Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel geklik over hondenpoep
Moderator: moderatorteam
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
- Aantal honden: 1
Re: Veel geklik over hondenpoep
kortom, afschaffen die hap... en opruimplicht gewoon standaard invoeren en wordt je betrapt dan maar 200 euro boete ofzo.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Moet je hier komen wonen, behalve die 200 euro is het al geregeldsterredag schreef:kortom, afschaffen die hap... en opruimplicht gewoon standaard invoeren en wordt je betrapt dan maar 200 euro boete ofzo.
En de groeten van de mannen 

-
Marion.
Miep is trouwens 2x zo vervuilend als Saar. Dat jullie het maar weten. En de enige drollen die we in onze tuin moeten opruimen zijn die van MiepReny schreef:bron: kassaHet stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten. Al sinds de Middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van honden en de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. De overheid zag er tevens een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geïnvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing).
Nou ja, ze zijn het geld meer dan waard, en het is ook geen reden om in Heerhugowaard te gaan wonen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik vind geklik heel vervelend en ik zou het dus eerst op allerlei andere manieren proberen op te lossen alvorens het dan toch-ten einde raad-maar te melden.sTefaniA schreef:Dus, wat zou jij dan aanraden ipv het te melden? Je kan er wel wat van zeggen maar als ze gewoon vrolijk verder gaan, moet je het dan zelf maar opruimen ofzomarian* schreef:Heb je helemaal gelijk in en ik kan me goed voorstellen dat je de zoveelste keer dat je kind onder de poep thuis komt hartstikke kwaad bent.Het is ook vies.lieke schreef: Nou ja, klikken is misschien niet zo mooi, maar wat ik net al aanhaalde, het wordt wel in de hand gewerkt doordat mensen direct vreselijk agressief reageren als ze er op aangesproken worden. En als jij voor de zoveelste keer je 4-jarige onder de hondenpoep uit het buurtspeeltuintje ziet komen, ja dan kan ik me toch voorstellen dat je (al dan niet anoniem) een kliklijn belt.
Maar ik hou ook niet van geklik

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Reny
- Zeer actief
Marion. schreef:Miep is trouwens 2x zo vervuilend als Saar. Dat jullie het maar weten. En de enige drollen die we in onze tuin moeten opruimen zijn die van MiepReny schreef:bron: kassaHet stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten. Al sinds de Middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van honden en de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. De overheid zag er tevens een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geïnvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing).![]()
Nou ja, ze zijn het geld meer dan waard, en het is ook geen reden om in Heerhugowaard te gaan wonen

- Bones
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie: Kruising kooiker en cocker spaniel.
Ik laat ze ook gewoon loslopen op plekken waar ze geen overlast veroorzaken, en ruim daar dus ook gewoon de poep op. En omdat we hondenbelasting betalen, vind ik ook dat we niet hoeven op te ruimen op de honden-uitlaat veldjes. Ik moet wel toegeven dat wij heel veel prullenbakjes in onze gemeente hebben staan. Dus er is wel genoeg gelegenheid om de poepzakjes weg te gooien. Dat stimuleert ook, het is niet zo fijn om lang te wandelen met zo'n zakje. Dus ik heb niet zoveel te klagen eigenlijk.Omdat hondenbelasting een heffing is die een gemeente "mag" heffen (naar eigen inzien). Komt van meer dan honderd jaar terug, maar veel gemeenten gebruiken het nog als melkkoe. En de hondenbelasting gaat dan in de pot algemene middelen waar de speeltuintjes van onderhouden worden.
Ik betaal gewoon braaf hoor, ondanks de zeer weinige legale losloopplekken voor de honden. Ik laat ze ook gewoon loslopen op plekken waar ze geen overlast bezorgen. Een boete is dan ook prima.
Maar op dat miniscule veldje (niet omheind) vlakbij ons, weiger ik dus ook om de stront op te ruimen. Ik heb wel intens meelij met de mannen van de groen-dienst die dan eerst de bladeren moeten opharken daar, voordat de stront-opruim-machine er komt. Maar goed, dat is het gemeente-beleid. En meer dan een kopje koffie met een koek kan ik de mannen dan niet aanbieden.
- dagmar88
- Zeer actief
Hoe?marian* schreef:Ik vind geklik heel vervelend en ik zou het dus eerst op allerlei andere manieren proberen op te lossen alvorens het dan toch-ten einde raad-maar te melden.sTefaniA schreef:Dus, wat zou jij dan aanraden ipv het te melden? Je kan er wel wat van zeggen maar als ze gewoon vrolijk verder gaan, moet je het dan zelf maar opruimen ofzomarian* schreef: Heb je helemaal gelijk in en ik kan me goed voorstellen dat je de zoveelste keer dat je kind onder de poep thuis komt hartstikke kwaad bent.Het is ook vies.
Maar ik hou ook niet van geklik
-
Marion.
Jij ageert alleen maar tegen het "geklik" en het is gelijk een hetze enzomarian* schreef:Ik vind geklik heel vervelend
Ik was erg blij dat de meneer waar ik aanbelde (ik was door de gladheid tegen een geparkeerde auto aangereden voor zijn huis) tegen me "klikte" dat de auto van de mevrouw 5 deuren verderop was.
Klikken kan in mijn definitie alleen maar als men iets "verraad" wat je eigenlijk niet doen mag. Dat kan jou dan toch niet gebeuren omdat je altijd de zooi van je honden opruimt? Waar maak je je druk om?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
dagmar88 schreef:Ik vind geklik heel vervelend en ik zou het dus eerst op allerlei andere manieren proberen op te lossen alvorens het dan toch-ten einde raad-maar te melden.marian* schreef:
Dus, wat zou jij dan aanraden ipv het te melden? Je kan er wel wat van zeggen maar als ze gewoon vrolijk verder gaan, moet je het dan zelf maar opruimen ofzo
Telefoon of zoHoe?

- dagmar88
- Zeer actief
marian* schreef:dagmar88 schreef:Ik vind geklik heel vervelend en ik zou het dus eerst op allerlei andere manieren proberen op te lossen alvorens het dan toch-ten einde raad-maar te melden.marian* schreef:
Dus, wat zou jij dan aanraden ipv het te melden? Je kan er wel wat van zeggen maar als ze gewoon vrolijk verder gaan, moet je het dan zelf maar opruimen ofzoTelefoon of zoHoe?
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik niet, als ik eerst vriendelijk vraag om je drol van mijn stoep op te ruimen en je zegt doodleuk nee, ja dan meld ik het als ik weet wie het is. Ik vind dat niet klikken. Ik vind het maar normaal als je wat meld wat niet mag en waar iedereen last van heeft. Ik ben ook niet voor onnodig direct naar allerlei instanties lopen en met je vingertje wijzen, maar als je wat vriendelijk vraagt en ze gaan doodleuk door, jammer dan.marian* schreef: Ik vind geklik heel vervelend en ik zou het dus eerst op allerlei andere manieren proberen op te lossen alvorens het dan toch-ten einde raad-maar te melden.
Ik woon bijvoorbeeld naast een nogal louche autodealer. Die parkeert in prut gereden auto's zonder kentekenen doodleuk voor mijn deur, makkelijk een week aan een stuk. De hele buurt is niet opgezet met die autodealer, en janken dan ook over wijkagent inschakelen ed. Ik ben dus gewoon gaan vragen of ie zijn wrakken aub niet ergens ander kon zetten, natuurlijk mevrouw zei hij, en er heeft sindsdien nooit meer een auto gestaan. Dat is niet zo moeilijk
-
lida1956
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Riesenschnauzer 2x, dwergschnauzer, teckel, boomer, Westy, asbak
Waarom zou je je druk maken over 'geklik'. Als je zelf je rommel opruimt dan valt er niets te klikken. Naar mijn idee maakt het niet uit waar je hond z'n behoefte doet, of het nu bij jou zelf in de tuin is, op een uitlaatveldje of op straat. Jouw hond zit daar te poepen en dat moet je opruimen. het is echt weinig moeite om een zakje mee te nemen, en als iemand het vertikt om zijn rommel op te ruimen dan mag een ander dat van mij gerust melden. Als iemand overlast veroorzaakt wat niet nodig is, waarom zou je dat accepteren? Ik begrijp deze discussie gewoon niet.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Er werd toch gevraagd hoe ik zoiets zou melden nadat ik eerst geprobeerd had het anders op te lossen?Dan kan bijvoorbeeld per telefoon naar de betreffende gemeenteinstantie.Dat is wat ik met melden (en dus klikken) bedoel..dagmar88 schreef:
dat snap ik niet... wat is dan de bedoeling met die telefoon???
Of begrijp ik je verkeerd?

- dagmar88
- Zeer actief
marian* schreef:Er werd toch gevraagd hoe ik zoiets zou melden nadat ik eerst geprobeerd had het anders op te lossen?Dan kan bijvoorbeeld per telefoon naar de betreffende gemeenteinstantie.Dat is wat ik met melden (en dus klikken) bedoel..dagmar88 schreef:
Of begrijp ik je verkeerd?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Als je een vinger naar een ander wijst, wijzen er altijd 3 naar jezelf.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Je hebt heel kleine mobieltjesdagmar88 schreef:marian* schreef:Er werd toch gevraagd hoe ik zoiets zou melden nadat ik eerst geprobeerd had het anders op te lossen?Dan kan bijvoorbeeld per telefoon naar de betreffende gemeenteinstantie.Dat is wat ik met melden (en dus klikken) bedoel..dagmar88 schreef:
Of begrijp ik je verkeerd?nee, joh, ik vroeg hoe jij dat op zou lossen voordat je per telefoon zou 'klikken'.
Ik kreeg al hele andere ideeën van waar jij die telefoon zou stoppen.
(had hier eerst iets anders getypt maar dit klopt beter)

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Hier in de buurt loopt iemand rond die zijn groot formaat hond midden op de stoep laat poepen en het vertikt om het op te ruimen. De laatste paar keren recht voor de deur bij een buurvrouw. Bij zulke figuren heb ik helemaal niks tegen klikken of melden.

Groetjes,
Sandra
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Reny schreef:
Dit dus, o ja wij betalen geen hondenbelasting in ruil voor opruimplicht. Ik vind het normaal om op te ruimen maar helaas niet iedereen
Helaas is dat waar. Ik moet bekennen dat ik op sommige stukjes die de naam gras niet meer
mogen dragen, aan de slootkant, de drollen 's avonds ook niet opraap. Het is er te donker en
het loopt schuin af en voor je het weet donder je de sloot in.
Maar op gewone stukken gras in onze groene woonwijk schrik je soms van de enorme vlaaien
die er liggen. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe groot de honden moeten zijn die zoiets
produceren!
Aan de andere kant zijn er in onze woonwijk bij de waterpartij gigantisch veel eenden, koeten,
ganzen, meeuwen, kraaien, duiven, raven en van die grote groene parkieten. Je wilt niet weten
wat een gore bende het is op de bruggetjes en looppaden die daar doorheen lopen: allemaal
vogelpoep plakkaten, en die ruimt niemand op!!!

- heidi66
- Actief
- Mijn ras(sen): teckel, ooit...
Gewoon je stront opruimen kan er ook niet geklikt worden. 
- Reny
- Zeer actief
Woon je ook in Heerhugowaard?? Het klinkt allemaal zo bekendBAILEYSBAASJE schreef:Reny schreef:
Dit dus, o ja wij betalen geen hondenbelasting in ruil voor opruimplicht. Ik vind het normaal om op te ruimen maar helaas niet iedereen
Helaas is dat waar. Ik moet bekennen dat ik op sommige stukjes die de naam gras niet meer
mogen dragen, aan de slootkant, de drollen 's avonds ook niet opraap. Het is er te donker en
Maar op gewone stukken gras in onze groene woonwijk schrik je soms van de enorme vlaaien
die er liggen. Je kunt je bijna niet voorstellen hoe groot de honden moeten zijn die zoiets
produceren!![]()
Aan de andere kant zijn er in onze woonwijk bij de waterpartij gigantisch veel eenden, koeten,
ganzen, meeuwen, kraaien, duiven, raven en van die grote groene parkieten. Je wilt niet weten
wat een gore bende het is op de bruggetjes en looppaden die daar doorheen lopen: allemaal

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Reny schreef:Woon je ook in Heerhugowaard?? Het klinkt allemaal zo bekendBAILEYSBAASJE schreef:Reny schreef:
produceren!![]()

- Reny
- Zeer actief
Hahahaha dan delen we in ieder geval wat 

- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt je niet voorstellen hoe klein de drolletjes zijn die mijn grote honden producerenBAILEYSBAASJE schreef: Maar op gewone stukken gras in onze groene woonwijk schrik je soms van de enorme vlaaien
produceren!
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
Dan mag je van geluk spreken. Serious, er liggen drollen met de omtrek van een kinderarmpje!dagmar88 schreef:Je kunt je niet voorstellen hoe klein de drolletjes zijn die mijn grote honden producerenBAILEYSBAASJE schreef: Maar op gewone stukken gras in onze groene woonwijk schrik je soms van de enorme vlaaien
produceren!
Laten we zeggen een diameter van een centimeter of 5. Dat is echt mega!

- dagmar88
- Zeer actief
BAILEYSBAASJE schreef:Dan mag je van geluk spreken. Serious, er liggen drollen/hopen met de omtrek van eendagmar88 schreef:Je kunt je niet voorstellen hoe klein de drolletjes zijn die mijn grote honden producerenBAILEYSBAASJE schreef: Maar op gewone stukken gras in onze groene woonwijk schrik je soms van de enorme vlaaien
produceren!
kinderarmpje! Laten we zeggen een diameter van een centimeter of 5. Dat is echt mega!:eek:
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
dagmar88 schreef:
Niks geen geluk, dat zijn de bonzo/benefull/pedigree/frolic drollen. Als je 's nachts nou ook wel eens een keutel niet meet terug kunt vinden moet je vooral dat laatste merk gaan voeren. Geven ze fluo oranje licht in het donker