Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huis met verdiepingen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Huis met verdiepingen

Ongelezen bericht door Cash »

Hera is de enige die overal in huis komt dus 1e verdieping, zolder, badkamer etc.
Woopy durft geen trappen te lopen en heeft maar 1 echt veilige vertrouwde omgeving voor hem; de woonkamer. Zelfs in de bijkeuken liggen is voor hem al een ramp. Die wil dus ook echt niet mee naar boven.

Hera mag afentoe graag even komen neuzen als ik op zolder met de was bezig ben of aan het opruimen ofzo.

Voorheen namen wij alle honden mee naar de slaapkamer. Dat wil dus zeggen; Ghaya en Chello en Hera.
Nou ja ghaya en chello zijn er niet meer en ik had het ook wel een beetje gehad met de honden op de slaapkamer.
Dus nou ja, Hera weet niet beter en die wil ook echt gewoon mee naar boven 's avonds dus dat laten we lekker zo. Zij ligt ook op bed en ik vind dat toch wle gezellig. Maar niet meer 3 of 4 honden in de slaapkamer zeg maar.

Dus als Hera er niet meer is dan zla het gedaan zijn met honden die boven komen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Oh, nog even een aanvulling op mijn eigen post: mijn honden kunnen alle 3 prima traplopen en als ik boven zit is de deur naar de woonkamer vanuit de hal en de trap gewoon open, maar we hebben ze geleerd dat ze niet "ongevraagd" naar boven mogen komen en dat doen ze dus ook niet. Nou ja, Sjefke wil nog wel eens halverwege de trap op het bordesje gaan liggen, heel sneaky. :smile:
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ink »

Loekie wil altijd mee! Sterker nog, meestal is hij al boven als ik nog maar halverwege de trap ben. En als dan boven blijkt dat het toch niet zo interessant is wat ik daar aan het doen ben, gaat ie net zo hard weer naar beneden! :F:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

De honden komen hier nooit boven. Ik heb een open trap met een draai er in en hij is nog glad ook. Geen van de honden heeft ooit een poging gewaagd en ik heb het ze ook niet geleerd.
Toen ik hier net woonde, had ik een werkkamer boven. Ik vond het echter zo ongezellig om boven te werken zonder de honden in de buurt, dat langzamerhand alles van die kamer naar beneden is verhuisd. De eettafel is nu mijn werkplek.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Boven is voor de katten, dus Ziva blijft beneden. Dat gaat af en toe nog wel eens onder luid protest, zeker als mijn vriend er ook is (je zal eens wat missen van de gezelligheid), maar zo zal het wel blijven.

Toen ik op kamers woonde, had mijn huisgenoot een grote hond die altijd bij mij in bed mocht slapen, vond ik heel gezellig en vooral lekker warm in mijn eenpersoonbedje. Soms mis ik dat wel eens en wilde ik dat Ziva dat ook kon maar ten eerste denk ik dat er bar weinig geslapen zal worden (dekbedden zijn namelijk erg leuk om doorheen te zwemmen) en daarnaast vind ik gewoon dat mijn katten ook een plekje zonder hond verdienen.

Edit: ze kan wel trappen "lopen", dat heeft ze vanaf week één al gedaan toen ze per ongeluk de kans kreeg, maar nu staat de deur van de woonkamer naar de gang met een haakje op een kier die net groot genoeg is voor de katten en blijft Ziva dus bij de trap weg.
Ingrid P
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cane corso

Ongelezen bericht door Ingrid P »

Bij ons blijft Pink netjes beneden als ik naar boven ga. Ten eerste en meest belangrijke reden is dat het simpelweg ontzettend slecht is voor haar om trappen te lopen en op de tweede plaats............... Ze kan het niet eens! :E:

Groetjes Ingrid
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Magic wil niet mee naar boven, want boven is het bad :P.
Afbeelding
Iedere dag feest!
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

mijn honden mogen niet naar boven en doen dat dus ook niet uit zichzelf, ook al kunnen ze wel gewoon bij de trap.

alleen als ze gewassen worden gaan ze naar boven, en tom vlucht ook naar zolder als hij bang is (vuurwerk/onweer) zelfs als wij beneden zijn. :denken:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Beneden zijn hier de slaapkamers (en de toegang tot de achtertuin), badkamer en de schuur. In de schuur staan de voerbakken. Boven is de woonkamer, gang en keuken. Ze mogen hier dus door het hele huis banjeren.
Als ik beneden wat ga doen gaan ze niet altijd mee, als ik langer beneden ben om te strijken of zo dan komt Bluf wel even kijken waarom ik zo lang wegblijf of ze gaat op het logeerbed liggen, in die kamer strijk ik ook.

Bij mijn ouders hebben/hadden ze ook nog een zolder, maar een hele gladde open draaitrap. Doodeng, en Finn heeft nooit een poging ondernomen om mij daar achterna te komen, pas geleden toen ik spullen aan het uitzoeken was hoor ik getriptrap en stond madam naast me.. hondje kon toen ik haar kreeg niet eens traplopen en nu kwam ze zo die enge trap op en ging er ook af heel relaxed, doodeng vond ik het.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Hier komen in principe geen honden boven :engel: ...haha alleen op commando dat wel...meestal als mijn man nachtdienst heeft. Dan komt nina lekker bij mij op de slaapkamer liggen..maar normaal komt ze niet boven.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Als ik wat ga halen mag hij niet telkens mee hoor. Maar als ik ga strijken ofzo dan mag hij wel op het logeerbed liggen. Maar dat duurt een minuut en dan wil hij weer naar beneden, dan gaat hij janken aan de deur. Dus laat ik hem maar gewoon beneden nu. Hij kan zelf niet naar boven, er zit een deur tussen.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Miep komt altijd gezellig naast me liggen in de badkamer als ik aan het badderen ben. En 's nachts slapen ze beiden op ons bed. Ze komen beiden eigenlijk nooit op zolder, waar Pieters domein is. Behalve 1 van de eerste dagen dat we beiden aan het werk waren. Toen moest Saar poepen (diarree) en die is zo zindelijk als de pest, piest hooguit in de tuin over een markeerplasje van een bezoekende reu heen, en nadat ze tevergeefs geprobeerd had de tuindeur te openen (lange scheur in het horgordijn) is ze maar naar zolder gelopen naar het allerverste hoekje en heeft daar gepoept.
Owwww, wat voelde ik me slecht :jank:

Maar verder ben ik erg blij dat ze boven komen. Als ik boven bezig ben in mijn kamer komt Mieppie me vaak ook gezelschap houden. Moet ze wel hink-stap-sprongen om bij me te komen, maar dat heeft ze er wel voor over :mrgreen:
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Dribbel sjouwde me vroeger altijd overal achterna, maar de laatste paar jaar doet ze dat niet meer.
Nah, ja ze is ook bijna 17 jaar oud...........
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

Boris hobbelt overal achter ons aan en sinds een poosje prestreert hij het zelfs om alleen de vlizotrap op te lopen tot de helft (doet hij alleen als we achter hem staan hoor)
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto is als pup eens van de onderste treden van de trap gevallen. Niets aan de hand gelukkig, maar daarna liet hij het tot mijn opluchting wel om de trap (geschilderd hout) op te klimmen.
Tot hij in de zomer ziek werd, een virus, toen heb ik hem 's nachts in de bench boven gehad. En sindsdien heeft hij zelf de weg naar boven gevonden en komt hij altijd mee naar boven als ik ga slapen. Overdag gaat hij ook wel naar boven, als ik boven met de was bezig ben etc. Naar beneden doet hij niet zelf, hij is topzwaar. Dan til ik hem.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Izzy mag niet naar boven, alleen om in bad gedaan te worden. Onze ene kat duft niet meer naar beneden sinds Izzy er is (als ik 'm haal overigens wel, dan zit-ie hier op z'n kats heerlijk beneden zolang ik de toegang naar boven blokkeer :piew: ). Boven is dus voor die kat.

Héél soms mag mijn dochter Izzy mee naar d'r kamer nemen om iets te laten zien :Q:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ze mogen het zelf uitzoeken, s'middags ben ik boven dan gaan ze zelf meestal mee.
Het enigste wat niet mag is de trap op en neer rennen of keten op de trap :engel: :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

De honden komen nooit boven dus ze maken ook helemaal geen aanstalte om mee naar boven telopen ... ze liggen hier altijd beneden.
Wij douchen en slapen alleen boven, verder ben ik alleen met schoonmaken boven maar dat doe ik in het weekend want dan kan lief beneden blijven... alleen als ik stofzuig ofzo dan blijven ze maar lekker beneden en het boeit ze ook niet.
Afbeelding
Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever

Ongelezen bericht door Heamla »

Jantje heb ik verboden om zelf de trap op te klimmen (is veel te glad) S'avonds til ik hem naar boven en smorgens weer naar beneden.
Roos weet niet dat honden trappen kunnen lopen en heeft het nooit geprobeerd.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wij hebben alles gelijkvloers. :wink:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Wij wonen boven, maar over het algemeen blijft de hond in de woonkamer. Maar als mijn moeder veel op kantoor (beneden) werkt gaat hij ook wel tijden mee, maar eigenlijk ligt hij vaak liever boven, daar kan hij in de zon liggen of op de vloerverwarming.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”