Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond mee als ie niet wil hoe doen jullie dit
Moderator: moderatorteam
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: hond mee als ie niet wil hoe doen jullie dit
Hier willen ze altijd wel wandelen! Als ik zeg, ga je mee? dan staan ze al bij de deur hoor! Het maakt ze niet uit of ze net wakker zijn, of nog slapen. Als ze niet willen dan hoeven ze ook niet, maar dat is nog nooit gebeurt haha.
- dagmar88
- Zeer actief
Juffrouw muts hier kijkt bij het laatste rondje ook altijd eerst even bedenkelijk uit het raam als ze na een paar 'ga je mees' heeft besloten onder haar dekentje vandaan te komenlieke schreef:Mijn honden willen nooit mee als het regent. Cody loopt nog wel mee naar de deur maar als hij de regen ziet, deinst hij achteruit en wil hij terug naar de mand. Kyra en Lyndie verstoppen zich dan onder de eettafel.
Heel erg pech voor hen, maar ik sleur ze zonder pardon mee naar buiten (nou ja, ik geef het commando 'mee'), want ze moeten er toch heus uit.
Bij alle andere wandelingen staan ze al wel klaar op het moment dat ik mijn schoenen aantrek.
Sinds ze haar jasjes heeft wil ze ook wel mee als het regent, maar gaat op de trap in de niet meer voor of achteruit stand wanneer ik haar jas niet pak
Echt niet verwend hoor
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Catootje wilde niet mee als het regende. Vaak had ik niet door dat het regende als ik de deur wilde uitgaan (door de dubbele beglazing hoor je de regen niet) en dan stond ze onder het afdak in de remmen. Nou, dan hoefde ze van mij niet mee. Of alleen even snel een plas, dat zei ik dan ook tegen haar en leek ze te begrijpen.
Isa wil altijd mee en Belle ook, maar dat kan nu even niet. Daar heb ik veel meer moeite mee.
Isa wil altijd mee en Belle ook, maar dat kan nu even niet. Daar heb ik veel meer moeite mee.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Hier idemLinsey schreef:Is hier nog nooit voorgekomen dat ze niet mee willen, moest dat ooit wel zo zijn dan zal er zeker iets mis zijn.

-
nance
- Erelid
Hier willen ze altijd mee, wat voor weer dan ook. Al kan ik me 1 keer herinneren dat het ineens begon te stort regenen terwijl we middenin het bos waren. Loddie en Rambo doken gelijk onder de regencape die ik over mijn benen had liggen. Reed ik daar in het bos met een paar honden op de treeplank, dat schoot lekker op zo 
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
wij hebben eigenlijk nog nooit geen honden gehad die niet mee vertrekken
Darko begint wel enorm te slenteren als hij door heeft dat we weer huiswaarts gaan en hij aan de lijn moet (laatste 200m is over de grote baan, de rest loopt hij los) dan moedig ik hem dus wel aan zodat hij net iets sneller loopt omdat de rest (Guapa en Zena) anders gaan klieren aan de lijn omdat we (Darko dus) te traag lopen en ik een riemengevecht moet houden om ze uit elkaar te houden (ze vechten niet of zo, maar gaan dan van links naar rechts, terug naar links en zo voort, terwijl standaard Darko en Guapa links lopen en Zena rechts)
als Guapa, Zena of de pups niet mee willen vertrekken, rij ik gelijk naar de DA of bel ik hem of hij gelijk kan komen
shadow heeft er een hekel aan om in de regen te lopen, maar hij loopt wel mee
Darko begint wel enorm te slenteren als hij door heeft dat we weer huiswaarts gaan en hij aan de lijn moet (laatste 200m is over de grote baan, de rest loopt hij los) dan moedig ik hem dus wel aan zodat hij net iets sneller loopt omdat de rest (Guapa en Zena) anders gaan klieren aan de lijn omdat we (Darko dus) te traag lopen en ik een riemengevecht moet houden om ze uit elkaar te houden (ze vechten niet of zo, maar gaan dan van links naar rechts, terug naar links en zo voort, terwijl standaard Darko en Guapa links lopen en Zena rechts)
als Guapa, Zena of de pups niet mee willen vertrekken, rij ik gelijk naar de DA of bel ik hem of hij gelijk kan komen
shadow heeft er een hekel aan om in de regen te lopen, maar hij loopt wel mee
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
als er hier een hond niet mee zou willen dan is er toch echt iets, dan zouden alle alarmbellen gaan rinkelen omdat ze altijd mee willen, of ik nu alleen maar iets in de container gooi buiten of wat dan ook,...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
*Jolanda*
Timber wil ook altijd mee...
Als de voor of achterdeur los gaat staat hij met zijn blije hoofd naast me....
Magic daar in tegen is niet echt fanatiek. Met slecht weer wil ze niet van de bank komen en `s ochtends gaat ze standaard het eerste rondje niet mee. Dan ligt mevrouw nog op bed te snurken terwijl Timber al bij de voordeur staat te trappelen.
Als de voor of achterdeur los gaat staat hij met zijn blije hoofd naast me....
Magic daar in tegen is niet echt fanatiek. Met slecht weer wil ze niet van de bank komen en `s ochtends gaat ze standaard het eerste rondje niet mee. Dan ligt mevrouw nog op bed te snurken terwijl Timber al bij de voordeur staat te trappelen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Als het regent dan willen de meiden dus niet mee naar buiten, dus dan ga ik ook niet naar het bos en laat ik ze alleen even poepen en plassen, het liefst willen ze dat ook niet maar ja ze moeten toch echt wel even hun behoeften doen.
Als het een beetje miezert dan ga ik wel met de meiden, de ene keer gaan ze dan wel mee, de andere keer lopen ze een andere kant op en dan weet ik al dat ze maar een kleine ronde willen lopen en niet naar het bos willen.
En af en toe wil Bijou ook niet mee als het droog is, denk dat ze het niet zo leuk vindt om in het donker te lopen. S'middags willen ze altijd mee.
Maak me er niet zo heel druk om als ze weleens niet mee willen, ik heb ook weleens geen zin om de deur uit te gaan denk dat honden daar ook weleens last van hebben.
Mijn honden lopen genoeg, volgens mijn hondentrainster loop ik teveel met ze, dus als ze af en toe een rustdagje willen vind ik dat prima.
Als het een beetje miezert dan ga ik wel met de meiden, de ene keer gaan ze dan wel mee, de andere keer lopen ze een andere kant op en dan weet ik al dat ze maar een kleine ronde willen lopen en niet naar het bos willen.
En af en toe wil Bijou ook niet mee als het droog is, denk dat ze het niet zo leuk vindt om in het donker te lopen. S'middags willen ze altijd mee.
Maak me er niet zo heel druk om als ze weleens niet mee willen, ik heb ook weleens geen zin om de deur uit te gaan denk dat honden daar ook weleens last van hebben.
Mijn honden lopen genoeg, volgens mijn hondentrainster loop ik teveel met ze, dus als ze af en toe een rustdagje willen vind ik dat prima.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.