Maar denk je ook na het laatste akkefietje met Diesel echt nog steeds aan een tweede hond op korte termijn?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2de hond
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: 2de hond
ze is beeldschoon 
Maar denk je ook na het laatste akkefietje met Diesel echt nog steeds aan een tweede hond op korte termijn?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Op korte termijn niet nee. Maar ik zou toch graag deze zomer een tweede hond willen. Als ik echt nu direct een hond had gewild dan zou die er al lang geweest kunnen zijn. Ik ga regelmatig in het asiel met de honden wandelen en dan moet ik me soms wel inhouden. En af en toe springt er dan eentje tussenuit zoals Chusa. Ik denk trouwens niet dat een tweede hond slecht zal zijn voor Diesel, een leuke stabiele speelteef kan weleens een hele goede invloed op hem hebben. Maar dan moet ik wel de juiste hond kiezen.renee-uk schreef:ze is beeldschoon
Ik heb trouwens besloten dat we Diesel gaan castreren. Chemisch of ineens het echte werk weet ik nog niet, maar volgende maand gaat het toch gebeuren. Zowel de DA als de GT denken dat hij er veel beter van zal worden, dat hij vooral buiten meer rust zal krijgen en dat hij dan niet meer overal op wil rijden. Na 8 maanden is hij hier nu toch wel gewend en het verbeterd niet, dus nu word het toch tijd vind ik.
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk dat een leuk makkelijk teefje ook helemaal zo slecht niet is voor Diesel. Maar dan inderdaad wel een gezelligerd zonder problemen 
- sTefaniA
- Zeer actief
Ja dat denk ik dus ook. Een leuke stabiele duidelijke teef waar hij mee kan hollen en interactie mee hebben enzo. Zijn gedrag naar honden is eigenlijk helemaal niet slecht. Hij speelt dolgraag met grotere teven. Hij veranderd dan in zo'n raar konijn met de oren in leuke-teef-stand en hij kwispelt zowat zijn kont eraf. Maarja als die teef dan niet zeker van zichzelf is dan krijg je dus een beukende Diesel die de hele tijd wil speleeeeuh.Denise. schreef:Ik denk dat een leuk makkelijk teefje ook helemaal zo slecht niet is voor Diesel. Maar dan inderdaad wel een gezelligerd zonder problemen
-
Supernova
- Zeer actief
Inderdaad een leuke stoere teef waar hij mee kan spelen. En misschien kan die teef hem ook nog wel laten zien dat jij heel leuk bent buiten. Maar ook al is dat niet zo, dan nog vind hij het vast feest zo'n lekker ding in huissTefaniA schreef:Ja dat denk ik dus ook. Een leuke stabiele duidelijke teef waar hij mee kan hollen en interactie mee hebben enzo. Zijn gedrag naar honden is eigenlijk helemaal niet slecht. Hij speelt dolgraag met grotere teven. Hij veranderd dan in zo'n raar konijn met de oren in leuke-teef-stand en hij kwispelt zowat zijn kont eraf. Maarja als die teef dan niet zeker van zichzelf is dan krijg je dus een beukende Diesel die de hele tijd wil speleeeeuh.Denise. schreef:Ik denk dat een leuk makkelijk teefje ook helemaal zo slecht niet is voor Diesel. Maar dan inderdaad wel een gezelligerd zonder problemen
- sTefaniA
- Zeer actief
Ja dan kan hij haar wat lastig vallen ipv mijDenise. schreef: Inderdaad een leuke stoere teef waar hij mee kan spelen. En misschien kan die teef hem ook nog wel laten zien dat jij heel leuk bent buiten. Maar ook al is dat niet zo, dan nog vind hij het vast feest zo'n lekker ding in huis![]()
Nog wat foto's van mooie Chusa, wat vind ik haar leuk
-
Supernova
- Zeer actief
Nou precies, kunnen ze elkaar lekker moe makensTefaniA schreef:Ja dan kan hij haar wat lastig vallen ipv mijDenise. schreef: Inderdaad een leuke stoere teef waar hij mee kan spelen. En misschien kan die teef hem ook nog wel laten zien dat jij heel leuk bent buiten. Maar ook al is dat niet zo, dan nog vind hij het vast feest zo'n lekker ding in huis![]()
dan heb ik ook wat rust haha
Nog wat foto's van mooie Chusa, wat vind ik haar leuk
- sTefaniA
- Zeer actief
Weet ik niet, op de site staat dat ze een heel leuk karakter heeft, heel goed met andere honden en vrolijk en sociaal.Denise. schreef: Nou precies, kunnen ze elkaar lekker moe makenIk vind Chusa ook erg mooi, hoe is ze qua gedrag?
Lief naar mensen en honden. Ik zie dat ze ook losloopt op de foto's en ze ziet er gewoon heel open en fijn uit.
Ik ga er eens achter vragen.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
waarom laat je geen chip zetten dan? als het niet goed uitpakt kun je die weer laten verwijderen of afwachten tot het uitgewerkt is. chemisch geeft vaak geen goed beeld en castratie is onomkeerbaar. en dat kan ook nog wel eens verkeerd uitpakken bij onzekere honden.sTefaniA schreef:Op korte termijn niet nee. Maar ik zou toch graag deze zomer een tweede hond willen. Als ik echt nu direct een hond had gewild dan zou die er al lang geweest kunnen zijn. Ik ga regelmatig in het asiel met de honden wandelen en dan moet ik me soms wel inhouden. En af en toe springt er dan eentje tussenuit zoals Chusa. Ik denk trouwens niet dat een tweede hond slecht zal zijn voor Diesel, een leuke stabiele speelteef kan weleens een hele goede invloed op hem hebben. Maar dan moet ik wel de juiste hond kiezen.renee-uk schreef:ze is beeldschoon
Ik heb trouwens besloten dat we Diesel gaan castreren. Chemisch of ineens het echte werk weet ik nog niet, maar volgende maand gaat het toch gebeuren. Zowel de DA als de GT denken dat hij er veel beter van zal worden, dat hij vooral buiten meer rust zal krijgen en dat hij dan niet meer overal op wil rijden. Na 8 maanden is hij hier nu toch wel gewend en het verbeterd niet, dus nu word het toch tijd vind ik.

- sTefaniA
- Zeer actief
Ik weet het niet. Ik denk dat het Inge was die me zei dat zo'n chip of chemische castratie meestal niet hetzelfde effect heeft als een echte castratie. Ik ga eens vragen achter zo'n chip. Wat kost dat eigenlijk? Ik heb er geen idee van eigenlijk.Hutsje schreef:
waarom laat je geen chip zetten dan? als het niet goed uitpakt kun je die weer laten verwijderen of afwachten tot het uitgewerkt is. chemisch geeft vaak geen goed beeld en castratie is onomkeerbaar. en dat kan ook nog wel eens verkeerd uitpakken bij onzekere honden.
- ute
- Actief
- Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Onze hond had net de chemische castratie en hij is erg opgeknapt. Ik wilde ook eerst de chip, maar de DA zei dat ze door de chip de eerste 2 weken erger worden. De chip was hier rond de 80 euro geweest. Wij kozen dus voor het spuitje.
- sTefaniA
- Zeer actief
En hoe bedoel je, opgeknapt? De enige reden waarom ik hem zou willen castreren is omdat hij heel gespannen is en snel overprikkelt raakt door zijn omgeving. Hij kan buiten ook niet rustig wandelen, hij moet als een bezetene markeren en snuffelen en wil niet spelen en meestal ook niet eten. Hij reageert zijn spanningen dan ook af door te rijden op kussens, zowat elke avond. Ik heb geprobeerd om hem genoeg beweging en uitdaging te geven maar het werkt nauwelijks. Ik kan moeilijk de godganse dag met hem wandelen. Ik krijg hem ook niet moe als hij niet wil spelen. Hij kan dus ook niet los want hij reageert niet op mij, wil enkel markeren. Probeer hem dan maar eens moe te krijgen. Zelfs na 15km fietsen is hij nog net zo actief als toen we vertrokken.ute schreef:Onze hond had net de chemische castratie en hij is erg opgeknapt. Ik wilde ook eerst de chip, maar de DA zei dat ze door de chip de eerste 2 weken erger worden. De chip was hier rond de 80 euro geweest. Wij kozen dus voor het spuitje.
- Marina
- Zeer actief
Ik heb Baco ook laten casteren omdat hij niet te handelen was en dit was heel zacht uitgedrukt. en ja een labrador
Mijn dierenarts had toen ook gezegd casteren of over de bekende brug. Toen was mijn keuze niet moeilijk en was het castereren.
Ik kwam toen nog niet op het forum dus wist verder van niks. Tenminste niet van deze zaken.
Baco is een hele andere hond geworden. Hij is 180 graden omgedraait en hel erg lief geworden.
Maar chemische castratie geeft vaak een verkeerd beeld.
Mijn dierenarts had toen ook gezegd casteren of over de bekende brug. Toen was mijn keuze niet moeilijk en was het castereren.
Ik kwam toen nog niet op het forum dus wist verder van niks. Tenminste niet van deze zaken.
Baco is een hele andere hond geworden. Hij is 180 graden omgedraait en hel erg lief geworden.
Maar chemische castratie geeft vaak een verkeerd beeld.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Ik heb het vermoeden dat Kaiou zijn vorige eigenaren hem ook hebben laten castreren om deze redenen.sTefaniA schreef:De enige reden waarom ik hem zou willen castreren is omdat hij heel gespannen is en snel overprikkelt raakt door zijn omgeving. Hij kan buiten ook niet rustig wandelen, hij moet als een bezetene markeren en snuffelen en wil niet spelen en meestal ook niet eten. Hij reageert zijn spanningen dan ook af door te rijden op kussens, zowat elke avond. Ik heb geprobeerd om hem genoeg beweging en uitdaging te geven maar het werkt nauwelijks. Ik kan moeilijk de godganse dag met hem wandelen. Ik krijg hem ook niet moe als hij niet wil spelen. Hij kan dus ook niet los want hij reageert niet op mij, wil enkel markeren. Probeer hem dan maar eens moe te krijgen. Zelfs na 15km fietsen is hij nog net zo actief als toen we vertrokken.
Het enige wat er mee verdween is, is het normale reuengedrag.
Het druk zijn buiten, het gespannen en snel overprikkeld zijn door de omgeving, het afreageren van spanning door sabbelen op een pluchen speeltje (niet rijden gelukkig :N: ), en nergens moe van worden is niet weg.
Rustig wandelen en contact met de baas buiten is nog steeds een uitdaging.
Los kan hij nog steeds niet, zelfs niet na vier jaar met passende training
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je met de gedachte speelt hoor

- sTefaniA
- Zeer actief
Wat bedoel je dan met normaal reuengedrag? Ik weet dat onze DA de eerste keer dat hij hem zag al gezegd heeft dat we castratie moeten overwegen, als training niet zou helpen. Maar dat wou ik toen niet, ik wou hem eerst laten wennen en het aankijken.Kaiou schreef:Ik heb het vermoeden dat Kaiou zijn vorige eigenaren hem ook hebben laten castreren om deze redenen.
Het druk zijn buiten, het gespannen en snel overprikkeld zijn door de omgeving, het afreageren van spanning door sabbelen op een pluchen speeltje (niet rijden gelukkig :N: ), en nergens moe van worden is niet weg.
Los kan hij nog steeds niet, zelfs niet na vier jaar met passende training![]()
Het is niet zozeer het rijden op zich dat ik erg vind, maar hij rijd omdat de spanning hem teveel wordt en dan lost hij dat zo maar op. Hij kan het soms zelfs een uur volhouden. Ik hoop dat als hij wat rustiger word en niet meer zo reageert op prikkels, dat hij die uitlaatklep dan niet meer nodig heeft.
- ute
- Actief
- Contacteer:
Ik bedoel er mee dat hij rustiger met andere reuen om gaat, niet meer vecht in eigen roedel en ook buiten niet meer uit valt. Daarmee begon hij ineens, zijn hormonen begonnen op te spelen.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Met normaal reuengedrag heb ik het over markeren, overal maar blijven snuffelen, reageren op loopse teven, etc.sTefaniA schreef:Wat bedoel je dan met normaal reuengedrag? Ik weet dat onze DA de eerste keer dat hij hem zag al gezegd heeft dat we castratie moeten overwegen, als training niet zou helpen. Maar dat wou ik toen niet, ik wou hem eerst laten wennen en het aankijken.Kaiou schreef:Ik heb het vermoeden dat Kaiou zijn vorige eigenaren hem ook hebben laten castreren om deze redenen.
Los kan hij nog steeds niet, zelfs niet na vier jaar met passende training![]()
Het is niet zozeer het rijden op zich dat ik erg vind, maar hij rijd omdat de spanning hem teveel wordt en dan lost hij dat zo maar op. Hij kan het soms zelfs een uur volhouden. Ik hoop dat als hij wat rustiger word en niet meer zo reageert op prikkels, dat hij die uitlaatklep dan niet meer nodig heeft.
Dat doet Kaiou dus niet (meer). De rest van zijn gedrag is door zijn castratie niet veranderd.
Afreageren van spanning moet nog steeds, zo.
Meerdere keren per dag, soms 5 minuten, soms ook een half uur.

- ute
- Actief
- Contacteer:
Het lijkt dat hij drinkt bij zijn moedertje
Dit deed onze grote Poedel Gino* zijn leven lang met een doekje, hij was een moederloze flessenpup.
Dit deed onze grote Poedel Gino* zijn leven lang met een doekje, hij was een moederloze flessenpup.
- sTefaniA
- Zeer actief
Kijk, daar heb ik dus geen problemen mee. Diesel heeft werkelijk waar nog nooit gevochten met een andere hond.ute schreef:Ik bedoel er mee dat hij rustiger met andere reuen om gaat, niet meer vecht in eigen roedel en ook buiten niet meer uit valt. Daarmee begon hij ineens, zijn hormonen begonnen op te spelen.
Ja ik zie het goed genoeg als het hem niet aanstaat, is wel normaal ook voor een volle stafford kruising reu als die een andere patserige reu tegen komt. Maar hij klapt er niet op, daagt niet uit, zoekt geen ruzie.
Hij gaat wel testen hoe ver hij kan gaan, maar zogauw hij doorheeft dat hij ondergeschikt is dan veranderd zijn gedrag. Hij wordt dan aangenamer als het ware. Hij wilde onlangs op een australische herder reu rijden, die pikte dat niet. Daarna wou hij op een lab teef rijden, en dat pikte die reu ook niet. Dus heeft hij twee keer op zijn donder gehad. En dat accepteert hij dan ook. Alleen hadden de baasjes het er nogal moeilijk mee, want honden horen blijkbaar niet te grommen ofzo.
Maar, als hij doorheeft dat hij baas is, dan is het niet goed. Hij weet van geen ophouden en is heel vervelend. Hij heeft totaal geen leiderscapaciteiten. Hij luistert dan ook helemaal niet meer naar me.
Hij valt ook niet uit aan de lijn. Hij blaft wel terug als een andere hond begint te blaffen of grommen. Maar meestal negeert hij de hond, of hij wil er als een gek naartoe om te spelen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
onze spikey heeft een chip. zijn rij gedrag is weg hiervoor kreeg hij hem ook. Hij reed niet op kussens of zo maar alleen op Laika. Kon niet meer spelen alleen maar rijden. Nu spelen ze weer leuk. Maar buiten is hij nog steeds de reuen hater. Snuffeld nog alles bij elkaar en een loops teefje ontgaat hem echt niet.
Spikey is ook onzeker maar nu de chip goed werkt veel minder, hij is veel rustiger geworden in zijn hoofd lijkt het wel.
Overigens niet in zijn gedrag.
Spikey is ook onzeker maar nu de chip goed werkt veel minder, hij is veel rustiger geworden in zijn hoofd lijkt het wel.
Overigens niet in zijn gedrag.