JA daar is het BAASJE
Rekening met elkaar houden is echt niet zo heel moeilijk....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
kiki78 schreef:Ik ging net met de honden naar het bos en was helemaal vergeten dat er een bostoertocht was vandaag. Een paar keer kwam ik op de route terecht dus Dieber aangelijnd en me voorbereid op het ergste, heb een schurft hekel aan mountainbikers die nergens rekening mee houden. Ik ben denk ik een stuk of 40 mountainbikers tegen gekomen en was geheel verbaasd. Alle hielden rekening met mij, hielden iets in en gingen zo ruim mogelijk om mij heen en groeten heel vriendelijk. Zo kan het dus ook.
Het was gelukkig ook geen wedstrijd maar een toertocht
Ik ben er niet gaan lopen zaterdag.
Was toch de hele ochtend trainen met Ita, dus heb het 's middags wat rustiger (= korter stukje) gedaan
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik heb nooit gedoe met mountain bikers. En kom ze toch veel tegen. Ze houden altijd even in terwijl ik de honden voor me heb zitten. We zeggen dag en vervolgen onze weg. En dan laat ik Izzie gaan en die bijt ze nog even in de kuiten. Nee geintje 

Linda, Izzie en Bram
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is ondersteuning van de trainingZoek stok! schreef:Ik heb nooit gedoe met mountain bikers. En kom ze toch veel tegen. Ze houden altijd even in terwijl ik de honden voor me heb zitten. We zeggen dag en vervolgen onze weg. En dan laat ik Izzie gaan en die bijt ze nog even in de kuiten. Nee geintje
De bikers gaan dan nog veel harder