Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petitie tégen Cesar Milan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door Roompie »

In het 'wild' kun je veel honden tegen komen die als een debiel tekeer gaan. Dus vroeg ik me af of je dan ook gaat trainen met zulke uitvallende honden aan de zijlijn.
Maar je had in principe al antwoord gegeven op mijn vraag in je post hierboven.
Afbeelding
sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox

Ongelezen bericht door sterredag »

bennie schreef: Het lastige is dat de hond meteen probeert te bijten wanneer je aandacht vraagt. Wat je kunt doen in zo'n geval is bv dat de instructeur met een andere hond op ruime afstand stuurt (het baasje houdt dus alleen de hond aan de lijn en doet verder niets, geen aandacht vragen, niet corrigeren en niet belonen), neem dan geen border collie zoals in dit filmpje die heeft veel te veel eye. Maar een rustige hond die de betreffende hond negeert. Op het moment dat Shadow goed reageert, loopt de instructeur met de andere hond acuut weg, zo worden de correcte signalen beloond volgens negatieve bekrachtiging, hetzelfde mechanisme dat voor dit gedrag heeft gezorgd, dus voldoende sterk om het ook weer op te heffen. Uiteraard is het zaak om de afstand goed in te schatten en dit een aantal malen te herhalen, tot dat er een afstand is bereikt die werkbaar is in de praktijk. Daarnaast moeten de baasjes dan veel oefeningen doen om de band te versterken, een hele bekende en eenvoudige oefening is bv om samen snoepjes tussen struiken te zoeken die je er eerst neer hebt gegooid. Je wijst hierbij de snoepjes aan en stimuleert de hond zelf verder te zoeken.
Okey, ik vind het fijn dat je hier een uitleg aan geeft... alleen ik volg het verhaal niet zo goed. Op het moment dat Shadow goed reageert, loopt de instructuur met de andere hond acuut weg ??? ik snap dat niet zo goed.

Ook lijkt me dat dit een wat langduriger traject is.. wat doe je dan in de tussentijd?
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

sterredag schreef:[..]

Okey, ik vind het fijn dat je hier een uitleg aan geeft... alleen ik volg het verhaal niet zo goed. Op het moment dat Shadow goed reageert, loopt de instructuur met de andere hond acuut weg ??? ik snap dat niet zo goed.

Ook lijkt me dat dit een wat langduriger traject is.. wat doe je dan in de tussentijd?
Dat klopt. Het is ook een lastig verhaal hoor. Wanneer de baas met de hond ergens gaat staan begin je eerst op een veilige afstand (deze bepaal je op basis van de ervaringen van de eigenaren), waarbij succes gegarandeerd is, de instructeur nadert dan tot die afstand en draait direct om en loopt weer weg. De probleemhond deed niets en wordt beloond door de dreiging weg te nemen. Vervolgens wordt de afstand korter gemaakt. Wanneer de probleemhond toch uitvalt blijft de instructeur op dezelfde afstand staan. De dreiging wordt niet weggenomen, dus met het gedrag bereikt de probleemhond niets. Totdat hij het opgeeft en bijvoorbeeld een kalmerend signaal vertoont, op dat moment draait de instructeur om en loopt weg, het kalmerende signaal van de probleemhond wordt beloond met het verwijderen van de dreiging. Het werpt overigens best snel vruchten af op deze manier en tot die tijd vermijd je contact met andere honden, zoals Dog Basic al beschreef.
sterredag
Zeer actief

bennie schreef: Wanneer de baas met de hond ergens gaat staan begin je eerst op een veilige afstand (deze bepaal je op basis van de ervaringen van de eigenaren), waarbij succes gegarandeerd is, de instructeur nadert dan tot die afstand en draait direct om en loopt weer weg. De probleemhond deed niets en wordt beloond door de dreiging weg te nemen. Vervolgens wordt de afstand korter gemaakt. Wanneer de probleemhond toch uitvalt blijft de instructeur op dezelfde afstand staan. De dreiging wordt niet weggenomen, dus met het gedrag bereikt de probleemhond niets. Totdat hij het opgeeft en bijvoorbeeld een kalmerend signaal vertoont, op dat moment draait de instructeur om en loopt weg, het kalmerende signaal van de probleemhond wordt beloond met het verwijderen van de dreiging. Het werpt overigens best snel vruchten af op deze manier en tot die tijd vermijd je contact met andere honden, zoals Dog Basic al beschreef.
Het is op deze manier al een stuk duidelijker... alleen zulk gedrag vind je dan ook naar mensen toe, niet alleen naar honden en soms zelfs huisgenoten en hoe snel is snel dan? 1 dag of toch langer?
bennie
Zeer actief
Border Collie

sterredag schreef:[..]

Het is op deze manier al een stuk duidelijker... alleen zulk gedrag vind je dan ook naar mensen toe, niet alleen naar honden en soms zelfs huisgenoten en hoe snel is snel dan? 1 dag of toch langer?
Dat zal van geval tot geval verschillen. Het zit meer in herhaling dan in dagen. Wat bedoel je met gedrag naar mensen toe? Honden die naar alle passanten uitvallen is uiteraard een ander verhaal, maar zou mi op gelijke wijze opgepakt kunnen worden. Het is een angstgedreven reactie. Enerzijds zul je eerst de gewenste reactie moeten 'programmeren' en vervolgens kun je ook nog kijken of het mogelijk is om de angst weg te nemen (die ebt mogelijk ook redelijk snel weg wanneer die niet aan een trauma is verbonden).
sterredag
Zeer actief

bennie schreef: Dat zal van geval tot geval verschillen. Het zit meer in herhaling dan in dagen. Wat bedoel je met gedrag naar mensen toe? Honden die naar alle passanten uitvallen is uiteraard een ander verhaal, maar zou mi op gelijke wijze opgepakt kunnen worden. Het is een angstgedreven reactie. Enerzijds zul je eerst de gewenste reactie moeten 'programmeren' en vervolgens kun je ook nog kijken of het mogelijk is om de angst weg te nemen (die ebt mogelijk ook redelijk snel weg wanneer die niet aan een trauma is verbonden).
Dat is idd wat ik bedoel of zoals ik al eerder aangaf, dergelijke gedrag naar een huisgenoot, je kan moeilijk de huisgenoot verbannen naar een andere kamer voor een week ofzo en een hond een week lang opgesloten laten en alleen eruit laten voor deze training, is dat dan wel zo handig (en moet je ook maar de ruimte voor hebben)
bennie
Zeer actief
Border Collie

sterredag schreef:
bennie schreef: Dat zal van geval tot geval verschillen. Het zit meer in herhaling dan in dagen. Wat bedoel je met gedrag naar mensen toe? Honden die naar alle passanten uitvallen is uiteraard een ander verhaal, maar zou mi op gelijke wijze opgepakt kunnen worden. Het is een angstgedreven reactie. Enerzijds zul je eerst de gewenste reactie moeten 'programmeren' en vervolgens kun je ook nog kijken of het mogelijk is om de angst weg te nemen (die ebt mogelijk ook redelijk snel weg wanneer die niet aan een trauma is verbonden).
Dat is idd wat ik bedoel of zoals ik al eerder aangaf, dergelijke gedrag naar een huisgenoot, je kan moeilijk de huisgenoot verbannen naar een andere kamer voor een week ofzo en een hond een week lang opgesloten laten en alleen eruit laten voor deze training, is dat dan wel zo handig (en moet je ook maar de ruimte voor hebben)
Ik ken de situatie niet, maar als het probleem serieus is en tot bijtincidenten zal gaan leiden, dan is het zeker de moeite waard om daar een korte tijd moeilijk voor te doen, om het daarna een lange tijd makkelijk te hebben ;).
sterredag
Zeer actief

bennie schreef: Ik ken de situatie niet, maar als het probleem serieus is en tot bijtincidenten zal gaan leiden, dan is het zeker de moeite waard om daar een korte tijd moeilijk voor te doen, om het daarna een lange tijd makkelijk te hebben ;).
Vind het een mooie methode dat wel :) heb te weinig verstand van honden nog om er verder een oordeel over te hebben, als dit altijd zou werken zou dat wel beter zijn... of het altijd zal werken... tja dat weet ik niet. Bedankt voor je uitleg!
bennie
Zeer actief
Border Collie

sterredag schreef:
bennie schreef: Ik ken de situatie niet, maar als het probleem serieus is en tot bijtincidenten zal gaan leiden, dan is het zeker de moeite waard om daar een korte tijd moeilijk voor te doen, om het daarna een lange tijd makkelijk te hebben ;).
Vind het een mooie methode dat wel :) heb te weinig verstand van honden nog om er verder een oordeel over te hebben, als dit altijd zou werken zou dat wel beter zijn... of het altijd zal werken... tja dat weet ik niet. Bedankt voor je uitleg!
Of het voor jullie zou werken durf ik niet te zeggen, daarvoor moet je de situatie zien en herkennen. Het gaat hier specifiek om gedrag dat onbewust is aangeleerd vanuit een angstreactie dmv negatieve bekrachtiging, die ook op die wijze weer te herstellen is. Eerder in dit topic beschrijf ik het leermodel van positief/negatief bekrachtigen danwel corrigeren, wanneer je er van uitgaat dat alle gedrag is aangeleerd, kun je met dat model de actoren analyseren waardoor het gedrag is ontstaan, deze wegnemen en vervolgens een creatieve behandeling bedenken waarmee het gedrag wordt hersteld.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, had geen zin in zoveel reacties door te spitten.
Maar wat een belachelijke petitie, ik zeik bijna in mijn broek van het lachen.
Serieus, hoe verzinnen ze het, laten ze zich lekker druk maken om écht dierenleed!

En ik ben blij met Cesar, want door hem heb ik zo enorm veel geleerd.
Mijn honden lopen nu netjes samen naast me aan 1 hand, zelfs als ik langs andere honden moet.
Dat kon ik niet voordat ik zijn programma's keek.
Daarvoor vlogen mijn honden elkaar nog wel eens in de haren als er een hond langs kwam.
Ik heb daar ooit eens advies voor gevraagd aan Martin Gaus, maar de beste heer zei dat hier niets aan te doen was.
Oh nee? Nou, Cesar had dus wél de oplossing voor me, en dat via tv nog wel.

Oh ja, en ook kan ik nu met Julia door een straatje lopen waar katten om me heen zitten/liggen/lopen.
En dat terwijl ze naast me loopt zonder te trekken.
Weet je hoe dat voorheen ging? Voordat ik Cesar kende?
Nou...... ik lag soms letterlijk op straat met open ellebogen..... ze werd helemaal gek, ik moest haar de lucht in trekken aan haar halsband en serieus meesleuren. Dat is ook verleden tijd.
En Julia? Die is zooooo ongelukkig, wat een ellendig leven heeft ze zeg.

En dit is precies de reden dat ze zo'n petitie starten, want ze lopen inkomsten mis.
:zweep:
bennie
Zeer actief
Border Collie

Paulala schreef:Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, had geen zin in zoveel reacties door te spitten.
Serieus, hoe verzinnen ze het, laten ze zich lekker druk maken om écht dierenleed!

Mijn honden lopen nu netjes samen naast me aan 1 hand, zelfs als ik langs andere honden moet.
Daarvoor vlogen mijn honden elkaar nog wel eens in de haren als er een hond langs kwam.
Ik heb daar ooit eens advies voor gevraagd aan Martin Gaus, maar de beste heer zei dat hier niets aan te doen was.

Oh ja, en ook kan ik nu met Julia door een straatje lopen waar katten om me heen zitten/liggen/lopen.
Nou...... ik lag soms letterlijk op straat met open ellebogen..... ze werd helemaal gek, ik moest haar de lucht in trekken aan haar halsband en serieus meesleuren. Dat is ook verleden tijd.

En dit is precies de reden dat ze zo'n petitie starten, want ze lopen inkomsten mis.
Wat een lap tekst, heb je post maar niet doorgespit maar wilde toch even reageren.
sterredag
Zeer actief

bennie schreef: Of het voor jullie zou werken durf ik niet te zeggen, daarvoor moet je de situatie zien en herkennen..
Even voor de goede orde, dit was niet mijn probleem, dit was een voorbeeld wat ik wel eens gezien heb :)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bennie schreef:
Paulala schreef:Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, had geen zin in zoveel reacties door te spitten.

Wat een lap tekst, heb je post maar niet doorgespit maar wilde toch even reageren.
Wat is dat nu weer voor een antwoord? heb je dat ook gedaan bij de andere lappen tekst die in dit topic en tig andere topics betreffende Cesar Millan staan? En die zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer.....

Hartstikke goed joh dat het nu zo goed gaat met je honden, petje af! :cheer:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Neeltje schreef:
bennie schreef:

Wat is dat nu weer voor een antwoord? heb je dat ook gedaan bij de andere lappen tekst die in dit topic en tig andere topics betreffende Cesar Millan staan? En die zijn veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer.....

Dat lieve Neeltje is sarcastisch bedoelt van Bennie, aangezien Paulala verkiest om 20 pagina discussie en meningen volledig te negeren maar wel meent dat haar mening ook nog iets toevoegt. :U:
Laatst gewijzigd door Budkes op 10 feb 2011 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Neeltje schreef:
bennie schreef:

Ik reageer met name op de eerste zin, maar kennelijk heb je zelf niet eens de moeite genomen om die te lezen:
"Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, had geen zin in zoveel reacties door te spitten."

Petje af hoor.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

bennie schreef:[Het lastige is dat de hond meteen probeert te bijten wanneer je aandacht vraagt. Wat je kunt doen in zo'n geval is bv dat de instructeur met een andere hond op ruime afstand stuurt (het baasje houdt dus alleen de hond aan de lijn en doet verder niets, geen aandacht vragen, niet corrigeren en niet belonen), neem dan geen border collie zoals in dit filmpje die heeft veel te veel eye. Maar een rustige hond die de betreffende hond negeert. Op het moment dat Shadow goed reageert, loopt de instructeur met de andere hond acuut weg, zo worden de correcte signalen beloond volgens negatieve bekrachtiging, hetzelfde mechanisme dat voor dit gedrag heeft gezorgd, dus voldoende sterk om het ook weer op te heffen. Uiteraard is het zaak om de afstand goed in te schatten en dit een aantal malen te herhalen, tot dat er een afstand is bereikt die werkbaar is in de praktijk. .
Dat is de trainingsituatie, maar in de praktijk van alle dag kom je honden tegen op kortere afstand, die niet weg gaan, misschien zelf flippen of op je af komen rennen, wel degelijk eye hebben, zijn territorium in komen lopen enz.

Of de hond loopt naast een andere hond die gaat flippen.

Ik bedoel, het is makkelijk om een geidealiseerde omgeving te bedenken, maar in de praktijk van alle dag kan ik er zo weinig mee.Even niet specifiek toegespitst op deze hond.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

Zoie schreef:
bennie schreef:[Het lastige is dat de hond meteen probeert te bijten wanneer je aandacht vraagt. Wat je kunt doen in zo'n geval is bv dat de instructeur met een andere hond op ruime afstand stuurt (het baasje houdt dus alleen de hond aan de lijn en doet verder niets, geen aandacht vragen, niet corrigeren en niet belonen), neem dan geen border collie zoals in dit filmpje die heeft veel te veel eye. Maar een rustige hond die de betreffende hond negeert. Op het moment dat Shadow goed reageert, loopt de instructeur met de andere hond acuut weg, zo worden de correcte signalen beloond volgens negatieve bekrachtiging, hetzelfde mechanisme dat voor dit gedrag heeft gezorgd, dus voldoende sterk om het ook weer op te heffen. Uiteraard is het zaak om de afstand goed in te schatten en dit een aantal malen te herhalen, tot dat er een afstand is bereikt die werkbaar is in de praktijk. .
Dat is de trainingsituatie, maar in de praktijk van alle dag kom je honden tegen op kortere afstand, die niet weg gaan, misschien zelf flippen of op je af komen rennen, wel degelijk eye hebben, zijn territorium in komen lopen enz.

Of de hond loopt naast een andere hond die gaat flippen.

Ik bedoel, het is makkelijk om een geidealiseerde omgeving te bedenken, maar in de praktijk van alle dag kan ik er zo weinig mee.Even niet specifiek toegespitst op deze hond.
Die geidealiseerde omgeving bedenk je niet alleen, die creeer je. Daar ga je oefenen en in de praktijk ontwijk je.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Precies alleen kost plannen en traingssituaties scheppen veel tijd aandacht en energie.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

bennie schreef:Die geidealiseerde omgeving bedenk je niet alleen, die creeer je. Daar ga je oefenen en in de praktijk ontwijk je.
Dat klinkt leuk maar niet altijd even realistisch.
Want jij kunt wel ontwijken maar je kunt er niet vanuit gaan dat de hele wereld dat ook voor jou gaat doen.
Tenminste dat viel me op toen ik een mensagressieve hond had :F:
Natuurlijk ontwijk je in de praktijk ,of probeer je dat zoveel mogelijk te doen,en train je in een geidealiseerde omgeving maar dan blijft er toch altijd nog de realiteit over.
En die betekent dat er onverwachte zaken kunnen voorkomen ,zaken waar je niet expliciet op hebt getraind maar waarbij je je hond toch onder controle moet kunnen houden.
Iedere hond is anders en het is een zaak om een training te vinden die passend is bij de hond in kwestie.
En dat verschilt uiteraard van hond tot hond :wink:
tineke

nana schreef:Precies alleen kost plannen en traingssituaties scheppen veel tijd aandacht en energie.
En is het niet altijd even realistisch.
Als jij met Brutus in hartje grote stad woont dan moet hij hoe dan ook toch uit.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tineke schreef:
nana schreef:Precies alleen kost plannen en traingssituaties scheppen veel tijd aandacht en energie.
Als jij met Brutus in hartje grote stad woont dan moet hij hoe dan ook toch uit.
en voor je het weet is al je trainingsarbeid teniet gedaan.

Ik vind ook niet dat je je hond continu met harde hand onder de duim moet houden. Maar ik vind wel dat je zoveel controle over je hond moet hebben dat je hem kunt stoppen in zijn agressie of agressieve uitingen als dat nodig is en beter nog daarvoor.

Let wel: moet kunnen. Dat sluit allerlei andere methodes niet uit, afleiden, blokje om, weet ik het wat. En daar wringt bij mij altijd weer die schoen, altijd die suggestie dat altijd alles leuk en lief en aardig kan. Ik geloof daar niet in.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

bennie schreef:
Neeltje schreef:
bennie schreef:Wat een lap tekst, heb je post maar niet doorgespit maar wilde toch even reageren.

Ik reageer met name op de eerste zin, maar kennelijk heb je zelf niet eens de moeite genomen om die te lezen:
"Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, had geen zin in zoveel reacties door te spitten."

Petje af hoor.
Wat is dit nou weer voor idiote reactie?
Mag ik aub zelf bepalen wat ik lees en hoeveel?
Weet je wel hoeveel topics over Cesar ik inmiddels heb doorgeworsteld op dit forum?
Het is een keer genoeg toch of niet, en als ik dan op het onderwerp van het topic wil reageren (daar draait het tenslotte om) dan doe ik dat.
De reden dat ik erbij zet dat ik alleen de eerste pagina heb gelezen, is dat mijn reactie wel eens tussen een discussie door kan komen.
Dan vind ik het handig om even te laten weten dat ik dus niet weet waar het topic inmiddels naartoe is gedwaald.
Triest eigenlijk dat je uitleg nodig hebt.
:zweep:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

tineke schreef:

Dat bedoelde ik dus met mijn post een pagina (of 2) terug.
Dat als je wilt gaan oefenen in een gecontroleerde omgeving dat niet altijd even realistisch is gezien je in 'real life' niet alles kunt ontwijken. Misschien wel in een dorp oid maar zeker niet in een stad.
Maar goed, oefening baart kunst :E:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zoie schreef:
Let wel: moet kunnen. Dat sluit allerlei andere methodes niet uit, afleiden, blokje om, weet ik het wat. En daar wringt bij mij altijd weer die schoen, altijd die suggestie dat altijd alles leuk en lief en aardig kan. Ik geloof daar niet in.
Ik ook niet, honden onderling ook niet :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tineke

chrico schreef:
Zoie schreef:
En ook niet dat daardoor direct de band met je hond voorgoed geschaad en het vertrouwen weg is.
Als dat zo snel gebeurd was die band om te beginnen al niet veel waard.
Correcties worden niet per definitie met prikkers ,tt ed gegeven.
Als je dat soort middelen moet gebruiken om je hond(en) door normale dagelijkse sitaties te loodsen is er ,imo dan :wink: ,iets mis gegaan in de opvoeding.
Ook in corrigeren bestaat nog zoiets als nuance ,en stemcorrectie bijv.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Het kan ook komen omdat je er op vertrouwde en dat overbracht naar je honden.
Ook daar kan je best veel van leren van Cesar vind ik.
Maar het kan best zonder honden ophangen met weet ik het allemaal.
Ik vind dat hij heel veel goede dingen heeft.
Maar ook veel niet.
Maar is dat niet overal dat je het met dingen eens bent en sommige minder of niks vind.
Er zijn zoveel manieren om een hond op te voeden,en daar zijn er verschillende goed van waarschijnlijk.
Zelf ben ik niet voor corceren met pijn prikkels is ook nog nooit bij 1 van mijn honden nodig geweest
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

tineke schreef:
En ook niet dat daardoor direct de band met je hond voorgoed geschaad en het vertrouwen weg is.
Als dat zo snel gebeurd was die band om te beginnen al niet veel waard.
Correcties worden niet per definitie met prikkers ,tt ed gegeven.
Als je dat soort middelen moet gebruiken om je hond(en) door normale dagelijkse sitaties te loodsen is er ,imo dan :wink: ,iets mis gegaan in de opvoeding.
Ook in corrigeren bestaat nog zoiets als nuance ,en stemcorrectie bijv.
Nee klopt, vanmorgen kreeg diezelfde hond die ik van mijn bed afsmeet een paar pagina's terug, een kussen naar zijn kop gegooid omdat hij vond dat ik niet snel genoeg de wekker uit zette :S: Meneer zat achterop bed en zette zijn brandalarm aan, whoehoeeeeeeeeeeeeeeeeehoeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Zijn antwoord is al kwispelend op je af lopen, een lik over je gezicht (scheelt weer een bad) tegen je aan duwen met zijn kop om een knuffel te halen en er daardoor zeker van te zijn dat ik wakker ben :smile:
Als het zou kloppen dat agressie agressie opwekt dan had ik met een doorgehapte strot gelegen :N:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tineke

chrico schreef:Als het zou kloppen dat agressie agressie opwekt dan had ik met een doorgehapte strot gelegen :N:
Agressie kan wel agressie opwekken , bij te zware correcties kan er natuurlijk wel een afweeragressie worden opgewekt.
Dat moet je uiteraard altijd voorkomen want dan ga je ver over grenzen heen.
Maar een hond die bij de minste correctie zijn tanden in zijn baas zet ,al dan niet redirect, heeft imo toch wel degelijk weinig respect voor zijn baas.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Vaak zijn dat ook de factoren die ontbreken bij mensen met probleemhonden, wanneer er geen tijd, aandacht en energie in een hond kan worden gestoken, neme men beter een kanarie.
bennie
Zeer actief
Border Collie

chrico schreef:
Zoie schreef:
En waar komt deze stelling vandaan? Honden onderling zijn juist heel eerlijk en sociaal. Het wringt mij dat mensen eerst zelf een probleem creeeren en omdat hen de tijd ontbreekt het probleem met fatsoen aan te pakken, ze de hond aanpakken ipv het probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”