Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Help!!

Ongelezen bericht door Shamaria »

Onze stafford pup van 13 weken is van de een op de andere dag erg ziek geworden.. Inmiddels zijn we bij de dierenarts geweest welke niks kon vinden behalve koorts waarop ze antibiotica, infuus en koortsverlagend middel heeft gegeven.. De hond reageert daar niet op en is nog steeds zielsongelukkig en lamlendig.. Ze zakt door de achterpoten, is erg zwak maar eet en drinkt wel.. Ze hoest niet, de koorts is gezakt, ze heeft geen diaree gehad of donkere urine.. Ze poept niet ondanks het feit dat ze wel eet.. Voor mijn gevoel is ze aan het opgeven en redt ze dit niet lang meer..
Iemand suggesties wat dit kan wezen??
Melanie 74

Re: Help!!

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Er kwam helemaal niets uit het onderzoek?
Wat voor ziektenverschijnselen heeft ze dan?
Was ze laatst ingeent?

Als je het echt niet vertrouwd zou ik een andere DA opzoeken.
Sterkte en succes.
Shamaria
Actief

Melanie 74 schreef:Er kwam helemaal niets uit het onderzoek?
Wat voor ziektenverschijnselen heeft ze dan?
Was ze laatst ingeent?

Als je het echt niet vertrouwd zou ik een andere DA opzoeken.
Sterkte en succes.
Ze is zo zwak dat ze niet meer kan staan.. Daarnaast slaapt ze voortdurend, ze is niet in staat zelf omhoog te komen en ze is in en in verdrietig.. Het gekke is dus dat ze los van de koorts geen tastbare ziekteverschijnselen heeft.. Wel is ze flink afgevallen terwijl ze redelijk eet en niet poept..

Ik heb hele goede ervaringen met deze d.a., het punt is dat alles goed is, lever, hartslag, bloed, koorts inmiddels gezakt en niks mis met de heupen of pootjes..
Zit echt met de handen in het haar, ze slikt vandaag voor de tweede dag antibiotica..
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

door de achterhand zakken kan ook erg buikpijn betekenen.
aangezien de hond niet poept.
zijn de darmen bevoelt?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Wel is ze flink afgevallen terwijl ze redelijk eet en niet poept..
Hoe lang al niet?
Maar de koorts is dus wel gezakt, dus dat is wel goed.
En de antibiotica heeft ook even tijd nodig om zijn werk te doen.

Hoelang heb je je pupje al en waar komt ze vandaan? (Fokker, asiel enz.).
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Inderdaad kan door de achterhand zakken betekenen dat ze erge buikpijn heeft, ik heb twee honden die hebben soms zo erge buikpuin dat de achterhand tijdelijk verlamd is. Toen Nikkie daar de eerste keer last van had dacht ik dat ze verlamd was ben toen gelijk met haar naar de dierenarts geweest en die dacht dat het van een verschoven rugwervel kwam, maar dat was het dus niet, een paar dagen later had haar zus Tama precies hetzelfde en die heeft geen verschoven rugwervel.

Misschien een beetje olijfolie over haar eten doen? Ik denk ook dat jouw hondje gewoon buikpijn heeft. Misschien kan je bij de dierenarts iets halen waardoor ze beter poept.

Heeft ze toevallig iets ingeslikt waardoor de boel verstopt zit, een tennisballetje of draadjes van een flosstouw?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

heeft de pup per ongeluk iets opgevreten? Een sok, bal of iets dergelijks? Ik zou sowieso een foto laten maken, en rap!
Groet, Janine
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Direct foto of echo van de buik laten maken
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

ranetje schreef:Direct foto of echo van de buik laten maken
Dit dus. Niet langer wachten hoor! Beter te vroeg gaan en voor iets relatiefs onschuldigs, dan te laat en zonder hond weer naar huis moeten.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Andere DA, NU!
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik hoop dat je nu bij de DA bent voor verder onderzoek.
Het eerste wat in mij opkwam toen ik je verhaal las is een verstopping.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Odi schreef:Ik hoop dat je nu bij de DA bent voor verder onderzoek.
Het eerste wat in mij opkwam toen ik je verhaal las is een verstopping.

Ja daar dacht ik ook aan of een darminvaginatie.
Snel naar de da dus voor verder onderzoek.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik denk idd ook aan een verstopping :ugh: ik hoop dat je nu bij de dierenarts bent met de uk...
groetjes Tamara
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Inderdaad terug naar een (andere) dierenarts.

Ik herken dingen in je verhaal,
onze Senna heeft ook toen ze 10 weken oud was een darmverstopping gehad.
Werd eerst afgedaan als een virusje,maar dat was niet.
Ze had 2 stenen opgegeten van zo'n 3 cm doorsnee.

Vooral niet met zo'n jonge pup lang aan blijven "modderen".
Afbeelding
Shamaria
Actief

Inmiddels weer naar de d.a geweest en er zit niks in haar darmen of maag, los van het feit dat die flink vol zit.. Thuis een theelepel olijfolie gegeven en dat hielp na enkele uren nog niet.. Zojuist nog een halfje geprobeerd en met kind en alle honden naar buiten en haar op de grond gezet zodat ze ongestoord kon persen/poepen.. Bij thuiskomst lag er een keiharde drol en heeft ze zowaar heel even met me gespeeld, wel zittends maar het is een verbetering...
Morgenochtend nog maar een keer olijfolie proberen en afwachten wat ze doet.
Misschien iets van een laxeermiddel vragen bij de dierenarts..
Bedankt voor de tips en ik laat even weten hoe het morgen gaat..
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Lekkere DA als ie een pupje naar huis stuurt die niet eens rechtop kan staan. Heeft ie niet meteen een laxeermiddel voorgeschreven?
Ze is zo zwak dat ze niet meer kan staan.. Daarnaast slaapt ze voortdurend, ze is niet in staat zelf omhoog te komen en ze is in en in verdrietig..
Ga naar een andere want dit gaat niet goedkomen zo. Je bent maar wat aan het aanklungelen met huismiddeltjes.
linda met 4
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): rasloos en markiesjes

Ongelezen bericht door linda met 4 »

Naar een andere da en een second opinion vragen. Is er nu een foto van de buik gemaakt??
Ik zou zo niet de nacht ingaan met een pup die niet kan staan.
AfbeeldingWat zou het leven zijn zonder honden?
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh

Ongelezen bericht door signmodel »

tjee wat een shock! ik had mijn dieren echt niet naar huis laten sturen als ze er zo aan toe zouden zijn.
die hele harde drol is natuurlijk oude ontlasting, dus vraag je je af waarom ze niet poept.
tjee ik kan me zelf wel voorstellen hoe je je voelt als ik 2 dagen niet naar t toilet ga :jank:
maar dat verklaard de koorts weer niet. ik vrees dus echt voor iets een dierenarts second opion en wel asap,
want ik vind het geen geruststellende symptonen.

geef het kind maar een lekkere warme mand naast de kachel en een knuf van mijn mannen.
Afbeelding

groetjes van ons.
Shamaria
Actief

Inc schreef:Lekkere DA als ie een pupje naar huis stuurt die niet eens rechtop kan staan. Heeft ie niet meteen een laxeermiddel voorgeschreven?
Ze is zo zwak dat ze niet meer kan staan.. Daarnaast slaapt ze voortdurend, ze is niet in staat zelf omhoog te komen en ze is in en in verdrietig..
Ga naar een andere want dit gaat niet goedkomen zo. Je bent maar wat aan het aanklungelen met huismiddeltjes.
Er had een andere d.a dienst.. Voor nu is het gewoon afwachten of de eerdere medicijnen gaan aanslaan en kan de d.a ook niet in de wilde weg gaan gissen en andere medicijnen toedienen.. Er is voor mij dus ook absoluut geen reden om het beestje in een hokje achter te laten bij de dierenarts waar ze gewoon lekker bij het baasje in bed mag kruipen.
Ze ligt inmiddels lekker te knorren en is zelf naar haar drinkbak gelopen om te drinken..
Voor nu lijkt het erop dat het huismiddeltje op de medicijnen net even dat extra was om haar wat beter in haar vel te laten voelen..
marjolein008
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beauceron, bordercollie
Contacteer:

Ongelezen bericht door marjolein008 »

mijn hond viel in korte tijd ook veel af, had verhoging en sliep veel.
We hebben heel veel onderzoeken gehad en er werd niets bijzonders gevonden.
Wat uiteindlijk gevonden werd is de parasiet "giardia" Dit is niet via de gewone parasieten-test te vinden.

Laat je hond hier eens op prikken!!
Succes, ik weet helemaal hoe machteloos je je voelt
Shamaria
Actief

marjolein008 schreef:mijn hond viel in korte tijd ook veel af, had verhoging en sliep veel.
Wat uiteindlijk gevonden werd is de parasiet "giardia" Dit is niet via de gewone parasieten-test te vinden.

Heb even gegoogled, komt niet helemaal overeen met de symptomen die zij vertoont maar zeker ies om in het achterhoofd te houden als de toestand weer verergerd..

Pup is nog steeds niet helemaal in orde, het lopen gaat haar goed af, ze eet voldoende en zoekt haar eten en drinken ook zelf op..

Ze speelt nog niet en heeft na de harde drol van gisteren geen ontlasting meer gehad..

Het kan vanaf dit punt dus alle kanten op..
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Shamaria schreef:
Inc schreef:Lekkere DA als ie een pupje naar huis stuurt die niet eens rechtop kan staan. Heeft ie niet meteen een laxeermiddel voorgeschreven?
Er had een andere d.a dienst.. Voor nu is het gewoon afwachten of de eerdere medicijnen gaan aanslaan en kan de d.a ook niet in de wilde weg gaan gissen en andere medicijnen toedienen.. Er is voor mij dus ook absoluut geen reden om het beestje in een hokje achter te laten bij de dierenarts waar ze gewoon lekker bij het baasje in bed mag kruipen.
Ze ligt inmiddels lekker te knorren en is zelf naar haar drinkbak gelopen om te drinken..
Voor nu lijkt het erop dat het huismiddeltje op de medicijnen net even dat extra was om haar wat beter in haar vel te laten voelen..
nee, daarom was het dus handig geweest om een foto of echo van haar buik te maken :19:
Afbeelding
Shamaria
Actief

Hutsje schreef:
Shamaria schreef:
nee, daarom was het dus handig geweest om een foto of echo van haar buik te maken :19:
Zoals ik al zei, darmen en maag zijn goed nagekeken dmv een foto en er is niks verontrustends te zien..
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Shamaria schreef:
Hutsje schreef:
Shamaria schreef:
Zoals ik al zei, darmen en maag zijn goed nagekeken dmv een foto en er is niks verontrustends te zien..
nou, ik heb je berichten 2 keer nagelezen en dat staat toch echt nergens :19: .
Afbeelding
Shamaria
Actief

Shamaria schreef:Inmiddels weer naar de d.a geweest en er zit niks in haar darmen of maag, los van het feit dat die flink vol zit.. Thuis een theelepel olijfolie gegeven en dat hielp na enkele uren nog niet.. Zojuist nog een halfje geprobeerd en met kind en alle honden naar buiten en haar op de grond gezet zodat ze ongestoord kon persen/poepen.. Bij thuiskomst lag er een keiharde drol en heeft ze zowaar heel even met me gespeeld, wel zittends maar het is een verbetering...
Dit aan de hand van de gemaakte foto's..
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

hebben ze ook gedacht aan entreactie??

ik neem aan dat ze vorige week haar laatste enting heeft gehad omdat ze nu 13 weken is??
groetjes Tamara
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door estherchip »

marjolein008 schreef:mijn hond viel in korte tijd ook veel af, had verhoging en sliep veel.

bij giardia komt toch juist meestal heftige diarree en verhoging voor? zoals ik het hier las lijkt het meer op ernstige verstopping
bij paarden komt giardia ook wel voor en ik heb een veulen gehad die o.a ook giardia gehad heeft maar daar lijken bij dit hondje de symptomen toch niet echt op

heel veel beterschap!
ikzelf had ook direkt naar een andere kliniek gereden maar kan me voorstellen als je helemaal geen ervaring hebt met andere dierenartsen dat je liever bij je eigen dierenarts blijft
sterkte!
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh

Ongelezen bericht door signmodel »

Shamaria schreef:
Shamaria schreef:Inmiddels weer naar de d.a geweest en er zit niks in haar darmen of maag, los van het feit dat die flink vol zit.. Thuis een theelepel olijfolie gegeven en dat hielp na enkele uren nog niet.. Zojuist nog een halfje geprobeerd en met kind en alle honden naar buiten en haar op de grond gezet zodat ze ongestoord kon persen/poepen.. Bij thuiskomst lag er een keiharde drol en heeft ze zowaar heel even met me gespeeld, wel zittends maar het is een verbetering...
Dit aan de hand van de gemaakte foto's..

misschien is het handig alsje voortaan wat duidelijker bent in al je berichten.

hoe gaat het nu met de pup?

ben je weer naar een da geweest??
Afbeelding

groetjes van ons.
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Ben ook wel benieuwd hoe het nu met het pupje gaat...
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

dat las ik dus ook niet uit je berichten dat er een foto of echo was gemaakt. Wij hebben met ivan ook een soort van verstopping meegemaakt in de darmen (jaren geleden), hij braakte toen ontlasting.Meteen een foto gemaakt. Hij zat vol stro uit het binnenhok. Het kan heel onschuldig zijn met heftige gevolgen.
Ik hoop dat het goed gaat met jullie hondje
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”