Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond mee als ie niet wil hoe doen jullie dit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

hond mee als ie niet wil hoe doen jullie dit

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb ooit een hond uitgelaten die niet meer meewilde. Eigenaar zei, gewoon meenemen. Nadien bleek dat ze een hersentumor had, wie weet hoe een pijn ze gehad heeft :jank:

Sindsdien ben ik veel alerter. Ging vandaag met mijn hond wandelen en hij bleef maar achter, had geen zin. Na enige tijd zag ik dat ie mankte :oohja: . heb hem direct in de fietsmand gezet en hij mocht meerijden.
Hij ziet er nu duf en niet fit uit.
Ben begonnen met Primeval. Hij heeft vrij veel gewandeld de laatste tijd, misschien dat hem dat teveel was. Nu maar even rust.
Hoe doen jullie dit?
Ik denk ook dat chagrijn of bijtgedrag oid vaak uit pijn kan voortkomen. Toch een akelig idee eigenlijk dat je hond dit niet kan aangeven en zich maar meesleept. Het ene ras is het andere ook niet, sommige honden gaan door tot ze er letterlijk bij neervallen :U:
Mijne niet, maar ik bepaal wel natuurlijk....
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Re: hond mee als ie niet wil hoe doen jullie dit

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik denk dat iedereen wel een keer zoeits heeft meegemaakt.

Ik probeer altijd maar te zoeken naar iets wat hij wel leuk vind..
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Hier willen ze eigenlijk altijd wel mee, af en toe merk je dat shadow geen zin heeft... Maar als je dan naar buiten kijkt komt het omdat het regent ;)
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik dwing ze helemaal nergens toe. Miep is altijd al liever lui dan moe geweest, en die gaat rustig 's ochtends op haar kont zitten zo van "ik hoef toch niet wéér mee :ugh: "

En dan mag ze thuisblijven op de uitkijk-zetel. En vanochtend had ik een beetje haast, maar Saar was enorm aan het trutten toen we terugliepen. Ik probeer haar dan op te peppen / aan te manen om een tikje harder te lopen. Maar dat deed ze vanochtend niet. Nou ja, dan maar 10 minuten minder de tijd vanochtend om mail te checken of zaakjes te regelen.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek is ook liever lui dan moe en hij gruwelt van plaksneeuw.
Soms laat ik hem thuis in de tuin en ligt hij op de uitkijk. Hij tuurt ons na tot we uit het zicht zijn en hij tuurt net zo lang tot we weer in het zicht zijn.
Als het sneeuwt dan ga ik naar een heel groot weiland hier in de buurt. Ik kijk of hij zin heeft om te lopen en zo niet dan moet hij meelopen tot de achterkant, en dan mag hij wachten tot we weer terug komen. Ik blijf dan wel in het zicht en hij ligt heel alert te kijken waar we zijn.

De meisjes zullen altijd meelopen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Zodra ik mijn schoenen pak staan er vier bij de deur klaar om erop uit te gaan!

Gebeurt dit dus niet dan weet ik dat er iets niet helemaal in orde. Maar dat gebeurt gelukkig erg weinig.
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sil »

Tja, met je hond is het al beroerd genoeg.... Onze zoon was een jaar of 4 en zat bij mijn man achterop de fiets. Bij het stoplicht stonden ze stil, had m'n zoon z'n voet tussen de spaken gefriemeld. Toen mijn man weer ging fietsen viel zoonlief er dus af en brulde alles bij elkaar. Kusje erop, snoepje erin, aai erover, zoontje weer op de fiets. Bleek thuis aangekomen dat z'n beentje gebroken was. Nou, dan voel je je pas slecht :ugh: :ugh: In het ziekenhuis bleek het ook nog een breuk te zijn die vaak veroorzaakt werd door kindermishandeling dus we werden ook nog flink aan de tand gevoeld....vreselijk! :oeps: :ugh:
Bones
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie: Kruising kooiker en cocker spaniel.

Ongelezen bericht door Bones »

Mijn hond loopt gelukkig altijd wel mee. Alleen heeft hij een enorme hekel aan regen, en is dan niet vooruit te branden! :P Dan wil hij weer snel terug naar huis. (Niet dat ik dat erg vind als het hard regent). ;)
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Sil schreef:Tja, met je hond is het al beroerd genoeg.... Onze zoon was een jaar of 4 en zat bij mijn man achterop de fiets. Bij het stoplicht stonden ze stil, had m'n zoon z'n voet tussen de spaken gefriemeld. Toen mijn man weer ging fietsen viel zoonlief er dus af en brulde alles bij elkaar. Kusje erop, snoepje erin, aai erover, zoontje weer op de fiets. Bleek thuis aangekomen dat z'n beentje gebroken was. Nou, dan voel je je pas slecht :ugh: :ugh: In het ziekenhuis bleek het ook nog een breuk te zijn die vaak veroorzaakt werd door kindermishandeling dus we werden ook nog flink aan de tand gevoeld....vreselijk! :oeps: :ugh:
Wat erg zeg :ugh: mijn kleine zusje is ooit van haar paard gevallen, begon ook gelijk te brullen (deed ze zowat altijd) dus mijn pa pakt haar arm vast en trekt er wat aan, oooh gewoon verstuikt zegt ie. Was haar elleboog gebroken...
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Is hier nog nooit voorgekomen dat ze niet mee willen, moest dat ooit wel zo zijn dan zal er zeker iets mis zijn.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wilma schreef:Soms laat ik hem thuis in de tuin en ligt hij op de uitkijk. Hij tuurt ons na tot we uit het zicht zijn en hij tuurt net zo lang tot we weer in het zicht zijn.
Doet huppelkut hier ook. Gaat ze op de zetel van Saar zitten, en als we terugkomen zit ze nog net zo alert als op de heenweg :mrgreen:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Als Bonnie niet mee wil, dan mag ze vaak in de tuin plassen en blijven we lekker thuis.
Als m'n logeerhondje of Do hier is, dan hoeft ze niet mee.
Heel soms neem ik haar wel mee, als ik zeker weet dat ze moet poepen, dat doet ze niet in de tuin.
Als ze dan netjes gepoept heeft, gaan we naar huis.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik kan het me zelfs niet eens voorstellen dat Diesel niet mee wil. Diesel is altijd klaar voor actie. De dag dat hij niet mee wil moet ik direct de DA laten komen denk ik.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Als Charlie ziek of schijnzwanger is of tijdens de loopsheid even haar dag niet heeft mag ze thuis blijven. Snel poepje en plasje op het balkon; zit toch aangesloten op de riolering dus een emmer heet sop en een bezem er over en weg is weg.
Een paar dagen later huppelt ze weer vrolijk mee :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Heb nog nooit zelf een hond gehad die niet mee wilde. Osa op haar laatste dag ja, maar dat kon ook fysiek gewoon niet meer. Was op. Heb wel tijdens mijn werk in pension wel eens een Engelse bull mee moeten nemen die niet wilde, nou dat ging dus niet werken :mrgreen:
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

hier dwing ik ze ook niet.
dan maar niet. :19:
heeeel soms ga ik fietsen en zie ik gewoon dat het niet lekker loopt.
dan ga ik wandelend terug naar huis.
volgende keer beter.
ook extra wandelingen mag hij kiezen, mee of niet.
meestal staat meneer er al klaar voor. :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als Tyra niet wilt dan verzet ze geen stap. Je kan dwingen wat je wilt maar je krijgt er geen cm beweging in :mrgreen:
Als Jigzy niet wilt dan breng ik haar naar de dierenarts, dat kan nooit goed zijn.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als Jack niet mee wil gaat hij niet mee. Behalve wanneer het regent, want anders blijft hij zeuren dat hij naar buiten wil (en gaat dan weer in de remmen omdat het nog steeds regent. :roll:)

Jack mag ook tijdens de grote ochtendwandeling aangeven of we nog wat verder lopen of dat we naar huis gaan. Tenzij hij vindt dat we nog wel verder kunnen terwijl hij loopt als een natte dweil, dan gaan we ook lekker naar huis, jammer dan.

Maar in het algemeen mag hij het dus zeggen, en dat doet hij ook heel duidelijk. Het lijkt me heel lastig als je een hond hebt die heel volgzaam is en die ook met pijn wel braaf mee blijft hobbelen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Als Skadi niet wil moet ze naar de dierenarts.
Als mijn vorige hond niet wou, keek ik of het stortregende. Als dat niet het geval was....dierenarts :wink:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz heeft ook niet altijd zin om mee te wandelen. Soms komen wij niet eens de straat uit omdat meneer geen zin heeft. Ik pas mij wel aan, Jaymz heeft artrose en sinds kort een hernia, dus ik kijk naar wat hij aankan. Ook als wij naar het bos gaan, dan pas ik de wandeling aan hem aan. Zo heeft hij dinsdag weer een ruggenprik gehad en heb ik vandaag ongeveer 20 minuten in het bos gelopen met hem. Langer gaat nu nog even niet. Is niet erg, al is het wel jammer. Want het wandeltempo ligt ook al erg laag, dus echt ver kom je niet. Maar ja, als het niet gaat, dan ga ik ook niets forceren.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Miranda schreef:Als Skadi niet wil moet ze naar de dierenarts.
Als mijn vorige hond niet wou, keek ik of het stortregende. Als dat niet het geval was....dierenarts :wink:
En eigenlijk vind ik dat ook normaal bij een 'jonge' hond. Als Ben niet mee wil, dan is er iets goed mis.
Kijk als je hond al medische problemen heeft of wat ouder is, is het allemaal logischer, maar een gezonde hond, gewoon tussen, zeg 1 tot 8 jaar ( grote honden even daarbuiten gelaten ) die niet mee wil, vind ik persoonlijk een beetje vreemd.
dagmar88
Zeer actief

Aimee schreef:
Miranda schreef:Als Skadi niet wil moet ze naar de dierenarts.
En eigenlijk vind ik dat ook normaal bij een 'jonge' hond. Als Ben niet mee wil, dan is er iets goed mis.
Kijk als je hond al medische problemen heeft of wat ouder is, is het allemaal logischer, maar een gezonde hond, gewoon tussen, zeg 1 tot 8 jaar ( grote honden even daarbuiten gelaten ) die niet mee wil, vind ik persoonlijk een beetje vreemd.
:U: de corgi van m'n buurvrouw is er zo één. Heeft vaak helemaal geen zin om mee te gaan, terwijl ze nog niet oud is en prima gezond...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

dagmar88 schreef: :U: de corgi van m'n buurvrouw is er zo één. Heeft vaak helemaal geen zin om mee te gaan, terwijl ze nog niet oud is en prima gezond...
Bij dat gezond zou ik mijn vraagtekens zetten dan :19:

Hier willen ze altijd, behalve inderdaad als het stortregent. En dat is dan Fien.
De rest boeit het niet, alleen Orpa kan er wat knorrig van worden als het hoost.
Dus die moet niet zeuren en Fien krijgt 'r jas aan ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dagmar88
Zeer actief

Marjoleine schreef:
dagmar88 schreef: :U: de corgi van m'n buurvrouw is er zo één. Heeft vaak helemaal geen zin om mee te gaan, terwijl ze nog niet oud is en prima gezond...
Bij dat gezond zou ik mijn vraagtekens zetten dan :19:

Hier willen ze altijd, behalve inderdaad als het stortregent. En dat is dan Fien.
De rest boeit het niet, alleen Orpa kan er wat knorrig van worden als het hoost.
Dus die moet niet zeuren en Fien krijgt 'r jas aan ;)
Nee hoor, de rest van 'haar' roedel is vrij vlot en jong dood gegaan en sindsdien vind ze het niet meer zo nodig om 4 uur per dag te lopen.
Nou mag ze een keer overslaan en gaat ze op de andere wandelingen met iets meer plezier mee.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Onze Joy* moesten we voor de laatste plas van de bank af sleuren, vervolgens stonden we dan op het uitlaatveld elkaar 20 minuten aan te kijken en weigerde ze te plassen. Toen hebben we besloten dat ze het zelf aan mocht geven, ik ga geen strijd creeeren rondom een plas, dat verlies ik gegarandeerd. Zo'n 1-2x per maand liep ze bij de woorden "bedtijd" naar de voordeur en gaf dan aan dat ze eerst nog even moest plassen. :ok: Toen ze echt oud werd zijn we haar toch weer even uit gaan laten voor het slapengaan en dan deed ze meteen een plas.

Verder is ze haar hele leven liever lui dan moe geweest. Rondes waar ik met haar 1 uur en 15 minuten over liep loop ik nu in 40 minuten met Ginger. :N: Joy* moest ik altijd overhalen om een lekker stuk mee te gaan lopen anders was ze echt een vloerkleedje geworden, maar Ginger loopt het liefst de hele dag.

Het is even wennen, maar ook enorm lekker.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Bono wil nooit het laatste rondje. Dan ligt hij op de bank en moest ik hem er met de riem om van aftrekken, al vragend "maar je moet toch plassen???" Nu doe ik dat niet meer, hij ligt en blijft liggen. Eigen keuze :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Okay, Bo wil altijd wel mee, maar soms ie moe als ie al een flinke wandeling erop heeft zitten en zeker 's avonds vindt ie dan wel best.

Gisteren was ie niet fit, hij wil dan het liefst in de buurt van het huis blijven snuffelen. Ook in het park was ie niet erg fit. Ik kijk het maar even aan. Hij heeft wel vaker van die buien :roll:
Net zag ie de border terrier van de buurvrouw, die vindt ie helemaal leuk :cheer:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Heb nog nooit een hond gehad die niet mee wilde. nanni liep op haar laatste dag nog een ronde van 20 min en wilde maar al te graag mee naar de DA (niet wetend dat het haar laatste ritje was :ugh: )
Perry en Noah

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

als mijn honden niet meewillen dan sta ik bij de DA, ze zijn namelijk van het type hond die ALTIJD wel willen wandelen. ik zou me dus meteen zorgen maken. ik weet niet hoe dat zal gaan als tom straks ouder is en niet meer zo wil lopen. lijkt me heel gek om hem thuis te laten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn honden willen nooit mee als het regent. Cody loopt nog wel mee naar de deur maar als hij de regen ziet, deinst hij achteruit en wil hij terug naar de mand. Kyra en Lyndie verstoppen zich dan onder de eettafel.
Heel erg pech voor hen, maar ik sleur ze zonder pardon mee naar buiten (nou ja, ik geef het commando 'mee' :mrgreen: ), want ze moeten er toch heus uit.
Bij alle andere wandelingen staan ze al wel klaar op het moment dat ik mijn schoenen aantrek.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”