Beterschap. Al mag je het niet vermenselijken, het is toch wel een fijn gevoel dat ze dan lekker bij je komen liggen. Alhoewel ik ze er hier van verdenk dat het ze te doen is om dat lekkere dekbed wat dan ook op de bank ligt

.
Toch heb ik jaren terug iets raars gehad met een staffordteefje. Dat was in 92. Zij was toen een krappe 7/8 maanden oud. Mijn man heeft zware astma en toen nog niet de juiste medicatie. Om een lang verhaal kort te maken, hij ging knock out omdat het niet lukte om medicijnen te inhaleren. Hij begon te stuiteren en was weg. Dus ik als een gek de alarmcentrale gebeld en ze waren er heel snel (woonde toen vlak bij een brandweercentrale en daar waren ze op dat moment). Maar toen hij knock out ging, kroop onze stafford Daisy naar zijn gezicht en ging met haar neus tegen zijn neus aan liggen. Toen de broeders kwamen was zij heel moeilijk weg te krijgen. Hij heeft het godzijgedank op het nippertje overleeft. Ze zijn in het ziekenhuis een dikke anderhalve uur met hem bezig geweest.
Maar wat zij deed was een hele bijzondere ervaring. Ik ben na dit voor 5 weken weer bij mijn moeder ingetrokken want ik wilde niet meer alleen thuis zijn. En ik nam uiteraard daisy mee. Ze is die 5 weken heel beschermend geweest. Toen we weer compleet thuis waren, was alles weer normaal en was ze weer lekker vrij.
Die neus op neus beademing blijft me bij en kan ik tot op de dag van vandaag niet echt verklaren.