Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond los bij een ander

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Hond los bij een ander

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Kyra gaat naar mijn ouders en loopt daar gewoon los.
Mijn ouders hebben ook een hond en die gaan dan vaak lekker lang lopen met de twee, Kyra luistert ook naar hun goed en is bijvoorbeeld heel makkelijk terug te roepen.
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ink »

Als ik Loekie al bij een ander zou achterlaten zou het bij mijn ouders zijn. Bij mijn vader kan ie sowieso los, bij mijn moeder zou dat ook wel kunnen, maar zij vertrouwt dat zelf niet, dus houdt hem uit voorzorg al aan de lijn. Ze weten ook beide dat ze hem bij zich moeten roepen als er andere honden aankomen, dus ik zou hem met een gerust hart aan hen toevertrouwen. (maar nog liever neem ik hem gewoon mee... :wink: )
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nelson kan los, die luistert wel naar de persoon die hem meeneemt, geen probleem.
Kiki is een ander verhaal. Zij luistert wel, maar er hoeft maar iets te gebeuren wat ze eng vindt en ze loopt dan dus weg. Zij heeft echt iemand nodig die ze vertrouwt en die voor haar de boel regelt, anders trekt ze haar eigen plan. Ze gaat wel los bij mijn ouders op de zandvlakte, maar is ook daar wel eens naar de parkeerplaats gelopen. Verder laten ze haar dus maar spaarzaam los als ze daar logeert.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Kees wordt weleens door mijn buurvrouw uitgelaten. Zij heeft een verstandelijke beperking, maar is verschrikkelijk goed met dieren.
Ze kon zelfs Guusje, mijn geherplaatste loeder, aan :wink:
Bij haar, en mijn moeder laat ik Kees los lopen. En bij de HUS uiteraard.

Hij is niet zo moeilijk, maar wel wat eigenwijs :I:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

De enige waarbij ik mijn Podenco's echt vertrouw en die ze los mag laten is Marianne ( Podenji), Zij kent mijn honden goed en weet wat ze bij zich heeft. Lilo kan met iedereen mee en ook los.

Als ik honden van een ander bij me heb, dan ligt het er heel erg aan wat voor hond het is en waar we lopen :19:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Nee, die van mij mogen niet los als ze bij iemand anders zijn.
Ze zouden wel luisteren denk, maar ben veel te bang dat er wat gebeurt.

Tenzij t op een groot omheind stuk is zoals t trainingsveld op de hondenclub, dan mag t wel.

Mn ouders durven het niet eens aan, dus mijn honden blijven dan gewoon aangelijnt.
Wandelen doen ze dan in de wijk, dus ook zo min mogelijk kans om een loslopende hond tegen te komen.

Zelfs de fokker van Kenji & Ditch laat ze dus niet los, terwijl ze best wel naar hun luisteren.

Andersom laat ik haar honden ook absoluut niet los, Gringo van mn ouders dan weer wel.
Die luisterd beter naar mij dan naar mn ouders haha :mrgreen:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Degene bij wie ik ze achter zou willen laten mogen ze ook los laten lopen. Dat gaat ook prima weet ik, omdat ze daar weleens door uitgelaten worden, en dan ook los lopen en goed luisteren. Bij Vera heb ik wel de eerste keren gezegd dat er een bal mee moest, in het kader van "if all else fails" :mrgreen:
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hangt ervan af wie met ze loopt. Sacha is wat dat aangaat makkelijk, die luistert naar iedereen die haar aait en eten geeft ;). Dus die mag wat mij betreft bij iedereen los, uiteraard op plaatsen waar dat verantwoord is. Chester gaat meestal naar een vriendin, die ook zijn fokker is, daar kan hij makkelijk los. Hij luistert goed en ze kent zijn issue met andere honden en weet daarmee om te gaan. Maar in het uitzonderlijke geval dat hij bij mijn moeder logeert, blijft hij aan de lijn, hij gaat echt nooit naar haar luisteren ben ik bang en daarnaast moet ik er niet aan denken wat er gebeurd als hij los is en een andere hond tegen komt met haar erbij :N: Helaas leeft mijn vader niet meer, daar had hij groots ontzag voor en hij luisterde denk ik naar hem nog beter dan naar mij.
Floor zou bij iedereen los kunnen, daar heeft ze nog nooit een probleem mee gegeven en zie dat ook niet gebeuren. Gewoon koekjes mee, laten zien dat je wat hebt en Floor luistert als een zonnetje.

Moet ik er wel bij zeggen dat mijn honden altijd naar iemand gaan die ik voor 1000% vertrouw. Anders ga ik niet weg.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo loopt geregeld met mijn pap, schoonouders en zwager. En gewoon los. Ze weten wat ze moeten doen. Hij luistert er ook gewoon naar, maar hij luistert beter naar mij :cool2:
Afbeelding
Dreetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dreetje »

Ik weet eigenlijk niet of Sil los kan bij een ander.
Bij ons luistert hij goed maar ik heb geen idee hoe dat bij een ander is.
Andrea

Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Als ik mn honden ergens laat is dat tot nu toe altijd bij mn ouders geweest. In princiepe worden de honden altijd aangelijnd uitgelaten. Mochten ze naar een losloop gebied willen dan mogen ze wel los want die 2 van mij luisteren best redelijk naar mn ouders, vooral mn pa.

Bij andere zou ik dit niet willen!
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Danielle schreef:ik durf mijn honden niet bij een ander te laten dus los wordt er zeker niet gelopen!
idem
nog eentje.

en ik durf ze met name juist niet bij een ander te laten omdat ik absoluut niet wil dat ze daar los gaan en ik er geen vertrouwen in heb dat dit misschien toch per ongeluk niet eens gebeurt.

Ik zou dus nooit zomaar andermans hond los laten, of ik moet de hond zo goed kennen en de hond mij, maar daar gaat ook weer een tijd overheen
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

De enigen aan wie ik de honden toevertrouw zijn m'n ouders, en die weten dondersgoed dat ze het gigantisch met me aan de stok krijgen als ze de honden loslaten.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ushi heeft nu 1x gelogeerd, bij mijn schoonouders. Daar kon ze prima los, maar hun hebben ook twee honden. Bij mijn moeder net zo, alleen durft zij Ushi niet zo snel los te laten :mrgreen:

Als ze bij de fokker zou gaan logeren, mag ze van mij ook los. Bij anderen weet ik het niet :19:

Pasha mag van mij bij iedereen los. Die is veel te bang dat ze achter gelaten wordt :F:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Dreetje schreef:Ik weet eigenlijk niet of Sil los kan bij een ander.
Ik ken Sil natuurlijk een klein beetje en ik zou het niet in mijn hoofd halen om hem los te laten wanneer ik hem te logeren zou hebben.
Hij zal best naar me luisteren denk ik, zeker als ik een balletje heb, maar of dat in noodgevallen :N: ook zo zou zijn? Ik betwijfel het :wink:
Afbeelding
Dreetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dreetje »

Kaiou schreef:
Dreetje schreef:Ik weet eigenlijk niet of Sil los kan bij een ander.
Ik ken Sil natuurlijk een klein beetje en ik zou het niet in mijn hoofd halen om hem los te laten wanneer ik hem te logeren zou hebben.
Hij zal best naar me luisteren denk ik, zeker als ik een balletje heb, maar of dat in noodgevallen :N: ook zo zou zijn? Ik betwijfel het :wink:
Ik denk inderdaad dat het zo is als jij omschrijft, er zit uiteindelijk eigenwijs stabijenbloed in Sil. :wink:
Andrea

Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Boy wel, zolang hij (en ik) degene waarmee hij wandelt goed kent. Hij negeert tegenwoordig toch zo ongeveer alles wat hij onderweg tegenkomt en anders is er altijd nog een balletje.

Met Saffie zou ik daar een stuk voorzichtiger mee zijn vanwege haar gedrag. Ze gaat eigenlijk altijd naar mijn ouders als ik oppas nodig heb, en die laten haar op rustige plekken loslopen en dat vind ik prima. Er zijn nog wel een paar mensen waar ik het volste vertrouwen in zou hebben omdat ze Saffie heel goed kennen en ze prima haar hen zou luisteren, maar in de praktijk is ze nog nooit met iemand anders dan mijn ouders mee uit wandelen geweest.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

Hier was het afgelopen zomer andersom.
Ik heb toen een weekend op de 2 honden van mijn tante gepast, en mocht die best loslaten.

Vond dat zelf wel een beetje eng, maar ze verzekerde me er van dat ze wel bij me bleven.
En dat klopte. :)

Ligt dus denk ik heel erg aan de hond zelf of het kan of niet.
Afbeelding
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door estherchip »

ja hoor want dan blijven mijn honden gewoon bij m n ouders (woon ernaast op het erf dus blijven op hetzelfde erf :) ) en daar luisteren ze ook goed naar
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Alleen mijn zus krijgt ze mee en bij haar kunnen ze ook los. Voor de rest krijgt niemand mijn honden mee of te logeren.
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Toen wij 2,5 maand weg waren mocht de oppas ze uiteraard wel loslaten :wink:

Het gebeurt bijna nooit dat iemand anders met onze honden loopt, maar als ze de honden een beetje kennen mogen ze van mij los. Bij Kaya ben ik daar makkelijker in als met Bo. Kaya luistert toch wel, Bo heeft een heel eigen gebruiksaanwijzing.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ja, hoor, dat kan wel. We zijn wel kieskeurig met de personen waar we hem naar toe doen, maar die vertrouw ik en de hond vertrouwt ze ook. En het zou een rotstreek van mij zijn om te zeggen dat hij alleen aan de lijn moet, want dan wordt hij echt heel vervelend. Zelfs al ga je veel met hem fietsen, dan kan hij nog zijn energie niet goed kwijt. Hij heeft dat loslopen echt nodig.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Jara heeft in December 2 weken bij Patty gelogeerd en Patty mocht haar gewoon loslaten. Of ik dat bij veel andere mensen ook goed zou vinden weet ik niet, bij weinig denk ik maar er zijn ook maar heel weinig mensen waar ik mijn honden zou laten mocht het echt perse nodig zijn.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Nee, geen van beide mogen los, ik vertrouw alleen mijzelf :oeps: Beau is wel eens een dagje bij mijn ouders en zij laten hem uit aan de flex. Ik ben echt bang dat zij niet kunnen inschatten wat hij gaat doen als er een andere hond aankomt. Akira gaat zelfs niet los bij Hans, ze luistert aan de flex niet eens naar hem.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

nee hij kan niet los bij anderen, hij gaat jagen en is wat aftastend naar andere mensen. hij zal koekje aanpakken en smeert hij hem. vrouwen wel iets minder als bij mannen.
ook denk ik dat hij mij gaat zoeken, hij raakt al in paniek als hij mij even kwijt is. hij kan zich heel erg onafhankelijk opstellen en als je niet op juiste timing ingrijpt dan gaat hij lopen zwerven en gaat zijn eigen weg.
Afbeelding
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Ja, mijn honden kunnnen bij anderen ook los. Wel in een veilig gebied natuurlijk.
Groetjes van Bo en de honden.
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Danielle schreef:ik durf mijn honden niet bij een ander te laten dus los wordt er zeker niet gelopen!
Hier ook idem
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Stellar zou ik nog wel aandurven. Tsuki en Quasar niet.
Afbeelding
Huge & Denver
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Huge & Denver »

Toen mijn schoonvader nog leefde ging ons Huge (en Jazz* daarvoor) altijd naar hun toe. In principe zou Huge bij iedereen los kunnen,maar hij heeft het nooit gedaan. Nu gaat Huge volgend jaar naar mijn vriendin als wij op vakantie gaan en bij haar zou ik het geen probleem vinden. Ze kent Huge, kent zelf het ras (heeft er 2) en staat goed boven aan haar roedel. Denver is een heeeeel ander verhaal. Die mag absoluut niet los als ik er niet bij ben want of hij peert hem of hij gaat staan uitdagen en dan kan je er met een gerust hart vanuit gaan dat je dag is gevuld met "pak de hond". Overigesn gaat hij mee dus wat hem betreft zal ik er verder niet over na hoeven denken.
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Nou, Bailey is na een paar dagen etteren en Oostindisch doof zijn weer wat gehoorzamer geworden en nu durft zelfs mijn buurvrouw - die, op dagen dat we te druk zijn om tussen de middag naar huis te gaan, met haar op pad gaat - haar nu los durft te laten lopen!!!!!!! Ben er zeer trots op dat Bailey ook naar haar luistert (en sowieso blij dat ze weer naar mij luistert).
In de buurt van de weg en fietspaden blijft ze vooralsnog aangelijnd omdat ze nog de neiging heeft erop af te springen, maar op open velden waar het is toegestaan (o.a. de parken bij ons in de buurt) kan ze dus los, ook bij een "vreemde".
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”